Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Rendben, azon leszek, de ma csináltam egy váltómechanizmust a pannóniára, mert egy ruddal volt megoldva ami több kis lemez közbeiktatással tolta/fordította a váltótengelyt. Na én most hegesztettem rá egy lánckereket a rúd meg a váltó végére is, lánccal összekötöttem és lett egy frankó váltóm :oP
Holnap a kuplungpedál jön, mert az sem működött jól az eddigi formában.
Csinálok képeket, mert biztos kiröhögtök, hogy egyszerűbben is meg lehetett volna oldani, de nekem tetszik :oD
Sziasztok!Mint kezdö szeretnék egy egytengelyes könnyen irányitható erös, szántásra és nagy teher vontatására alkalmas kis gépet összerakni vagy venni.Kérném a segitségeteket,ötleteket ,hogy mi lenne a legolcsobb változat,mert a keret az nagyon szükös,de szeretek szerelni meg barkácsolni.Jó tanácsokat szívesen fogadok.Köszönöm.
Kihasználva a szabadságot összeraknám az RK-05b kapám. Ebben a típusban nincs hátramenet/ékszíjhajtásos/,ha megoldható szeretnék tenni rá. Ha valakinek van ilyen típus vagy ilyen elven működő,megköszönnék egy közeli fotót a hajtásról.
Szia!Érdeklödnék a porosodo gépröl,mert nem tudom eldönteni,hogyérdemesebb venni vgy építeni .Ha van rá mod kérném ,hogy küldj néhány fotot,meg árrat,illetve néhány infot,hogy miböl áll össze.Előre is köszi!Címem : tilla79@citromail.hu
Vegyes de inkább kocsit huzna a traki de dombosterületen kevés aszfalt és több föld út, évente egyszer szántás nagyából erre használnám. Még is mit kérnél érte? Pusz a posta ami 2000 körül van nagyából ,ez is papp-gumi ?
Mire akarod használni egyébként a traktormintás gumikat,mindenre?Mert egyébként lenne nekem 2db traktormintás lada felnire szerelt,az Indafotón lévő képeimen megtudod nézni mert ott még az volt a gépen!Annyi hibája van hogy nem jó vele az aszfalton menni,mert ráz,pattog,de viszont sárba,hóba,földúton,szántani első osztályúk!Ha így is érdekel megeggyezhetünk rá!!
Szerintem az lenne a legjobb és a legegyszerűbb megoldás ha a Pannoniára vissza teszed a lánckerekét és az Opel váltó nyeles tengelyére is teszel egy lánckereket és össze kötöd lánccal!
Megszámoltam!A Pannonián 15 fogas lánckerék van a váltón pedig ha jól számoltam akkor 40 fogas és olyan 18-19cm átmérőlyű!Bocs hogy csak most válaszoltam!
Ezt az 'ajándék'-ot a gépnek háláld meg. Rozsda az rakódott rá, mert csak fészerben állt, de el tudom képzelni, hogy olyan ember aki szereti a vasat, gépet ha kezelésbe veszi, egészen megfiatalíthatja. Jó munkát.
(Ha kertészkedni kezdesz majd, akkor várlak a kertész fórumokra, ott sok jó segítőkész önzetlen szaki található.)
ma volt a villamosági szerelö secc perc bekötöt mindent de a fesz szabályzó amit vettem neten az kuka:S4ezer volt akssi fessz.szabályzó biztositék tábla trafó ezek közül a a fezs szabályzó kuka ez miatt megvagyunk löve most vehetek egy ujat ami 5ezer nálunk:S de belehet röfenteni csak nem lesz töltés holnap kiprobálom hihihehehe
R13-as Traktormintás gumik kellenének?A Papp gumi forgalmaz vadi új R13 traktormintás gumikat 8700Ft+ÁFA/db áron,a két gumira a postakölcség az ország egész területén 3000Ft!
Semmi pénzért nem válnék megtőle! Ez magától ajándék volt! Tervbe van jövőre egy nagyobb kert, úgyhogy majd lesz használva mezőgazdaságaban is. Tavasszal kezdődik majd a felújítása mert ilyen időben sajnos nem tudom festeni, meg lemosni.
Mindíg is mondtam, hogy az igazi nagy üzlet az amikor az egyik fél jár jól. És ez nem mindíg az eladó, lehet a vevő is. Ezért az ajándéért karácsonyra Ali-bá-nak egy képeslapot külhetsz, mert megérdemli.
7 a lendkerékkel együtt,de lehet van még pannónia karbi házam is.Azt hiszem pannóniáé.Úgy rémlik mintha lenne a tetjére téve valami karos emelő a gáztolattyúhoz.Gondolom valami kézi-gáz megoldás volt.Majd teszek fel képet róla,hátha érdekel valakit.Van még 250 etz-hez dekni,berugókar meg generátor is,meg zsír új fesz.szabályzó.
A világ legjobb házi gyártmányú barkácsolt gépe. (El ne add!) Jó volna, ha ki tudnád használni mezőgazdasági munkára is, mert eredetileg arra készült, a vontatás csak mellékfoglalkozása.
Igen az enyém a gép. Eladó értelmes ajánlatért. Mindennel együtt ha kell valakinek traki eke pótkocsi. 30-40 ezres ajánlatok kíméljenek. :) annnyi a rotációs kapák ára. :)
Sajnos régen jártam erre meg a töbi topikban mert nagyon besürüsödöt az év vége. :(
Most szeretnék szerezni egy trani mocis trakit hidraulikával olajszivattyús trabi + egy volkswagen váltó igényesen összerakva csak sajnos a motor berohadva.
Örülök hogy mindenkinek szerelődnek összefelé a gépsárkányok!
Ma a miénk is ment pár kört végre az udvaron!!!
Egy kicsi probléma volt csak, hogy 3 szor 20-30 métert fél óra alatt sikerült megjárni... :o)
Kb 2-3km/h a végsebesség ha 4esbe van a pannónia meg az opel váltó. Kiszaggatná a házat tövestől, de ez igy botrány lassú nkem.
A blokk és az idegen váltó egy ismeretlen áttétellel van összehozva (így vettem, be van burkolva egy gondolom két fogaskerékből álló hajtás áttétel és arra kötöm a pannóniát egy gumis koszorúval.
Bocs, a teljes kép, hogy mindenki értse, mert képem egyenlőre nincsen, az pannónia motor+valamilyen áttétel+opel 4 sebességes váltó+zsuk hátsó híd (ez van meghajtva).
Véleményünk szerint az áttételt kellne "kidobni" a rendszerből és egy az egyben rákötni a blokkra az opelt. Akkor talán sebesség is lenne, mert igy a kertig sem jutok el 1 liter benzinnel. A pannónia pörög mint a veszedelem, de mire elér a kerékig addig alig van fordulat, csak tolja előre.
Sajnos az idegen áttétel miatt a pannónia meghajtása és az opel váltó meghajtása egyáltalán nem szembe néz, így csak egy lánc meghajtást (vagy kettőt) közbeiktatva tudjuk rákötni telibe.
Kinek mi az ötlete????
Várom az építő jellegű hozzászólásokat, lehet hogy mi néztünk be valamit.
Ja igen, még annyit tudok az opel váltóról ami bennt van hogy valamit lehegesztettek benne (elvileg a difit, de van egyáltalán benne?), mert ugye a két féltengely kimenetet hajtja meg, de csak az egyikre van rákötve a zsuk híd egy kardánnal, a másik kardános fék volt, amig az imént el nem sikerült törnöm a kardántengelyt (mert hegesztett volt :o) ), de ilyen sebességgel egyenlőre nincs is szükség fékre sajnos.
Köszönöm előre is!
Még mindig szükségem volna egy régi t5-ös 25mm átmérőjű torokkal rendelkező pannónia karburátorra, lehetőleg kompleten és működöképesen, mert a nagyobb turkúval sok benzint szív és nem megy vele a blokk.