Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Remélem tudtok segíteni! Uaz felnire szeretnék keréksúlyt tenni! Az lenne a kérdésem, hogy a Tz4k keréksúlyát fel lehet tenni rá? Vagy esetleg ötlet más típusét?
Én úgy oldanám meg, hogy a lendkerékre csinálnék/(csináltatnék esztergályossal) 2-3-4db menetes furatot és úgy csavarozvám fel a szíjtárcsát. Nekem a Fortschrittre így van feltéve gyárilag a ventilátor a lendkerékre.
Nekem egy esztergált alu ékszíjtárcsa van a lendkerék tengelyre ráaplikálva a saját anyával (akkora a luk rajta hogy pont befér a dugókulcs).
A lendkereket is jobb hijján csapágyleszedővel és feszítővassal szoktam elszedni, mert az eredeti lendkeréklehúzó eltört!
Csinálj közeli képet a lendkerekedről, mert elvileg van rajt egy külső menet(eredetileg erre amanetre kell rátekerni a lendkeréklehúzót!), ha az nincs szétbarmolva akkor arra is rá lehet szépen tekerni egy menetes ékszijtárcsát. Már csak azért mert én biztos nem hagaszteném rá az anyára, mert szerintem be fogja szoritani az anyát ugyh öröm lesz kilazitani legközelebb!
Enyém igy van megoldva és elég stabil.A tárcsa közepe el van vákonyitva és anyával a tengelyhez fogatva.Most csak ez a legközelebbi kép,de ha kinagyitod elég jol látható.Remélem segitettem.
Na most kezdek belefáradni a gépkészitésbe az ékszijkuplung még mindig szivat és ugy látom a sebesség is gyors még pedig majd 5-szörös a lassitás de más az elmélet és megint más a gyakorlat.Lehet pihennem kellene egy pár napot asztán majd ujra neki állni.
Segítségeteket kérném, van nekem 2db 23X5-ös gumiabroncsom, de csak ez van rá írva, hogy 23X5! És az lenne a kérdésem hogy hány colos gumi ez, mert szeretnék rendelni ilyen méretűt traktormintásba, és nem tudom hogy hány colos ez!
Kutatva az emlékeimben én arra gondolok, hogy ez egy IFA FRAMÓ váltó. Az ötvenes években gyártották. A Framó négy sebességes kisteherautó, hátsó kerék hajtású és háromhengeres Wartburg motor hajtotta. Az ötvenes évek végén, ebből lett a Barkas és az már első kerék hajtással készült, de a motor maradt. Természetesen a tévedés joga részemről fenntartva!
Hogyhogy nem eredeti a lánckeréktengely? Oda kapcsolódik a kilóméteróra meghajtója, azért van ilyen hosszúra hagyva (a lánckeréken kívül egy csigamenetes hüvely van). Én még csak ilyen tengelyt láttam. Ettől függetlenül lehetett rövid változata is.
Legalábbis a kilógó tengely nem ilyen hosszú eredetileg.
Dobd a kukába nyugodtan szerintem és keress egyet valakinél, sajnos nekem csak 2 van, egy eredeti meg egy hekkelt ugyh mindegyikre szükségem van, de igértek nekem lánckerekeket, lehet h azok között lesz felesleges.
Gokartosnak igaza van, eredeti pannónia kis és nagy hajtáslánckerék aztán ratata! Már csak mert ha perselyesre csinálod a tengelyt akkor szerintem szét fogja verni egy idő után.
Mond csak mért is cserélted el a "rossz blokkot" egy még rosszabbra? :oD
én is dunántuli vagyok!baranya m. Majs!!nálunk van pár házi traki! állitom h nálunk van a legnagyobb domb az egy igazi proba mindenki számára!!!itt egy két traki megállt már a közepén!!majd én is kiprobálom h fel megy-e..csekéyl az esély rá de bizzom a gépbe!!majd csinálok videót akkor mégha nemis megy fel akkor is!!!votl olyan h felemelkedet az mtz 50es óra!!!!
Évjárattól is függ!Ami eltérhet:sebváltó léptető mehanizmus,sebváltó fedél,berugó szerkezet és a kuplungkosár fogkialakítása,blokkház eleje!Asszem ennyi,de ha nem akkor remélem a többiek majd kiegészítenek!