Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
ZÖLD RENDSZÁM!!Miért nem próbáljátok meg!Láttam már Ifa teherautón,meg Suzuki Samuraj terepjáron is,meg azt raktunk haver kombájnjára is!Nézzetek utánna a neten!Tévhit:A ráülős 4kerekű beépített kormányműves fűnyírós kistraktorral nem lehet közúton közlekedni,hiába gyári,még világítás meg irányjelző sincs rajtuk tehát eleve nem is felel meg a kressz előirásainak,mivel már beépített kormányműves és 4kerekű,így lassú járműnek minősül ami azt jelenti hogy kell rá a piros rendszám!
Nállunk is itt voltak nyáron, aki ilyen gépekkel szeretett volna menni akárhova az othonmaradt vagy kért infót a havertól, hogy épp mere vannak a készenlétisek.
És akik szoktak ittasan vezetni azok is józanok voltak mikor mentek valahova, mivel manapság nem minibálbéres fizetéshez igazítják az árakat.
Amúgy felénk a helyi rendőrök az ilyen gépekbe nem kötnek bele még valmi kárt nem csinálnak vele, gondolok a akik terrával+gyári pótkicsájával mennek.
IGAZ HA sötétbe közlekednek akkor a világítás be van kapcsolva!
Végre levakartam a koszt a blokkról és kiderült hogy végülis egy TL tipusú pannónia blokkom van (/Csepel 250/Pannónia TL 250, ki hogy ismeri).
Ehhez keresek még mindig 25mm-es torokátmérőjű karburátort kompletten (levegőszűrő esetleg nem szükséges, az jó). Elvileg olyat mint ezen az illusztráción:
Nem tudja valaki mennyit érhet ennek a pannóniának a többi alkatrésze? (Váz, lámpa, stb?)
Naphoszat számolgatják az áttételt? Dehogyis! Hallottatok már arról, hogy konstrukciós hiba? Ezt manapság a vásárló elég keményen megfizeti, mert már nincs olyan, hogy ötéves terv. Most azonnal piacra kell tenni a tipust és malyd a használó fizeti. A hibák javitásáért, ha letelik a garancia. Holnap után pedig már ugyanazt a tipusu gépet nem kapod meg az üzletben.
Nekünk azért egy kicsit könyebb átalakitani a gépeket, viszont a gyáriban 25.ös tengely hejett nem tudol betenni 30-ast. Én így látom.
Na igen ez val a magyar rendöreire,enyierövel a babakcsit is vizsgáztani kellene hiszen 4 kereke van,de én is ugy tudom hogy az egytengelyesre nem kel vizsga és a pót mérete is meg van határozva hogy milyen nagyságtól kel rá világitás,de a magyar rendöre ha akar ugyis meg büntet,hogy védjen minket.
Köszi.Most már majd a kuplung jön meg a lánc feszitö,de azt még nem tudom hogy a feszitö simán csak csapágy legyen vagy egy kis fogaskerék,no meg ékszíjat kell venni meg a szarva,nekem a rota pót lesz egyenlöre.Azért te is haladol ha már a pótott csinálod.És ha végre majd elérek oda hogy betudom inditani akkor derülki hogy minden jól van-e.Igaz a tengelyt meghajtottam furógéppel hogy a láncot nem löki-e de ugy nem lökte.Meg a féltengely is még görgö nélkül van berakva mivel ugyis kikel veeni még
Na ez az! én is ezen filózok hogy egy trabant alvázból kivágom a vázszámot bele fabrikálom a trakimba utána kötök rá biztit és mehet a masina! De azért még is parázok hogy nehogy csak meg büntesenek! Traktorosként melózok és nem igazán fizet olyan jól hogy 20-30 ezres büntiket fizessek. lehet venni kelene egy gyári gépet és azzal nemm lenne gond! de akkor mi értelme? mi midanyian az élményért építünk kisebb nagyobb masinákat. hogy lássuk mit képes csinálni az a gép amit a kezünkel raktunk össze!! nem számítgatunk naphoszakat az át tételezésen. a váltó fokozatain. mint a traktor gyártó mérnökök. és még is komoly kis mekedliket gyártunk. sokak szemében csak MÉH telepre való ócska vas de nekünk egy igazi érték! szerintem tik is így gondoljátok!
Hát igen ez valahogy így van. Bár senki sem tud érdemleges dolgot mondani. Van tz4k amihez van papír. bekel szerezni leműszakiztatni és mehet mindenhol. Igen jön a válasz az drága. Mifelénk járkál egy kisöregy olyan 10kmröl egy pancsi motoros géppel közúton ráadásúl főuton köttot rá biztosítást és kotor vele. :D
valami ilyesmi kellene de ez platós ezt hogyan csinálnám meg az én trakimra? meg most egy forgalmiért adjak ki 125 ezret és még utána mikorra az én trakimra jó lenne! bonyolult!
Kimondotan jól haladsz, és ahogy látom már üzemképes, lassan meg is tudol mozdulni vele.
Én ma a pótkocsi vázát álitotam ösze, Valaki megviccelt, behúzta a kéziféket és utána leszerelte, így most nem gurul, a kerék. Pillanatnyilag fék az van. Látni szerettem volna a gép és a kocsi magsságának a szintjét. A váltó beletételével megszenvedtem, nekem nagyon szűkre sikerült a vázkeret. Azon gondolkodtam, hogy nekem is csinálnom kellene egy ojan tengelyt mint ami neked van, nem akarnám kitolni oldalra a pannónia blokkot, csunyán mutat, ilyen keskeny gép esetében. Hasznos hétvégét kivánok.
Hu! elnézést hogy bele pofázok de ezzel nem értek egyet. a nyáron itt voltak a készenlétis fakabátok és nagybátyámat pont a kapujában csípték el egy mtd-s kapálógéppel ami után pótkocsit húzott. 25000 lett a vége. és mikor mondta nagybátyám hogy ember ez sima rotakapa! a rendőr simán vágta neki hogy" Mihelyst kereket tesz alá ki megy vele egy közterületre és forgalomban részt vesz azonnal járműnek minősül. és kötelező biztosítás kell rá! de azt a rendőr se tudta elmondani hogy hol kössön rá biztosítást. szerintem ha akarnak akkor úgy is megbüntettnek ha két kereke van vagy ha négy kerekű a masina. embere és jókedvűk válogatja! legtöbb rendőr azt javasolja hogy régi öregeknél voltak háromszög rendszámos munkagépek amik fényképes forgalmival rendelkeztek. egy olyan forgalmit rendszámmal kell szerezni közel hasonló traktor legyen mint amilyen neked van és azzal az indokkal hogy át kelett alakítanod de azzal a forgalmival le tudod lasú járműre vizsgáztatni. De hol találsz már olyan forgalmit? MINT A FEHÉR HOLLÓ!
üdv! igen ezért szeretnék egy jóval nagyobb és erősebb vázat csinálni. igaz így is a kistrakim 9.7 mázsa 10 darab mtz orsúly van rajta és azon kívül még két 35 kg os súlyzótárcsa . ráadásul mikor felteszem a dupla kereket akkor a két kerék közt levő távtaróba is rakok valami kistraktornak a kerék súlyait ami öszesen 50 kg. tehát dupla kerékkel 10 mázsa felett van .és a lazítót 40 cm mélyen húzva is kapirgál. volt hogy a zuk hídban a féltengelyt csavarta szét. igaz az a diófa gyökerétől volt. olyan kr hogy erre mifelénk nem igazán foglalkoznak ilyen gépekkel a faluban is csak ketten vagyuk akinek ilyen masinája van és már csak én használom. kolégám is vett egy tz4k-t és az egyedi gépét a sutba dobta. a panónia blokokat 1000-2000 forintokért adogatták. én is négy blokott adtam egy csomó alkatrésszel 20000 ért.
én ezt már rendőrtől és közlekedési felügyelettől is halottam de a biztosítás az kell. de itt a probléma! kismotor biztit nem köthetel rá mert az nem smkp. akkor mi is? ezzel vagyok gondban. ha azt mondod hogy mg vontató. vagy hogy lassú jármű. akkor rögtön kell a rendszám a törzskönyv a járm kísérő lap stb!
üdv! azt mondták hogy kiviteltől függetlenül akár gyári akár egyedi! csak 600 ccm alatt legyen. és rendőr ismerősöm isazt mondta hogy a szomszédja is a legrégebbi tz4k kistraktorját 600 ccm alatinak valja és semit nem kérnek tőle! hála istennek engemet még soha nem csíptek meg de jobb félni mint.......... inkább levizsgáztatom még ha sok pénzbe is kerül. kb 6 km oda vissza a szölős kert amiket művelek és sokszor mikor trágyát hordom rá naponta 10-12 -t is fordulok egy nap. nagyon rizikós.