Keresés

Részletes keresés

Sz zoltán71 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5428

  Szia ha csapágyat teszel az a lánc lapjain fog futni.  A fogaskerék a görgőkön fut.  Nagy átmérőjü csapágy, hogy ne kopogjon nagyon a lánc.   Esetleg lada, moszkvics, spanoló ív is jó lenne neked?  Azt nem kell csapágyazni.

Előzmény: Jonah Hex (5427)
Jonah Hex Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5427

Sziasztok.

Lenne egy kérdésem.Spanoló keréknek lánchoz elég simán csak csapágy vagy kis lánckereket tegyek fel?

83aslacibá Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5426

Üdvözletem Ali-bá! Alakulgat, nagyon megvagyok elégedve a kis géppel, okozott már kellemes meglepetéseket... :) Most napi használatban van, és ha nem lennének ilyen gumik rajta akkor már rég elakadtam volna sok helyen. Első sárvédőt is kapni fog mert már egy párszor megrakott sárral. :) Tavasszal szétszedem teljesen és a vázat lefújom alvázvédővel meg a többi részt is átfestem. Jó egésséget kívánok magának és az egész családnak! 

 

Előzmény: Ali-bá (5402)
Mozo66 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5425

Nálunk szintén kötött agyagos talaj van , ha egy gép vért izzad munka közben akkor ott valami gáz van , nincs jól beállítva az eke , nem hozzá való a szerszám ( túl nagy ) , nem alkalmas a talaj a művelésre ( száraz ) tehát sok minden lehet amiért nem működik . A szántásnál nagyon fontos a vonóerő az tapadástól a tapadás pedig ( többek közt ) a tömegtől is függ . Ez a gép 1 tonna körül van ( sacc ) , nem fog elkaparni egy hozzá való kettesekétől ha az jól van beállítva és normál , szántható földben dolgoznak vele . Amúgy másik traktorokon is csak olyan difizár van ami pillnatnyilag zár amíg pörög a kerék , folyamatosan zárt difivel nem szoktak szántani legalább is tudomásom szerint . Mi egy kettes lovasekével szántottunk vele természetesen átalakítva függesztésre és 20 -25 centi mélyen szépen vitte ha mélyebben akarsz akkor ennél nagyobb gép kell ( 50 es MTZ ) . Ha meg akarod nézni , hogy hogy szánt ez az eke akkor a nevem alatt találsze egy honlapcímet ahol a szántás szó alatt találsz kis videokat , nem ezzel a traktorral hanem Kubotával , de ugyan így lehetett ezzel a trakival is szántani , csak egy kicsit gyorsabban . ( esetleg van eladó ekém is )

 

 

 

  A gép működőképes de ha be akarjuk indítani akkor a trabant karbit át kell nézni , kb 6 éve nem volt használva .

 

  Nagyobb területre vagy ha valaki többet használná érdemes lenne a motort kicserélni egy kisebb dízelre , Multicar vagy kisebb targonca motorra vagy láttam már golf motort is , mert a Trabant motor elég sokt eszik , mivel nem nyomatékos hanem pörgetni kell . Ha keveset lenne használva akkor nem érdekes , csak a karburátort kell átnézni ( szerintem nem egy bonyolult dolog ) .

 

 

Előzmény: gabor0135 (5411)
83aslacibá Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5424

Enyémben van difizár házilag... Csak nem tudom hogy van megcsinálva... De van és működik, tapasztaltam már az előnyét... :)

jános 55 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5423

Tájékoztatás: A jófogáson Somogy megyében egy kéthengeres 4 ütemű motor baráti áron.

gtur Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5422

Ha csak így nem, de igy ugye nem szabályos :)

 

 

Eladó a képen látható Piros rendszámos Egyedi Lassujármü 5 év műszakival! A papírok külön is! (ennél a tipusnál nem kell erdetiségvizsga) Az átirás csupán 10.800Ft! Beszámolok buzát, kukoricát, napraforgót, stb!

 

http://www.hasznaltauto.hu/haszonjarmu/mezogazdasagi_gep/egyedi/egyedi_pirosrendszamos_lassujarmu-6397622

Előzmény: jános 55 (5421)
jános 55 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5421

Nem akarlak elkeseríteni, de eléggé hiú ábrándokat kergetsz. A jelenlegi törvények alapján szinte sehogy sem tudod forgalomba helyezni a gépedet. Valaha én is kergettem ezeket a gondolatokat, de feladtam. Az első lépés, hogy szakmérnökkel meg kell terveztetned. Ha ez megvan, akkor be kell szerezned az építési engedélyt. Ha elkezdődött az építés akkor eltérni nem lehet a tervtől, hiába "adja magát" más megoldás. Ha eltérsz újbból engedélyezés...

Ha kész vagy, akkor egyedi vizsga engedély. Ha ez meg van akkor lehet műszakisztatni, rendszámot kérni, biztosítást kötni rá. Ja és még arra is rákérdeztek, hogy ki készíti el és milyen tudással bír, miről rendelkezik bizonyítvánnyal. Elvárás, hogy olyan szakműhelyben készüljön, ahol a hegesztésről igazolást adnak, hogy értenek hozzá. Hát röviden ennyi. Ja és mindenhol fizetsz, mire a végére érsz és minden jó elsőre kb. 100-nál vagy. Da ha vissza olvasol akkor e témában már voltak hozzászólások. 

Előzmény: pannonia p10 (5414)
Poc2 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5420

Nem tudom melyik végét akarod forrasztani!

A karbi felőli végére csak óngubacsot tegyél,mert nem fogod tudni beakasztani.A másik végére 3-as anyát szoktam forrasztani,vagy egy küllő anyáját.Mindkét esetben megcsiszolom az anyát,majd 400-420fokra állítom a forrasztót,és jól átmelegítem vele.Forazstás közben pedig vastagon nyomom rá a friss ónt,mivel a magas hő miatt eltaknyosodik.A lényeg hogy átfollyon az anya belsején is,így nagy felületen tartja.A bowden végét belemárthatod forrasztó vízbe(sósav meg víz keveréke) is,ha nem sajnálod a páka hegyet. Ez megmarja a bowden felületét,könnyebben ragad az ón.De ez új bowdennél,ami nem olajos koszos nem szokott kelleni.

Előzmény: Tilla 793 (5383)
jános 55 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5419

Az UAZ-ban nincs difizár! Ezt Gokartos rosszul tudja. Ha a kerekekre TZK gumit teszel és azokat lesúlyozod nem fog kipörögni. Erről már írtam, hogy én mit tettem olvass vissza. Leginkább azt a kereket kell lesúlyoznod, ami nem a barázdában megy. Csak hátsó kerék hajtásúakat építettem és nincs rossz tapasztalatom az elmúlt évtizedek alapján. Ha a traktor súlya veled eggyütt kb 4 mázsa körül van és a súlyelosztás jó, leginkább a hátsó részt terheled, nem fog a krék kipörögni, ha szántasz. Ha netán mégis előfurdul, akkor az ekére "ráemelsz" és abban a pillanatban megy tovább a gép. Ne bonyolítsd túl az építést a difizár szerkesztésével, több a munka vele, mint amennyit használni kell. Persze ez csak az én véleményem  

Előzmény: gabor0135 (5413)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5418

  Nagyon preciz munka. Az lenne a kérdésem, hogy sújokkal sem lehetett megszüntetni a lediferálást?  Mijen motorja van annak a gépnek?

Előzmény: sanya 1978 (5416)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5417

Üdvözlök mindenkit. Elméletem szerint a lada tipusu hidban

lehetséges elkésziteni egy ijen diferenciál zárat. Nincs előttem a lada híd ezért csak elmélet, a napkerék, csapágyazott csőtendely végén körmös kapcsolásu rész kialakitása köszörüléssel vagy marással. A féltengelybe ékpálya készitése és arra egy körmös kapcsoló.

  Amikora féltengelyt össze kapcsolja a napkerék csőtengelyével akkor megszűnik a lediferálás.

   Az uaz és zsuk hidakban nincs elég hely a kialakitáshoz.

sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5416

Ha így sem lessz nagyobb akkor cudar08 hozzászólása,5334-hsz.

Istvan56 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5415

Itt keress elküldik !

 

http://citybike.hu/sct/165399/PANNONIA_alkatreszek

 

 

 

István

Előzmény: 83aslacibá (5410)
pannonia p10 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5414
Üdv mindenkinek!
Tudnátok abban segiten hogy rgy hkázi készitésü kistraktoron minek kell megfelelnie hogy forgalomba hejezhetö legyen?
gabor0135 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5413

Szia "Gokartos"!

 

Legjobb honvédségi emlékeim szerint az uazban "csak" terep-és felező fokozat van.

A terep fokozatba az elsőhajtást is bekapcsolja de mind at első,mind hátsó hajtás ledifferál.

Tehát oldalankénttud két kerék hajtani (v. a bal első+hátsó,v. a jobb eljő+hátsó ).

A felezőt talán nem kell kiveséznem.

Tehát az uaz híd sem jó teljesen.

Esetleg nemtudjátok,hogy van magoldva a japán kistakikon a difi zárása (4 kerekű pl:iseki,yanmar,kubota,stb )?

Előzmény: Gokartos (5401)
gabor0135 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5412

Szia "sanya1978"!

 

Nem rossz a gondola,de a képek olyan kicsik,hogy nem lehet érdemben kivenni belőlük semmit.

Esetleg nagyobb felbontás?

Vagy mail-ban?

Előzmény: sanya 1978 (5388)
gabor0135 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5411

Szia  "Mozo66"!

 

Ha jól figyeltem akkor ez a te géped és szeretnéd eladni.

Végülis lehet róa szó.Tudnál képet küldeni?

Ára?Működőlépes?

 

Viszont nálunk elég szívós feketeföld van és nem egyszerű a szántása sem szárazon,sem vizesen.

Ezért gondolkodnék a difizárban,mert nem elég egy feszített difi.

Itt kökeményen húzni kell mind a két keréknek.

Nézegettem "iskra" sorstársunk videóit,de bizony még azon a félkötött talajon is volt,hogy ledifferált az ő gépe.

Akkor nálunk sztem vért izzadna vagy nem tudná azt a mélységet (esetleg mind a kettő ).

Előzmény: Mozo66 (5387)
83aslacibá Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5410

Újat azt elég nehéz lesz beszerzned. Nyugodtan forraszd meg mert ott nincs olyan erőhatás mint pl. egy kuplungbowdennnél. Csak jól forraszd meg! :)

Előzmény: Tilla 793 (5381)
tibike93 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5409

jolvan bizti meglesz az egyik akár a másik is és nem adom drágán se!!!!!!!!

Előzmény: patyesz83 (5398)
gtur Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5408
Gokartos Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5407
Igen a léghűtő szíjával hajtom meg és egyben az lessz a feszítő is!Már megcsináltam a felfogatást neki,megis hajtattam a motorról hogy a töltést megtudjam mérni alapjáraton meg fordulaton is! Majd csinálok képet rólla és felteszem!
Előzmény: abodi72 (5404)
abodi72 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5406

Ez egy TLF ami csak 14 loerő

ellenben a T5 az 16

szerintem csak számít valamit az a 2 paci

Előzmény: abodi72 (5404)
Martindian28 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5405
abodi72 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5404

Hová teszed a generátort ?

a léghűtő ékszijával hajtod meg ?

Előzmény: Gokartos (5403)
Gokartos Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5403
Na igen!Pont ezért döntöttem én is a 12V-os autó generátor,meg akkumulátor mellett!Énis gondolkodtam a Pannonia által termelt áram felhasználásán,de az sem lett volna egyszerűbb!Kellett volna akorr egy 6V-os akksi fesszabályzó,6V-os izzók...stb!meg szerintem tőbbe lett volna sokkal mint így ahogy most csinálom!
Előzmény: abodi72 (5400)
Ali-bá Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5402

Alakul, alakul. No és az űlés? Látom tettél némi sulyt is az elejére.

Előzmény: 83aslacibá (5372)
Gokartos Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5401
Üdv!Az lenne szerintem a legjobb megoldás,ha nem Zuk,meg Robur hátsó hídban gondolkodnál,hanem inkább Uaz-ban mert abba gyárilag benne van a difizár!
Előzmény: gabor0135 (5384)
abodi72 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5400

Még ott nem tartok,holnap tszem be a trabi kormányművet

utána a blokkot és majd ráérek foglalkozni a villamosággal

 

Egyelőre  csak a pancsi villamosságát szeretném használni,helyzetjező,irányjelő stb

 

eggyelőre nem szeretném bonyolítani ami egyszerű és adott.

 

Bonyolultszerkezet ,több hibalehetőség.

 

Csak az a baj ,hogy 6 V cuccokat nem igen lehet kapni :(

 

 

Előzmény: Gokartos (5399)
Gokartos Creative Commons License 2013.01.04 0 0 5399
Üdv! Jó lett a géped!Látom van rajta lámpa irányjelző,akkor ezek szerint lessz benne akksi,meg generátor is?Ma én is bevásároltam,vettem:irányjelző relét,12V-os kapcsolókat,vastag veŸetéket,a töltő szálnak,meg a testnek,nameg sarukat,úgyhogy mostmár én is összeszedem magam és belehúzok az épîtésbe!
Előzmény: abodi72 (5363)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!