Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Nem foglalkoztam vele még, meg nincs is itthon gázolaj.
De már megvettem a lada motort meg váltót, jövőre 4 kerekű lesz a gép.
Az alvázat már meg is hegesztettem:)
ABS motorok "helyzetére" vonatkozóan ajánlom figyelmedbe a YouTube-on
Vertical shaft 3.5 hp Briggs to Horiz, Oil mods . Szóval azért talán nem olyan egyszerű a dolog.Ha az lenne, nekem is jól jönne, mivel Trabi váltóm az van.
Ja ezt a hsz-t nem olvastam benne van a válasz a kérdésemre Tehát bent van a váltó is :)))
egyszerűen meg lehet oldani egy 1"-os csődarab egyik végén likat furni(ez megy a kapára) másik végére pedig fixre hegeszteni trabi kuplungtárcsa közepet és kész :)))
jól gondolom,hasonló a megoldás? én is csináltam régebben csak én Tomos 60ccm-robikapával :D marha lassú volt a gép :DDDDDDDDD
Első sorban azokhoz intézem a kérdésemet akik már "gyártottak" kipufogó-t.
Pannonia blokhoz szeretnék csatlakoztatni egy kipufogót ,de nem tiszta ,hogy hogy kell kialakítani azt a bizonyos "galért" ami a henger leőmlőjéhez csatlakozik ,és a hollander szoritja le
A trabi váltót nem vittem előre.A gép mellett van a kézifék előtt.Itt van róla kép.Egyszerűen meghosszabbítottam,hogy kiérjen a gép mellé,mert pont fölötte van a tank.
Köszi szépen a tippet, ez tényleg egyszerű, nekem elég rövidebbre is hagyni a féltengelyt, de az ötlet jó. Úgy gondoltam hogy a tartó lemezt szélsítem ki ami a gumibakkon fekszik és arra rakom a csapágyházat. Egyébként milyen láncot használsz? Azt a lánc spanoló részt is lekoppintom szerintem. A trabi váltó karját hogy sikerült előre vinni így hogy hosszában van a motor, mert ahogy a képeket nézegetem, már amin látszik, nincs két egyforma megoldás.
Egyszerü mint a bot, kapagép 5.5 mocival szükitett trabi elsö hidba de amire nekem kell egy ilyen gép ("szántani" havattolni a "birtokon" belül utánfutozni) arra pont jo.
Az még plussz elöny hogy ha ugy adodik, bármikor kikaphatom a kapagépet (3 perc) s használhatom eredeti funkcioban. Hátrány hogy ugy mozog mint egy targonca de ez szokás dolga. Még az ekének meg a hotolonak kell megcsinálnom a végleges rögzitését.
hello igen !!láttam a videót!az a pannóniás kék tankal?enyém most kb oylan 80 100 között ingadozhat!!de van egy 20kilós súly amit most fogok felrakni rá régeben a brigsemen volt elöl meg van 2kerek súlyóm azt meg a kerékre probálom rárakni majd!!nagybátyám azt mondta h még 1 mázsát rálehetne pakolni!!
üdv midnen kollégának!!azt szeretném kérdezni h szántás egy lovas eke jó vagy nagy asziszem 25 v 28 cm ert fog az eke vas elbirják az iylen egy tengeyles gépek?vag yvalamiksiebbet kéne felrakjak?holnap küdlök képet meg a megigért váltva forgatosról egyben krumplikiszedöröl!
Üdv!Nézelődtem én is a ZUK-hid miatt,de eredeti dömper hidat nem sikerűlt nézni,mert nagyon belepte a hó.A hidat forditsad úgy,ahogy a traktorba berakni gondolod.Álljál a motor helyére,arcal a hátsó hid felé.A hidtest középen osztva van,egy szélesebb/abban van a kúpkerék/részre,meg egy keskenyebb részre.Ha minden oké,akkor előről nézve bal kéz felé van a vastagabb rész,jobb felé a vékonyabb rész.A kardáncsillagot hajtva meg jobbra/óra forgás iránya/a fékdoboknak előre irányban kell forogni.A féklemezeket meg beforgatod,felűl legyen a munkahenger.Ha igy összejön,akkor a beöntő és leersztő csavarok alul vannak,nem felűl.A beöntö csavar nivócsavar is,addig kell tölteni olajjal.
Szép estét! Na ma hólapátolás után méregettem egy kicsit, és végképp elhesegettem azon gondolataim, hogy a trabi fötengely fordulatát közvetlenül viszem a lada váltóhoz. Szép lett volna de macerás. 4-4 cm nyújtok a motortéren és ha passzentosan is de befér a trabi váltó, az aksi meg megy az ülés alá. Ha javul az idő ki is veszem a trabi motort és bele próbálom. Mostmár csak az a kérdésem hogy hogy tudom, egyszerűen és megbízhatóan lánccal levinni a halytást a trabi féltengelytől? Mármint hogy tudok lánckereket illeszteni a féltengely helyére? A váltót nem akarom megbontani, még sose szedtem szét ilyet, nem most kezdeném. A másik oldalt meg fixen lerögzítem. Ez a terv persze.