Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Az egyik pannonia motoros,fél kész hidraulikával. (munkahenger kell rá) + zsuk váltó úgyhogy sebesség az van benne dögivel. Kardánfékes. A másik Stiga tipusú fűnyíró kistraktor,vágóasztal nélkül! Darázsderekas. Világítás elöl,hátul,index,tolató lámpával! :)
Bocsi, hogy csak most válaszolok, de eddíg nem voltam gépközelben. A MÉH telepen találtam annak idején a láncfogaskereket kb. 300 milliméter átmérőjü volt. Nagyobbat nem érdemes feltenni mert akkor lejjeb ér a lánckerék mint a sebváltó alja és szántásnál szedi fel a földet. Az meg a láncnak nem tesz jót. Egy kicsivel nagyobb volt mint a Pannónia hátsó lánckereke. De amikor az Izs motoros traktoromat csináltam -amit a képeken látsz - ott az Izs hátsó lánckerekét szereltem fel a nyeles tengelyre. Ha UAZ terepváltót teszel fel akkor bátran szerelj rá egy Pannónia hátsó lánckereket vagy más motorét ami hasonló nagyságu és a lánc méret is stimmel.
Kp-ban 10000Ft-ot gondoltam a kettőre!De akkor gondolom a te traktorodon lévő két kerék Lada niváé lehet,azok pedig 16colosak!?Nekem R13as Lada felnin van a 2gumi,a felninek 4x98 a lyukosztása!Csere is érdekel!Miért cserélnéd el a traktorodon lévő kereket erre hisz az is traktormintás!?
Koszi szepen...probalom, de sajna nem megy:( most irtam a mukodtetonek, varom a valaszukat....10 eve forumozok es ez tegnap ota van, de erthetetlen es bosszanto is;)
Ez aztán nem semmi!Ha ennyire vágod ezeket a fordulatokat,segíthetnél nekem!Arra vagyok már régóta kíváncsi hogy a Pannónia lánckerék tengelye mennyit fordul percenként 3. 4.-ben olyan fél gázon??Ami elméletileg azt jelenti hogy 2750-es percenkénti motorfordulatnál!Köszönöm!
Ha hosszú szöveget írsz vagy régen frissítetted a fórumot,mielött elküldöd mentsd el kijelölés után az egérrel. Régóta így csinálom (semmi bosszankodás) csak bemásolom és küldöm is .
Holnap én is hozom a beépített fesszabályzós generátort,akksit meg a két első lámpát!A burkolathoz is megvan már minden vasanyagom csak csinálni kellene!Eddig mobil lámpáim voltak,mert vittem be párszor fuvarba cefrét éjszaka és hajnalba,így vettem 4db bicikli villogót 2fehéret,2pirosat előrre meg hátra!Ez volt eddig a világítás rajta!(-:
Jeleztem én is ,hogy a lánckeréknél jelentősen lecsökken a fordulat főtengelyhez képest.
Először a kuplung áttétélnél a harmadára ,utána az 1. sebességig még egy harmadot kb..
Ahoz hogy egy 125ös kétütemű leadja a szükséges nyomatékot(Le) szántáskor, azt legalább kétezres fordulaton kell járatni(sőt több), Akkor persze 25 km-el száguldana egyesben is. Neked viszont mint írtad lesz egy 1:50-es sebesség csökkentőd utána.
Gyors számolás (lehet benne hiba)2000/3--->666 - 1/3---->222= 444 kb. a lánckeréknél ezt csökkenti tovább utána a szerinted 1/50es csökkentő a kerékre.--->
444/50=8.8ford /perc ez 1 méteres keréknél 8.8x3.14--> 27 méter / perc az 1.7 kilóméter / óra szántáshoz kicsit lassú is(majd adsz rá még gázt) de kicsi a motor .
A 400as fordulatot egy 3:1 es gyorsító szíjtárcsa párral visszatranszformálhatod könnyedén 1220-ra pld egy trabant ventillátorral a hengerek bordáira.
Lásd még ugyanezt, egy, a sebváltó utáni nagy csökkentővel megvalósított motoron.
Részemről, még megvizsgálnám a motor generátor oldalát, annak is a megszakító bütyöüs emelőjének a főtengelyre rögzítő csavarját. Az helyett, egy jó anyagból esztergált csavar ami nem a hat lapban végződne,hanem egy toldalékban ami átmenne a deknin, ott már egy/egyben mehetne fel a ventillátorhoz a szíj. Persze legalább egy filces portömítő is kellene a dekni át töréséhez. Kicsit necces de ezt beszéld meg egy ottani gépésszel.
Hajrá Tibike!
Ne feledd ,az mz kb 60W világítást vesz fel az 6 Voltnál 10 amper W=U x I
Egy 50-60 Wattos 6 voltos villanymotor nagyobb akkuját ha az előtte fel van töltve életben tudná tartani.a 10 amperes töltőáram.Sötétben ne szánts,vagy akassz rá viharlámpát. Hi Hi
Nincs mit szivesen!Nekem is az volt a problémám vele hogy 4kerekű,meg a Pannonia már majdnem kész van és a kis hiányosságokat pótolom inkább rajta hogy nekem tökéletes legyen a kevés kis pénzemből,minthogy az Agriára kölcsek egy csomó pénzt a semmiből!
En is igy latom ezert is akarok ilyen kis hazi traktort venni. kozutra nekem nem kellene kimennem szerencsere igy rendszam nem kell es lehet 2 tengelyes is, mert itt senki nem kot bele. a Forumot elkezdtem olvasni, van is mit boven:)
Tudunk emailen beszelni,mert nekem a forum valamiert nem akar mukodni, minden hozzaszolas utan ujra kell inditanom a gepet kulonben azt irja ki hogy nem talal szoveget a hozzaszolasomban:(
Ez már közel 20éves traktor lehet és hát a motorja már megadta magát,zabálta az olajat,füstölt,nagyon gyenge volt és a volt gazdája kidobta belőlle!Megmondom őszintén nekem is az volt a tervem vele hogy csinálok belőlle kistraktort,de inkább arra döntöttem hogy a Pannoniát fejezem be véglegesen abból a pénzből amit erre költöttem volna!A másik dolog hogy annyiból nem lenne jó nekem a 4kerekű traktor hogy elég sok felé járok fuvarozgatások miatt és már le kellene vizsgáztatnom a rendőrök miatt!
Szia , közútra pótkocsizáshoz csak egytengejes. Javaslom olvasd végig a fórumot, sok olyan kérdésre is választ kapol, ami még fel sem merült benned. "gyári traktor" aki itt szánt a városban, akkor miért panóniából készült gépet használ?! sikeres gazdálkodást, a testre szabható házi készitésü kertigép segitségével. Gondolj csak bele te még menyi ideig tudol a gépek árkülönbségéből benzint vásárolni, ami máris bevételt termelhet a gazdálkodásban. sok sikert.
ez valóban igy van, erre épp nem gondoltam, köszi h figyelmeztettél...ugye van mz ts traki is reximaxi elvtársnak van volt asziszem, nemtudom!!!az tökéletes lenne de olyat nem találtam sehol......elektromosan meg 6voltos kis akksiról hátt...megvagyok löve!ma is beinditottam a gépet de köpte ki a benzint az mitöl lehetettt??nagyon megszivat magát??vagy gyürü törés??vagy nem adot elég nagy szikrát mert az akksi elégé lemerült az az teljesen utána
Hasonlot tudnék ajánlani.Sok mulik a használaton meg a gondos kezeken.Legfontosabb a szakértelem meg a potalkatrész,de mindenkinek mások az elképzelései.