Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Köszönöm István56-nak hogy alátámasztotta az állításomat,meg baka38-nak hogy kiállt mellettem!BOLDOG KARÁCSONYT KÍVÁNOK MINDEN KEDVES FÓRUMOZÓ TÁRSAMNAK ÉS CSALÁDJÁNAK!!!
Tudom miröl beszélsz, vagyis irsz. Nem is vitáznék ezen mert sajnos a pancsiba nem vagyok a toppon. Azt viszont könnyen elépzelhetönek tartom hogy azzal az olajjal azon a fordulatszámon amin Gokartos használja a gépét az a fuvokaméret vált be. Nem irta volna ha nem igy lenne ebben meg biztos vagyok !
Nagyon Boldog Karácsonyt Kivánok Mindenkinek !!! Sok nagyszerü ajándékkal ! Barkas válto, pancsi blokk, heggesztöpálca, vágokorong, stb. :))
Azt aláírom én is hogy másik karburátorral nem tökéletes,mert az enyémen is volt már:Mz,250 es Aprilia meg 350es Jawa karburátor is,de eggyikkel sem volt jó!
Nem akarok senkit kábítani!Erre annyit mondok próbálja ki mindenki ezekkel a fúvókaméretekkel aki kételkedik!Egyébként nem durrog a motor nem jár levegősen,és nem melegszik a megszokottnál jobban!Mi számít folyamatos terhelésnek?4-5óra hosszán keresztüli szántás az nem számít annak????Vagy 8mázsa fa fuvarozása 15km megtételével,Tisza gátra fel meg földúton..,stb!Szerinted hogy megy 40km/h val a traktorom???Alapjáraton???Ugyanúgy veszi a fordulatot és szép az alapjárata is!ANNYIT MÉG HOZZÁ TENNÉK HA MEGNYUGTAT HOGY A LÉGSZŰRŐ ELVAN ZÁRVA ÉS ÍGY A JÓ,A SZIVATÓ GUMI NEM ENGED ÁT BENZINT MERT HA FELHÚZOM MELEG MOTORNÁL AKKOR LEÁLL!JÚNIUS ÓTA ÍGY HASZNÁLOM A TRAKTORT!ezt az átfúvókázást nem azért írtam hogy veszekedjünk hanem azért hogy segítcsek a másikon!
Igazad van nagyon is,én se leszólni akartam- akarok mást más munkáját pláne. De a száraz tények sajnos azt mutatják,hogy elvileg nem működhetne a pannonia 72 fúvókával egyszerűen megszorulna besülne. Én se az újamból rázom ki sajnos sokat kínlódtam (bele is őszültem)ezekbe a régi szoci masinákba mivel ezeket újítom fel restaurálom több mind 20 éve...A fúvókázást én is próbáltam pancsin sőt mz karbit is rá de semmi .A gyári karbi gyári fúvóka 1:25 keverék jó kipuff és gyújtás és kész.
Sajnos amit le is írtam az előfordulhat hibás a karbi valahol átenged pl szivató guminál és igy lehetséges,hogy jól működik simson fúvókával a sajátjával meg zabál. Sajnos ez is benne van egy ilyen régi avit technikába ezt is figyelembe kell venni de ez igy nem normális pláne nem általános.
Csak segíteni szeretnék nehogy valaki nem rossz szándékból véletlenül besüsse a motorját.
Boldog békés karácsonyt kívánok minden olajos kezű traktorépítőnek.
Ma végre sikerült a közbensö tengelyt felépítenem (majd nem elszurtam mikor leheggesztettem akkor látom a váltókar álá nagyon be került a keret amin a tengely van de sikerült levenn ha hátramenetben van a váltó.) furógéppel meg hajtottam hogy lássam a láncot nem-e dobja de hálistennek nincs vele gond remélem igy is marad.Most már a motort kel mfelépíteni és a kormányt(szarvat)kiváncsi vogyok milesz belölle,mindenesetre ezzel az álló motorral elég komlikált a dolog.
Nem egyszerű, iskra gépének nics vázkerete, és jól megépítette, minden elismerésem. A vázkeretes gépeknél könyebben boldogul az összeálitásnál. A váltó fölé teszed a motort, és akkor ha nem akarsz közbeiktatni egy tengelyt a hajás előre vitelére, akkor megfordithatod a motort 180- fokkal, így viszont hátrafele lesz több sebességed, és ha most az egész gépet átforditod, hogy a váltó kuplungház felőli végéhez legyen a pótkocsi csatlakozás, akkor csak a sebességváltás kellene átvinni a másik oldalra. Dupla szíjas szijtárcsa és komolyan megcsapágyazott nyelestengely. Egy kicsit tulkomplikáltam?
Az biztos hogy a fuvokázáshoz nagy tapasztalat vagy sok türelem s kisérletezgetés kell. Gondolom gokartos kolléga pont azért irta le hogy neki mi vált be a legjobban hogy másnak ne kelljen a sok csalodással járo kisérletezgetést végigjárni.
Szerintem érdemesebb vzra tenni mert nem tudom mennyire tartos lenne ha a váltó kell megtartsa a motor sulyát,ráadásul ha nehezebb tipusu váltó megy egy öntvényházra fogatva.Nézd meg a gokartos képeit,mert szerintem jo minta lehet épitéshez.
Nekem nagyon tetszik mert egyszerü és hatékony megoldást választott.
Ezen én is agyaltam , és szerintem hogyha a motort a váltóra szerelném akkor nem lenne annyira feltűnő , és ha a kerekek felfogatását meg lehetne oldani akkor nem kellene vázat építeni . Az oltcit váltójáról pedig nem hallottam sok jót .
Az ékszíjas kuplung azért lenne jobb nekem ,mert ha elromlik a kuplung , ezt könyebb javítani a semmi közepén , és nekem ez sem utolsó szempont hogy könnyen javítható legyen .
Ez igaz de a kinti helyzetben szerintem ez a legolcsobb,de ottani bontokban levadászni terepjáro váltot lenne a legjobb mert könnyebb beépíteni. Ismerös az a fajta motor amiröl irsz,de kevés van és aranyáron adják szószerint.
Dacia , Skoda, Wartburg, ezekkel a váltókkal nekem anyi a gondom, hogy túl hoszunak találom a meghajtó tengelytől hátra nyúló részt. Találkoztam egyhengeres négyütemü stabil motoral ami román gyártmány olyan 250-300ccm között van, és van rajta kézi kuplung. Az ocit váltó nagyon gyenge? Ha jól tippelek az hasonlit a trabantra. A közeledben használt gépek felépítését, nagyobb mértékben venném alapul.