Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
A levegőszűrőt zárd el hidegen. Bár a pannónia könyveb forditva irja de nekem igy működik, pár perc után meg ki kell nyitni különben lefullad.
Illetve meg kell szivatni berugás előtt (a karbin levő szivatóval is, azt addig nyomkodd amig ki nem köpi valahol a benzint hogy megteljen az uszóház. Ha az oké akkor a berugókarral kell kicsit pumpálni, aztán berugni!) Vagy berántani nem tom hogy van megoldva, mert könnyen elszokott veszni a benzin a torokból és gyakorlatilag nics ami robbanjon. Legalábbis az enyém így indul ha sokaáig nem inditom el.
Én úgy oldottam meg hogy a Trabi ventilátort levettem és a helyére tettem fel egy alu,nem tudom milyen tipusú Skoda ventillátort aminek csak a lapátok hosszúságából kellett elvágni hogy belemenjen a Trabi hűtő házába,és utánna csak felütöttem a tengelyre,mert a furat is pont jó a propellerben!
Üdv!Hát akkor ha fém mind a kettő nem tudom miért nem csúszik meg benne,de ötletem talán van!Lehet hogy nagyon passzos az ékszíj a szíjtárcsán lévő ékpájába,mert van nekem is fűnyírós traktorom és ott is úgy van megoldva a hajtás hogy a motor ékszíjjon keresztül hajtya meg a váltót ami egyben kuplung is,csak ha megnézed a fűnyírós traktor szíjtárcsáját akkor látható rajta hogy az ékpája kiképzése nem ez a hagyományos hanem egy kicsit másabb!Sokkal nyitottab maga az ékpája és szerintem ez miatt tud megcsúszni benne a szíj kuplungoláskor!Van egy eredeti fünyirós traktor motorra való dupla szíjtárcsám,az egyik a váltót hajtotta a másik meg a vágóasztalt!Majd csinálok rólla képeket,hátha segít!
Sziasztok. Ma megprobáltam elinditani a pancsi motort de akadt egy kis gondom: szikra van,a benzin már megjelent a kipufogonál és a levegöszürönél is de még sem akar beindulni.Egyszer indult be kb 4 mp-ig és utána semmi,ez idö alatt jó hangja volt de sajna kevés ideig.Van valakinek valami ötlete mielött még atomjaira szedem a gépet?? Üzemképesen lett leállitva csak a karbi volt szétszedve kitisztitva,eredetileg bovden szakadás miatt lett félretéve.
Nekem is trabi ventillátor van rajta ez volt a problémám nekem is hogy visszafelé forgott de ki kell csereélni a ventillátort egy olyanra ami a megfelelő irányba fújja a levegőt
Szia optimmális fordulaton se kellet sietnem alapjáraton meg még kényelmesebb a séta de a vetésnek élég az alapjárat,hát reménykedtem hogy elindul mert innen sokat tanultam és segtenek,segitel a késztésben,és köszi a gratulációt.Ja meg még a kis fogaskerekem 15-ös ha kell ahelyet még tudokrakni 13-mast az lassit valamennyit,és az nem kerül átépítésbe.
Szia szántáshoz, optimális motorfordulatszám mellett sétáltál mellette vagy alapjárati fordulatszám mellett? Szántáshoz sújozni kell. Gondoltad, hogy megmozdul egy általad készitett szerkezet? Gratulálok.
Ma csak addig állitgattam az az rk spanolóját hogy sikerült menni a géppel igaz csuszot az ékszíj egy kicsit de amire kiváncsi voltam meg tudtam 1-ben a sebességet ami ugy tünik jó lesz sétálni kel utánna nem tul lassan de nem is szaladva.Igy egyenlöre nem kel változztatnom az ékszíjtárcsán egy új spanoló kell aminek hosszabb az erö karja hogy megtudja rendesen fesziteni az ékszijat.Majd meló közben kiderül a többi része is jó-e a szántástól tartok egy kicsit a difi miat.
Szia a Trabant ventilátor beépitésénél: csináltak olyat, hogy a ventilátor házat használták csak. A tengelyt és a lapátot másikat készitettek. Ventilátor lapát: Legalább 3mm-es anyagból, nekünk kettő tört el. Azon gondolkozom, hogy átal teszem a ventilátort a másik oldalra, így is kell egy tengely csapágyházzal de a kikisérletezett ventilátor marad rajta.
Ékszij tárcsa felfogatása: Esztergályos készit egy tengelyt belső és külső menettel így eltávolitható a szijtárcsa a lendkeréktől és felrakható az oldaldekli. Nem hátrány ha védjuk a gyujtásrészt az időjárástól. Lehet töprengeni :)
Abodi! A 3406-os hozzászólásom olvasd el. Szerintem már olvastad és priviben is írtam neked a témában, de a nagy "építkezésben" gondolom elfelejtetted.