Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Köszi a választ.Nekm egy kicsit passzosan megyen fel az ékszíj de én olyan lazának találtam azt hittem igy is hogy hajtani nem fog és pont az ellenkezöje van nem akar megálni.
Tudna nekem valaki segíteni.Kellene nekem egy P-5höz kipufogó könyök,mert a traktoromnál kifúly a hengernél,és lekellene cserélnem.Ha jól tudom,tűzkarikának mondják ami még bent van,az is érkekelne.Ha valaki tudna segíteni,bármilyen megoldás érdekel.Köszi előre is.
Akadt egy kis gondom az ékszíj kuolunggal már olyan lazán van hogy kézzel szinte össze lehet nyomni teljesen és mégis hajtja a motor mi lehet a probléma?Én két dologra gondolok nem fut párhuzamban teljes mértékben a két ékszíjtárcsa vagy a két tengely közép egy sikban van mert azt hiszem az rk-nál az ékszíjtárcsák alja van egysikban de még az is lehet hogy kics a méretbeli különbség a két tárcsa közt a motoré 60mm a másik 160mm.
A benne lévő levegőnek semmi köze a felhajtóerőhöz. Egyébként osztom a véleményed, sima mezei ónnal is lehet forrasztani. Nagyon melegíteni pedig azért nem lehet mert a többi forrasztás is megadja magát.
Miért nem jó a hagyományos ón?Én azzal szoktam beforrasztani,és semmi gond velük.Egy a lényeg,magas hőfokra állítani a pákát,és lehetőleg egy mozdulattal beforrasztani,hogy maga az úszó ne nagyon melegedjen át.Mivel a benne levő levegő kiszökik a hőtágulás miatt,és kisebb lesz a felhajtóerő.Valamint ugye azon a lukon át akar kiszökni amit be akarok forrasztani. Ha másképp nem megy először megömlesztem az ónt az úszón,majd megvárom míg kihül,utána már könnyebb egy gyors mozdulattal forrasztani.
az Attilaxx ötletéből kiindulva ,vettem egy kissebb edény tettem vizet bele ,majd egy krumpliba szurtam az úszú tengelyét ,ugy hogy az általam gyanitott sérült rés (ami a tű tengelye) jelen esetben ,ne kerülyön víz alá
lassú tüzen forralva a vizet ,ami felmelegíti az úszóban lévő benzint ,ami igy elpárolog.
Az elméletem igazolodni látszik ,mert a tengely melett bugyogva jőn ki a benzinnel keveredett benzingőz.
Még jó ,hogy az asszony nem lássa a "tudományok kisérleteimet " :))))))
Nem ismeretlen a módszer nekem sem, de öszinte kell legyek: nem mertem leírni, nehogy baj legyen, miután nem tudom, hogy mennyi benzin van az úszóban és a másik fél képességeit nem ismerem.
Reggel csak vicceltem... én mikor zsiga és trabi uzót forrasztottam ugy néztem meg, öngyujtóval melegitettem , megtágul a benzin és ott szépen ég ahol a benzin göz jön ki, ügyesen óvatosan nem felrobbantani,ezzel kijön a benzin is , és utánna körbeforraszthatod nyugodtan...
Ha javasolhatom ne szúrd ki! Azért ment bele, mert valahol repedt! Tedd meleg helyre -radiátorra- és legyél türelemmel míg kiszárd. Ki fog. De akkor is meg kell keresni a repedést rajta. Vagy vegyél egy másikat.
Hogy a kérdésedre válaszoljak: igen meg lehet foltozni, de ahogy írtad "kis cinnel", mert a súlya változhat, ha sok kerül rá. Azonban előtte ki kell szárítani és csak akkor lehet forrasztani. Javaslom, hogy nagyítóval nézd át, hátha megtalálod a repedést rajta. Az, hogy az úszó "ramatyul" néz ki ne zavarjon. A hegyes végét nézd meg, hogy ne legyen rajta bemaródás, mert a hegye a kúp zárja el a benzint. Ha kifujtad az úszóház fedelét és fejtetőre állítod, az úszót a hegyes felével tedd bele a helyére és ahova a benzincső rámegy ott szívd meg! Ha a tűszelep jól zár, akkor nem enged át semmit sem, szinte a nyelvedre tapad. Ekkor bízhatsz abban, hogy ha sikerül az úszót megforrasztani, akkor jó lesz ez a része. Eléggé kezdeteleges a módszer, de célravezető. A karburátor beállításról már egyszer írtam hogyan kell, olvass visza az írásaimban, valahol az elején van.