Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Valami ilyenre csak kompaktabb kivitelben . Az első lassító áttételnek szerintetek elég egy szíjtárcsa páros , vagy a nagy nyomaték miatt nem fogja bírni ?
Üdv!Manapság már nem olcsó dolog lánckereket esztergáltatni,meg szerintem nem is jó ötlet!Gondolkozz egy picit hosszab távon,ha esetleg elkopik és le kell cserélned,akkor megint esztergáltatsz!?Nem akarok bele szólni a dolgodba,de szerintem jobban járnál ha inkább beszereznél egy pl:Pannonia hátsó lánckereket,láncal és azt tennéd fel csavarokkal hogyha bármi gond van:elkopik akkor könnyen tudd cserélni!Ez a gond nekem is a váltón lévő nagy lánckerékkel hogy annó valamikor a TSZ-ben lett rátéve és egyszerűen beazonosíthatatlan,most azzal hiába megyek be a boltba ha nem tudom mihez való!A másikrésze meg az hogy ez is rávan heggesztve!Ha elkopik akkor én is úgy akarom majd csinálni hogy veszek egy új Mz vagy valamilyen motor hátsó lánckereket és azzal helyettesítem majd csavaros megoldással hogy bármikor oldható legyen!
Köszönöm! Amúgy az enyém univerzális, mert az egész első felfüggesztést tolólappal át lehet tenni a quadomra( csak most valami gyujtásproblémája van). A tolólapnak meg van egy kézi változata is legtöbször úgy használom hogy takarékoskodjak a benzinnel. Majd rakok fel képet, most úgy is időszerű a tolólap.Nálunk most is esik a hó. :(
Még egy kis helyesírási érdekesség :D
ekado 2db tera mida a kető mükődik van egy eredeti kogyi gozá meg mid a ketőhőz van kerék krupli kiszedő tőltőkapa kukorica kapa 2sb fogas 1 váltaforgatos eke 18 db kapa orsuj kerék suj a fehér tankos kapot nem réh hengert dugatyut henger fejer kuplungot kuplung vilár tehát szinte uj csere érdekel auto vagy motor vagy kis traktor
helló sziasztok!!!egy pár kép erröl arról a traktoról:Dláncfeszités egy kis dizájn meg a tolólap csak valami gumikéne az aljára tudtok valamiajánlani h mit kéne rárakni???
Az én gépem teljesen gyári murray. Az ékszijj alatt vannak "gátak" kiképezve hogy mikor kinyomom a kuplungot és meglazul a szijj akkor ne tudjon leesni. Szoval ennyire laza mikor ki van emelve. Szerintem egyszerüen csinálj nagyobb utat a feszitönek. Ha ugy sem jo akkor probálkozz direkt ékszijjkuplunghoz gyártott ékszijjal. Ez joval drágább de sokkal tovább is tart és tuti kiemel mert az oldalfala szinte teljesen szövet nem gumi.
Csak az bosszant hogy igy a sebességet se tudom megnézni mert még lehet azon is variállnom kel majd és akkor nagyobb ékszíjtárcsa és megint másik ékszíj.De lehet kipróbálom ugy hogy viszi a tengelyt mert felbakolva ugy is tudtam sebességet váltani de ott nem igazán látszik a sebesség igaz a kerék forgásából egy kicsit gyorsnak láttam pedig a motor meg a nyelestengely közt majd 5.szörös a lassitó áttétel.
Köszi a választ.Én is gondoltam rá hogy veszek egyszámmal nagyobb szíjat az 2.5 plusz a hoszban a spanolót meg lehet másikat kell csinálnom mert az rk-nak nem tul nagy a holtjátéka,amugy is ugy szeretném a spanolót hogy mikor kifelé engedem a kuplungkart akkor induljon a gép nem pedig ahogy huzom befelé.
A terepváltó a 4x4 miatt került bele elsősorban,de nagyon jó lett az áttétel,minden munkához lehet megfelelő fokozatot találni.Teljes külön egység a Niva terepváltó a behajtást is simán megtudod oldani kardántengellyel.
Szia nekem nem volt ijen gépem sosem. Néhány pipp: Még nagyon merev az ékszíj, esetleg bordázott szíj, Nagyobb mozgási lehetőség a kuplung spanolónak és nagyobb ékszíj
Köszi a választ.Nekm egy kicsit passzosan megyen fel az ékszíj de én olyan lazának találtam azt hittem igy is hogy hajtani nem fog és pont az ellenkezöje van nem akar megálni.
Tudna nekem valaki segíteni.Kellene nekem egy P-5höz kipufogó könyök,mert a traktoromnál kifúly a hengernél,és lekellene cserélnem.Ha jól tudom,tűzkarikának mondják ami még bent van,az is érkekelne.Ha valaki tudna segíteni,bármilyen megoldás érdekel.Köszi előre is.
Akadt egy kis gondom az ékszíj kuolunggal már olyan lazán van hogy kézzel szinte össze lehet nyomni teljesen és mégis hajtja a motor mi lehet a probléma?Én két dologra gondolok nem fut párhuzamban teljes mértékben a két ékszíjtárcsa vagy a két tengely közép egy sikban van mert azt hiszem az rk-nál az ékszíjtárcsák alja van egysikban de még az is lehet hogy kics a méretbeli különbség a két tárcsa közt a motoré 60mm a másik 160mm.