Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Ha javasolhatom ne szúrd ki! Azért ment bele, mert valahol repedt! Tedd meleg helyre -radiátorra- és legyél türelemmel míg kiszárd. Ki fog. De akkor is meg kell keresni a repedést rajta. Vagy vegyél egy másikat.
Hogy a kérdésedre válaszoljak: igen meg lehet foltozni, de ahogy írtad "kis cinnel", mert a súlya változhat, ha sok kerül rá. Azonban előtte ki kell szárítani és csak akkor lehet forrasztani. Javaslom, hogy nagyítóval nézd át, hátha megtalálod a repedést rajta. Az, hogy az úszó "ramatyul" néz ki ne zavarjon. A hegyes végét nézd meg, hogy ne legyen rajta bemaródás, mert a hegye a kúp zárja el a benzint. Ha kifujtad az úszóház fedelét és fejtetőre állítod, az úszót a hegyes felével tedd bele a helyére és ahova a benzincső rámegy ott szívd meg! Ha a tűszelep jól zár, akkor nem enged át semmit sem, szinte a nyelvedre tapad. Ekkor bízhatsz abban, hogy ha sikerül az úszót megforrasztani, akkor jó lesz ez a része. Eléggé kezdeteleges a módszer, de célravezető. A karburátor beállításról már egyszer írtam hogyan kell, olvass visza az írásaimban, valahol az elején van.
Jó napot,sziasztok.Érdeklődnék,hogy nincs-e valakinek elfekvöbe véletlenül gázszabályzóház?Leirnám a motor paramétereit:Lombardini LDA 450-es diesel motor,10Le-ös.Hiányzik kivül a gázszabályzó része,nem gyári.Vagy valamilyen hasonló bontot.Zala megyei vagyok. Valaki tudna segiteni megköszönném.Rakok fel egy képet hogy lehessen látni miől van szó.
Így már értem, hogy miért nem tudod kicserélni a lánckereket. A benzined azért folyik mert az úszó tűszelepe nem zár. Vagy aláment egy kis kosz azért, vagy megkopott. Vedd le az úszóház tetejét - két kis csavar - és nézd meg, hogy a tűszelep zár e. Ha a tűszelepen "berágódás" van akkor nagy reményeket ne táplálj, hogy nem kell cserélni. Az úszót rázd meg, hogy esetleg nem lyukas e. Ha rázás közben hallod benne a folyadékot akkor baj van.
Az indításnál, ha "megszalad" a berugó kar, akkor többnyire kopott lehet az indító kerék, vagy a fogas ív. Semmi köze az olajcseréhez. Ezt csak úgy lehet megnézni, ha a bal oldali deklit leveszed és meglátod a fogasív és az indító kerék kapcsolatát. De az sem lehetetlen, hogy ezek jók és a kuplung kosár alján levő racsni kopott.
Jó olvasni a gépedről nekem is van egy épített trakim amit itt ajánlgattam mindenkinek , de most úgy döntöttem , inkább megcsinálom magamnak . A bontós ahol motort kerestem nekem is 1.7 es igaz Mazda motort ajánlott , de szerintem a Nissan hasonló lehet .
lehet hogy majd kérek tanácsot ha nekiállnánk csinálni .
Én a váltója nélkül gondoltam berakni a motort eredetileg trabi motor volt féltengelyről lehajtva de ha lehetne egyszerűsíteném . Uaz váltóm és ha jól tudom Zuk a hátsó híd ( csak hátsó kerék hajtású) a váltó előtt van egy száraz kuplung . éa az egy lánckerék lehajtással van forgatva .
Abodi, csak egy kérdés. Ha a régi Pannónia blokkal működőtt a gép, akkor miért nem veszed le róla a lánckereket és teszed fel a frissen szerzett blokkra. Ez pár perces munka. Nem értem, hogy miért a nehezebb megoldást keresed, miért nem akarod a blokkon cserélni a lánckereket. Persze. lehet, hogy én nem vagyok értetlen.
A lánc csere nem jó ötlet,mert ugye van egy adott blokkod a gyári lánckerekével meg láncával ami jó egymáshoz,de viszont a meghajtott lánckerékhez már nem!Namost,ha szerzel egy olyan láncot ami jó a meghajtott fogaskerékre,az utánna meg a Pannonia lánckerékre nem lessz jó!Érted?
sanya 1978 igen szöghajtás utánna van egy váltó , nem tudom milyen tipusú , egy felező , és azthiszem a tulajdonosa a telefonba talán diferenciálzárat is említett .