Keresés

Részletes keresés

caterpillar20 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4748

Úgy látom csak egy személyautó dízel motort kell keresnem mert a pancsi csak nem egy tökéletes technika sajnos...

Gokartos Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4747
Nem akarok senkit kábítani!Erre annyit mondok próbálja ki mindenki ezekkel a fúvókaméretekkel aki kételkedik!Egyébként nem durrog a motor nem jár levegősen,és nem melegszik a megszokottnál jobban!Mi számít folyamatos terhelésnek?4-5óra hosszán keresztüli szántás az nem számít annak????Vagy 8mázsa fa fuvarozása 15km megtételével,Tisza gátra fel meg földúton..,stb!Szerinted hogy megy 40km/h val a traktorom???Alapjáraton???Ugyanúgy veszi a fordulatot és szép az alapjárata is!ANNYIT MÉG HOZZÁ TENNÉK HA MEGNYUGTAT HOGY A LÉGSZŰRŐ ELVAN ZÁRVA ÉS ÍGY A JÓ,A SZIVATÓ GUMI NEM ENGED ÁT BENZINT MERT HA FELHÚZOM MELEG MOTORNÁL AKKOR LEÁLL!JÚNIUS ÓTA ÍGY HASZNÁLOM A TRAKTORT!ezt az átfúvókázást nem azért írtam hogy veszekedjünk hanem azért hogy segítcsek a másikon!
Előzmény: jános 55 (4725)
Istvan56 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4746

 

A képek lemaradtak

Előzmény: Istvan56 (4745)
Istvan56 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4745

Nem akarok vitát generálni pláne karácsony estét megelőzően  de rosz hírem van számodra működik a 72-es fuvókával  nekem is az van benne .

 

István

Előzmény: lorsen2 (4744)
lorsen2 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4744

Üdv.

Igazad van nagyon is,én se leszólni akartam- akarok mást más munkáját pláne. De a száraz tények sajnos azt mutatják,hogy elvileg nem működhetne a pannonia 72 fúvókával egyszerűen megszorulna besülne. Én se az újamból rázom ki sajnos sokat kínlódtam (bele is őszültem)ezekbe a régi szoci masinákba mivel ezeket újítom fel restaurálom több mind 20 éve...A fúvókázást én is próbáltam pancsin sőt mz karbit is rá de semmi .A gyári karbi gyári fúvóka 1:25 keverék jó kipuff és gyújtás és kész.

Sajnos amit le is írtam az előfordulhat hibás a karbi valahol átenged pl szivató guminál és igy lehetséges,hogy jól működik simson fúvókával a sajátjával meg zabál. Sajnos ez is benne van egy ilyen régi avit technikába ezt is figyelembe kell venni de ez igy nem normális pláne nem általános.

Csak segíteni szeretnék nehogy valaki nem rossz szándékból véletlenül besüsse a motorját.

Boldog békés karácsonyt kívánok minden olajos kezű traktorépítőnek.

Szabó József  Kápolnásnyék..

Előzmény: baka38 (4738)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4743

Kellemes ünnepeket mindenkinek.

Ma végre sikerült a közbensö tengelyt felépítenem (majd nem elszurtam mikor leheggesztettem akkor látom a váltókar álá nagyon be került a keret amin a tengely van de sikerült levenn ha hátramenetben van a váltó.) furógéppel meg hajtottam hogy lássam a láncot nem-e dobja de hálistennek nincs vele gond remélem igy is marad.Most már a motort kel mfelépíteni és a kormányt(szarvat)kiváncsi vogyok milesz belölle,mindenesetre ezzel az álló motorral elég komlikált a dolog.

Ha készen lesz teszek majd fel képet.

Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4742

Belegondolva, egyet kell értsek veled mert én is olcsón szeretném megvalósitani. De azért szeretném elkerülni a korábbi hibáimat is. Kellemes ünnepet.

Előzmény: Tilla 793 (4732)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4741

Nem egyszerű, iskra gépének nics vázkerete, és jól megépítette, minden elismerésem. A vázkeretes gépeknél könyebben boldogul az összeálitásnál.  A váltó fölé teszed a motort, és akkor ha nem akarsz közbeiktatni egy tengelyt a hajás előre vitelére, akkor megfordithatod a motort 180- fokkal, így viszont hátrafele lesz több sebességed, és ha most az egész gépet átforditod, hogy a váltó kuplungház felőli végéhez legyen a pótkocsi csatlakozás, akkor csak a sebességváltás kellene átvinni a másik oldalra. Dupla szíjas szijtárcsa és komolyan megcsapágyazott nyelestengely.  Egy kicsit tulkomplikáltam?

Előzmény: Oliverx (4733)
abodi72 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4740

Volt nemrég szó a forumon ,hogy kekeckednek a rend őrei a saját készítésű trakik közúton való hasznűlatáért .

Nos ,itt egy figyelmeztető tábla ,amit ha kitesz a tisztelt "traktoros" akkor semmi baj nem lehet :)

 

 

baka38 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4739

Köszi a jokivánságot s a képet !

Előzmény: turner62 (4737)
baka38 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4738

Az biztos hogy a fuvokázáshoz nagy tapasztalat vagy sok türelem s kisérletezgetés kell. Gondolom gokartos kolléga pont azért irta le hogy neki mi vált be a legjobban hogy másnak ne kelljen a sok csalodással járo kisérletezgetést végigjárni.

Előzmény: turner62 (4737)
turner62 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4737

Tisztelt baka38!

 

Senki nem kérdőjelezte meg Gokartos ügyességét és szaktudását, de igazat kell adnom Lorsen2 és János55 -nek!

 

Nekem van egy Pf62-es motorom ami 317 ccm és kétütemü sajnos nem volt meg az eredeti karburátorja, amit egy 350-es Jawa

karbival helyettesítettem. De mivel nem megfelelő volt a fúvókázás, meg a karburátor sem az eredeti az a jelenség állt fenn amit János55 írt le.

Ha nagyobb fúvóka lett belerakva akkor meg besokalt.

Az olaj többlet sem old meg mindent.

Egyébként itt egy link a karbi beállításról igaz, hogy nem Pancsi de az elv ugyan az:

 

http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132

 

 

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden kedves fórumozónak!

 

Előzmény: baka38 (4728)
Tilla 793 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4736

erre gondoltam

Előzmény: Oliverx (4733)
Tilla 793 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4735

Szerintem érdemesebb vzra tenni mert nem  tudom mennyire tartos lenne ha a váltó kell megtartsa a motor sulyát,ráadásul ha nehezebb tipusu váltó megy egy öntvényházra fogatva.Nézd meg a gokartos képeit,mert szerintem jo minta lehet épitéshez.

Nekem nagyon tetszik mert egyszerü és hatékony megoldást választott.

Előzmény: Oliverx (4733)
patyesz83 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4734

Még mindig nem jelentkeztél!!! :)  haffner.t kukac freemail.hu    Várom!

Előzmény: Martindian28 (4714)
Oliverx Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4733

Ezen én is agyaltam , és szerintem hogyha a motort a váltóra szerelném akkor nem lenne annyira feltűnő , és ha a kerekek felfogatását meg lehetne oldani akkor nem kellene vázat építeni . Az oltcit váltójáról pedig nem hallottam sok jót .

Az ékszíjas kuplung azért lenne jobb nekem ,mert ha elromlik a kuplung , ezt könyebb javítani a semmi közepén , és nekem ez sem utolsó szempont  hogy könnyen javítható legyen .

Előzmény: Sz zoltán71 (4731)
Tilla 793 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4732

Ez igaz de a kinti helyzetben szerintem ez a legolcsobb,de ottani bontokban levadászni terepjáro váltot lenne a legjobb mert könnyebb beépíteni. Ismerös az  a fajta motor amiröl irsz,de kevés van és aranyáron adják szószerint.

Előzmény: Sz zoltán71 (4731)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4731

Dacia , Skoda, Wartburg, ezekkel a váltókkal nekem anyi a gondom, hogy túl hoszunak találom a meghajtó tengelytől hátra nyúló részt. Találkoztam egyhengeres négyütemü stabil motoral ami román gyártmány olyan 250-300ccm között van, és van rajta kézi kuplung. Az ocit váltó nagyon gyenge? Ha jól tippelek az hasonlit a trabantra. A közeledben használt gépek felépítését, nagyobb mértékben venném alapul.

Előzmény: Oliverx (4727)
Tilla 793 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4730

Ja még annyit hogy a kaszálogép motorokkal ne probálkozz ,mert az gyenge meg kicsi hozzá.Remélem segitettem!

Előzmény: Oliverx (4727)
Tilla 793 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4729

Ismerös a helyzet.Javaslat ha nem tul nagy akkor 1300 dácsia motor saját kuplung meg váltoval,és közvetlen mögé lada vagy más váltó ami meghajt eggy difizáras hátso hidat ami lehet szintén lada ,moskvits vagy bármi.Ez garantált,csak kérdés az hogy mennyire szeretnél takarékos motort,mert ez fogyasztani is fog ,de használhato a dimbes dombos vidéken is.Motorban inkább disel egyhengerest probálj meg beszerezni(olasz,vagy régebbi akármilyen)mert ez fentarthatobb és gazdaságosabb is,igaz drágább megvenni.

 

Előzmény: Oliverx (4727)
baka38 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4728

Szia Tisztelet János !

1. Gokartost elég jol ismerem. Szavahihetö ember és fiatal kora ellenére ügyeskezü mesterember (olyan saját készitésü ekét vásároltam töle ami mesze lepipálja a gyári ekéket idén egy hektárnyi területet forgattam meg vele) nyugodtan tényként veheted amit ir !

2. Az biztos hogy nem kell egy pancsinak 3/4 gáz a szántáshoz. Ha szegényebb a benzinlevegö keverék akkor egy kicsit több olajat adsz a benzinhez és kész, ráadásul a mai szinti olajokat nem lehet a régi olajokkal haszosnlitani .

Régen a trabikat is átfuvokázták nálunk az afitban hogy kevesebbet egyenek!

Előzmény: jános 55 (4725)
Oliverx Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4727

A gép egytengelyes lesz ,  a "szerv" - vel való béke érdekében . Az alkatrészekkel kapcsolatban az a problémám , hogy nálunk (Erdély) nem nagyon lehet olcsón megfelelő karakterisztikájú (teljesítmény / nyomaték) motorokat beszerezni , ezért ezt kénytelen leszek boltból megvenni . Az erőátvitellel kapcsolatban pedig egy Dacia váltóra gondoltam , elsősorban a könnyű beszerezhetősége , és a könnyű javíthatósága miatt . A motor fordulatát egy 1/4,x szíjtárcsa párossal csökkenteném a megfelelő értékek közé , és itt kapna helyet az ékszíjfeszítéses  tengelykapcsoló is  . A terv eddig van kész , a további részletek kidolgozásához kérnék segítséget .

Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4726

Szia egy kicsit szükisd a kört, egytengelyes vagy kettőtengelyes? Egy szimszon motoral is el lehet húzni egy háromfejes ekét, csak súj és idő kérdése. Ha azt akarod, hogy ne kaparjon akkor nehéznek mondott gépet építel, de itt komolyabb erröátviteli kötőelemekre kell számolnod. Gondolok itt lánc hajtás vagy kardán. Amíg ki nem nőli a konstrukciós hibáit addig mindig akad egy kis finomitani való. Kellemes ünnepeket.

Előzmény: Oliverx (4724)
jános 55 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4725

Ne haragudj, de amit írtál, azzal van némi gondom. Ha benzinszegény a keverék, akkor a motor durrog, melegszik. Másrészt keverék olajzásu. Ha nincs meg a megfelelő mennyiségü üzemanyag, akkon nincs olaj sem, ezért melegszik, kopoik. A motor gyári fogyasztása 3,8 liter 70 km sebesség eseténb  3/4 gázállásnál. Szerintem a te géped alapjáraton mehet, akkor TALÁN hihető amit írtál. Alapjáraton nem lehet szántani, vagy valami különleges áttételed van. Ne ámítsd a kezdőket.

Előzmény: Gokartos (4715)
Oliverx Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4724

Hello mindenkinek

 

Már régóta olvasom a fórumot ,látom sok hozzáértő ember van itt . A képeket nézve nagyon megtetszettek ezek a gépek , és azt hiszem egy ilyen gépnek én is hasznát tudnám venni , ezért elhatároztam , hogy összehozok magamnak egyet , de lenne egy pár kérdésem az építéssel kapcsolatban . Először is azt szeretném kérdezni,hogy mekkora az a legkisebb motorteljesítmény/nyomaték amellyel kezdeni lehet valamit ? Másodsorban pedig , az érdekelne , hogy mennyi kellene legyen a gép önsúlya ahhoz  hogy ne kaparjon el de ne kelljen bírkózni vele ahhoz , hogy egyenesen menjen ? Végül pedig arra lennék kiváncsi , hogy mekkora az a nyomtáv  amellyel a legkönnyebben lehet  kezelni a gépet a maximális kihasználhatóságot figyelembe véve ?

Egyelőre ennyi , remélem nem lettem túl hosszú .

 

U.I. Kívánok mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket .

 

lorsen2 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4723

Szia bocs,hogy bele vaúzok"nincs kötekedési szándékom csak kíváncsi vagyok hogyan is lehetséges az ami elvileg lehetetlen. Nincs ezekkel a fúvóka méretekkel kenési problémáid?A Pannonia szinte mindent kibír de a kenésre kényes nem véletlenül 1:25 a gyári előírás. És köztudott,hogy kevesebb benzin kevesebb olaj is. Idővel esetleg a megspórolt benzin sokszorosát is alkatrészre költheted!És szerintem a teljesítmény is jóval kevesebb igy ami azért hiányozhat pl tartós terhelésnél,és mégy egy kérdés:fél gáz fölött vagy hirtelen gáznál nem durrog vissza a légszűrőbe?Elvileg ilyen kevés benzinnel kellene mivel a 72 fő fúvóka max 70ccm Simsonba passzol nem 250 be.

De lehet valahol átenged a karbid Pl a szívató gumija és ezért lehetséges,hogy üzemel így is és ezért jó neked így.

Előzmény: Gokartos (4715)
Tilla 793 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4722

Jó kis gép,én is néztem már.Boldog karácsonyt mindenkinek!

Előzmény: gtur (4721)
gtur Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4721

Esetleg ha valakit érdekel szerintem elég jó áron van:http://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Cseszlovak_M6___felujitva_akcios_7312339.htm

Amúgy Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

józsika1986 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4720

Viszont én is Boldog Karácsonyt kívánok Mindenkinek :)

Előzmény: Sz zoltán71 (4719)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.12.23 0 0 4719

Békés Boldog Karácsonyt kivánok mindenkinek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!