Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szerintem nem kell annyira a difi zár. Volt valaki aki adta az ötletet mégpedig ha feltöltöd a hátsó kereket fagyálós vizzel.(csak azért kell a fagyáló,hogy télen ne faggyon szét a gumi) Ha ez sem elég akkor raksz rá a kerékre plussz sujt. Ezek után tuti hogy nem pörög ki!!! Én megcsináltam a víz töltést,és nekem bevált!!! :)
A kubotával 1 es fokozatban lehet szántani ezzel az ekével és elég jól le lehet engedni .
A Trabi motoros eladó 140 000 pénz és Pécsen van . Ha feltétlenül ragaszkodsz hozzá , biztos meg lehet oldani a difi zárását , sok hozzászólás volt ez ügyben , bár még mindig nem egészen értem , miért is fontos ez .
Az elképzelésed jó a diesel motorról az uaz hídról , de azon kívül kell még pár dolog egy működő trakihoz (alváz , váltó , első híd , kormányszerkezet , kerekek, a hidraulikához szivattyú , vezérlő tömb , tartány , munkahenger , csövek , hárompontos függesztő ...ilyenek . )
Ha ezeket bontott áron számolod akkor is bejönnek ennyibe és még kell egy fél év mire összerakod , itt meg van minden , ki van találva ha a motor nem tetszik lecseréled csak azon kell gondolkodni máson nem ...persze nem akarlak rábeszélni .
Üdv Kistraktorosok!Régóta olvasom a fórumotokat,de nem irtam még idáig,most is csak az UAZ-hid miatt irok.Sajnos a gyári UAZ-hidban nincsen zárható difi,ám beépithető utólag önzáró szerkezet,főleg a terepezők szokták a BTR lövészpáncélos difijét használni erre a célra.Az off-road oldalakon lehet erről informálódni,bár ugy tudom,nem éppen olcsó megoldás,itt meg ugye nem milliomosok szoktak eszmét cserélni,sajnos.Házilag beépithetö körmös kapcsolós difizár,de ehhez sok lakatos és esztergályos munka kell,mert mindent ugy kell legyártani.A gyárilag difizáras hid sem túl gyakori ebben a méretben,a Multikár egyes tipusában volt ilyen,de annál kissebb hidban nemigen láttam zárható difit.
Azigazság az,hogy mtz-t nem tudok megfizetni és nem biztos,hogy ki tudnám használni.
Ezértgondolkodom egy méretileg kis gépben.
Igazából én is a diesel golf motorjával szemezek (v. hasonló teljesítményű ) és ahhoz szerkeszteni egy pl:zuk váltót +egy jó erős hidat (esetleg difizárat csinálni bele ).
A fejemben ez rajzolódott ki.
Nagyon tele van a hóbakancsom a bértraktorosoktól ,de főleg a szándékosan rosszul beállított ekével szántó bértraktorosoktól.
Inkább megcsinálnám magamnak,még ha csak egyes ekét tud húzni akkor is.
Szinte biztos hamarabb végeznék vele,mint a bérgépes aki 8-10 egyeztetett időpont után sem ér oda mert mindig közbe jön valami.
Ezek a gépek tökéletesen alkalmasak a szántásra. Én is hitetleb voltam a dologgal kapcsolatban de jo tapasztalataim vannak. Persze ne egy komoly ekét képzelj a kis gép mögé. Mert azokkal az ekékkel pl. nálunk (kemény talaj) még a gyári japcsi kistrakeszok is csak szenvednek , hiába a négykerék hajtás.
Ha kis kertekben szeretnél dolgozni esetleg több helyen (pl. mint én) akkor gondolkodj egytengelyes trakeszban is mert azt sokkal könnyebb szállitani.
Docamid görgő egy csapra,és sanyi!A görgő két oladalán hagytam kb 1-1.5mm magas peremet,hogy ne tudjon lefutni a görgő a csapról.Azt hiszem van is róla fénykép.
Visszaolvastam a topikban és látom,hogy jó helyre kopogtattam be.
Tőletek biztosan kapok tanácsot kistraktor építéshez,mert a munkáitokból és hozzászólásaitokból érződik a szakértelem.
Természetesen mint kezdőnek nem igen van tapasztalatom,sok mindenben tanácstalan vagyok.
Nekem egy fűnyíró traktor nagyságú gépre lenne szükségem, kiskertek szántására és talajmarózására. A méret a bejáratok szűkössége miatt is fontos,mert vannak helyek ahova a TZ 4 K sem tud bemenni.
Van az orosz T 010-es kistraktor az méretében nagyon megfelelne,de számomra horror az ára.
Aztán felmerűl a motor kérdése is. Én a Kispolszki motorra gondoltam, természetesen a hűtése átalakításával. Mindjárt karcsúbb lenne,nem lógna ki a gépházból. Csak ennél a motornál is a fogyasztás az amitöl félek,mert hát nem mindegy mennyi benzint eszik.
Volt aki azt mondta,hogy szántásra alkalmatlan egy ilyen pici szerkezet,de a You tube-n láttam videókat,amin ilyen pici gépekkel szépen szántanak.
Kíváncsi vagyok a véleményetekre és a kritikákra is!!
Szia.Köszi a tippeket.Nekem simson lánc lesz és olyan csapágyra gondoltam ami be fér a lánc lapja közö és akkor a csapágy a lánc görgöivel találkozna.Van még siomson kis fogas kerekem is csak szük a hely nagyon ma megpróbáltam a kis fogaskerékkel össze hozni de nem sikerült,na de kitalálok valamit.
üdv! elnézést de én is ugy tudtam hogy az uazok hásó hídja zárható! itt a szomszédban volt egy parancsnoki uaz aminak a hátsó hídjának a végén egy kalincs szerű dologgal belenyúltál átfordítotad és direktre zárt a két hátsó kerék. én próbáltam annó. azóta is olyan hátsó hidat kajtatok. nem sok sikerrel.
Szia ha csapágyat teszel az a lánc lapjain fog futni. A fogaskerék a görgőkön fut. Nagy átmérőjü csapágy, hogy ne kopogjon nagyon a lánc. Esetleg lada, moszkvics, spanoló ív is jó lenne neked? Azt nem kell csapágyazni.
Üdvözletem Ali-bá! Alakulgat, nagyon megvagyok elégedve a kis géppel, okozott már kellemes meglepetéseket... :) Most napi használatban van, és ha nem lennének ilyen gumik rajta akkor már rég elakadtam volna sok helyen. Első sárvédőt is kapni fog mert már egy párszor megrakott sárral. :) Tavasszal szétszedem teljesen és a vázat lefújom alvázvédővel meg a többi részt is átfestem. Jó egésséget kívánok magának és az egész családnak!
Nálunk szintén kötött agyagos talaj van , ha egy gép vért izzad munka közben akkor ott valami gáz van , nincs jól beállítva az eke , nem hozzá való a szerszám ( túl nagy ) , nem alkalmas a talaj a művelésre ( száraz ) tehát sok minden lehet amiért nem működik . A szántásnál nagyon fontos a vonóerő az tapadástól a tapadás pedig ( többek közt ) a tömegtől is függ . Ez a gép 1 tonna körül van ( sacc ) , nem fog elkaparni egy hozzá való kettesekétől ha az jól van beállítva és normál , szántható földben dolgoznak vele . Amúgy másik traktorokon is csak olyan difizár van ami pillnatnyilag zár amíg pörög a kerék , folyamatosan zárt difivel nem szoktak szántani legalább is tudomásom szerint . Mi egy kettes lovasekével szántottunk vele természetesen átalakítva függesztésre és 20 -25 centi mélyen szépen vitte ha mélyebben akarsz akkor ennél nagyobb gép kell ( 50 es MTZ ) . Ha meg akarod nézni , hogy hogy szánt ez az eke akkor a nevem alatt találsze egy honlapcímet ahol a szántás szó alatt találsz kis videokat , nem ezzel a traktorral hanem Kubotával , de ugyan így lehetett ezzel a trakival is szántani , csak egy kicsit gyorsabban . ( esetleg van eladó ekém is )
A gép működőképes de ha be akarjuk indítani akkor a trabant karbit át kell nézni , kb 6 éve nem volt használva .
Nagyobb területre vagy ha valaki többet használná érdemes lenne a motort kicserélni egy kisebb dízelre , Multicar vagy kisebb targonca motorra vagy láttam már golf motort is , mert a Trabant motor elég sokt eszik , mivel nem nyomatékos hanem pörgetni kell . Ha keveset lenne használva akkor nem érdekes , csak a karburátort kell átnézni ( szerintem nem egy bonyolult dolog ) .
Eladó a képen látható Piros rendszámos Egyedi Lassujármü 5 év műszakival! A papírok külön is! (ennél a tipusnál nem kell erdetiségvizsga) Az átirás csupán 10.800Ft! Beszámolok buzát, kukoricát, napraforgót, stb!
Nem akarlak elkeseríteni, de eléggé hiú ábrándokat kergetsz. A jelenlegi törvények alapján szinte sehogy sem tudod forgalomba helyezni a gépedet. Valaha én is kergettem ezeket a gondolatokat, de feladtam. Az első lépés, hogy szakmérnökkel meg kell terveztetned. Ha ez megvan, akkor be kell szerezned az építési engedélyt. Ha elkezdődött az építés akkor eltérni nem lehet a tervtől, hiába "adja magát" más megoldás. Ha eltérsz újbból engedélyezés...
Ha kész vagy, akkor egyedi vizsga engedély. Ha ez meg van akkor lehet műszakisztatni, rendszámot kérni, biztosítást kötni rá. Ja és még arra is rákérdeztek, hogy ki készíti el és milyen tudással bír, miről rendelkezik bizonyítvánnyal. Elvárás, hogy olyan szakműhelyben készüljön, ahol a hegesztésről igazolást adnak, hogy értenek hozzá. Hát röviden ennyi. Ja és mindenhol fizetsz, mire a végére érsz és minden jó elsőre kb. 100-nál vagy. Da ha vissza olvasol akkor e témában már voltak hozzászólások.
A karbi felőli végére csak óngubacsot tegyél,mert nem fogod tudni beakasztani.A másik végére 3-as anyát szoktam forrasztani,vagy egy küllő anyáját.Mindkét esetben megcsiszolom az anyát,majd 400-420fokra állítom a forrasztót,és jól átmelegítem vele.Forazstás közben pedig vastagon nyomom rá a friss ónt,mivel a magas hő miatt eltaknyosodik.A lényeg hogy átfollyon az anya belsején is,így nagy felületen tartja.A bowden végét belemárthatod forrasztó vízbe(sósav meg víz keveréke) is,ha nem sajnálod a páka hegyet. Ez megmarja a bowden felületét,könnyebben ragad az ón.De ez új bowdennél,ami nem olajos koszos nem szokott kelleni.
Az UAZ-ban nincs difizár! Ezt Gokartos rosszul tudja. Ha a kerekekre TZK gumit teszel és azokat lesúlyozod nem fog kipörögni. Erről már írtam, hogy én mit tettem olvass vissza. Leginkább azt a kereket kell lesúlyoznod, ami nem a barázdában megy. Csak hátsó kerék hajtásúakat építettem és nincs rossz tapasztalatom az elmúlt évtizedek alapján. Ha a traktor súlya veled eggyütt kb 4 mázsa körül van és a súlyelosztás jó, leginkább a hátsó részt terheled, nem fog a krék kipörögni, ha szántasz. Ha netán mégis előfurdul, akkor az ekére "ráemelsz" és abban a pillanatban megy tovább a gép. Ne bonyolítsd túl az építést a difizár szerkesztésével, több a munka vele, mint amennyit használni kell. Persze ez csak az én véleményem
Üdvözlök mindenkit. Elméletem szerint a lada tipusu hidban
lehetséges elkésziteni egy ijen diferenciál zárat. Nincs előttem a lada híd ezért csak elmélet, a napkerék, csapágyazott csőtendely végén körmös kapcsolásu rész kialakitása köszörüléssel vagy marással. A féltengelybe ékpálya készitése és arra egy körmös kapcsoló.
Amikora féltengelyt össze kapcsolja a napkerék csőtengelyével akkor megszűnik a lediferálás.
Az uaz és zsuk hidakban nincs elég hely a kialakitáshoz.