Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Benned legalább tudatosult, hogy ez nem hirdetési oldal és ezt tiszteletben is tartod. Sajnos, van aki ezt figyelmen kívűl hagyja és a hirdetésését szinte naponta teszi fel, ami azért unalmas, mert ezek az oldalak nem erről szólnak.
sziasztok! olvasom hogy Tiszafüredről van szó. én ünnepek előtt voltam Tiszafüreden a méh telepen és kettő pancsi blokk be volt dobva a vasak közzé! lehet már nincs meg de azért megérné rákérdezni! szerintem.
Hali! Hol tartasz a keresgéléssel? Sikerült már valamit találni." napja szedegetem le a fölösleges tákolmányt a gépröl,ujra kábeleztem a motor részét,kipufogó kész..... talán lesz belöle valami :) idö kérdése,mert sok a melo rajta
Hát az sokkal egyszerűb az biztos.Akkor viszont mindegy hogy szemben van az indító.
Visszáb volt egy hírdetés 205.000-ert,megkérdeztem az eladót milyen váltó van a motor után.1200 lada harang nélkül.Talán ez beszerezhetőbb mint a zuk és olcsóbb.
Most vettem észre, hogy a veterán traktorok,munkagépek(index fórumon) kínálnak egy blokkot 10e-ért könnyen megtalálod mert nemrég írta az illető a hozzászólást.
Én sem ajánlom. Ha már elszántad magad, akkor mindenképpen egy olyan nagyságú fogaskoszorút kell rá szerkeszteni a Pannónia lendkerekére, mint amilyen annak a nagysága, talán, ha max 20-30 mm-rel lehet nagyobb az nem okoz gondot. De ha már kérdezél, akkor csak tippként a következőt: Úgy is megoldható az "önindítás", hogy a Zuk sebváltó nyeles tengelyére a lánckerék elé a Trabant lendkerék könnyitetten / esztergályos munka / felszerelésre kerül a fogas koszorúval. Szemben neki az önindító. Természetesen csak akkor indít, ha a Pannónia sebességben van. De működik.
Csek egy kérdés: miért akarod a motor "menetirányba tenni"? Miért nem keresztbe szereled és közvetlenül hajtja a nyeles tengelyen levő lánckereket nem kell a derékszög hajtás.
Kösz a tippet.A pancsi motort hosszában szeretném ha tudok szerezni szöghajtást,hogy minél keskenyebb legyen a traki.Ezért nem mindegy,hogy merre áll az indító.Szóval elégé össze akarom zsúfolni.De lehet gondom lessz a fogaskerék nagysága miatt.A nagy PL:trabant,skoda vagy ilyesmi fogaskereket nem ajánlotta it valaki mert letöri a főtengelyt.Erröl mi a véleményed?
Csak tájékoztatás: tegnap este feltettek egy Pannóniás négykereküt a Jófogásra Tolna megyében, mindösszesen 15 ezer forintért. Már a blokk megér ennyit, még akkor is, ha csak alkatrésznek jó.
Elméletileg a forgásirányt lehet változtatni. De!!! az önindító bendix kereke csak abban az irányban foroghat ahogy azt gyárilag elkészítették, kialakították. Jól gondolod erre is figyelni kell, hogy milyen önindítót szerzel be. Egy kis segítség, ha elfogadod és nagyon remélem, hogy jól emlékszem: a régi Wartburg önindító az pont ellentétesen forog, mint a Trabant. És ez gyárilag van így. Tehát nem megoldhatatlan a feladat. / elnézést, ha esetleg már kopnak az emlékeim /
Ennyi kép vab rólla.Azóta a kerekre let heggesztve betonacél v alakban,és a csoroszlya csak egy szögvas volt fix-en mert nem volt idö állithaóra késziteni de a télen remélem lesz rá idön.Ez a robi után lettt tervezve kis zárt kertbe kb olyan 400-öl az enyém.A mag egy müanyag kerékbe esik aminek a furata a vetömag hoz kel be állitani nekem 12 a furat és a vetöelem(kerék) van egy beszurás a furat aljáig és oda be van téve egy mag kidobó ha beszorulna.A lánc felöli oldalon a mütrágyaszóró helye van de még az nincs kész csa a müanyagkerék van a tengelyen.A vetömag tartály is lehetne nagyobb,mert kb 12cm a szem távolság de mivel a mag nem osztályozott igy van hogy több szemet rak egyhelyre.Sor jelzöt nem használtam mert pont ugy jött ki hogy a kerék nyom mellet kellet menni,de az is van egyszer mivel egysoros igy csak át kell billenteni a hely a vetögép végén van lesz.
Már érdeklődtem a szakimnál aki az aprítóhoz csinálta az esztergájos munkát.Régen TSZ most ZRT ahol dolgozik és mondta hogy vegyek egy indító motort és keres hozzá fogaskereket.Rmélem talál valami normális méretűt.
Kérdeznék még!A személyautó generátornak meg az indítómotornak meghatározott irányba kell forognia?Vagy lehet esetleg változtatni az irányt.Csak az elrendezés miatt kérdezem.