Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
A számítógép nekem sem az erősségem nem is tagadom...:D
A képeken hogy forgattam a motort... az odáig oké :) de azt csask azért ,hogy a motor beépitését tekintve több variáció lehet(az volt kéznél)
am egy ismerős mondtam,hogy ezeket a fűnyirómotorokat egyszerűen átllehet alakitani működését tekintve álló vizsintes tengelyű motornak... mégpedig,úgy,hogy a hajtó kar aljára egy lemezkét csavarozni ami felcsapja az olajat (szóróolajzás) na és persze az olajbeöntőt,karburátort megvariálni :D
Nem tudom a linket így meg lehet e nyitni de most találtam meg a faszabukkon egy régi videót a trabimotorosomrol mikor elkészült... :)
hang és képminőség nem a legjobb (telefonnal készült az a videó)
Nem rosz, hogy forgatod a motort csak azt látom, hogy négyütemü, azt viszont ajánlatos a gyárilag tervezett állásában beépíteni. Ha kétütemü lenne akkor csak a karburátornak kell gyárilag tervezett állásban álnia.
Nekem elfogadta a rajzot, de ne kérdezd, hogy csináltam mert elmagyarázni nem tudom, sokszor már annak is örülök ha a jó billentyüt megtalálom. Komolyabb dologhoz segitséget hivok :(
Én szurkolok neked az építéshez.Remélem hogy ellátsz majd minket sok-sok fotoval meg tapasztalattal amit menetközben szerzel.Ami leginkább teszik az a saját váltod,mert már én is gondolkodtam hasonloban,hogy kissebb legyen igy bárhová beépithetö,ha két váltot akar összehozni az ember.Azt látom hogy begyüjtötted már a fontosabb dolgokat most már csak a sör kell meg a kitartó lendület és lesz belöle egy komoly jol müködö biztos hogy jo kis muri lesz. :)))) Jó szorakozást,és kitartást!!!!!!
Perselyezés alatt azt értem (fogalmazás nekem nem nagyon megy:s)
na perselyezés alatt arra gondoltam hogy a tengelynek valami "csúszó részt kialakitani tehát amiben a tengely mozog..... (ld:trabi sebváltókarpersely)
a végére egyértelműen a váltó felöli végére gondoltam valami vasat fixen ráhegeszteni ami mozgatja a seb.váltóbol kijövő tengelyt (ettöl érthetőbben nem tudom megfogalmazni)
Szia a kétütemü Wartburg kormányváltós ugyan, de szerintem nézzél meg egyet ha tudol. A sebességváltójából függőlegesen jön ki a kulisza rudazata de a kormányoszlop és a kulisza rudazata közötti szögeltérés hasonló mint ami neked kelhet. Szerintem öszehozható vele.
Szia bennem is felmerült ijen elképzelés, csak én trabant váltó és pannónia motorban gondolkodtam. A szarval anyi, hogy én fixre gondoltam és az mintegy álványként szolgált volna egy drótköteles hidraulikának, a véleményem szerint a szarv alatti magasságban mozgatható a munkaezköz, kényelmesen.
onnan vizszintesen egy tengelyt aminek vége meghajtva(mint a trabié)
azt a kapcsolókart ami a váltót működteti két helyen "perselyezni... " vagy csődarab bármi.. csak hogy ne mozogjon mindenfelé csak tengelyirányba és forditani lehessen (mint a trabiét)
és a végére pedig egy valamilyen vasat fixre ami mozgatja a váltón levő tengelyt :)"
Akkor biztos lennék a dolgomban, mert a perselyezés címszó alatt jelen esetben nem tudom mit értesz! :o) Na meg hogy melyik végére fix vasat? mert a véltótengelyen most is ugye van egy fix vas, az a menetesszár ami rá lett hegesztve...
Holnap csinálok néhány képet, ma csak azért nem tudtam mert befujta a hó a gépet! :o)
Márcsak mert én trabiváltót sem láttam még testközelből! :o)
Na tervem van dögivel, ilyesmin és hasonlókon töröm a fejemet állandóan:)
egy ma délutáni röpke összeállitásom kivitelezés mondjuk bonyolultabb mint a képen de szerintem ez sem rossz 5let:)
Nos ez annyibol állna,hogy:
(hátulrol előre felé)
Rasant 1:6 lassítók
zsiga diffivel összeházasitva asszem 1:4
előtte pedig 1.1Trabi váltó belseje diffi nélkül:)
na a véglehajtások kivételével
a diffit és a váltót beépiteni egy h/sz/m:650-700/200/200mm kazánlemezböl összehegesztett dobozba,csapágyazva ami egyben egy önhördó,masszív szerkezet lenne,a véglehajtásokat belülröl csavarozva:)
és az egész hajtómű motor nélkül(8-10 lóerőben gondolkodok evvel közvetlen kupplungon keresztül meghajtani a TR1.1 váltót)
70cm lenne ,jó kiindulási alap 1-és 2 tengelyes trakihoz:)
mert ha elejére és hátuljára egy egy vonófej hegesztve van a hátuljára még ráadásul 3 pont kiépítés,akkor ha 1 tengelyes traki: a 3 pont helyére a "szarv csapokkal " a vonólapra értelemszerűen a pótkocsi
ha 2 tengelyes : akkor pedig az elejéhez csinálni egy "kis 3szög alvázat 2 kerékkel kormányszerkezettel amin kormánymű,tolórúd stb... megvan :) és az első vonófejjel egy csappal összeakasztani a tolórudat pedig a voólap mellé oldalra valahová szintén két fül közé egy csappal:) tehát igy, hogyfogalmazzam kapnék egy univerzális, egy és kéttengelyes törzscsuklós hátsóhajtásos kistraktort:)
amivel közúton lehet közlekedni ,és a pótkocsin elfér az "átalakító:)))
a terv szerinti szélessége a gépnek (rögtönzött méretek ami változhat és érzéseim szerint fog is: nyomtáv: 65-100cm közt valahol a hossza 2 tengelyesként: 150 cm-be belefér egytengelyesként ugye 70cm+szarva:)
Az áttételezés ha jók a számitásaim akkor a nyelestengelyhez viszonyítva 1:10? mert akkor pl 2000/min motorfordulatnál,13"-os 55cm átmérőjű "közuti" kerekekkel:) 1.seb-fok.ban. 3,1km/h 4.fokban12-15km/h környéke? ha jó nem pont a 4x-ese az 1. fokozathoz képest az áttétel csak megközelítőleg Tehát kis kerti traktor kategóriában több célú kis gép lenne:) ha kihajtások is lehetnek de hát ugye annak is csak a fantázia szabhat határt:) (unalmamban a rendeltetése szerint "iskolai gyalupadon" állitottam össze:)
Elnézést ha esetlegesen zavarna valakit a tervem de ha én nem tudom megépiteni,vagy csak majd valamikor, legalább megosztom addigis :)
Ha eszembe jut valami hasonló érdekesség jelzem:)
(Az 1. és a 3.képen a motorelrendezés is látszik tehát fantázia szabhat határt :))
ahogy visszanéztem a képet jobban megnézve jól látom a féltengelyek felett van a "két alposvas" alatt? a váltótengely?
mert he igen akkor ebböl az állásbol a kép alapján "olyasmi megoldás mint a trabanté?"
na avval egyszerű a dolog ,ha olyan amire gondolok...
van ugye a "tervben lévő" tűzfal...
onnan vizszintesen egy tengelyt aminek vége meghajtva(mint a trabié)
azt a kapcsolókart ami a váltót működteti két helyen "perselyezni... " vagy csődarab bármi.. csak hogy ne mozogjon mindenfelé csak tengelyirányba és forditani lehessen (mint a trabiét)
és a végére pedig egy valamilyen vasat fixre ami mozgatja a váltón levő tengelyt :)
a tengelyre pedig... Na a legegyszerűbb ha olyasmi megoldás mint a trabié akkor megoldható hasonló elven a működtetése is :)
(a 2T trabit tudtam előre hozni) ahhoz tudom az alapján a kép alapján hasonlitani a váltó kapcsolási megoldását
annyi hogy ennél a tengely nem előre hátra van üresben hanem jobbra balra :)
Remélem tudtam segiteni ha mése akkor közösen szerintem kiagyalunk valami jó megoldást:)
Na igen épit az ember mindig alakit :)
és vagy jó vagy nem ha jó akkor lehet tényleg nem fogja használni az életben mire elkészül ha meg rosszat épit tuti szüksége van a gépre... "magambol kiindulva" mondjuk annyi különbséggel,hogy jó gépet még nem épitettem
Természetesen előre-hátra az üres, de ezzel szerintem nincsen gond, hiszen ha most egyensre akarom kihozni, akkor fel-le lesz az üres (legalább is én így gondolom, csak azt nem tudom, hogy sebességbe tudom-e rakni, ha kialakítok egy hasonló támasztópontot, mint ami most van!?).
De azért amit Te mondasz az sem volna hülyeség, ha ugyanígy függőlegesbe meg leeht oldani!
Mert szeretnék egy "tűzfalat", hogy eltakarja a váltót, ami ugye függőleges lesz, amibe szeretném ha benne lenne ez a váltó rúd. Tehát egy falra képzeld el a dolgot, az a legegyszerűbb. Amit Te mondtál az is tetszene, mert ugyanúgy kéne váltani mint a kocsit nyilván, csak egy ugye nem vizszintesen hanem függőlegesen, de legalább egyélrtelműbb lenne.
Akkor már csak egy halálfejes váltógomb kell és száguldhat a szörny :oD
Állati kreatív dolgokat hoz ki az emberből egyébként a traktor építés, lehet h az életben nem fogom használni ha készen lesz (mert mire elkészül megőszülök) de olyan jó olajosnak lenni! Sosem értettem érgebben mért b***lnak annyian a kocsijukkal, de mostmár kezdem kapizsgálni :o)
Véletlenűl se dobjad ki a hidat!Legrosszabb esetben eladod,vagy elcseréled valamire.Sikerűl menetirányba beforgatni,akkor kell eléje egy ZUK váltó,azt láncal hajthatja a Pannonia,a többi meg adja magát valahogy.
Ja, de úgy, hogy a bal oldal lesz a jobb oldal....csak a híd röhzítése kerül alulra:)...érdekes dolgok:)...egy tekercs ragasztóra rajzolva a forgásirányt jöttem rá:)
Ha a belseje jó,akkor a Pannoniához jól passzitva nagyon jó gépet épithetsz belőle.Hétvégén,ha tehetem/ha a hó engedi/akkor nézek élőben ilyen hidat,meg ZUK hidat is,és akkor többet tudok mondani róla,ha érdekel.Nem mostanában volt dolgom ezekkel a hidakkal,amit mondtam,csak ugy emlékezetből mondtam.