Keresés

Részletes keresés

józsika1986 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5931

 A számítógép nekem sem az erősségem nem is tagadom...:D

A képeken hogy forgattam a motort... az odáig oké :) de azt csask azért ,hogy a motor beépitését tekintve több variáció lehet(az volt kéznél)

am egy ismerős mondtam,hogy ezeket a fűnyirómotorokat egyszerűen átllehet alakitani működését tekintve álló vizsintes tengelyű motornak... mégpedig,úgy,hogy a hajtó kar aljára egy lemezkét csavarozni ami felcsapja az olajat (szóróolajzás) na és persze az olajbeöntőt,karburátort megvariálni :D

 

Nem tudom a linket így meg lehet e nyitni de most találtam meg a faszabukkon  egy régi videót a trabimotorosomrol mikor elkészült... :)

hang és képminőség nem a legjobb (telefonnal készült az a videó)

 

https://www.facebook.com/photo.php?v=158800010848031&set=t.100001541000798&

type=3&theater

Előzmény: Sz zoltán71 (5930)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5930

  Nem rosz, hogy forgatod a motort csak azt látom, hogy négyütemü, azt viszont ajánlatos a gyárilag tervezett állásában beépíteni.   Ha kétütemü lenne akkor csak a karburátornak kell gyárilag tervezett állásban álnia.

Előzmény: józsika1986 (5918)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5929

   Nekem elfogadta a rajzot, de ne kérdezd, hogy csináltam mert elmagyarázni nem tudom, sokszor már annak is örülök ha a jó billentyüt megtalálom. Komolyabb dologhoz segitséget hivok :(

Előzmény: józsika1986 (5926)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5928

A francba megirtam egy jó 10percre olvasni valót...(vegyes) :s

Csak valamiért nem küldte el :ssss

mégegyszern nincs kedvem leirni....kicsit majd lehiggadok aztán újra leirom...

 

Na lényeg ,hogy amiben tudok adni tippeket,5leteket abban szivesen segitek :)

én is van amit én nem tudok abban viszont én kérek segitséget:)))

Majd egyszer hátha jó lesz valameik :)

 

a sör kimarad nálam nem iszok alkoholt egyáltalán :D

de a kávéval,kibékülök :D

 

 

 

 

Előzmény: Tilla 793 (5927)
Tilla 793 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5927

Én szurkolok neked az építéshez.Remélem hogy ellátsz majd minket sok-sok fotoval meg tapasztalattal amit menetközben szerzel.Ami leginkább teszik az a saját váltod,mert már én is gondolkodtam hasonloban,hogy kissebb legyen igy bárhová beépithetö,ha két váltot akar összehozni az ember.Azt látom hogy begyüjtötted már a fontosabb dolgokat most már csak a sör kell meg a kitartó lendület és lesz belöle egy komoly jol müködö  biztos hogy jo kis muri lesz. :)))) Jó szorakozást,és kitartást!!!!!!

Előzmény: józsika1986 (5918)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5926

Na a wartburgot nem nagyon ismerem ilyen téren :(

annyit tudok ,hogy annak a váltója is jó traktor alap mint a skoda,kispolák,stb... :DDD

 

közben elküldtem emailban a rajzot amit remélek ,hogy elment

mert ide nem engedi feltölteni a

"painttal készitett rajzot:s"

remélem ki lehet venni a rajzbol a lényeget :)))

Előzmény: nyulatkeresek (5925)
nyulatkeresek Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5925

Ahha!

Hát éppen van egy kétütemű warburg itthon, majd belekukkantok, mert szétszedni nem lehet :o)

Azért kértem hogy rajzold le valahogy, mert így nem tudom hogy milyen irnyban gondoltad a vasat ráhegeszteni :o)

Előzmény: józsika1986 (5923)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5924

Na mondjuk az se rossz elképzelés:)

Előzmény: Sz zoltán71 (5920)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5923

Perselyezés alatt azt értem (fogalmazás nekem nem nagyon megy:s)

na perselyezés alatt arra gondoltam hogy a tengelynek valami "csúszó részt kialakitani tehát amiben a tengely mozog..... (ld:trabi sebváltókarpersely)

a végére egyértelműen a váltó felöli végére gondoltam valami vasat fixen ráhegeszteni ami mozgatja a seb.váltóbol kijövő tengelyt (ettöl érthetőbben nem tudom megfogalmazni)

mivel a műszerfal felöli vége van meghajtva...

 

agyalok   :)

 

 

 

Előzmény: nyulatkeresek (5919)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5922

Lemaradt , a mechanika karokkal együtt gondoltam.

Előzmény: Sz zoltán71 (5921)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5921

  Szia  a kétütemü Wartburg kormányváltós ugyan, de szerintem nézzél meg egyet ha tudol.  A sebességváltójából függőlegesen jön ki a kulisza rudazata de a kormányoszlop és a kulisza rudazata közötti szögeltérés hasonló mint ami neked kelhet.  Szerintem öszehozható vele.

Előzmény: nyulatkeresek (5876)
Sz zoltán71 Creative Commons License 2013.01.19 0 0 5920

   Szia bennem is felmerült ijen elképzelés, csak én trabant váltó és pannónia motorban gondolkodtam. A szarval anyi, hogy én fixre gondoltam és az mintegy álványként szolgált volna egy drótköteles hidraulikának, a véleményem szerint a szarv alatti magasságban mozgatható a munkaezköz, kényelmesen.

Előzmény: józsika1986 (5918)
nyulatkeresek Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5919

Köszi, nagyjából értem, de ha ezt lerajzolnád:

"

onnan vizszintesen egy tengelyt aminek vége meghajtva(mint a trabié)

azt a kapcsolókart ami a váltót működteti két helyen "perselyezni... " vagy csődarab bármi.. csak hogy ne mozogjon mindenfelé csak tengelyirányba és forditani lehessen (mint a trabiét)

és a végére pedig egy valamilyen vasat fixre ami mozgatja a váltón levő tengelyt :)"

 

Akkor biztos lennék a dolgomban, mert a perselyezés címszó alatt jelen esetben nem tudom mit értesz! :o) Na meg hogy melyik végére fix vasat? mert a véltótengelyen most is ugye van egy fix vas, az a menetesszár ami rá lett hegesztve...

Holnap csinálok néhány képet, ma csak azért nem tudtam mert befujta a hó a gépet! :o)

 

Márcsak mert én trabiváltót sem láttam még testközelből! :o)

 

 

Előzmény: józsika1986 (5917)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5918

Na  tervem van dögivel, ilyesmin és hasonlókon töröm a fejemet állandóan:)

egy ma délutáni röpke összeállitásom kivitelezés mondjuk bonyolultabb mint a képen de szerintem ez sem rossz 5let:)

Nos ez annyibol állna,hogy:

(hátulrol előre felé)

Rasant 1:6 lassítók

zsiga diffivel összeházasitva asszem 1:4

előtte pedig 1.1Trabi váltó belseje diffi nélkül:)

na a véglehajtások kivételével

a diffit és a váltót beépiteni egy h/sz/m:650-700/200/200mm kazánlemezböl összehegesztett dobozba,csapágyazva ami egyben egy önhördó,masszív szerkezet lenne,a véglehajtásokat belülröl csavarozva:)

és az egész hajtómű motor nélkül(8-10 lóerőben gondolkodok evvel közvetlen kupplungon keresztül meghajtani a TR1.1 váltót)

70cm lenne ,jó kiindulási alap 1-és 2 tengelyes trakihoz:)

mert ha elejére és hátuljára egy egy vonófej hegesztve van a hátuljára még ráadásul 3 pont kiépítés,akkor ha 1 tengelyes traki: a 3 pont helyére a "szarv csapokkal " a vonólapra értelemszerűen a pótkocsi

ha 2 tengelyes : akkor pedig az elejéhez csinálni egy "kis 3szög alvázat 2 kerékkel kormányszerkezettel amin kormánymű,tolórúd stb... megvan :) és az első vonófejjel egy csappal összeakasztani a tolórudat pedig a voólap mellé oldalra valahová szintén két fül közé egy csappal:) tehát igy, hogyfogalmazzam kapnék egy univerzális, egy és kéttengelyes törzscsuklós hátsóhajtásos kistraktort:)

amivel közúton lehet közlekedni ,és a pótkocsin elfér az "átalakító:)))

a terv szerinti szélessége a gépnek (rögtönzött méretek ami változhat és érzéseim szerint fog is: nyomtáv: 65-100cm közt valahol a hossza 2 tengelyesként: 150 cm-be belefér egytengelyesként ugye 70cm+szarva:)

Az áttételezés ha jók a számitásaim akkor a nyelestengelyhez viszonyítva 1:10?
mert akkor pl 2000/min motorfordulatnál,13"-os 55cm átmérőjű "közuti" kerekekkel:)
1.seb-fok.ban.
3,1km/h
4.fokban12-15km/h környéke?  ha jó nem pont a 4x-ese az 1. fokozathoz képest az áttétel csak megközelítőleg
Tehát kis kerti traktor kategóriában több célú kis gép lenne:)
ha kihajtások is lehetnek de hát ugye annak is csak a fantázia szabhat határt:)
(unalmamban a rendeltetése szerint "iskolai gyalupadon" állitottam össze:)

 

Elnézést ha esetlegesen zavarna valakit a tervem de ha én nem tudom megépiteni,vagy csak majd valamikor, legalább megosztom addigis :)

 

Ha eszembe jut valami hasonló érdekesség jelzem:)

 

(Az 1. és a 3.képen a motorelrendezés is látszik tehát fantázia szabhat határt :))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

józsika1986 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5917

értem nagyjábol kapizsgálom a lényeget:)

ahogy visszanéztem a képet jobban megnézve jól látom a féltengelyek felett van a "két alposvas" alatt? a váltótengely?

mert he igen akkor ebböl az állásbol a kép alapján "olyasmi megoldás mint a trabanté?"

 

na avval egyszerű a dolog ,ha olyan amire gondolok...

van ugye a "tervben lévő" tűzfal...

onnan vizszintesen egy tengelyt aminek vége meghajtva(mint a trabié)

azt a kapcsolókart ami a váltót működteti két helyen "perselyezni... " vagy csődarab bármi.. csak hogy ne mozogjon mindenfelé csak tengelyirányba és forditani lehessen (mint a trabiét)

és a végére pedig egy valamilyen vasat fixre ami mozgatja a váltón levő tengelyt :)

a tengelyre pedig... Na a legegyszerűbb ha olyasmi megoldás mint a trabié akkor megoldható hasonló elven a működtetése is :)

(a 2T trabit tudtam előre hozni) ahhoz tudom az alapján a kép alapján hasonlitani a váltó kapcsolási megoldását

annyi hogy ennél a tengely nem előre hátra van üresben hanem jobbra balra :)

Remélem tudtam segiteni ha mése akkor közösen szerintem kiagyalunk valami jó megoldást:)

 

Na igen épit az ember mindig alakit :)

és vagy jó vagy nem ha jó akkor lehet tényleg nem fogja használni az életben mire elkészül ha meg rosszat épit tuti szüksége van a gépre... "magambol kiindulva" mondjuk annyi különbséggel,hogy jó gépet még nem épitettem

 

 

 

Előzmény: nyulatkeresek (5913)
LittleHornet Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5916

no, kiderült:) a kipufogó volt a hunyó, ráraktam a tartalékot és gyorsan megoldódott. köszönöm a segítséget!!!

 

Hornet

Előzmény: LittleHornet (5890)
stihl guru Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5915

Majd jelentkezem még valamikor ez ügyben .

Előzmény: sanya 1978 (5914)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5914

Így gondoltam a rendszert én is.Esetleg egytengelyesnek jó ha nekem nem. Ne fessük az ördögöt a falra.Inkább nyugtass meg ha tudsz ilyet nézni.

Előzmény: stihl guru (5912)
nyulatkeresek Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5913

Természetesen előre-hátra az üres, de ezzel szerintem nincsen gond, hiszen ha most egyensre akarom kihozni, akkor fel-le lesz az üres (legalább is én így gondolom, csak azt nem tudom, hogy sebességbe tudom-e rakni, ha kialakítok egy hasonló támasztópontot, mint ami most van!?).

De azért amit Te mondasz az sem volna hülyeség, ha ugyanígy függőlegesbe meg leeht oldani!

Mert szeretnék egy "tűzfalat", hogy eltakarja a váltót, ami ugye függőleges lesz, amibe szeretném ha benne lenne ez a váltó rúd. Tehát egy falra képzeld el a dolgot, az a legegyszerűbb. Amit Te mondtál az is tetszene, mert ugyanúgy kéne váltani mint a kocsit nyilván, csak egy ugye nem vizszintesen hanem függőlegesen, de legalább egyélrtelműbb lenne.

Akkor már csak egy halálfejes váltógomb kell és száguldhat a szörny :oD

Állati kreatív dolgokat hoz ki az emberből egyébként a traktor építés, lehet h az életben nem fogom használni ha készen lesz (mert mire elkészül megőszülök) de olyan jó olajosnak lenni! Sosem értettem érgebben mért b***lnak annyian a kocsijukkal, de mostmár kezdem kapizsgálni :o)

Előzmény: józsika1986 (5891)
stihl guru Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5912

Véletlenűl se dobjad ki a hidat!Legrosszabb esetben eladod,vagy elcseréled valamire.Sikerűl menetirányba beforgatni,akkor kell eléje egy ZUK váltó,azt láncal hajthatja a Pannonia,a többi meg adja magát valahogy.

Előzmény: sanya 1978 (5907)
pirostraktor:) Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5911

á...köszi, na majd elnézek, hátha én is találok valamit:)

sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5910

Ipari úton van kb felénél.A konzervgyár felöl menve jobb oldalt.

Előzmény: pirostraktor:) (5909)
pirostraktor:) Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5909

:)...megdöbbenve olvastam a csabai méhtelepes sztorit:).....hol van most csabán ilyen, mert a régi nagy megszűnt nem?...én eredetileg csabai voltam

sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5908

Énmeg a ceruzát forgatom.

Előzmény: pirostraktor:) (5906)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5907

Kíváncsian várom!Érdekel milyen megoldást látsz benne.Nem szeretném kukába dobni.Jó állapotban van.

Előzmény: stihl guru (5905)
pirostraktor:) Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5906

Ja, de úgy, hogy a bal oldal lesz a jobb oldal....csak a híd röhzítése kerül alulra:)...érdekes dolgok:)...egy tekercs ragasztóra rajzolva a forgásirányt jöttem rá:)

 

Előzmény: sanya 1978 (5901)
stihl guru Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5905

Ha a belseje jó,akkor a Pannoniához jól passzitva nagyon jó gépet épithetsz belőle.Hétvégén,ha tehetem/ha a hó engedi/akkor nézek élőben ilyen hidat,meg ZUK hidat is,és akkor többet tudok mondani róla,ha érdekel.Nem mostanában volt dolgom ezekkel a hidakkal,amit mondtam,csak ugy emlékezetből mondtam.

Előzmény: sanya 1978 (5904)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5904

Úgylátom széjel kell szednem.Remélem nem lessz vele cumi!

stihl guru Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5903

Igen,megoldás lehet.Csak a fék légtelenitő csavarjai nem árt,ha felűl vannak,meg olajbetöltő,szellőző szelepre/ha van/figyelni kell.

Előzmény: sanya 1978 (5901)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5902

4 kerekű lessz.Pannónia meghajtással.

 

Előzmény: sanya 1978 (5901)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!