Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Igazad van nagyon is,én se leszólni akartam- akarok mást más munkáját pláne. De a száraz tények sajnos azt mutatják,hogy elvileg nem működhetne a pannonia 72 fúvókával egyszerűen megszorulna besülne. Én se az újamból rázom ki sajnos sokat kínlódtam (bele is őszültem)ezekbe a régi szoci masinákba mivel ezeket újítom fel restaurálom több mind 20 éve...A fúvókázást én is próbáltam pancsin sőt mz karbit is rá de semmi .A gyári karbi gyári fúvóka 1:25 keverék jó kipuff és gyújtás és kész.
Sajnos amit le is írtam az előfordulhat hibás a karbi valahol átenged pl szivató guminál és igy lehetséges,hogy jól működik simson fúvókával a sajátjával meg zabál. Sajnos ez is benne van egy ilyen régi avit technikába ezt is figyelembe kell venni de ez igy nem normális pláne nem általános.
Csak segíteni szeretnék nehogy valaki nem rossz szándékból véletlenül besüsse a motorját.
Boldog békés karácsonyt kívánok minden olajos kezű traktorépítőnek.
Ma végre sikerült a közbensö tengelyt felépítenem (majd nem elszurtam mikor leheggesztettem akkor látom a váltókar álá nagyon be került a keret amin a tengely van de sikerült levenn ha hátramenetben van a váltó.) furógéppel meg hajtottam hogy lássam a láncot nem-e dobja de hálistennek nincs vele gond remélem igy is marad.Most már a motort kel mfelépíteni és a kormányt(szarvat)kiváncsi vogyok milesz belölle,mindenesetre ezzel az álló motorral elég komlikált a dolog.
Nem egyszerű, iskra gépének nics vázkerete, és jól megépítette, minden elismerésem. A vázkeretes gépeknél könyebben boldogul az összeálitásnál. A váltó fölé teszed a motort, és akkor ha nem akarsz közbeiktatni egy tengelyt a hajás előre vitelére, akkor megfordithatod a motort 180- fokkal, így viszont hátrafele lesz több sebességed, és ha most az egész gépet átforditod, hogy a váltó kuplungház felőli végéhez legyen a pótkocsi csatlakozás, akkor csak a sebességváltás kellene átvinni a másik oldalra. Dupla szíjas szijtárcsa és komolyan megcsapágyazott nyelestengely. Egy kicsit tulkomplikáltam?
Az biztos hogy a fuvokázáshoz nagy tapasztalat vagy sok türelem s kisérletezgetés kell. Gondolom gokartos kolléga pont azért irta le hogy neki mi vált be a legjobban hogy másnak ne kelljen a sok csalodással járo kisérletezgetést végigjárni.
Szerintem érdemesebb vzra tenni mert nem tudom mennyire tartos lenne ha a váltó kell megtartsa a motor sulyát,ráadásul ha nehezebb tipusu váltó megy egy öntvényházra fogatva.Nézd meg a gokartos képeit,mert szerintem jo minta lehet épitéshez.
Nekem nagyon tetszik mert egyszerü és hatékony megoldást választott.
Ezen én is agyaltam , és szerintem hogyha a motort a váltóra szerelném akkor nem lenne annyira feltűnő , és ha a kerekek felfogatását meg lehetne oldani akkor nem kellene vázat építeni . Az oltcit váltójáról pedig nem hallottam sok jót .
Az ékszíjas kuplung azért lenne jobb nekem ,mert ha elromlik a kuplung , ezt könyebb javítani a semmi közepén , és nekem ez sem utolsó szempont hogy könnyen javítható legyen .
Ez igaz de a kinti helyzetben szerintem ez a legolcsobb,de ottani bontokban levadászni terepjáro váltot lenne a legjobb mert könnyebb beépíteni. Ismerös az a fajta motor amiröl irsz,de kevés van és aranyáron adják szószerint.
Dacia , Skoda, Wartburg, ezekkel a váltókkal nekem anyi a gondom, hogy túl hoszunak találom a meghajtó tengelytől hátra nyúló részt. Találkoztam egyhengeres négyütemü stabil motoral ami román gyártmány olyan 250-300ccm között van, és van rajta kézi kuplung. Az ocit váltó nagyon gyenge? Ha jól tippelek az hasonlit a trabantra. A közeledben használt gépek felépítését, nagyobb mértékben venném alapul.
Ismerös a helyzet.Javaslat ha nem tul nagy akkor 1300 dácsia motor saját kuplung meg váltoval,és közvetlen mögé lada vagy más váltó ami meghajt eggy difizáras hátso hidat ami lehet szintén lada ,moskvits vagy bármi.Ez garantált,csak kérdés az hogy mennyire szeretnél takarékos motort,mert ez fogyasztani is fog ,de használhato a dimbes dombos vidéken is.Motorban inkább disel egyhengerest probálj meg beszerezni(olasz,vagy régebbi akármilyen)mert ez fentarthatobb és gazdaságosabb is,igaz drágább megvenni.
1. Gokartost elég jol ismerem. Szavahihetö ember és fiatal kora ellenére ügyeskezü mesterember (olyan saját készitésü ekét vásároltam töle ami mesze lepipálja a gyári ekéket idén egy hektárnyi területet forgattam meg vele) nyugodtan tényként veheted amit ir !
2. Az biztos hogy nem kell egy pancsinak 3/4 gáz a szántáshoz. Ha szegényebb a benzinlevegö keverék akkor egy kicsit több olajat adsz a benzinhez és kész, ráadásul a mai szinti olajokat nem lehet a régi olajokkal haszosnlitani .
Régen a trabikat is átfuvokázták nálunk az afitban hogy kevesebbet egyenek!
A gép egytengelyes lesz , a "szerv" - vel való béke érdekében . Az alkatrészekkel kapcsolatban az a problémám , hogy nálunk (Erdély) nem nagyon lehet olcsón megfelelő karakterisztikájú (teljesítmény / nyomaték) motorokat beszerezni , ezért ezt kénytelen leszek boltból megvenni . Az erőátvitellel kapcsolatban pedig egy Dacia váltóra gondoltam , elsősorban a könnyű beszerezhetősége , és a könnyű javíthatósága miatt . A motor fordulatát egy 1/4,x szíjtárcsa párossal csökkenteném a megfelelő értékek közé , és itt kapna helyet az ékszíjfeszítéses tengelykapcsoló is . A terv eddig van kész , a további részletek kidolgozásához kérnék segítséget .
Szia egy kicsit szükisd a kört, egytengelyes vagy kettőtengelyes? Egy szimszon motoral is el lehet húzni egy háromfejes ekét, csak súj és idő kérdése. Ha azt akarod, hogy ne kaparjon akkor nehéznek mondott gépet építel, de itt komolyabb erröátviteli kötőelemekre kell számolnod. Gondolok itt lánc hajtás vagy kardán. Amíg ki nem nőli a konstrukciós hibáit addig mindig akad egy kis finomitani való. Kellemes ünnepeket.
Ne haragudj, de amit írtál, azzal van némi gondom. Ha benzinszegény a keverék, akkor a motor durrog, melegszik. Másrészt keverék olajzásu. Ha nincs meg a megfelelő mennyiségü üzemanyag, akkon nincs olaj sem, ezért melegszik, kopoik. A motor gyári fogyasztása 3,8 liter 70 km sebesség eseténb 3/4 gázállásnál. Szerintem a te géped alapjáraton mehet, akkor TALÁN hihető amit írtál. Alapjáraton nem lehet szántani, vagy valami különleges áttételed van. Ne ámítsd a kezdőket.
Már régóta olvasom a fórumot ,látom sok hozzáértő ember van itt . A képeket nézve nagyon megtetszettek ezek a gépek , és azt hiszem egy ilyen gépnek én is hasznát tudnám venni , ezért elhatároztam , hogy összehozok magamnak egyet , de lenne egy pár kérdésem az építéssel kapcsolatban . Először is azt szeretném kérdezni,hogy mekkora az a legkisebb motorteljesítmény/nyomaték amellyel kezdeni lehet valamit ? Másodsorban pedig , az érdekelne , hogy mennyi kellene legyen a gép önsúlya ahhoz hogy ne kaparjon el de ne kelljen bírkózni vele ahhoz , hogy egyenesen menjen ? Végül pedig arra lennék kiváncsi , hogy mekkora az a nyomtáv amellyel a legkönnyebben lehet kezelni a gépet a maximális kihasználhatóságot figyelembe véve ?
Szia bocs,hogy bele vaúzok"nincs kötekedési szándékom csak kíváncsi vagyok hogyan is lehetséges az ami elvileg lehetetlen. Nincs ezekkel a fúvóka méretekkel kenési problémáid?A Pannonia szinte mindent kibír de a kenésre kényes nem véletlenül 1:25 a gyári előírás. És köztudott,hogy kevesebb benzin kevesebb olaj is. Idővel esetleg a megspórolt benzin sokszorosát is alkatrészre költheted!És szerintem a teljesítmény is jóval kevesebb igy ami azért hiányozhat pl tartós terhelésnél,és mégy egy kérdés:fél gáz fölött vagy hirtelen gáznál nem durrog vissza a légszűrőbe?Elvileg ilyen kevés benzinnel kellene mivel a 72 fő fúvóka max 70ccm Simsonba passzol nem 250 be.
De lehet valahol átenged a karbid Pl a szívató gumija és ezért lehetséges,hogy üzemel így is és ezért jó neked így.