Keresés

Részletes keresés

gtur Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5071

Megszigorították az M, illetve a zöld-rendszám kiadásának adminisztrációját a sok visszaélés miatt.


Zöld-rendszámot csak a mezőgazdasági (erdészeti, majori) önjáró betakarítógépek tulajdonosai igényelhetik, ha megfelelnek az alábbi zöld rendszámtábla-igénylés feltételeinek és az ezt igazoló okmányokat bemutatják a KPM vizsga állomáson.

Zöld rendszámot csak olyan gazdák igényelhetnek, akiket a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (MVH) korábban már regisztrált, valamint felelősséget vállal a mezőgazdasági gépek műszaki állapotáért. Ezeket a járműfajtákat - jellegükből adódóan - nem közúti forgalomban történő személy-, vagy teherszállításra, hanem mezőgazdasági, illetve erdészeti tevékenységre gyártották.

Időszakos műszaki megvizsgáláson nem kell részt venniük. A zöld rendszám különlegessége, hogy a tulajdonos személyéhez kapcsolódik, így lehetőség van arra, hogy egy rendszámot - természetesen nem egyidejűleg - több (három) gépen is használjon a gazdálkodó.

A zöld rendszámtáblával használni kívánt járművek adatait a közlekedési igazgatási hatóság az indítási naplóba, annak hitelesítésével egyidejűleg jegyzi be.

Az ideiglenes rendszámtábla kiadásának, használatának, engedélyezésének díja tizenötezer forint, ami tartalmazza ideiglenes forgalomban tartási engedély díját, a rendszámtábla árát és az indítási napló díját is.

A zöld rendszámra jogosult járművek köre elvileg igen szűk. Általában olyan, idénymunkára használt gépek tartoznak ide, mint az arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, szőlőkombájnok, önjáró műtrágya- és szervestrágya-szóró gépek.

A "terepjárókra" nem szerelhető zöld rendszám, tekintettel arra, hogy ezek a járművek nem számítanak lassú járműnek - így mezőgazdasági erőgépnek sem. Mégis, némi internetes kutakodás után számos olyan quadot, UAZ-t és Land Rovert találhatunk, melyeket zöld rendszámmal kínálnak eladásra.


A zöld-rendszám igénylésének menete:


Területileg illetékes gépjármű műszaki vizsgaállomáson, a gépudvarban minősítő vizsgálatra be kell mutatni a mezőgazdasági gépet, így elkerülhető, hogy olyan járműre rakják fel a rendszámot, amire nem lehet.

 

Az itt kapott műszaki igazoló lappal kell elmenni a területileg illetékes okmányirodába, ahol az igénylést kitöltve a megfelelő illetékek befizetésével, a kérelem elbírálása után elvihető a zöld rendszám-tábla.

 

Figyelem! Az okmányirodában a rendszámtáblára igényléséhez a jogosultságot okmánnyal kell igazolni.

 

Az igazoló okmányok: mezőgazdasági őstermelői igazolvány, vagy MVH regisztrációs szám, vagy vállalkozói igazolvány, ahol fel van tüntetve a mezőgazdasági, vagy erdészeti tevékenység, vagy hiteles cégbejegyzés másolata, amelyen szintén fel van tüntetve a mező-, vagy erdőgazdasági tevékenység.

(Összeállította: Dr. Paál Sándor KPE-KPSZ Központi Iroda)

 

Istvan56 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5070

Nem kívánok veled vitatkozni de a fűnyíró trakeszom  / Gyári / világítással mindennel el van látva.

Nem jellemző az állításod  rájuk , igaz az olcsóbbak kicsit műszakilag lepusztítottak

 

István

Előzmény: Gokartos (5068)
gtur Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5069
Előzmény: Gokartos (5068)
Gokartos Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5068
ZÖLD RENDSZÁM!!Miért nem próbáljátok meg!Láttam már Ifa teherautón,meg Suzuki Samuraj terepjáron is,meg azt raktunk haver kombájnjára is!Nézzetek utánna a neten!Tévhit:A ráülős 4kerekű beépített kormányműves fűnyírós kistraktorral nem lehet közúton közlekedni,hiába gyári,még világítás meg irányjelző sincs rajtuk tehát eleve nem is felel meg a kressz előirásainak,mivel már beépített kormányműves és 4kerekű,így lassú járműnek minősül ami azt jelenti hogy kell rá a piros rendszám!
Furak Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5067

Hát igen az a kérdés, hogy miként lettek meg neki a papírok.

Meg ugye az sem mindegy, hogy mikor papirozta(ugye az árak miatt).

Sokan szeretnék használni közüton a házilag készített gépeket, de mire lepapirozzák meg ilyenek összeadjuk az árakat akkor rájövünk, hogy sokba van.

Mit ahogy az elébb írta is a kolléga.

Előzmény: sanya 1978 (5065)
Furak Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5066

A készenlétisek ilyenek!

Nállunk is itt voltak nyáron, aki ilyen gépekkel szeretett volna menni akárhova az othonmaradt vagy kért infót a havertól, hogy épp mere vannak a készenlétisek.

És akik szoktak ittasan vezetni azok is józanok voltak mikor mentek valahova, mivel manapság nem minibálbéres fizetéshez igazítják az árakat.

Amúgy felénk a helyi rendőrök az ilyen gépekbe nem kötnek bele még valmi kárt nem csinálnak vele, gondolok a akik terrával+gyári pótkicsájával mennek.

IGAZ HA sötétbe közlekednek akkor a világítás be van kapcsolva!

Ilyen szempontból felénk rendesek a rendőrök.

 

Előzmény: T25 (5048)
sanya 1978 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5065

Nem tudnál utánna kérdezni az illetőtöl?Jó lenne tudni már valami konkrétat,hogy tudta rendezni.

Előzmény: tibike93 (5059)
gtur Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5064
Rex maxi Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5063
Tilla 793 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5062

Sziasztok. SOS kéne nekem egy panonia karburátor ami biztos üzemképes.Tud valaki segiteni?????????

nyulatkeresek Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5061

Szia!

Ha ilyen típusú, akkor mindegy, ha a fúvókák megvannak, meg a ház egyben (az enyém ugy van összefogatva mert eltört gondolom) akkor megvenném!

Küldj képet kérlek!

Köszi!

Előzmény: tibike93 (5060)
tibike93 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5060

hello nekem van egy karburátorom de hiányos !!!!

Előzmény: nyulatkeresek (5057)
tibike93 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5059

nálunk is van egy egyedi 4kerekü trabi mocis kistraki azon is van müszaki meg minden papir!!!!

Előzmény: Furak (5043)
T25 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5058

Igaz!

Előzmény: Sz zoltán71 (5056)
nyulatkeresek Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5057

Üdv!

Végre levakartam a koszt a blokkról és kiderült hogy végülis egy TL tipusú pannónia blokkom van (/Csepel 250/Pannónia TL 250, ki hogy ismeri).

Ehhez keresek még mindig 25mm-es torokátmérőjű karburátort kompletten (levegőszűrő esetleg nem szükséges, az jó). Elvileg olyat mint ezen az illusztráción:

 

Nem tudja valaki mennyit érhet ennek a pannóniának a többi alkatrésze? (Váz, lámpa, stb?)

Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5056

    Naphoszat számolgatják az áttételt?  Dehogyis!   Hallottatok már arról, hogy konstrukciós hiba?  Ezt manapság a vásárló elég keményen megfizeti, mert már nincs olyan, hogy ötéves terv.  Most azonnal piacra kell tenni a tipust és malyd a használó fizeti. A hibák javitásáért, ha letelik a garancia.  Holnap után pedig már ugyanazt a tipusu gépet nem kapod meg az üzletben.

  Nekünk azért egy kicsit könyebb átalakitani a gépeket,  viszont a gyáriban 25.ös tengely hejett nem tudol betenni 30-ast.   Én így látom.

 

Előzmény: T25 (5053)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5055

Na igen ez val a magyar rendöreire,enyierövel a babakcsit is vizsgáztani kellene hiszen 4 kereke van,de én is ugy tudom hogy az egytengelyesre nem kel vizsga és a pót mérete is meg van határozva hogy milyen nagyságtól kel rá világitás,de a magyar rendöre ha akar ugyis meg büntet,hogy védjen minket.

Előzmény: T25 (5048)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5054

Köszi.Most már majd a kuplung jön meg a lánc feszitö,de azt még nem tudom hogy a feszitö simán csak csapágy legyen vagy egy kis fogaskerék,no meg ékszíjat kell venni meg a szarva,nekem a rota pót lesz egyenlöre.Azért te is haladol ha már a pótott csinálod.És ha végre majd elérek oda hogy betudom inditani akkor derülki hogy minden jól van-e.Igaz a tengelyt meghajtottam furógéppel hogy a láncot nem löki-e de ugy nem lökte.Meg a féltengely is még görgö nélkül van berakva mivel ugyis kikel veeni még

Jó barkácsolást neked is.

Előzmény: Sz zoltán71 (5049)
T25 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5053

Na ez az! én is ezen filózok hogy egy trabant alvázból kivágom a vázszámot bele fabrikálom a trakimba utána kötök rá biztit és mehet a masina! De azért még is parázok hogy nehogy csak meg büntesenek! Traktorosként melózok és nem igazán fizet olyan jól hogy 20-30 ezres büntiket fizessek. lehet venni kelene egy gyári gépet és azzal nemm lenne gond! de akkor mi értelme? mi midanyian az élményért építünk kisebb nagyobb masinákat. hogy lássuk mit képes csinálni az a gép amit a kezünkel raktunk össze!! nem számítgatunk naphoszakat az át tételezésen. a váltó fokozatain. mint a traktor gyártó mérnökök. és még is komoly kis mekedliket gyártunk. sokak szemében csak MÉH telepre való ócska vas de nekünk egy igazi érték! szerintem tik is így gondoljátok!

Előzmény: Rex maxi (5051)
Rex maxi Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5052

valami ilyesmit írtam az előbb. Bár az ára.

 

 

 

http://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/TZ4K14B_kistraktor_elado_7525657.htm

Előzmény: Rex maxi (5051)
Rex maxi Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5051

Hát igen ez valahogy így van. Bár senki sem tud érdemleges dolgot mondani. Van tz4k amihez van papír. bekel szerezni leműszakiztatni és mehet mindenhol. Igen jön a válasz az drága. Mifelénk járkál egy kisöregy olyan 10kmröl egy pancsi motoros géppel közúton ráadásúl főuton köttot rá biztosítást és kotor vele. :D

Előzmény: T25 (5048)
T25 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5050

http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Nyeker_Olcson_Elado_7526832.htm

******

 valami ilyesmi kellene de ez platós ezt hogyan csinálnám meg az én trakimra? meg most egy forgalmiért adjak ki 125 ezret és még utána mikorra az én trakimra jó lenne! bonyolult!

Sz zoltán71 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5049

Kimondotan jól haladsz, és ahogy látom már üzemképes, lassan meg is tudol mozdulni vele.  

   Én ma a pótkocsi vázát álitotam ösze, Valaki megviccelt, behúzta a kéziféket és utána leszerelte, így most nem gurul,   a kerék. Pillanatnyilag fék az van.  Látni szerettem volna a gép és a kocsi magsságának a szintjét.  A váltó beletételével megszenvedtem, nekem nagyon szűkre sikerült a vázkeret. Azon gondolkodtam, hogy nekem is csinálnom kellene egy ojan tengelyt mint ami neked van,  nem akarnám kitolni oldalra a pannónia blokkot, csunyán mutat, ilyen keskeny gép esetében.  Hasznos hétvégét kivánok.

Előzmény: Jonah Hex (5046)
T25 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5048

Hu! elnézést hogy bele pofázok de ezzel nem értek egyet. a nyáron itt voltak a készenlétis fakabátok és nagybátyámat pont a kapujában csípték el egy mtd-s kapálógéppel ami után pótkocsit húzott. 25000 lett a vége. és mikor mondta nagybátyám hogy ember ez sima rotakapa! a rendőr simán vágta neki hogy" Mihelyst kereket tesz alá ki megy vele egy közterületre és forgalomban részt vesz azonnal járműnek minősül. és kötelező biztosítás kell rá! de azt a rendőr se tudta elmondani hogy hol kössön rá biztosítást. szerintem ha akarnak akkor úgy is megbüntettnek ha két kereke van vagy ha négy kerekű a masina. embere és jókedvűk válogatja!  legtöbb rendőr azt javasolja hogy régi öregeknél voltak háromszög rendszámos munkagépek amik fényképes forgalmival rendelkeztek. egy olyan forgalmit rendszámmal kell szerezni közel hasonló traktor legyen mint amilyen neked van és azzal az indokkal hogy át kelett alakítanod de azzal a forgalmival le tudod lasú járműre vizsgáztatni. De hol találsz már olyan forgalmit? MINT A FEHÉR HOLLÓ! 

Előzmény: Furak (5042)
Csaba16 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5047

Azért nem vizsgásztatják le mert sok pénz és papír munka.

Én már próbáltam a következőkere let volna szükségem:

-1 mérnökel meg kell terveztetni 

-össze építési engedéj

-egyedi forgalomba hejezés kpm vizsgálat

ha ez megvan jön a forgalmi rendszám igénylés biztosítás műszakiztatás 

Előzmény: Furak (5043)
Jonah Hex Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5046

 

Jelenlegi állapot képekben.Nem a legjobban sikerültek a képek.

Furak Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5045

A pannónia blokkoknak mén fel az ára mostanság éppen a napokban került szóba.

Előzmény: T25 (5044)
T25 Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5044

üdv! igen ezért szeretnék egy jóval nagyobb és erősebb vázat csinálni. igaz így is a kistrakim 9.7 mázsa 10 darab mtz orsúly van rajta és azon kívül még két 35 kg os súlyzótárcsa . ráadásul mikor felteszem a dupla kereket akkor a két kerék közt levő távtaróba is rakok  valami kistraktornak a kerék súlyait ami öszesen 50 kg. tehát dupla kerékkel 10 mázsa felett van .és a lazítót 40 cm mélyen húzva is kapirgál. volt hogy a zuk hídban a féltengelyt csavarta szét. igaz az a diófa gyökerétől volt. olyan kr hogy erre mifelénk nem igazán foglalkoznak ilyen gépekkel a faluban is csak ketten vagyuk akinek ilyen masinája van és már csak én használom. kolégám is vett egy tz4k-t és az egyedi gépét a sutba dobta. a panónia blokokat 1000-2000 forintokért adogatták. én is négy blokott adtam egy csomó alkatrésszel 20000 ért.

Előzmény: Zemiator (5033)
Furak Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5043

Árulnak házi készítésű 2 tengelyű traktorokat, csak azt nem tudom, hogy miként került rá műszki.

Az a baj, hogy ezen e fórumon(olvasom a fórumot a kezdetektől) még nem láttam itt olyan barkácsolót aki levizsgásztatta volna a gépét!

Előzmény: T25 (5041)
Furak Creative Commons License 2012.12.28 0 0 5042

Egytengejesre nem kell semmi tudtommal.

Ezt egyszer kitárgyaltuk a rotakapa fórumon.

 

Előzmény: Csaba16 (5034)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!