Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Kösz a tippet.A pancsi motort hosszában szeretném ha tudok szerezni szöghajtást,hogy minél keskenyebb legyen a traki.Ezért nem mindegy,hogy merre áll az indító.Szóval elégé össze akarom zsúfolni.De lehet gondom lessz a fogaskerék nagysága miatt.A nagy PL:trabant,skoda vagy ilyesmi fogaskereket nem ajánlotta it valaki mert letöri a főtengelyt.Erröl mi a véleményed?
Csak tájékoztatás: tegnap este feltettek egy Pannóniás négykereküt a Jófogásra Tolna megyében, mindösszesen 15 ezer forintért. Már a blokk megér ennyit, még akkor is, ha csak alkatrésznek jó.
Elméletileg a forgásirányt lehet változtatni. De!!! az önindító bendix kereke csak abban az irányban foroghat ahogy azt gyárilag elkészítették, kialakították. Jól gondolod erre is figyelni kell, hogy milyen önindítót szerzel be. Egy kis segítség, ha elfogadod és nagyon remélem, hogy jól emlékszem: a régi Wartburg önindító az pont ellentétesen forog, mint a Trabant. És ez gyárilag van így. Tehát nem megoldhatatlan a feladat. / elnézést, ha esetleg már kopnak az emlékeim /
Ennyi kép vab rólla.Azóta a kerekre let heggesztve betonacél v alakban,és a csoroszlya csak egy szögvas volt fix-en mert nem volt idö állithaóra késziteni de a télen remélem lesz rá idön.Ez a robi után lettt tervezve kis zárt kertbe kb olyan 400-öl az enyém.A mag egy müanyag kerékbe esik aminek a furata a vetömag hoz kel be állitani nekem 12 a furat és a vetöelem(kerék) van egy beszurás a furat aljáig és oda be van téve egy mag kidobó ha beszorulna.A lánc felöli oldalon a mütrágyaszóró helye van de még az nincs kész csa a müanyagkerék van a tengelyen.A vetömag tartály is lehetne nagyobb,mert kb 12cm a szem távolság de mivel a mag nem osztályozott igy van hogy több szemet rak egyhelyre.Sor jelzöt nem használtam mert pont ugy jött ki hogy a kerék nyom mellet kellet menni,de az is van egyszer mivel egysoros igy csak át kell billenteni a hely a vetögép végén van lesz.
Már érdeklődtem a szakimnál aki az aprítóhoz csinálta az esztergájos munkát.Régen TSZ most ZRT ahol dolgozik és mondta hogy vegyek egy indító motort és keres hozzá fogaskereket.Rmélem talál valami normális méretűt.
Kérdeznék még!A személyautó generátornak meg az indítómotornak meghatározott irányba kell forognia?Vagy lehet esetleg változtatni az irányt.Csak az elrendezés miatt kérdezem.
Egyszer régen egy csónak motort javítottam, már nem tudom, hogy milyen típus volt. Emlékeim szerint valami orosz. A lendkerekén volt fogaskoszorú gyárilag, lehetett volna rá tenni önindítót, meg is volt a helye, de berántós volt. A lendkerék akkora volt mint a Pannóniáé, csak a kúp mérete nem stimmelt. Azért írtam, hogy esetleg ilyen irányban is tájékozódhatsz, hátha találsz valami kidobott csónak motort, vagy a lendkerekét...
Bocsi, hogy nem irtam,de nem volt gepem. Kozben meg penzem nincs, mert ugy volt elviszik a kocsimat, de nem jott a ficko erte,pedig biztosara le volt beszelve..szoval most varok amig lesz penz,meg kozben nezegetem a felhozatalt is:)
abodi72!Már írtam neked korábban a pannonia blokkal kapcsolatban!Tiszafüred még beleférne neked,ha esetleg tudnák eladó blokkot?Mert tudtam pár héttel ezelőt 2db eladó blokkot,az egyikdt a barátom árulta 15000Ft-ért üzemképes volt,de már elkelt!A másikat meg egy idős bácsi árulta,teljesen felújított állapotban 25ezer Ft-os irányáron!
Szia nagyából azt jelenti, hogy:fogaskerék beálitrása akkor optimális ha egy füzetlapot a fogaskerékpár kapcsolódó fogai közzé teszel és forgatod, hogy átvigye a papírt a másik oldalra, ha a művelet közben nincs foghézag nem kotyog és a papír sem sérül meg a fogaktól akkor jó a foghézag beálitása és azomos a modulja is, tehát nagyából így. Az önönditóhoz próbáld hozá a fogaskereket és próbáld elforgatni együtt, fiksz tengelytáv mellett.