Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Na ezen jót mosolyogtam elképzeltem ahogy egy kehes gebét mszaki vizsgáztatják! NYOMJON EGY TÖKIG FÉKET! vagy rángassa meg az irányító karokat! ja és a CO2 mérés! be a ló seggébe a szonda és már is fekete palettet nyomnak a homlokára! Ez vicc! hogy annó simán rá írták az ilyen kis mekedlikre hogy MUNKAGÉP és a kutya se foglalkozott velük. és akkor se volt több baleset ilyen gépekkel. ennyit erről.
üdv! 25-ért nem volna drága és nekem végül is a belseje kellene kerekek meg az eleje nem! én egy függesztettet csinálok csak a vető elemek eléggé szét vannak rohadva. ma 1-es lemezből lakatolgattam . ősszel már saját vetőgépel szeretném vetni a gabonát. de addig még nagyon sok munka van a gépen. többen mondták hogy esetleg nógrád környékén találok hozzá alkatrészeket mert ott nagyon sok ilyen vetőgép volt és még ma is használják.
Hát nagyon sajnálom hogy nem jó. Még jó hogy nem pénzért adtam mert akkor most égne a pofám. Én a kerekeket éppen most festettem le és szilóval kihuztam azokat a repedéseket, ha megszáradnak mennek a helyükre.
2006-ban "T" -böl, 2008 ,PÁVII, 2009-ben "C"-böl,. mind1 ...
(most lényegtelen hogy behuzták...attol függetlenül tisztában vok az előírásokkal!!! és az akkori"vizsgakorszak" KRESZ szabályokkal ,ettöl függetlenül lehet változott azon nem is nyitok vitát... )
na lényeg a az MG-s "T" az valóban MGv +2db nehéz pótkocsi és nem 1 :) (fekete rsz.)
lassújármű az egy darab pótkocsi... ami 1tengelyes .. és max 750kg össztömegű (piros rsz.)
az "E" kategória nincs benne bár ezt nem értettem hogy mivel MGv-böl vizsgáztam/tunk anno akkor ugye 2 nehézpót ami feketerendszámos hogy akkor az miért nem "E" ? :s (na ez is a pénzlehúzás... sok különbség nincs a teher "E" és az MGv"E" közt bááár ott nem külön "E" hanem kombináltan a "T"-ben a kettő benne van amit csak mg-ben lehet használni...
és ugye hivatalos munkavállaláshoz mg-ben az úgymond nagy"T" szükséges közutas munkára alkalmazhat evvel mg vállalkozás, de dolgozni pl talajon v állattenyésztés ahol más gépekkel mint például rakodógép mg-n belül Zöld jogositvány.... ez utóbbi témakörben a "B" nem ér semmit... hiába van benne a "T" amit vele adtak...
Az erdélyiek mondták, hogy feléjük olyan rendelkezés van, hogy be kell mutatni a tákolt gépet, és a helyi jegyző (vagy illetékes) kiállítja a papírt, hogy mekkora körzetben mozoghat, és a főutat hol keresztezheti, illetve használhatja a géppel.
Gondolom, ott sem sok baleset van az ott használt gépekkel.
Ahogy túrtam a netet, itt is csak egy öregurat találtam, akit a saját trakija ütött el. Gondolom, atyám felöntött, idította bőgázon, és a röpsúlyos kuplung miatt a kocsit áthúzta a tatán. :D
Bemész a biztosítóhoz és elmondod mit akarsz.Megoldják mert kell a pénzed.
Ha kimész a portáról a géppel akkor kell rá világítás,piros-fehér kör alakú prizma,15-ös km matrica,csikozás és ami a leglényegesebb FÉK/egy rögzíthető és egy úgyn. lábfék/.
ÉN rengeteg rendőrt ismerek munkámból kifolyólag kérdeztem már őket,de nincs 2 aki ugyanúgy mondaná.Ők sincsennek tisztában azzel a kategóriával.
Amit leírtam megvan akkor nem hiszem, hogy nagyon kekeckednének.Ezek meg nem nagy dolgok,csak az alapok./egytengelyesről beszélek/
gtur:Sajnos nem jó a generátor,de ennek ellenére is nagyon szépen köszönöm,mert a rajta lévő ventilátor és ékszíjtárcsa teljesen jó az enyémre úgyhogy át is raktam rá,mostmár van egy teljesen jó generátorom,mert az enyémnek pont a ventilátor meg a szíjtárcsa volt a híja!Úgyhogy mostmár lassan rá is épitem a trakira!Köszönöm!
Bármi,amivel közúti forgalomban részt veszel-kell! Valamiért elkanyarodtál a lovas kocsi felé,nem is értem miért,de őrá is "él" a meglévő lakás biztosítás...Fáradt vagyok bármi féle vitába keveredni veled...Jó éjt!
De nem kell a Kerti traktorra biztosítás,meg a smkp biztosítás nem is jó rá mert teljesen más kategória,akkor annyi erővel a lovas kocsira is lehetne tenni egy babetta adattáblát és biztosítást kötni rá,de minek mikor nem irja elő senki,meg netalántán baleset éri az illetőt a biztosító nem fog fizetni,hanem azt fogja mondani hogy:Kedves uram ön egy smkp-ra kötött biztosítást nem pedig egy lovas kocsira,mert arra nem lehet!
Én nem akarok már tényleg vitatkozni,de nincs igazad!Mondom most vizsgáztam B-ből 2éve!A lassú járműnél nincs olyan hogy 3500kg-ig!Az a kisteherautónál van hogy B kategóriával maximum 3500kg ot meg nem haladó össztömegű teherautót vezethetsz!2évig a B kat kezdő jogsinak számít igy személyautóval nem húzhatsz utánfutót,de viszont piros rendszámos lassú járművel vontathatsz piros rendszámú künnyű pótkocsit ami mindeggy hogy egytengelyes csak könnyű pót legyen!Abáan igazad van hogy a T nem ugyanaz a T amit mezőgazdasági suliban meglehet szerezni mert ott mezőgazdasági vontatóból vizsgázol ami azt jelenti már most hogy:T+E kategória!Tehát egy Fekete rendszámos mezőgazdasági vontató+egy fekete rendszámos nehéz pótkocsi!
Csak halkan jegyzem meg,hogy ez ugyan olyan fogalom zavar rendőri"körökben" mit a kerékpár...Sokan nem tudják,de szinte minden bringának van!Azaz majd' mindenkinek van lakás-otthon biztiosítása és az érvényes a bringát vezetőn keresztül a kerékpárrra! Pont így az előírásnak megfelelő kistrakira! ( Egy ismerősöm nemesi egyszerűséggel oldotta meg ezt a dilemmát...: Pajtából előkotort kis Jawa adattábláját felszegecselte,arra megkötötte az éves 3800 ft. smk. biztit és soha,senki nem kötött bele...)
Én itt a Velencei tó közvetlen közelébe élek nyaranta nagy forgalom rahedli”rendőr de nem volt még gondom igaz ilyenkor csak a Robit merem használni pláne főúton. Most pont ezért is építek egy szarv kormányos robi láncos alvázas simson motoros gépet ami azért fényévekkel jobb mind a gyári gépek. Biztosítás tudtommal még nem kel de lámpa az nagyon is és főúton nappal is,és gondolom a lakhely 10 km közelébe természetes is a közlekedésünk egyébként nem gyártanának ilyent gyári ba is.
Hát igen sajnos!Szivem szerint én is 4kerekűt szerettem volna építeni,de magamban nagyon sokat tanakodtam és arra jutottam hogy mivel nagyon sokat járok közúton meg egyik településről a másikra....stb így inkább a szarvkormányos mellett maradtam,hogy ne keljen mindíg attól rettegni hogy mikor állít meg a rend-őre!Mondjuk nem árt azért nekünkse tisztába lenni pár dologgal,nehogy jogtalanul akarjon megbüntetni a rendőr!Mert ha nincs a Kormányrendeletben FEKETE-FEHÉREN leírva pl:az hogy a kerti traktorra kell biztosítás,márpedig ilyen törvény még nincs,akkor a rendőr mi alapján követeli a biztosítást!?Elzavartam volna...oda és nem írtam volna alá a papírt sem!
Igen ez így van a KRESZ benn a mai napig leírva,nem is értem miért problémáznak a szervek velünk mert ilyen masinákkal nem lopni szokás menni és többnyire normálisan közlekedünk velük. Baleset?Több lovas fogatot ér baleset azokra mégsem kell semmi papír rendszám ...
A négykerekű az sajnos tényleg problémás kategória az már lassú jármű de levizsgáztatni sajnos szinte lehetetlen,én próbáltam elhihetitek. Marad a bujkálás az izgalom meg a padlógáz"mielőbb haza ami pont nem lenne ha lehetne valami egyszerűbb olcsóbb legalizálási lehetőség .A hiba nem bennünk van hanem a Hivatalos szervekbe és a szegénységbe,pl Svájc-ab miért nincsenek ilyen masinák? Remélem egyszer valaki meghalja ezt a problémát és ki is talál valami emberit ami nem TILTÁS lesz.
Semmi baj!Én köszönöm hogy kiegészítetted a hozzászólásomat!Én is kiegészítem egy kicsit a tied,mostmár ez úgy van hogyha az utánfutó nyomtáva meghaladja a 1,5m ert akkor már mind a két oldalra kötelező a vilagítás!Nameg elmaradhatatlan még ehez a kategóriához is a Jogosítvány!
Pl.: a kormány nem írja elő a szarv kormányt(1 barátom ezt ki is használta)
Vagy másik pálda a zöldrenszámal pótkocsit nem húzhatsz de farkalodát vagy tüskén bálát már vihetsz és ami a legjobb hamsztert is huzhatsz tele szénával is mert az nem automata rendfelszedő és nincs a nevében hogy pót kocsi.:)
most itt gondolok olyanra hogy jelen esetben téma volt a kertitraktor...
ugye a mai rotációskapák amire a legtöbbünknek futja az közel a tescos kategória :s és nem minőség... de egyszerűen nem tudja megoldani az ember a drágát... ugye miböl?
na evvel kapcsolatosan példaképp a tescos robikapa mittomén 60ezer ft... a találékony egyszerű magyar ember ugye a főleg faluhelyen mondhatni a kiskamra szegletéböl összehozza.. a "mni vontatót:)" amibe ugye megintcsak beleköt a T.szerv hogy ilyen meg olyan kpm vizsga... stb.. holott általában százszorta jobb minőségű "bevált,összekopott" anyagbol épült az adott gépezet.. Hogy ez miért baj? :(
ugyanez a pótkocsi is baromi drága a gyári igaz egyszerű épitett nem a legesztétikusabb de legalább stabil :)