Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Sziasztok.Abban kérnék segitséget ,hogy sikerült összerakni a pancsi karburátort,holnap kimosom a tartályt,aztán inditani kéne.Évek ota áll a gép .Kérdés az lenne hogy hogy kéne csinálni hogy könnyen induljon,mert a karbi állitás is hátra van még.
Köszönöm a választ! Természetesen hozzá való ekével gondolnám,akkorával ami a 10Le körüli 1 tengelyesekhez van.
Inkább a 2 tengelyben gondolkodom,mert nem kell utána kutyagolni. Sok 1 tengelyes videót néztem,de ott sokszor van gond a tapadással. A motor nem erölködik,de önsúly hiányában elpörögnek a kerekek.
Amit további kérdések merűlnek fel,megkeresem az oldalatokat.
Hát egy kicsit cifra volt. Megszakítottam a kompresszor csövét,közé kötödtem egy kisseb tartájt amiben a folyadék volt. A tetején ment bele a levegő,alul meg a lééé. :) 1,5-2 bar nyomással sikerült. :)
Szerintem nem kell annyira a difi zár. Volt valaki aki adta az ötletet mégpedig ha feltöltöd a hátsó kereket fagyálós vizzel.(csak azért kell a fagyáló,hogy télen ne faggyon szét a gumi) Ha ez sem elég akkor raksz rá a kerékre plussz sujt. Ezek után tuti hogy nem pörög ki!!! Én megcsináltam a víz töltést,és nekem bevált!!! :)
A kubotával 1 es fokozatban lehet szántani ezzel az ekével és elég jól le lehet engedni .
A Trabi motoros eladó 140 000 pénz és Pécsen van . Ha feltétlenül ragaszkodsz hozzá , biztos meg lehet oldani a difi zárását , sok hozzászólás volt ez ügyben , bár még mindig nem egészen értem , miért is fontos ez .
Az elképzelésed jó a diesel motorról az uaz hídról , de azon kívül kell még pár dolog egy működő trakihoz (alváz , váltó , első híd , kormányszerkezet , kerekek, a hidraulikához szivattyú , vezérlő tömb , tartány , munkahenger , csövek , hárompontos függesztő ...ilyenek . )
Ha ezeket bontott áron számolod akkor is bejönnek ennyibe és még kell egy fél év mire összerakod , itt meg van minden , ki van találva ha a motor nem tetszik lecseréled csak azon kell gondolkodni máson nem ...persze nem akarlak rábeszélni .
Üdv Kistraktorosok!Régóta olvasom a fórumotokat,de nem irtam még idáig,most is csak az UAZ-hid miatt irok.Sajnos a gyári UAZ-hidban nincsen zárható difi,ám beépithető utólag önzáró szerkezet,főleg a terepezők szokták a BTR lövészpáncélos difijét használni erre a célra.Az off-road oldalakon lehet erről informálódni,bár ugy tudom,nem éppen olcsó megoldás,itt meg ugye nem milliomosok szoktak eszmét cserélni,sajnos.Házilag beépithetö körmös kapcsolós difizár,de ehhez sok lakatos és esztergályos munka kell,mert mindent ugy kell legyártani.A gyárilag difizáras hid sem túl gyakori ebben a méretben,a Multikár egyes tipusában volt ilyen,de annál kissebb hidban nemigen láttam zárható difit.
Azigazság az,hogy mtz-t nem tudok megfizetni és nem biztos,hogy ki tudnám használni.
Ezértgondolkodom egy méretileg kis gépben.
Igazából én is a diesel golf motorjával szemezek (v. hasonló teljesítményű ) és ahhoz szerkeszteni egy pl:zuk váltót +egy jó erős hidat (esetleg difizárat csinálni bele ).
A fejemben ez rajzolódott ki.
Nagyon tele van a hóbakancsom a bértraktorosoktól ,de főleg a szándékosan rosszul beállított ekével szántó bértraktorosoktól.
Inkább megcsinálnám magamnak,még ha csak egyes ekét tud húzni akkor is.
Szinte biztos hamarabb végeznék vele,mint a bérgépes aki 8-10 egyeztetett időpont után sem ér oda mert mindig közbe jön valami.
Ezek a gépek tökéletesen alkalmasak a szántásra. Én is hitetleb voltam a dologgal kapcsolatban de jo tapasztalataim vannak. Persze ne egy komoly ekét képzelj a kis gép mögé. Mert azokkal az ekékkel pl. nálunk (kemény talaj) még a gyári japcsi kistrakeszok is csak szenvednek , hiába a négykerék hajtás.
Ha kis kertekben szeretnél dolgozni esetleg több helyen (pl. mint én) akkor gondolkodj egytengelyes trakeszban is mert azt sokkal könnyebb szállitani.
Docamid görgő egy csapra,és sanyi!A görgő két oladalán hagytam kb 1-1.5mm magas peremet,hogy ne tudjon lefutni a görgő a csapról.Azt hiszem van is róla fénykép.
Visszaolvastam a topikban és látom,hogy jó helyre kopogtattam be.
Tőletek biztosan kapok tanácsot kistraktor építéshez,mert a munkáitokból és hozzászólásaitokból érződik a szakértelem.
Természetesen mint kezdőnek nem igen van tapasztalatom,sok mindenben tanácstalan vagyok.
Nekem egy fűnyíró traktor nagyságú gépre lenne szükségem, kiskertek szántására és talajmarózására. A méret a bejáratok szűkössége miatt is fontos,mert vannak helyek ahova a TZ 4 K sem tud bemenni.
Van az orosz T 010-es kistraktor az méretében nagyon megfelelne,de számomra horror az ára.
Aztán felmerűl a motor kérdése is. Én a Kispolszki motorra gondoltam, természetesen a hűtése átalakításával. Mindjárt karcsúbb lenne,nem lógna ki a gépházból. Csak ennél a motornál is a fogyasztás az amitöl félek,mert hát nem mindegy mennyi benzint eszik.
Volt aki azt mondta,hogy szántásra alkalmatlan egy ilyen pici szerkezet,de a You tube-n láttam videókat,amin ilyen pici gépekkel szépen szántanak.
Kíváncsi vagyok a véleményetekre és a kritikákra is!!
Szia.Köszi a tippeket.Nekem simson lánc lesz és olyan csapágyra gondoltam ami be fér a lánc lapja közö és akkor a csapágy a lánc görgöivel találkozna.Van még siomson kis fogas kerekem is csak szük a hely nagyon ma megpróbáltam a kis fogaskerékkel össze hozni de nem sikerült,na de kitalálok valamit.
üdv! elnézést de én is ugy tudtam hogy az uazok hásó hídja zárható! itt a szomszédban volt egy parancsnoki uaz aminak a hátsó hídjának a végén egy kalincs szerű dologgal belenyúltál átfordítotad és direktre zárt a két hátsó kerék. én próbáltam annó. azóta is olyan hátsó hidat kajtatok. nem sok sikerrel.
Szia ha csapágyat teszel az a lánc lapjain fog futni. A fogaskerék a görgőkön fut. Nagy átmérőjü csapágy, hogy ne kopogjon nagyon a lánc. Esetleg lada, moszkvics, spanoló ív is jó lenne neked? Azt nem kell csapágyazni.
Üdvözletem Ali-bá! Alakulgat, nagyon megvagyok elégedve a kis géppel, okozott már kellemes meglepetéseket... :) Most napi használatban van, és ha nem lennének ilyen gumik rajta akkor már rég elakadtam volna sok helyen. Első sárvédőt is kapni fog mert már egy párszor megrakott sárral. :) Tavasszal szétszedem teljesen és a vázat lefújom alvázvédővel meg a többi részt is átfestem. Jó egésséget kívánok magának és az egész családnak!