Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Te akkor most a primer hajtásról beszélsz? Mert a kihajtás lánckerék, ugyan a kuplung tengely másik oldalán van, de az nem kuplung lánckerék, vagy igen?! A primer hajtásnak (a kuplungdekniben van egy kis meg egy nagy lánckereke, de azok zárt rendszerben működnek, hisz a nagy lánckeréken van a kuplung)
Egyébként én csapágylehúzóval szoktam leszedni ezeket, ha van akkor azzal próbáld (lengyel piacon vettem valami bóvli cucc, de erre jó).
A berugókar meg szerintem azért "szalad" mert nincs benne a berugó félkörívnek a rugója?! Mert azt alapesetben egy rugó tartja a helyén, hogy ne lehessen körbeforgatni.
Én is amatőr vagyk de faterral már széthúztunk két blokkot, ugyh legalább nagyjából tudom mi hol van rajta. :o)
Kicsit távol voltam,mint korábban leirtam valamikor.
Sajnos még nem vagyok készen a géppel .
A tavaszi szántásra már a megujult géppel vágok neki ,na majd akkor teszek fel ám egy igazán jó kis videó sorozatot .
Azért néha-néha figyeltem ám a fóumot (mint ahogyan azt a jó gazda teszi a vetményével) ,látom azért megy ez.
Kezdetben azt gondoltam majd ,csak pár emberke akik nagyon fanatikusan rajonganak az ilyen kisgépek iránt azok irogatnak és csak sinylődni fog ez a topik.
De úgy érzem ez jó lett :)
A kistraktoros térképre megint lehet regisztálni,email publikus
A fogaskerék amit le akarok cserélni ,az a blokknál van, a kuplung lánckerék,aztr hiszem az a neve .ha a pannonia hátsó fogaskerekét tenném oda ahogy irtad,akkor valószinüleg mehetnék a forma 1 re ,mert nagyon gyors lenne,e erő nem sok :(
Találtam egy fogaskereket ami alig nagyobb az eredeti pannonia kis fogaskerekénél,és talál a lánc lépés is :)
csak nagyobb a lyuk ,mint a tengely vastagsága.
egy perselyt kell szerkesztenem és minden ok
csak az Istennek sem akar lejőnni az eredeti kis fogaskerék a (lánckerék) tengelyről.
Probáltam két csavarral lenyomatni rolla,mivel ékkel van megoldva,de nem mozdul.
Valami ilyenre csak kompaktabb kivitelben . Az első lassító áttételnek szerintetek elég egy szíjtárcsa páros , vagy a nagy nyomaték miatt nem fogja bírni ?
Üdv!Manapság már nem olcsó dolog lánckereket esztergáltatni,meg szerintem nem is jó ötlet!Gondolkozz egy picit hosszab távon,ha esetleg elkopik és le kell cserélned,akkor megint esztergáltatsz!?Nem akarok bele szólni a dolgodba,de szerintem jobban járnál ha inkább beszereznél egy pl:Pannonia hátsó lánckereket,láncal és azt tennéd fel csavarokkal hogyha bármi gond van:elkopik akkor könnyen tudd cserélni!Ez a gond nekem is a váltón lévő nagy lánckerékkel hogy annó valamikor a TSZ-ben lett rátéve és egyszerűen beazonosíthatatlan,most azzal hiába megyek be a boltba ha nem tudom mihez való!A másikrésze meg az hogy ez is rávan heggesztve!Ha elkopik akkor én is úgy akarom majd csinálni hogy veszek egy új Mz vagy valamilyen motor hátsó lánckereket és azzal helyettesítem majd csavaros megoldással hogy bármikor oldható legyen!
Köszönöm! Amúgy az enyém univerzális, mert az egész első felfüggesztést tolólappal át lehet tenni a quadomra( csak most valami gyujtásproblémája van). A tolólapnak meg van egy kézi változata is legtöbször úgy használom hogy takarékoskodjak a benzinnel. Majd rakok fel képet, most úgy is időszerű a tolólap.Nálunk most is esik a hó. :(
Még egy kis helyesírási érdekesség :D
ekado 2db tera mida a kető mükődik van egy eredeti kogyi gozá meg mid a ketőhőz van kerék krupli kiszedő tőltőkapa kukorica kapa 2sb fogas 1 váltaforgatos eke 18 db kapa orsuj kerék suj a fehér tankos kapot nem réh hengert dugatyut henger fejer kuplungot kuplung vilár tehát szinte uj csere érdekel auto vagy motor vagy kis traktor
helló sziasztok!!!egy pár kép erröl arról a traktoról:Dláncfeszités egy kis dizájn meg a tolólap csak valami gumikéne az aljára tudtok valamiajánlani h mit kéne rárakni???
Az én gépem teljesen gyári murray. Az ékszijj alatt vannak "gátak" kiképezve hogy mikor kinyomom a kuplungot és meglazul a szijj akkor ne tudjon leesni. Szoval ennyire laza mikor ki van emelve. Szerintem egyszerüen csinálj nagyobb utat a feszitönek. Ha ugy sem jo akkor probálkozz direkt ékszijjkuplunghoz gyártott ékszijjal. Ez joval drágább de sokkal tovább is tart és tuti kiemel mert az oldalfala szinte teljesen szövet nem gumi.
Csak az bosszant hogy igy a sebességet se tudom megnézni mert még lehet azon is variállnom kel majd és akkor nagyobb ékszíjtárcsa és megint másik ékszíj.De lehet kipróbálom ugy hogy viszi a tengelyt mert felbakolva ugy is tudtam sebességet váltani de ott nem igazán látszik a sebesség igaz a kerék forgásából egy kicsit gyorsnak láttam pedig a motor meg a nyelestengely közt majd 5.szörös a lassitó áttétel.
Köszi a választ.Én is gondoltam rá hogy veszek egyszámmal nagyobb szíjat az 2.5 plusz a hoszban a spanolót meg lehet másikat kell csinálnom mert az rk-nak nem tul nagy a holtjátéka,amugy is ugy szeretném a spanolót hogy mikor kifelé engedem a kuplungkart akkor induljon a gép nem pedig ahogy huzom befelé.
A terepváltó a 4x4 miatt került bele elsősorban,de nagyon jó lett az áttétel,minden munkához lehet megfelelő fokozatot találni.Teljes külön egység a Niva terepváltó a behajtást is simán megtudod oldani kardántengellyel.
Szia nekem nem volt ijen gépem sosem. Néhány pipp: Még nagyon merev az ékszíj, esetleg bordázott szíj, Nagyobb mozgási lehetőség a kuplung spanolónak és nagyobb ékszíj
Köszi a választ.Nekm egy kicsit passzosan megyen fel az ékszíj de én olyan lazának találtam azt hittem igy is hogy hajtani nem fog és pont az ellenkezöje van nem akar megálni.