Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
leszeded öntesz bele kevés gázolajat azt kiégeted azt elvleg jó is lesz :Dnem rég a simsonomnál volt ilyen heheh kb 80 as 100as szögnyi lyuk volt rajta uyg tele volt koromal !!azt jah mikor huztam neki "le hörgöt"alapjáraton ment pörgöt!nagybátyámnak szoltam minjá mondta h mi a baj és télleg az volt!!télleg uyg elvolt dugulva!!jó 33as keverékkel használok minden 2ütemü gépet h jóbb legyen kenése !!!!de ez ezzel jár h. a kipuffba lerakodik!!!
De jó lehet,csak figyeljél arra,hogy jó felé forogjon a kardán.Mivel a te hidad forditott hid,mivel elől van és hátúlról kapja a hajtást,a tükörképe az autóban lévő hidnak.
Nem kell megijedni,jó a ZUK felni a kisdömper hidjához.A ZUK hidnak más a kerékagy része,meg a difiház a forgásirányhoz van forditva,mert a ZUK hid a dömper vázában menetiránynak forditva lenne beépitve.A forditott forgásirány meg ugye nem használ a fogaskerekeknek.
Én azért gondoltam a derékszöghajtóműre,mert mivel a váltó nem gyári szerelési poziciójában van (nem keresztbe mert elsőhajtásos autóé vol t nem?)
és azért gondoltam ,hogy ugye van a kapcsoló tengely azt a váltórudazat forditja és tolja húzza (gyári állapotban) , na most ha erre igy lenne rátéve a váltó rudazat akkor a sebességek úgy lennének hogy "előre hátra az üres" ami gyárilag jobbra -balra...
és egy 1:1 áttételű szöghsajtással meg lehet oldani ,hogy gyári kapcsolási sorrend megmaradjon (kényelmesebb:)
nyomni nyomaj kia füstöt csak mikro nagyobb terhelést több füst akkor nem birja kinyomni probált meg leszedni a kipufot ugy a dobot vagy nem tudom h mien a fürgéjé
HELLO MEGKÉRDEZTEM SZAKÉRTÖT NAGYBÁTYÁMAT !!AKI NEHÉZ GÉPSZERELŐ AZT MONDTA H A KIPUFFOGÓ VAN ELDUGULVA KORMOLODVA!!!igaza lehet mert ez volt nálam a robi 55nél is régebben!!
köszönöm a válaszokat, holnap megnézem. A kipufogóbol jön a füst, jobban is mint eddig, így nem gyanakszom annak a dugulására. Mitől dugulna el? Ha főtengelyszimmering, akkor gondolom megtalálom ott a kifonyt üzemanyagot, ugye?
Gyújtás probléma nem lehet? Hidegen-melegen gyorsindítósray-vel egy rántásra indul. Ez nem zárja ki a főtengelyszimmeringet?
Hát nézegettem az eredeti váltórudakat, de itt nem 150cm kell áthidalni csak legfeljebb 40-50cm-t...
A derékszöghajtóművet hogyan aplikálnám rá? Mire gondolsz?
Eredetileg ugye van itt egy kardáncsukló, amit erről sajnos eltávolítottak és ráhegesztették ezt a menetesszárat, ugyh vagy azzal kell variálnom, vagy ügyesen leflekszelni róla és kifurni az eredeti lyukat rá és veni váltórudazatot valahol olcsón aztán rövidítgetni....
De ha lenne egyszerűbb megoldás, ami jó, szép és praktikus, annak is örülnék!
de nekem ma egy új ötlet jutott eszembe raklapemelőbékaszerelés közben(nem sajátom) mégpedig a következő ,hogy béka váza egy komplett kistraktor alváz 3 pont függesztőszerkezetkiépitéssel :D ki mit szol ehhez az ötlethez? :)))
(még nem hallottam ilyen verziórol sehol azért merem leirni hogy új ötlet:)
ha méhecskés körutam lesz lehet kukázok egyet:)
a hidraulika is úgyszintén használható,az épitésben:)))
No, én abban kérném ügyes mesterember segítségét, hogy hogyan tudom a gépemen levő opel váltó karját megváltoztatni?!
Most ugyanis nekem nem kényelmes helyen van, bár jól működik így, de szeretném ha vízszintesen tudnám működtetni!
Mi kell ehhez a feladathoz vajh?
Sajnos épp nincs megfelelő szögből képem, remélem azért jól látszik hogy hogyan működik jelen pillanatban, és h hogyan szeretném h működjön.
A narancssárga téglalap, az jelképezi a váltó fokozatokba segitését (gőzöm nincs h hívják).
A zöld a fokozatok, a piros pedig a váltókar elvi képe.
Tehát ez alapján kardáncsuklóval vagy valamivel meg lehet e oldani hogy a földdel merőlegesen állítsak fel egy váltásra alkalmas vaslapot (és az h nézzen ki?), vagy haggyam a fenébe, jo ahogy most van....legfeljebb a kart lecserélem mert nagyon nem tetszik.
A jelenlegi állapotban az a két laposvas arra szolgál hogy a fokozatba lehessen tenni (ha valaki nem értené) :o)
Nekem ugyanez volt a bajom a gépemmel ( pannónia motor ) én kimostam a gyújtótekercset benzinnel azóta minden problémája megszünt jobban megy mint új korában :)
Esetleg ereszt valahol, vagy csak simán szétment a passzitógyűrű? (Hozzáteszem fürgét még csak képen láttam!)
Vagy eltömődött a kipufogó?
Vagy véletlen gázolajat raktál bele? :o)
A teljesítmény nem akkor romlik ha a dugattyú adja föl? Mert ha a porlasztó, vagy a gyújtás rossz akkor csak simán nem megy szerintem. Van a fürge motornak hengerfeje? Nem repedt el? Ott simán elveszti az erőt, lehet h nem látsz füstgázt.
Nekem ezek jutnának eszembe ha a saját gépem lenne, remélem valami segitett :oD
Van egy Fürge motorom (kb uaz mint a Pannónia), aminek elment az ereje. Teljes gázon is alig húz.
Karbit kipucoltam, légszűrő tiszta, gyertyát cseréltem. A benzin fogy, tehát olyan, mintha nem égne el a benzin, csak átmegy rajta. Megy folyamatosan (csak alacsonyabb fordulaton), gyújtás ne marad ki. Terhelésre a jelenség erősödik, tehát gyengül el. Amikor a terhelés lemegy róla, akkor valamennyit visszanyer az erejéből, de még így sem az igazi.
Valamint a szíjas hajtásnak van egy nagyon nagy előnye csillapitja a torziós lengéseket> tehát kiméletesen adja át a nyomatékot a hajtásláncnak és kiméli a lökésszerű terheléstől.