mivel ennek a tipusnak(opel senator)ez volt a gyária ezért nem szeretném lecserélni.az autó nagyjából eredeti állapotban van,illetve lesz helyreállítva. 12 éve felújitattam ausztriában és azóta semmi gondom vele.15 éve,mióta megvan a gép azóta ennyi a fogyija.
a gáz sem veszélyesebb mint a benya,végül is tüzet rakunk a motortérben.innentől már mindegy szinte mi táplálja azt a tüzet..... :)
Jah, vagy úgy, 30 éves kályha jéézus, azt elgázosítod, egyik reggel csak egy füstölgő porkupacot találsz a meleg 520-as helyett :-P
..bocsi, nem leszólni szerettem volna, csak hát afelett már eljárt az idő. Én ha már ráköltenék ennyi pénzt, biztosan hozzátennék még egy keveset és beruháznék valami korszerűbb kályhára. ..de persze Te tudod.
Csak azért kérdeztem a típust, mert pl. egy hibátlan Thermo Top C ami 5kW-os, az 1 óra alatt kb. 5-6 dl üzemanyagot fogyaszt (full teljesítményen, az alacsonyabb fokozaton pedig 2-3 dl körül/óra). Szerintem Te erős túlzásba estél a fogyasztást illetően.
Szia! Azt írtam le,hogy hogy tudod állófűtésnek használni ill. bekötni! A hőgomba az egy külső hőgomba,nem a vízkörben lévő hőgombára gondoltam! De az elve az,hogy 5C' alatt rövidre zárja a kört,és ha zár akkor ad (12V+-t) egy indítási jelet a kazánnak és a relének ami elindítja a vízszivattyút.!De itt arra gondoltam,hogy erre a szálra tudod majd a programórát vagy az azonnali indítási kapcsolót rakni.
Ha lehúzod a kályháról a csatit és -a vezetékkötegre- a 6-os pinre tudsz 12 V-ot kötni akkor meg tudnád kattogtatni a pumpát manuálisan. Annak nyomnia kellene az olajat ha jó a pumpa, húzd le az üza. cső csatlakozást és figyeld. Sűrűn add neki és vedd el a 12 V-ot mert az egy membránszivattyú, akkor tol amikor kap fesz.t vagy elveszed.
Próbálj meg szintén a vezetékköteg 4-es lábhoz eső szálára (ne a kályhára hanem a vezetékre) 12 V-ot kötni, akkor kiderül megy-e a szellőző, vagy az is máshogy van bekötve.
Én nem tudhatom hogy az autódban mi van utólagosan és gyárilag bekötözgetve. Az órát ha elinditod, nem indul el a szellőző venti és a viz keringetés?
Egyébként ha a kályha elindul, nem ártana egy diag, megnézni hogy igazából mi a kínja-baja, ha nem boldogulsz vele, gyere el hozzám gyömrőre vagy vecsésre.
Lehet hogy a program óra utólagos de a kályha gyárilag van minden 210 es be. Kályhába elindul a ventilátor de az üa szivattyút nem indítja levettem a csövet de nem jön gázolaj a 6 os lábon pedig test van ki és be kapcsolt állapotban is. Azért kérdeztem mit ad ki a kályha vezérlést 4 és 6 lábra mert ha manuálisan adnák rá 12v igy megtudnám működtetni külön a részeket legalább tudnám hogy működik az üa szivattyú meg a keringető / szellőző.
A Z/C nem állófűtés hanem kiegészítő, ezért kérdeztem hogy mi vezérli a keringetőt de akkor ezek szerint az már benne van és valami bekapcsolja. Mert a gyárilag kieg. fűtéssel szerelt kocsikban nem szokott se programóra se keringető lenni hacsak utólag nem rakják bele.
Törli a hibát de csak ha bekapcsolt állappotban húzod le a kályha tápját. Mondjuk ettől még el kellene indulnia, mert az nem olyan hiba ami miatt letilt. Az 5 ös láb csak a téli nyári kapcsoló, bár ha nagyon nem akar indulni a kályha, megpróbálhatsz egy testet rákötni mert a nyári állásban nem kell mennie a kályhának -csak a szellőzőventillátornak- és nem tudom mikor van nyári állásban, ha testet kap vagy ha semmit.
Az 5 ös láb kivételével minden be van kötve. Gondolom a gyári fűtés keringető szivattyút kapcsolja. Ez gyárilag beszerelt állófűtés nem utólagos. A hibát törli ha csatikat lehúzom nem?
Az üzemanyag pumpa egyik szálát kösd a 6-os lábra, a másikat pedig testre. Ha nem kattog, valami hiba miatt valószínűleg nem indul el a kályha. Meg kellene nézni diaggal miért nem. Nem érdemes pumpa nélkül nézegetni az üzemanyagpumpa kimenetét mert ha a kályha nem érzékeli a pumpa tekercsét, akkor azt hibának irja a tárolóba és valószínűleg el sem fog indulni.
WEBASTO Thermo top Z/C-D. A 3-as lábon külső hőmérséklet érzékelőn nem volt 12 v azért nem indult. Rossz a külső hőmérséklet érzékelőm. Az 1-es lábon Programóra bemeneten meg van a +12v innen adtam a 3 lábra így már elindult de nem jön az üzemanyag a 6-os lábon folyamatosan test van.
Most ez Z/C vagy C? A 4-es lábon +12V van, az egy relé kimenet.
Az üza szivattyút úgy tudod ellenőrizni hogy rádugod, és ha indítás után kb. 20 másodperccel sem hallod hogy elkezdene kattogni, akkor valami hiba lesz.
Szia! Beépíthető mindenbe,csak kell hozzá az ü.z.pumpa meg egy vízszivattyú! De egyébként a D3W Z csak pótfűtéshez volt(benn is a nevében,hogy Z /zuheizer=pótfűtés/),azért mondom,hogy ezek kellenek még hozzá! A csatlakozó 6-os lába (fekete szinű), a külső hőgomba,a 7-es láb meg (teli-kék színű) a D15(generátor 12V+)jel,hogy jár a motor,de neked állófűtéshez csak a kettőből valamelyik kell,az egyik állandóan megkaphatja a 12V+-t. Én úgy csinálnám,hogy a hőgombával indítanám az állófűtést,és onnan egy indítási jellel(12V+) a relé felé a vízpumpát is.
A 4-es szellőző ventin +12v kellene leni? és szivattyú ki meneten ? Sikerölt elinditani úgy hogy ki van szerelve de a kocsi kábeleiről. mostmár csak ellenörizni kellene hogy indul-e az üa szivattyú keringető és a belső venti .
mivel 14 liter vizet és 1 kb. 130 kilós motort kell melegítenie valamint egy nem túl kicsi karavan kasznit kell felmelegítenie,na szóval ezért megeszik alkalmanként 1-1.5 liter benzint.
igaz aránylag gyorsan teszi a dolgát csak sokalom a fogyasztását.
azért ha beszorzod a 90-100 napot amenyit megy 1 évben akkor már azért lehetne min sporolni.
Igen, úgy tudom. A TT Z/C-nek kellhet még külön a 3-as lábra is +12V de a TT C biztosan indul az egyes lábtól is (feltéve hogy nem valami gyári kályha)
Még egy kérdés a 1530 az out lábon +12V ad ki ? akkor a normál top c Elindul házilag is, a pin 1-be +12v és indul? persze ha minden más külsöség be van kötve.