Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szia ha csapágyat teszel az a lánc lapjain fog futni. A fogaskerék a görgőkön fut. Nagy átmérőjü csapágy, hogy ne kopogjon nagyon a lánc. Esetleg lada, moszkvics, spanoló ív is jó lenne neked? Azt nem kell csapágyazni.
Üdvözletem Ali-bá! Alakulgat, nagyon megvagyok elégedve a kis géppel, okozott már kellemes meglepetéseket... :) Most napi használatban van, és ha nem lennének ilyen gumik rajta akkor már rég elakadtam volna sok helyen. Első sárvédőt is kapni fog mert már egy párszor megrakott sárral. :) Tavasszal szétszedem teljesen és a vázat lefújom alvázvédővel meg a többi részt is átfestem. Jó egésséget kívánok magának és az egész családnak!
Nálunk szintén kötött agyagos talaj van , ha egy gép vért izzad munka közben akkor ott valami gáz van , nincs jól beállítva az eke , nem hozzá való a szerszám ( túl nagy ) , nem alkalmas a talaj a művelésre ( száraz ) tehát sok minden lehet amiért nem működik . A szántásnál nagyon fontos a vonóerő az tapadástól a tapadás pedig ( többek közt ) a tömegtől is függ . Ez a gép 1 tonna körül van ( sacc ) , nem fog elkaparni egy hozzá való kettesekétől ha az jól van beállítva és normál , szántható földben dolgoznak vele . Amúgy másik traktorokon is csak olyan difizár van ami pillnatnyilag zár amíg pörög a kerék , folyamatosan zárt difivel nem szoktak szántani legalább is tudomásom szerint . Mi egy kettes lovasekével szántottunk vele természetesen átalakítva függesztésre és 20 -25 centi mélyen szépen vitte ha mélyebben akarsz akkor ennél nagyobb gép kell ( 50 es MTZ ) . Ha meg akarod nézni , hogy hogy szánt ez az eke akkor a nevem alatt találsze egy honlapcímet ahol a szántás szó alatt találsz kis videokat , nem ezzel a traktorral hanem Kubotával , de ugyan így lehetett ezzel a trakival is szántani , csak egy kicsit gyorsabban . ( esetleg van eladó ekém is )
A gép működőképes de ha be akarjuk indítani akkor a trabant karbit át kell nézni , kb 6 éve nem volt használva .
Nagyobb területre vagy ha valaki többet használná érdemes lenne a motort kicserélni egy kisebb dízelre , Multicar vagy kisebb targonca motorra vagy láttam már golf motort is , mert a Trabant motor elég sokt eszik , mivel nem nyomatékos hanem pörgetni kell . Ha keveset lenne használva akkor nem érdekes , csak a karburátort kell átnézni ( szerintem nem egy bonyolult dolog ) .
Eladó a képen látható Piros rendszámos Egyedi Lassujármü 5 év műszakival! A papírok külön is! (ennél a tipusnál nem kell erdetiségvizsga) Az átirás csupán 10.800Ft! Beszámolok buzát, kukoricát, napraforgót, stb!
Nem akarlak elkeseríteni, de eléggé hiú ábrándokat kergetsz. A jelenlegi törvények alapján szinte sehogy sem tudod forgalomba helyezni a gépedet. Valaha én is kergettem ezeket a gondolatokat, de feladtam. Az első lépés, hogy szakmérnökkel meg kell terveztetned. Ha ez megvan, akkor be kell szerezned az építési engedélyt. Ha elkezdődött az építés akkor eltérni nem lehet a tervtől, hiába "adja magát" más megoldás. Ha eltérsz újbból engedélyezés...
Ha kész vagy, akkor egyedi vizsga engedély. Ha ez meg van akkor lehet műszakisztatni, rendszámot kérni, biztosítást kötni rá. Ja és még arra is rákérdeztek, hogy ki készíti el és milyen tudással bír, miről rendelkezik bizonyítvánnyal. Elvárás, hogy olyan szakműhelyben készüljön, ahol a hegesztésről igazolást adnak, hogy értenek hozzá. Hát röviden ennyi. Ja és mindenhol fizetsz, mire a végére érsz és minden jó elsőre kb. 100-nál vagy. Da ha vissza olvasol akkor e témában már voltak hozzászólások.
A karbi felőli végére csak óngubacsot tegyél,mert nem fogod tudni beakasztani.A másik végére 3-as anyát szoktam forrasztani,vagy egy küllő anyáját.Mindkét esetben megcsiszolom az anyát,majd 400-420fokra állítom a forrasztót,és jól átmelegítem vele.Forazstás közben pedig vastagon nyomom rá a friss ónt,mivel a magas hő miatt eltaknyosodik.A lényeg hogy átfollyon az anya belsején is,így nagy felületen tartja.A bowden végét belemárthatod forrasztó vízbe(sósav meg víz keveréke) is,ha nem sajnálod a páka hegyet. Ez megmarja a bowden felületét,könnyebben ragad az ón.De ez új bowdennél,ami nem olajos koszos nem szokott kelleni.
Az UAZ-ban nincs difizár! Ezt Gokartos rosszul tudja. Ha a kerekekre TZK gumit teszel és azokat lesúlyozod nem fog kipörögni. Erről már írtam, hogy én mit tettem olvass vissza. Leginkább azt a kereket kell lesúlyoznod, ami nem a barázdában megy. Csak hátsó kerék hajtásúakat építettem és nincs rossz tapasztalatom az elmúlt évtizedek alapján. Ha a traktor súlya veled eggyütt kb 4 mázsa körül van és a súlyelosztás jó, leginkább a hátsó részt terheled, nem fog a krék kipörögni, ha szántasz. Ha netán mégis előfurdul, akkor az ekére "ráemelsz" és abban a pillanatban megy tovább a gép. Ne bonyolítsd túl az építést a difizár szerkesztésével, több a munka vele, mint amennyit használni kell. Persze ez csak az én véleményem
Üdvözlök mindenkit. Elméletem szerint a lada tipusu hidban
lehetséges elkésziteni egy ijen diferenciál zárat. Nincs előttem a lada híd ezért csak elmélet, a napkerék, csapágyazott csőtendely végén körmös kapcsolásu rész kialakitása köszörüléssel vagy marással. A féltengelybe ékpálya készitése és arra egy körmös kapcsoló.
Amikora féltengelyt össze kapcsolja a napkerék csőtengelyével akkor megszűnik a lediferálás.
Az uaz és zsuk hidakban nincs elég hely a kialakitáshoz.
Igen a léghűtő szíjával hajtom meg és egyben az lessz a feszítő is!Már megcsináltam a felfogatást neki,megis hajtattam a motorról hogy a töltést megtudjam mérni alapjáraton meg fordulaton is! Majd csinálok képet rólla és felteszem!
Na igen!Pont ezért döntöttem én is a 12V-os autó generátor,meg akkumulátor mellett!Énis gondolkodtam a Pannonia által termelt áram felhasználásán,de az sem lett volna egyszerűbb!Kellett volna akorr egy 6V-os akksi fesszabályzó,6V-os izzók...stb!meg szerintem tőbbe lett volna sokkal mint így ahogy most csinálom!
Üdv! Jó lett a géped!Látom van rajta lámpa irányjelző,akkor ezek szerint lessz benne akksi,meg generátor is?Ma én is bevásároltam,vettem:irányjelző relét,12V-os kapcsolókat,vastag veetéket,a töltő szálnak,meg a testnek,nameg sarukat,úgyhogy mostmár én is összeszedem magam és belehúzok az épîtésbe!