Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Megmondom őszintén nem volt a terveim közt 14es kerekek föltétele a traktorra,meg most szereztem kb 2hete Lada felnire szerelt 185/70 R13 munkagép mintás kerekeket 90%os gumival,de ezen felül még van 2db Lada felnire szerelt traktor mintás gumim is amit elakarok adni!De ezektől függetlenül lehet érdekel attól függ mennyit kérsz érte!?
hello felraktam aképet indafótóra !!adatról mit irjak ehhez nem értek furnér vágó ollóban volt munka helyen szét szedtem de elötte még ment a gép szval müködnek!viszik a méhbe a gépet és sajnáltam ezeket is leadni egy még agépbe van azt is megmentem még:Degyik az én trakimhoz lesz másikból briket prést vagy valami iylesmit akarok igy egy fölös most ha meglesz a másik akkor 2fölös lesz !anyi vele a "baj" h a az egyik tömlö csatlakozo a munakhenger végén van !!képen láttszik remélem érted h mit akarok!!!most ez sztm nem baj:Damuyg nagyon erős anyagból készült, adok mellé 2tömlöt is meg csapszeget is ha érdekel!!!!! megegyezünk árban!!!!küldök majd közelebbi képet róla megprobálok már holnap!!!nem tudom h leszek gép közelbe!!!2méretben vannak egyik jobban kinyulik mig a másik egy rövidebb!!hátt mind 2 elég nagy sulyt mozgatottt!!!!targoncával kelet kiemelni a késtartott meg a vonalzot.....bátran kérdezz róla!!!megtekinthető is
Én egy ilyen kistraktor beszerzésén gondolkodok !!
Ariens GT-20 , 20 hp kohler 2 hengeres boxer motor , van rajta gyárilag hidraulika szivatyú , sz működteti a vágóasztal magasságállítását , első és hátsó gardánkihajtás fordulatszáma állítható , 7+1 sebességes váltó + felező , hátul 3 pont felfügesztő karok helye ki van alakítva .
Az egyik pannonia motoros,fél kész hidraulikával. (munkahenger kell rá) + zsuk váltó úgyhogy sebesség az van benne dögivel. Kardánfékes. A másik Stiga tipusú fűnyíró kistraktor,vágóasztal nélkül! Darázsderekas. Világítás elöl,hátul,index,tolató lámpával! :)
Bocsi, hogy csak most válaszolok, de eddíg nem voltam gépközelben. A MÉH telepen találtam annak idején a láncfogaskereket kb. 300 milliméter átmérőjü volt. Nagyobbat nem érdemes feltenni mert akkor lejjeb ér a lánckerék mint a sebváltó alja és szántásnál szedi fel a földet. Az meg a láncnak nem tesz jót. Egy kicsivel nagyobb volt mint a Pannónia hátsó lánckereke. De amikor az Izs motoros traktoromat csináltam -amit a képeken látsz - ott az Izs hátsó lánckerekét szereltem fel a nyeles tengelyre. Ha UAZ terepváltót teszel fel akkor bátran szerelj rá egy Pannónia hátsó lánckereket vagy más motorét ami hasonló nagyságu és a lánc méret is stimmel.
Kp-ban 10000Ft-ot gondoltam a kettőre!De akkor gondolom a te traktorodon lévő két kerék Lada niváé lehet,azok pedig 16colosak!?Nekem R13as Lada felnin van a 2gumi,a felninek 4x98 a lyukosztása!Csere is érdekel!Miért cserélnéd el a traktorodon lévő kereket erre hisz az is traktormintás!?
Koszi szepen...probalom, de sajna nem megy:( most irtam a mukodtetonek, varom a valaszukat....10 eve forumozok es ez tegnap ota van, de erthetetlen es bosszanto is;)
Ez aztán nem semmi!Ha ennyire vágod ezeket a fordulatokat,segíthetnél nekem!Arra vagyok már régóta kíváncsi hogy a Pannónia lánckerék tengelye mennyit fordul percenként 3. 4.-ben olyan fél gázon??Ami elméletileg azt jelenti hogy 2750-es percenkénti motorfordulatnál!Köszönöm!
Ha hosszú szöveget írsz vagy régen frissítetted a fórumot,mielött elküldöd mentsd el kijelölés után az egérrel. Régóta így csinálom (semmi bosszankodás) csak bemásolom és küldöm is .
Holnap én is hozom a beépített fesszabályzós generátort,akksit meg a két első lámpát!A burkolathoz is megvan már minden vasanyagom csak csinálni kellene!Eddig mobil lámpáim voltak,mert vittem be párszor fuvarba cefrét éjszaka és hajnalba,így vettem 4db bicikli villogót 2fehéret,2pirosat előrre meg hátra!Ez volt eddig a világítás rajta!(-:
Jeleztem én is ,hogy a lánckeréknél jelentősen lecsökken a fordulat főtengelyhez képest.
Először a kuplung áttétélnél a harmadára ,utána az 1. sebességig még egy harmadot kb..
Ahoz hogy egy 125ös kétütemű leadja a szükséges nyomatékot(Le) szántáskor, azt legalább kétezres fordulaton kell járatni(sőt több), Akkor persze 25 km-el száguldana egyesben is. Neked viszont mint írtad lesz egy 1:50-es sebesség csökkentőd utána.
Gyors számolás (lehet benne hiba)2000/3--->666 - 1/3---->222= 444 kb. a lánckeréknél ezt csökkenti tovább utána a szerinted 1/50es csökkentő a kerékre.--->
444/50=8.8ford /perc ez 1 méteres keréknél 8.8x3.14--> 27 méter / perc az 1.7 kilóméter / óra szántáshoz kicsit lassú is(majd adsz rá még gázt) de kicsi a motor .
A 400as fordulatot egy 3:1 es gyorsító szíjtárcsa párral visszatranszformálhatod könnyedén 1220-ra pld egy trabant ventillátorral a hengerek bordáira.
Lásd még ugyanezt, egy, a sebváltó utáni nagy csökkentővel megvalósított motoron.
Részemről, még megvizsgálnám a motor generátor oldalát, annak is a megszakító bütyöüs emelőjének a főtengelyre rögzítő csavarját. Az helyett, egy jó anyagból esztergált csavar ami nem a hat lapban végződne,hanem egy toldalékban ami átmenne a deknin, ott már egy/egyben mehetne fel a ventillátorhoz a szíj. Persze legalább egy filces portömítő is kellene a dekni át töréséhez. Kicsit necces de ezt beszéld meg egy ottani gépésszel.
Hajrá Tibike!
Ne feledd ,az mz kb 60W világítást vesz fel az 6 Voltnál 10 amper W=U x I
Egy 50-60 Wattos 6 voltos villanymotor nagyobb akkuját ha az előtte fel van töltve életben tudná tartani.a 10 amperes töltőáram.Sötétben ne szánts,vagy akassz rá viharlámpát. Hi Hi
Nincs mit szivesen!Nekem is az volt a problémám vele hogy 4kerekű,meg a Pannonia már majdnem kész van és a kis hiányosságokat pótolom inkább rajta hogy nekem tökéletes legyen a kevés kis pénzemből,minthogy az Agriára kölcsek egy csomó pénzt a semmiből!