Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
ha szétnézel a you tubon találsz olyan videót ahol egy sima kis robi traktorral húzzák a 12 soros vetőgépet. az csak gurúl! négy sorost még ha 76.5 cm re teszed is a sortávot azt is simán viszi egy pancsi. de akkor a húzatókapát is négy sorosra csináld mer gondba leszel húzatáskor.
De nem az öszes szántó kb fele gyep meg lucerna is van vetve a töbibe pedig árpa van és tavaszal kukoricát is vetni akkarok.Azért van így mert az álatoknak pont fedezi a takarmány szügségleték.Juhokal foglalkozom és amit termelek azt megeszik.
nagyon egyszerü. sajnos már nincs meg mert oda adtam a pancsi blokokkal de meg próbálom le írni. én egy 4,5 lovas tecumsek motoros fűnyíróról le szedtem a lendkereket a hozzá tratozó gyujtással és a kis indító motorral. elvittem a pancsi blokot meg a lendkereket egy esztergályoshoz nagyon minimálisat kivett lendkerékből azt felfogattam a pancsi főtengelyére. de természetesen letakarítottam a eredeti gyújtást lendkereket. és a fűnyíró gytótekercsét egy kis darab lemezel felfogattam a blokkra. be állítottam 2.2-re az elő gyújtást és az ön indítót a karbival egyszintbe felcsavaroztam a blokra úgy hogy indításkor ráhúzta a lendkerék fogaskoszorújára a indító motor fogaskerekét nekem rajta volt egy 12 voltos generátor és aksi. egy gomb nyomás már pöfögött is. én muszály voltam így megoldani mert teljesen tönkre ment a berúgó kar és tengelye. de mikor eladtam a trakit az uj tulaj azt kérte az eredeti gyújtással kell neki ezt akkor leszereltem és sokáig itt pakolásztam egy csomó pancsi alkatrésszel együt. de ha tudsz szerezni fűnyíró lendkereket meg a saját gyujtását és indító motorját akkor adja magát és simán össze tudod hozni.
de szeintem 4-5 hektáron már sokkal jobb lenne egy dízel és egy hektárt mindíg csak napraforgóval vetnél ki ütettnéd és meg volna két évre elegendő üzem anyagod. de ez csak tipp. én így csinálnám. felénk ez be vált.
fogyasztás? 6 km -re van oda vissza a följeim és egy kerülőben kb 15-18 mázsa trágyát vittem ki úgy volt 1.8 liter pontosan tudom mert mindíg 2 liter öntök fel és mikor ujra tankoltam 2 deci maradt az üvegben. szántáskor egy 26 m*17m es táblán 2,5 liter evett 17 cm mélyen szántok középkötött talajon. ha ugy számolom a pancsi is be kapott ennyit csak az egyfejes ekével.
Kosd is nográd megye határán van! Igaz ez már áll egy zárt épületbem vagy 10 év de egész jó állapetban van. De te tudod ,hogy éri meg neked,keresgélsz vagy egyben viszed! Ez egy lehetöség amit kihasználsz v. nem.
Igen, kukoricát-napraforgót. A csládban vav 1.5 h föld és minden évben probléma a vetés. A kalászost vagy sószóróval szórom el vagy kézzel, De a kukoricát és a forgót nem lehet így elszórni az ugye pazarlás lenne. Ezért akarok késziteni négysorosat. Menyi lehet a lóerő igénye egy csoroszjának?
komolyan se csavar lazító se olaj semmi kicsit meg kopogtattam kalapácsal és már tágult is és mind kijött egy se szakadt el. de ha gondolod lefotózom hogy menyire szedtem szét. négy sorost? és azzal mit akarsz vetni? kapás növényt?
akkor már kezdem érteni hogy itt mindenkinek miért egytengelyes kistraktorja van.(vagy majdnem mindenkine) én soha nem gondolkoztam rajta én mindíg ilyen négykerekű masinákat csináltam. volt már törzscsuklós is azt nagyon szerettem mert eszméletlen kis helyen megfordul. de az pancsi motoros volt és nem kaptam hozzá megszakítót. és bele untam utána megcsináltam önindítósra fűnyíró lendkerék hozzá a kis indító motor az úgy már nagyon baba volt. de mivel nőtt a szölős kertem kellet egy nagyobb erőseb. és azért álltam át trabira.
a kerekeket meg lecserélem 16*600 -a körmös kerekekre majd láncal megoldom az áttételt. mert az eredeti kerékhez képest ennek a keréknek 1,37 méterel kel hosszab utat megtenie. ezel még majd el játszadozom egy ideig. de ezek a kanalas vető elemek elképesztő megoldás oyan szépen szórja akár a mákot is mint ha napraforgót vetnék vele.
Én úgy szeretném megoldani mint a lajtákon hogy rugó erővel nyomná a csoroszjákat a földbe sajnos a súlyaim nincsenek meg vagy csak egy kettő így a rúgos megoldáson gondolkodom. de az még elégé soká lesz mert még ízzé porrá van szedve .de el vagyok képedve hogy egy ezer éves vetőgép és minden csavar simán tágul egyet se kellet le vágnom. ped ezt már tényleg megette a rozsda
Na ezen jót mosolyogtam elképzeltem ahogy egy kehes gebét mszaki vizsgáztatják! NYOMJON EGY TÖKIG FÉKET! vagy rángassa meg az irányító karokat! ja és a CO2 mérés! be a ló seggébe a szonda és már is fekete palettet nyomnak a homlokára! Ez vicc! hogy annó simán rá írták az ilyen kis mekedlikre hogy MUNKAGÉP és a kutya se foglalkozott velük. és akkor se volt több baleset ilyen gépekkel. ennyit erről.
üdv! 25-ért nem volna drága és nekem végül is a belseje kellene kerekek meg az eleje nem! én egy függesztettet csinálok csak a vető elemek eléggé szét vannak rohadva. ma 1-es lemezből lakatolgattam . ősszel már saját vetőgépel szeretném vetni a gabonát. de addig még nagyon sok munka van a gépen. többen mondták hogy esetleg nógrád környékén találok hozzá alkatrészeket mert ott nagyon sok ilyen vetőgép volt és még ma is használják.
Hát nagyon sajnálom hogy nem jó. Még jó hogy nem pénzért adtam mert akkor most égne a pofám. Én a kerekeket éppen most festettem le és szilóval kihuztam azokat a repedéseket, ha megszáradnak mennek a helyükre.
2006-ban "T" -böl, 2008 ,PÁVII, 2009-ben "C"-böl,. mind1 ...
(most lényegtelen hogy behuzták...attol függetlenül tisztában vok az előírásokkal!!! és az akkori"vizsgakorszak" KRESZ szabályokkal ,ettöl függetlenül lehet változott azon nem is nyitok vitát... )
na lényeg a az MG-s "T" az valóban MGv +2db nehéz pótkocsi és nem 1 :) (fekete rsz.)
lassújármű az egy darab pótkocsi... ami 1tengelyes .. és max 750kg össztömegű (piros rsz.)
az "E" kategória nincs benne bár ezt nem értettem hogy mivel MGv-böl vizsgáztam/tunk anno akkor ugye 2 nehézpót ami feketerendszámos hogy akkor az miért nem "E" ? :s (na ez is a pénzlehúzás... sok különbség nincs a teher "E" és az MGv"E" közt bááár ott nem külön "E" hanem kombináltan a "T"-ben a kettő benne van amit csak mg-ben lehet használni...
és ugye hivatalos munkavállaláshoz mg-ben az úgymond nagy"T" szükséges közutas munkára alkalmazhat evvel mg vállalkozás, de dolgozni pl talajon v állattenyésztés ahol más gépekkel mint például rakodógép mg-n belül Zöld jogositvány.... ez utóbbi témakörben a "B" nem ér semmit... hiába van benne a "T" amit vele adtak...
Az erdélyiek mondták, hogy feléjük olyan rendelkezés van, hogy be kell mutatni a tákolt gépet, és a helyi jegyző (vagy illetékes) kiállítja a papírt, hogy mekkora körzetben mozoghat, és a főutat hol keresztezheti, illetve használhatja a géppel.
Gondolom, ott sem sok baleset van az ott használt gépekkel.
Ahogy túrtam a netet, itt is csak egy öregurat találtam, akit a saját trakija ütött el. Gondolom, atyám felöntött, idította bőgázon, és a röpsúlyos kuplung miatt a kocsit áthúzta a tatán. :D
Bemész a biztosítóhoz és elmondod mit akarsz.Megoldják mert kell a pénzed.
Ha kimész a portáról a géppel akkor kell rá világítás,piros-fehér kör alakú prizma,15-ös km matrica,csikozás és ami a leglényegesebb FÉK/egy rögzíthető és egy úgyn. lábfék/.
ÉN rengeteg rendőrt ismerek munkámból kifolyólag kérdeztem már őket,de nincs 2 aki ugyanúgy mondaná.Ők sincsennek tisztában azzel a kategóriával.
Amit leírtam megvan akkor nem hiszem, hogy nagyon kekeckednének.Ezek meg nem nagy dolgok,csak az alapok./egytengelyesről beszélek/
gtur:Sajnos nem jó a generátor,de ennek ellenére is nagyon szépen köszönöm,mert a rajta lévő ventilátor és ékszíjtárcsa teljesen jó az enyémre úgyhogy át is raktam rá,mostmár van egy teljesen jó generátorom,mert az enyémnek pont a ventilátor meg a szíjtárcsa volt a híja!Úgyhogy mostmár lassan rá is épitem a trakira!Köszönöm!