Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Keszegi vagy?ha sáp fele jársz itt van az egyik illetönek egy hasonló motorja most jut eszembe azok tetek rá kuplungot ha gondolod beszélünk vele és arrol lekopinthatod meg el is magyaráz dolgokat ha kell, de lehet hogy el is adja nekem anak idején kinálták az öreg 25 körüli árat mondot de monta hogy meg kel beszélnie a fiával
Úgy látom csak egy váltód lessz. Láttam már olyan kertigépet ahol megdöntötték a motort anyira, hogy a féltengely szinte egyenesen futott rá a hajtott hidra, tehát nem volt benne ekkora eltérés. Ottan anyi volt, hogy készitett egy közdarabot a motor és a karburátor közzé, hogy a karburátor vizszintesen áljon.
a kormányt is meg az ülést is be kell még álitani mert mikor vettem teljesen máskép volt minden, most az egészet ujra kell épiteni. 250-es jawa motor volt benne babetta gyújtásal. ja ha kell valakinek jawa blokk van kettő egy 559 és egy 485-ös nekem a 485ös volt benne.
Szia van gyári váltó, az m6, a pf62, a tz4k, szinte ugyanaz. Javitsatok ki ha tévedek. a lánckerék áttételezése, egy diferenciálmű áttételével legyen egyenlő. Ez az egyhengeres dizel, egytengejes gyári traktor volt amit később a gyár továbbfejlesztett és lett belőlle tz4k 10. Csak csendesen jegyzem meg, elmondás szerint a 10- es erősebb volt mint a 14-es. Javaslom nézzél meg néhány videót róla. Ha kéznél vannak az alkatrészek akkor jobban látszik hogyan lehet összeépíteni, mint már írtam a benzinesbe beleépítették a trabant nyomszerkezetét tehát kis komplikációk árán öszeépithető a váltóval csak a harangház kialakitása mérete okoz még munkát.
Szia! Megvan még, van hozzá egy olajtartály is de a csövek már nincsennek meg.Helyileg Ózd mellet Hangonyban van az ára 3000Ft tartályal együtt, de csomagban utánvétel 1770Ft postaköltségért eltudom küldeni. Nekem így volt felszerelve.
hello szerintem jobban járnál ha komplet kocsit vennél (trabi vagy pok) én egy komplet trabit vettem és ha kell tudok még volt még egy az öregnek nem messze töled bercelen.A trabi egyszerü szerelni nekem nem a szakmám de nem egy bonyorult szerintem, kiszedtem mindent belöle a többit meg leadtam vasba és vissza jött az ára.Ja nézsán is tudok egyet.Motor váltó megy a trakiba a futomüböl meg egy potkocsi.
Halkan jegyzem meg,hogy Alkid-műgyanta alapú mindkettő,hgítani bármivel (víz kivátelével) lehet,ami forgalomban kapható...Nyúlox" legjobb,ha nem kap egy csepp oldószert sem,hanem (jobb híján) rezsón fel van melegítve 60-70 fokosra! Gyönyörűen terül,nem folyik,jól tapad...!Ha maga a fűnyíró ház a lényeg és nem akarsz 2-K-s drága löttyöt,még mindíg jobb,a jó öreg Celloxin erre a célra! Nitro bázisú ,percek alatt szárad,kőkemény bevonatát lerobbantani se lehet...! 6-7 vékony rétegben ráködölöd,más teendő nincs vele.Igaz a szíválaszték elég szegényes(4-5 féle),de türhetőek. Ha ilyesmiben tudok-szívesen segítek !
Szobafestő a szakmám és valamikor fényeztünk kocsikat is. Neoluxal az volt a kezdet valamikor. Jött a sikens deber meg még sok más. A gyári festéket ne szed le feltéve csak ha anyira ramaty. A trinát az olcsóbb meg nehezebben szárad ja és szintetikus higításu. A neolux az drágább minőségre nem sok külömbség van a kettő között de ez nitro higításu. a szintetikus lassabban szárad mint a nitro. Koróziógátlónak használj budaprimert vagy vasprimer alapozót. Ezek nem olcsók de ha nem higitod túl akkor jó a korozió védelme. Ez csak az én véleményem de biztos van másnak is más tapasztalata.
Nehezen tudok válaszolni a kérdésedre,motor lada 4+1fokozatu váltó és tisztességes lánc áttétel. Másik lehetőség, ha jól tudom csereszavatos a benzines agrostoj motorjával.
Egy kis segítséget szeretnék kérni van egy fűnyíró vázam le szeretném festeni!Régi festéket eltávolítottam rola gondoltam lefújom Neolux zomácozott festékkel (Mivel ez a legolcsóbb) vagy Trinát festékkel szerintetek melyik lenne a jobb? (Bocs hogy ide írok!)
Akkor szerinted mit kéne utána rakni hogy tuti legyen? Ja ez már nem berántós mert már raktak bele önindítót! A motor........és a hátsó híd között mi lenne jó???
Be kellene épiteni mégegy váltót, vagy áttételt. Ha már megismerted a pannóniát és kitapasztaltad, hogy mit tud szerintem ne váltsál. Izzitó szivarka meg berántós, költséges felújitás.
Amit én tudok az, hogy az m6-os kistraktorban volt, tehát abban jól működött. Össze kell igazitani a váltóval és a kivánt erővel, ez nyomatékosabb motor mint a pannónia de nincs akkora fordulata.