Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Sziasztok. Ma megprobáltam elinditani a pancsi motort de akadt egy kis gondom: szikra van,a benzin már megjelent a kipufogonál és a levegöszürönél is de még sem akar beindulni.Egyszer indult be kb 4 mp-ig és utána semmi,ez idö alatt jó hangja volt de sajna kevés ideig.Van valakinek valami ötlete mielött még atomjaira szedem a gépet?? Üzemképesen lett leállitva csak a karbi volt szétszedve kitisztitva,eredetileg bovden szakadás miatt lett félretéve.
Nekem is trabi ventillátor van rajta ez volt a problémám nekem is hogy visszafelé forgott de ki kell csereélni a ventillátort egy olyanra ami a megfelelő irányba fújja a levegőt
Szia optimmális fordulaton se kellet sietnem alapjáraton meg még kényelmesebb a séta de a vetésnek élég az alapjárat,hát reménykedtem hogy elindul mert innen sokat tanultam és segtenek,segitel a késztésben,és köszi a gratulációt.Ja meg még a kis fogaskerekem 15-ös ha kell ahelyet még tudokrakni 13-mast az lassit valamennyit,és az nem kerül átépítésbe.
Szia szántáshoz, optimális motorfordulatszám mellett sétáltál mellette vagy alapjárati fordulatszám mellett? Szántáshoz sújozni kell. Gondoltad, hogy megmozdul egy általad készitett szerkezet? Gratulálok.
Ma csak addig állitgattam az az rk spanolóját hogy sikerült menni a géppel igaz csuszot az ékszíj egy kicsit de amire kiváncsi voltam meg tudtam 1-ben a sebességet ami ugy tünik jó lesz sétálni kel utánna nem tul lassan de nem is szaladva.Igy egyenlöre nem kel változztatnom az ékszíjtárcsán egy új spanoló kell aminek hosszabb az erö karja hogy megtudja rendesen fesziteni az ékszijat.Majd meló közben kiderül a többi része is jó-e a szántástól tartok egy kicsit a difi miat.
Szia a Trabant ventilátor beépitésénél: csináltak olyat, hogy a ventilátor házat használták csak. A tengelyt és a lapátot másikat készitettek. Ventilátor lapát: Legalább 3mm-es anyagból, nekünk kettő tört el. Azon gondolkozom, hogy átal teszem a ventilátort a másik oldalra, így is kell egy tengely csapágyházzal de a kikisérletezett ventilátor marad rajta.
Ékszij tárcsa felfogatása: Esztergályos készit egy tengelyt belső és külső menettel így eltávolitható a szijtárcsa a lendkeréktől és felrakható az oldaldekli. Nem hátrány ha védjuk a gyujtásrészt az időjárástól. Lehet töprengeni :)
Abodi! A 3406-os hozzászólásom olvasd el. Szerintem már olvastad és priviben is írtam neked a témában, de a nagy "építkezésben" gondolom elfelejtetted.
Nekem is úgy van megoldva az ékszíjtárcsa hogy a közepe elvan véknyîtva és ahova a lendkerék lehúzót tekered,az a külső menet a lendkeréken arra van rátéve és a lendkerék saját leszorító anyájäval rögzítve,meghúzva!
Remélem tudtok segíteni! Uaz felnire szeretnék keréksúlyt tenni! Az lenne a kérdésem, hogy a Tz4k keréksúlyát fel lehet tenni rá? Vagy esetleg ötlet más típusét?
Én úgy oldanám meg, hogy a lendkerékre csinálnék/(csináltatnék esztergályossal) 2-3-4db menetes furatot és úgy csavarozvám fel a szíjtárcsát. Nekem a Fortschrittre így van feltéve gyárilag a ventilátor a lendkerékre.
Nekem egy esztergált alu ékszíjtárcsa van a lendkerék tengelyre ráaplikálva a saját anyával (akkora a luk rajta hogy pont befér a dugókulcs).
A lendkereket is jobb hijján csapágyleszedővel és feszítővassal szoktam elszedni, mert az eredeti lendkeréklehúzó eltört!
Csinálj közeli képet a lendkerekedről, mert elvileg van rajt egy külső menet(eredetileg erre amanetre kell rátekerni a lendkeréklehúzót!), ha az nincs szétbarmolva akkor arra is rá lehet szépen tekerni egy menetes ékszijtárcsát. Már csak azért mert én biztos nem hagaszteném rá az anyára, mert szerintem be fogja szoritani az anyát ugyh öröm lesz kilazitani legközelebb!
Enyém igy van megoldva és elég stabil.A tárcsa közepe el van vákonyitva és anyával a tengelyhez fogatva.Most csak ez a legközelebbi kép,de ha kinagyitod elég jol látható.Remélem segitettem.
Na most kezdek belefáradni a gépkészitésbe az ékszijkuplung még mindig szivat és ugy látom a sebesség is gyors még pedig majd 5-szörös a lassitás de más az elmélet és megint más a gyakorlat.Lehet pihennem kellene egy pár napot asztán majd ujra neki állni.