Keresés

Részletes keresés

Mozo66 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5441

A kubotával 1 es fokozatban lehet szántani ezzel az ekével és elég jól le lehet engedni .

 

 A Trabi motoros eladó 140 000 pénz és Pécsen van .  Ha feltétlenül ragaszkodsz hozzá , biztos meg lehet oldani a difi zárását , sok hozzászólás volt ez ügyben , bár még mindig nem egészen értem , miért is fontos ez .

 

  Az elképzelésed jó a diesel motorról az uaz hídról , de azon kívül kell még pár dolog egy működő trakihoz (alváz ,  váltó , első híd , kormányszerkezet , kerekek,  a hidraulikához szivattyú , vezérlő tömb , tartány , munkahenger , csövek ,  hárompontos függesztő ...ilyenek . )

 

  Ha ezeket bontott áron számolod akkor is bejönnek ennyibe és még kell egy fél év mire összerakod , itt meg van minden , ki van találva ha a motor nem tetszik lecseréled csak azon kell gondolkodni máson nem ...persze nem akarlak rábeszélni .

Előzmény: gabor0135 (5438)
stihl guru Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5440

Üdv Kistraktorosok!Régóta olvasom a fórumotokat,de nem irtam még idáig,most is csak az UAZ-hid miatt irok.Sajnos a gyári UAZ-hidban nincsen zárható difi,ám beépithető utólag önzáró szerkezet,főleg a terepezők szokták a BTR lövészpáncélos difijét használni erre a célra.Az off-road oldalakon lehet erről informálódni,bár ugy tudom,nem éppen olcsó megoldás,itt meg ugye nem milliomosok szoktak eszmét cserélni,sajnos.Házilag beépithetö körmös kapcsolós difizár,de ehhez sok lakatos és esztergályos munka kell,mert mindent ugy kell legyártani.A gyárilag difizáras hid sem túl gyakori  ebben a méretben,a Multikár egyes tipusában volt ilyen,de annál kissebb hidban nemigen láttam zárható difit.

gabor0135 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5439

Aha így már egész jól látszik akivitelezés.

Nagyon ötletes!

Erősen gondolkodom rajta.

 

Előzmény: sanya 1978 (5416)
gabor0135 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5438

Megnéztem a videókat.

Szépen szánt az az eke.

A kubotával melyik fokozatban szántottál?

A trabis géped akkor nem eladó?

Azigazság az,hogy mtz-t nem tudok megfizetni és nem biztos,hogy ki tudnám használni.

Ezértgondolkodom egy méretileg kis gépben.

Igazából én is a diesel golf motorjával szemezek (v. hasonló teljesítményű ) és ahhoz szerkeszteni egy pl:zuk váltót +egy jó erős hidat  (esetleg difizárat csinálni bele ).

A fejemben ez rajzolódott ki.

Nagyon tele van a hóbakancsom a bértraktorosoktól ,de főleg a szándékosan rosszul beállított ekével szántó bértraktorosoktól.

Inkább megcsinálnám magamnak,még ha csak egyes ekét tud húzni akkor is.

Szinte biztos hamarabb végeznék vele,mint a bérgépes aki 8-10 egyeztetett időpont után sem ér oda mert mindig közbe jön valami.

 

Előzmény: Mozo66 (5425)
baka38 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5437

Üdvözlet!

Ezek a gépek tökéletesen alkalmasak a szántásra. Én is hitetleb voltam a dologgal kapcsolatban de jo tapasztalataim vannak. Persze ne egy komoly ekét képzelj a kis gép mögé. Mert azokkal az ekékkel pl. nálunk (kemény talaj) még a gyári japcsi kistrakeszok is csak szenvednek , hiába a négykerék hajtás.

Ha kis kertekben szeretnél dolgozni esetleg több helyen (pl. mint én) akkor gondolkodj egytengelyes trakeszban is mert azt sokkal könnyebb szállitani.

Előzmény: Windola (5434)
Poc2 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5436

Én nem is csapágyaztam!

Docamid görgő egy csapra,és sanyi!A görgő két oladalán hagytam kb 1-1.5mm magas peremet,hogy ne tudjon lefutni a görgő a csapról.Azt hiszem van is róla fénykép.

Előzmény: Jonah Hex (5427)
Furak Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5435

Hát a különbség szemmel látható.

Olvastam, hogy  vettél egy másik blokkot is.

A régi blokkot fel tudod használ alkatrésznek, már amenyire szét tudod szedni.

Előzmény: abodi72 (5363)
Windola Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5434

Szép estét Mindenkinek!

Visszaolvastam a topikban és látom,hogy jó helyre kopogtattam be.

Tőletek biztosan kapok tanácsot kistraktor építéshez,mert a munkáitokból és  hozzászólásaitokból érződik a szakértelem.

Természetesen mint kezdőnek nem igen van tapasztalatom,sok mindenben tanácstalan vagyok.

Nekem egy fűnyíró traktor nagyságú gépre lenne szükségem, kiskertek szántására és talajmarózására. A méret a bejáratok szűkössége miatt is fontos,mert vannak helyek ahova a TZ 4 K sem tud bemenni.

Van az orosz T 010-es kistraktor az méretében nagyon megfelelne,de számomra horror az ára.

Aztán felmerűl a motor kérdése is. Én a Kispolszki motorra gondoltam, természetesen a hűtése átalakításával. Mindjárt karcsúbb lenne,nem lógna ki a gépházból. Csak ennél a motornál is a fogyasztás az amitöl félek,mert hát nem mindegy mennyi benzint eszik.

Volt aki azt mondta,hogy szántásra alkalmatlan egy ilyen pici szerkezet,de a You tube-n láttam videókat,amin ilyen pici gépekkel szépen szántanak.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre és a kritikákra is!!

Jonah Hex Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5433

Szia.Köszi a tippeket.Nekem simson lánc lesz és olyan csapágyra gondoltam ami be fér a lánc lapja közö és akkor a csapágy a lánc görgöivel találkozna.Van még siomson kis fogas kerekem is csak szük a hely nagyon ma megpróbáltam a kis fogaskerékkel össze hozni de nem sikerült,na de kitalálok valamit.

Előzmény: Sz zoltán71 (5428)
T25 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5432

üdv! elnézést de én is ugy tudtam hogy az uazok hásó hídja zárható! itt a szomszédban volt egy parancsnoki uaz aminak a hátsó hídjának a végén egy kalincs szerű dologgal belenyúltál átfordítotad és direktre zárt a két hátsó kerék. én próbáltam annó. azóta is olyan hátsó hidat kajtatok. nem sok sikerrel.

Előzmény: Gokartos (5430)
patyesz83 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5431

Írhatna egy hozzáértő barkácsoló , aki tudna ajánlani hátsó hidat ami tudja a difit! Mit keressek,és persze leg olcsóbb!!! :)

Gokartos Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5430
Üdv! Akkor elnézést kérek,mert én abban a tudatban voltam,hogy a Uaz-ban hátul zárható difi van!
pannonia p10 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5429
Köyzi
Előzmény: jános 55 (5421)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5428

  Szia ha csapágyat teszel az a lánc lapjain fog futni.  A fogaskerék a görgőkön fut.  Nagy átmérőjü csapágy, hogy ne kopogjon nagyon a lánc.   Esetleg lada, moszkvics, spanoló ív is jó lenne neked?  Azt nem kell csapágyazni.

Előzmény: Jonah Hex (5427)
Jonah Hex Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5427

Sziasztok.

Lenne egy kérdésem.Spanoló keréknek lánchoz elég simán csak csapágy vagy kis lánckereket tegyek fel?

83aslacibá Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5426

Üdvözletem Ali-bá! Alakulgat, nagyon megvagyok elégedve a kis géppel, okozott már kellemes meglepetéseket... :) Most napi használatban van, és ha nem lennének ilyen gumik rajta akkor már rég elakadtam volna sok helyen. Első sárvédőt is kapni fog mert már egy párszor megrakott sárral. :) Tavasszal szétszedem teljesen és a vázat lefújom alvázvédővel meg a többi részt is átfestem. Jó egésséget kívánok magának és az egész családnak! 

 

Előzmény: Ali-bá (5402)
Mozo66 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5425

Nálunk szintén kötött agyagos talaj van , ha egy gép vért izzad munka közben akkor ott valami gáz van , nincs jól beállítva az eke , nem hozzá való a szerszám ( túl nagy ) , nem alkalmas a talaj a művelésre ( száraz ) tehát sok minden lehet amiért nem működik . A szántásnál nagyon fontos a vonóerő az tapadástól a tapadás pedig ( többek közt ) a tömegtől is függ . Ez a gép 1 tonna körül van ( sacc ) , nem fog elkaparni egy hozzá való kettesekétől ha az jól van beállítva és normál , szántható földben dolgoznak vele . Amúgy másik traktorokon is csak olyan difizár van ami pillnatnyilag zár amíg pörög a kerék , folyamatosan zárt difivel nem szoktak szántani legalább is tudomásom szerint . Mi egy kettes lovasekével szántottunk vele természetesen átalakítva függesztésre és 20 -25 centi mélyen szépen vitte ha mélyebben akarsz akkor ennél nagyobb gép kell ( 50 es MTZ ) . Ha meg akarod nézni , hogy hogy szánt ez az eke akkor a nevem alatt találsze egy honlapcímet ahol a szántás szó alatt találsz kis videokat , nem ezzel a traktorral hanem Kubotával , de ugyan így lehetett ezzel a trakival is szántani , csak egy kicsit gyorsabban . ( esetleg van eladó ekém is )

 

 

 

  A gép működőképes de ha be akarjuk indítani akkor a trabant karbit át kell nézni , kb 6 éve nem volt használva .

 

  Nagyobb területre vagy ha valaki többet használná érdemes lenne a motort kicserélni egy kisebb dízelre , Multicar vagy kisebb targonca motorra vagy láttam már golf motort is , mert a Trabant motor elég sokt eszik , mivel nem nyomatékos hanem pörgetni kell . Ha keveset lenne használva akkor nem érdekes , csak a karburátort kell átnézni ( szerintem nem egy bonyolult dolog ) .

 

 

Előzmény: gabor0135 (5411)
83aslacibá Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5424

Enyémben van difizár házilag... Csak nem tudom hogy van megcsinálva... De van és működik, tapasztaltam már az előnyét... :)

jános 55 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5423

Tájékoztatás: A jófogáson Somogy megyében egy kéthengeres 4 ütemű motor baráti áron.

gtur Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5422

Ha csak így nem, de igy ugye nem szabályos :)

 

 

Eladó a képen látható Piros rendszámos Egyedi Lassujármü 5 év műszakival! A papírok külön is! (ennél a tipusnál nem kell erdetiségvizsga) Az átirás csupán 10.800Ft! Beszámolok buzát, kukoricát, napraforgót, stb!

 

http://www.hasznaltauto.hu/haszonjarmu/mezogazdasagi_gep/egyedi/egyedi_pirosrendszamos_lassujarmu-6397622

Előzmény: jános 55 (5421)
jános 55 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5421

Nem akarlak elkeseríteni, de eléggé hiú ábrándokat kergetsz. A jelenlegi törvények alapján szinte sehogy sem tudod forgalomba helyezni a gépedet. Valaha én is kergettem ezeket a gondolatokat, de feladtam. Az első lépés, hogy szakmérnökkel meg kell terveztetned. Ha ez megvan, akkor be kell szerezned az építési engedélyt. Ha elkezdődött az építés akkor eltérni nem lehet a tervtől, hiába "adja magát" más megoldás. Ha eltérsz újbból engedélyezés...

Ha kész vagy, akkor egyedi vizsga engedély. Ha ez meg van akkor lehet műszakisztatni, rendszámot kérni, biztosítást kötni rá. Ja és még arra is rákérdeztek, hogy ki készíti el és milyen tudással bír, miről rendelkezik bizonyítvánnyal. Elvárás, hogy olyan szakműhelyben készüljön, ahol a hegesztésről igazolást adnak, hogy értenek hozzá. Hát röviden ennyi. Ja és mindenhol fizetsz, mire a végére érsz és minden jó elsőre kb. 100-nál vagy. Da ha vissza olvasol akkor e témában már voltak hozzászólások. 

Előzmény: pannonia p10 (5414)
Poc2 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5420

Nem tudom melyik végét akarod forrasztani!

A karbi felőli végére csak óngubacsot tegyél,mert nem fogod tudni beakasztani.A másik végére 3-as anyát szoktam forrasztani,vagy egy küllő anyáját.Mindkét esetben megcsiszolom az anyát,majd 400-420fokra állítom a forrasztót,és jól átmelegítem vele.Forazstás közben pedig vastagon nyomom rá a friss ónt,mivel a magas hő miatt eltaknyosodik.A lényeg hogy átfollyon az anya belsején is,így nagy felületen tartja.A bowden végét belemárthatod forrasztó vízbe(sósav meg víz keveréke) is,ha nem sajnálod a páka hegyet. Ez megmarja a bowden felületét,könnyebben ragad az ón.De ez új bowdennél,ami nem olajos koszos nem szokott kelleni.

Előzmény: Tilla 793 (5383)
jános 55 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5419

Az UAZ-ban nincs difizár! Ezt Gokartos rosszul tudja. Ha a kerekekre TZK gumit teszel és azokat lesúlyozod nem fog kipörögni. Erről már írtam, hogy én mit tettem olvass vissza. Leginkább azt a kereket kell lesúlyoznod, ami nem a barázdában megy. Csak hátsó kerék hajtásúakat építettem és nincs rossz tapasztalatom az elmúlt évtizedek alapján. Ha a traktor súlya veled eggyütt kb 4 mázsa körül van és a súlyelosztás jó, leginkább a hátsó részt terheled, nem fog a krék kipörögni, ha szántasz. Ha netán mégis előfurdul, akkor az ekére "ráemelsz" és abban a pillanatban megy tovább a gép. Ne bonyolítsd túl az építést a difizár szerkesztésével, több a munka vele, mint amennyit használni kell. Persze ez csak az én véleményem  

Előzmény: gabor0135 (5413)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5418

  Nagyon preciz munka. Az lenne a kérdésem, hogy sújokkal sem lehetett megszüntetni a lediferálást?  Mijen motorja van annak a gépnek?

Előzmény: sanya 1978 (5416)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5417

Üdvözlök mindenkit. Elméletem szerint a lada tipusu hidban

lehetséges elkésziteni egy ijen diferenciál zárat. Nincs előttem a lada híd ezért csak elmélet, a napkerék, csapágyazott csőtendely végén körmös kapcsolásu rész kialakitása köszörüléssel vagy marással. A féltengelybe ékpálya készitése és arra egy körmös kapcsoló.

  Amikora féltengelyt össze kapcsolja a napkerék csőtengelyével akkor megszűnik a lediferálás.

   Az uaz és zsuk hidakban nincs elég hely a kialakitáshoz.

sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5416

Ha így sem lessz nagyobb akkor cudar08 hozzászólása,5334-hsz.

Istvan56 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5415

Itt keress elküldik !

 

http://citybike.hu/sct/165399/PANNONIA_alkatreszek

 

 

 

István

Előzmény: 83aslacibá (5410)
pannonia p10 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5414
Üdv mindenkinek!
Tudnátok abban segiten hogy rgy hkázi készitésü kistraktoron minek kell megfelelnie hogy forgalomba hejezhetö legyen?
gabor0135 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5413

Szia "Gokartos"!

 

Legjobb honvédségi emlékeim szerint az uazban "csak" terep-és felező fokozat van.

A terep fokozatba az elsőhajtást is bekapcsolja de mind at első,mind hátsó hajtás ledifferál.

Tehát oldalankénttud két kerék hajtani (v. a bal első+hátsó,v. a jobb eljő+hátsó ).

A felezőt talán nem kell kiveséznem.

Tehát az uaz híd sem jó teljesen.

Esetleg nemtudjátok,hogy van magoldva a japán kistakikon a difi zárása (4 kerekű pl:iseki,yanmar,kubota,stb )?

Előzmény: Gokartos (5401)
gabor0135 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 5412

Szia "sanya1978"!

 

Nem rossz a gondola,de a képek olyan kicsik,hogy nem lehet érdemben kivenni belőlük semmit.

Esetleg nagyobb felbontás?

Vagy mail-ban?

Előzmény: sanya 1978 (5388)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!