Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Patyesz 83 mék árára leszel kiváncsi? A fődarabaok és a ráforditott munka, vagy arra amit nem lehet kiszámolni, a megfelelő időben készült el a munka a géppel vagy már harmadik alkalommal kelett megsemisiteni a bekevert permetszert mert nem jött el a permetezős szaki, tehát van ami kiszámolhatatlan. Szerintem. Kellemes ünnepet.
Egy jol megszerkesztett osztott eröátvitelel váltoval jo az is de nagy teljesitményre ne számits.Én probáltam kaszálogép motorral ami 6 LE de nagyon gyenge volt.futkározni pár cuccot ki vinni a tanyára arra jo volt de tovább nem tudtam menni pl szántás meg ilyesmi.Dombos az udvarom nem tudtam 2 mázsánál többet kivinni vele,nagyon kellet pörgetni hogy erö is legyen.
Most kiprobálom a panoniát mert itt sok jot olvastam rola,videokat is néztem.Ezekkel a kutatásokkal sok jo ötletet láttam hallottam.
Az a problémám , hogy egy 20 CP - s motort nem nagyon tudok beszerezni elfogadható áron , amit láttam és elfogadható ára volt , az 7 lóerős motor 14 Nm es nyomatékkal kb 40000 ert . Ezzel lehetne-e kezdeni valamit?
Szerintem kb 20 LE körül a nagy kérdés hogy miböl lehet csemegézni,és mennyiért.Ha teljesen a 0 rol kezded nincs semmi alapanyagod akkor lehet érdemes lenne forgalombol kivont autoban is elgondolkodni ,mert sok hasznos kütyü ki jön még belöle,és a legfontosabbak alapbol meg vannak,motor válto menne a trakihoz,hátso tengely utánfutonak és ezeken meg vannak a kerekek meg a fékek is ami nem hátrány.Amugy e mailbe tudok küldeni képet a Cosana váltorol ha érdekel mert nekem van és nagyon strapa biro 11 év alatt semmi gond nem volt vele és most is jo.Én is néztem ilyen autot kb 30000ft bol lehet már kapni,igaz kell még hozzá pár dolog meg sok a melo is de olcsobb mint bontott cuccokat darabonként megvenni
Nekem eredetileg így volt a vonórész.Csak a kézikuplungot alakítottam pedálosra,mert kétkézzel is alig tudtam behúzni,az meg nem túl biztonságos.Ezért ha szét akarom szedni a csapon kívül a kuplung bovdent is ki kell kötnöm,bár csak egy 13-as csavar az egész.
A Dacia váltó nekem azért lenne előnyösebb , mert olcsó hozzá alkatrészt szerezni , és az itteni "szakik" is elboldogulnak a javitással . A másik előnye pedig az , hogy olcsón lehet hozzájutni .
A vázon pedig elgondolkodtam és lehet , hogy csinálok neki vázat . A motor teljesítményével még nem nagyon vagyok tisztában . Mekkora teljesítményű motor kellene , hogy egy univerzális kis gépet lehessen összehozni ?
Üdv.Az ünnepi beszélgetések során elööjött még egy ötlet: -Probálj meg beszerezni egy COSANA tipusu kaszálogép váltot,mert ebben egybe van difi, válto,kerékkihajtás,felezö ráadásul 4 sebességes.Ha ez megvan csak egy keret kell a vontatmányhoz ,nagyobb kerekek,és egy erösebb motor és lehet repeszteni.További jó tervezgetést.
Megmondom őszintén nincs tapasztalatom a Polszki motor fogyasztásával! Hülyeséget nem akarok írni még csak odáig jutottam, hogy,beindítottam és megnéztem, hogy hogyan tudom beszerelni. Igen egyszerre mozog a két dugó, de az ütemek nem együtt vannak. De nem gond, mert gumibakokon lesz és a
hajtást gumihardi adja át.
A motor nem fogja magát túlpörögni mert kb. 1800-2000-es fordulat kell de ezzel megtudom oldani a zsákolást is.
Nekem a jelenlegi OETL motor kb 0,8 litert fogyaszt óránként de ez sok mindentől függ, milyen vastag a fa milyen száraz, mennyire van előkészítve, mennyit megy üresjáratba stb.
Sajnálom az aprítóba mert a trakiba a lombardíni motor 4,5 lovas de már keze lába ki van, és ide akarom beépíteni.
Ezért próbálkoznék a fityó motorral (léghűtés, 4 ütem, egyszerű)
A traki eredeti motorja kétütemű ( hála Zemiator kollégának) mostmár sikerült megcsinálnom és patent lett, de ugye a fogyasztás az nem elhanyagolható, meg állandóan keverni a benyát és Ft-ban sem igazán kifizetődő (benzi+olaj).
Én a négy kerekest azért nem pártolom, mert sokat mozgok közúton és a vizsga csak macera. Persze ez csak nekem!!
Igaz lehetne venni egy kis trakit de arra nincs zsé!
Leteszteltem a gépet aprítás közben kb fél gázzal 1.2l/ó.4 ütem.Engem is érdekelne a fityó motor,mert nem adtam fel a 4 kerekes traki prolyektet.Kellene vontatásra is egy gép,hogy ne kelljen szétszerelni a lombardinit.
kérdésem lenne milyen fogyasztásuk van helyén az autóban? vagy "traktorba épitve csak úgy általánosságban óránként kb ?
jó motorok tetszik is mert ugye kicsi és aránylag "igénytelen" kastegóriába tartozik... de a hengerfejre allergiás :s egyetlen egy dolog ami nem tetszik benne ,hogy egyszerre jár a két dugattyú :s