Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Sziasztok.Tudna valaki irni arrol hogy mi a hátso hid szükités lépési mert még nem csináltam ilyet .Elvileg lada vagy hasonlo hid lenne.Elöre is köszönöm.
Megköszönném!Én szeretném hosszában rakni a motort,csak akkor kell szöghajtás.Az megint drágítja.Meg önindító+generátor.Nem szeretném rugdosni.Kíváncsi lennék az első futóműre meg a kormányzásra,Meg hogy miből van.
Érdeklődni szeretnék hogy ti kb.mekkora súlyt tudtok elvinni a pannónia motoros (vagy hasonló kaliberű) kistraktorotokkal?? És a körülbelüli fogyasztás érdekelne nagy terhelésnél mondjuk órára vagy km-re kivetítve.Nagyon sokat segítenétek. Köszönöm!
A Pannonia hajt egy tengelyt, amin elől nagy fogaskerék van ( most hirtelen nem tudom a méretét) a tengely másik végén ETZ kisfogaskerék van ami láncal meghajtja a lada váltót amin szintén ETZ fogaskerék van, a váltó kardánon keresztül hajtja a szűkített Lada hidat. De a motor megforditásával ezt a közbenső hajtást meg lehetne szüntetni (egy lánccal és fogaskerékkel kevesebb kellene, igy a hibalehetőség is kevesebb lenne) Majd lefényképezem mert úgy egyszerüben meg lehet érteni.
Zuk hid . Nisa váltó, Zuk kerék meg amit a TSZ ből tudott szerezni.Ehhez hasonló csak tovább van fejlesztve, szervóval,hidraulikával Ezt is Ő csinálta.
Üdv! ez a kis masina nekem is tetszik látok benne fantáziát . Mennyiért vesztegetik? van egy kéthengeres vízhűtéses négyütemű dízel motorom azt pont bele tudnám építeni.
ezt a kisgépet kb 2.5 hónap alatt építettem januárban bevittem a műhelyembe és márciusban már ezzel szántottam a kertem. mindíg alakítgatom és mindíg kitalálok valami ujat. most kerék súlyokat szeretnék venni rá.
Hali Tilla! Pancsi zsiga házasítás,az erő átvitelröl nem rossz de én bizti tennék bele egy hardi tárcsát . Szeríntem ez így magas szántásnál lehet ez egy kicsit gond !
Pontosan? ez úgy kezdődött hogy kaptam egy trabit azt szétkaptam a motorját váltóját felhasználtam volt nagyon sok vasam amiből megépítettem. A trabi váltóról egy zuk váltóra megy a hajtás 3/4-es láncon (amit azóta már fogaskerék hajtásra akarom átalakítani) tovább egy zuk rövidített hátsó hídra gardánnal. Az eleje trabant első agy benne hagyva a gardán csuklók mert az első hajtás is ki van építve csak egy kissebb difi kellene. a váz 100-as u vas 5 helyen merevítve. Kormánymű egy lada vagy skoda autóé. 12 voltos rendszer világítás duda hőfokmérő tőltés mérő generátor egy fiátbrava autóé. az ülése egy kiszuperált mtz traktoré. hidraulika t25 kistraktor vezértömbje mtz kormány szivatyú két rövidre vágott munka henger hátul és egy elől front hidrauliknak .van hozzá egy 6 lapos fügesztett tárcsám egy kétfejes ekém egy 40cm mélyen dolgozó egy késes lazítóm egy fügesztett pótkocsi egy hótoló egy pótkocsi ami 3 írányba billent(majd ha lesz munkahenger alá) most le van csavarozva a plató ezzel van lefotózva . és a lényeg most építek hozzá egy 12 soros gabona vetőgépet. ezzel a kis gépel két éve már 1.5 hektár villangós kertett mvelek. sajnos z a átkozott benzin ár ami nagyon szíven szúr.
ismerős helyzet mikor én is "épitgettem" régebben akkor hasonló próbák nálam is felmerültek sőt volt amit elkapkodtam "szándékosan" csak hogy kiprópálhassam kupplung nélkül épitettem... ez olyan felállás volt,hogy: 3,5 lovas fűnyiró motor-önjáró fűnyíró szöghajtás-láncáttétel felül a szöghasjtás tengelyxén egy csepel bicikli hátsófogaskereke:D -lent a trabi váltón padig egy most hogy pannónia-vagy mz lánckerék nem tudom de kb 20 cm átmérőjű volt nem is volt gond vele,,,, csak ugye rohadt lassú volt :s és pótkocsijával vittem kb 2x 1-2 mázsát aztán szétszakadt a "gyenge" szöghajtás... rájöttem hogy az csak fűnyiró alá való :DDD /volt/ amugy négy kerekű volt ... ugyanez az alváz ami a jelenlegi trabi motors gépem...