Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Egyszer régen egy csónak motort javítottam, már nem tudom, hogy milyen típus volt. Emlékeim szerint valami orosz. A lendkerekén volt fogaskoszorú gyárilag, lehetett volna rá tenni önindítót, meg is volt a helye, de berántós volt. A lendkerék akkora volt mint a Pannóniáé, csak a kúp mérete nem stimmelt. Azért írtam, hogy esetleg ilyen irányban is tájékozódhatsz, hátha találsz valami kidobott csónak motort, vagy a lendkerekét...
Bocsi, hogy nem irtam,de nem volt gepem. Kozben meg penzem nincs, mert ugy volt elviszik a kocsimat, de nem jott a ficko erte,pedig biztosara le volt beszelve..szoval most varok amig lesz penz,meg kozben nezegetem a felhozatalt is:)
abodi72!Már írtam neked korábban a pannonia blokkal kapcsolatban!Tiszafüred még beleférne neked,ha esetleg tudnák eladó blokkot?Mert tudtam pár héttel ezelőt 2db eladó blokkot,az egyikdt a barátom árulta 15000Ft-ért üzemképes volt,de már elkelt!A másikat meg egy idős bácsi árulta,teljesen felújított állapotban 25ezer Ft-os irányáron!
Szia nagyából azt jelenti, hogy:fogaskerék beálitrása akkor optimális ha egy füzetlapot a fogaskerékpár kapcsolódó fogai közzé teszel és forgatod, hogy átvigye a papírt a másik oldalra, ha a művelet közben nincs foghézag nem kotyog és a papír sem sérül meg a fogaktól akkor jó a foghézag beálitása és azomos a modulja is, tehát nagyából így. Az önönditóhoz próbáld hozá a fogaskereket és próbáld elforgatni együtt, fiksz tengelytáv mellett.
okés hogy le van szűkítve. de menyire? a két kerék közepe mennyire van egymástól? de ha dutra motor volt benne az szerintem nekem is jó. ha képet tudnál küldeni? úgy vázastól is jó lenne.
üdv! nem muszály méretre vágott azt én magam is megoldom csak a hidak a lényeg. a leg jobb két hátsó lenne akkor derék csuklóst csinálnák de ha első hátsó van az is jó akkor maradok az elsőkerék kormányzásnl. hogy menyit szánok rá? ha lehet nagyon olcsón! de esetleg fel tudok ajánlani még érte cserébe egy régi csepel pannónia rotakapát körmös kerékkel egy lada hátsóhidat kerekekkel egy lada váltót esetleg egy körfűrészt. de monndj egy árat és ezeket a cuccokat le adom méhbe és hátha ki futná. én tiszafüred mellet lakom.
üdv! de esetleg holland használt cikkben nézzelődj ott mindíg van komplett ön indítós fűnyíró én is onnat vettem 6 ezerért egy berántós gép lendkerekét és burkolatát rá pakoltam és úgy használom. a lendkereket idító motoral meg a pancsin használtam. én már láttam olyanokat hogy láncsal hajották meg a indító motorról meg ékszílyal legtöbször trabi indító motort alakítgatnak át. de nem sok szerencsével. ugyan is az indító motor csak addig foroghat amig indít. az hogy be indult a motor és tekeri tovább folyamatosan az indító motort az nem kóser. olyan kis fogas koszorút én személy szerint nem tudok esetleg egy trami lendkereket rá alkotni a pancsira de azt csapágyazni kell mert 2-3 ezres fordulatnál ugy letépí a főtengelyt........
van egy kéthengeres ursus motorom hozzá egy kuplung harang uaz kuplun uaz váltó felezővel és a négykerék hajtással .ezt szeretném be építeni egy ifa vegyszerező góliát tartály vázába! ami 200*100 vastagfalú zártszelvény! derékcsuklósra csinálnám és orbitrendszerű kormányzás. hidraulika egy mtz 3-mas vezértömbb hozzá a szivattyú és egy t25-ös hidraulika koloc kerekei mtz82 előkerekek négy egyforma. a hidak uaz vagy erősebb. rövidebre vágva max 130 nyomtáv széllesség! és ezt mind egy szépen megépített traktor formára össze gyúrnám.