Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Pista kész a toló lap most én is a kis"géppel tolom mert a nagyba még nem készült el a Pannónia henger fúrása ha meg elkészül amúgy is járatni kell majd,de erre ez a kis gép is megfelel a toló lapot kb két óra alatt össze raktam de elbír a 15cm hóval is. Ha tetszik neked is csinálok egyet a Robidra.
Az enyémbe meg öntöttem 3 litert tuti ami fix alapon ! :)))) Mert elfeledtem mennyi valo bele, pedig van rola 2 könyvem is a polcon meg cseréltem már millioszor csak már régen.
Ma majdnem teljesen összeállitottam az eke felfüggesztését.
hello ez igy van!!amuyg mit szólsz hozzá?és mitn a kolégák mondták h mindig van mit csinálni a gépen..most a súlyózáson van a hang súly nálam!!holnap felhegesztem a tartótt és felrakom elöre a súlyt rá,a kerekekre peddig hegesztök csinálják mert nekem nincs eniy idöm!!!meg azért ott pontosan kell dolgozni h ne üsön meg stb....
Köszi. Jó kis gép.Ezeknél az egytengelyeseknél látom csillagos ég meg a fantázia szab határt az összerakásban meg a felhasznált anyagokban.Elég sok gépet megnéztem de még nem találkoztam egyformával.Igazi hungarikumok. :)
Én is nézegetem a kistraktor hirdetéseket és találok jobbat olcsóbbat drágábbat...
most ezt találtam
gépépítéshez szerintem a két híd végett megérné mert ahogy irja szűkitett hidak , bár az alvázbol nem sok mindent nézek ki ebben az összeállításba mert
"nem tudom én látom úgy vagy ténlyeg el van cseszerintve?:s"
de viszont alakítással még kilehetne hozni valamit
csak leirtam gyors "élettörténetét" nálam ami kb félév volt...
de megvan csak hát darabokban ,majd egyszer:) bár a gyújtásalaplapja nincs már meg odaadtam egyik havernak
de nem bántam meg! legalább megtudtuk,hogy ugyanis "univerzális alaplap mint rájöttünk " a Cagiva elefántján lévőre kisértetiesen hasonlít és valószinű ,hogy nem csak hasonlít de jó is rá //úgy voltam vele,hogy én nem tudom használni mivel a motor maga nem üzemel ,legalább ő vegye hasznát// :DDD
én is mikor méhecskézek hát hogymondjam 1-2 ezerforintbol bevásárolok szó szerint :))) és szebbnél-szebb,jobbnál-jobb dolgokat néha különbet mint ami itthol van :D
persze előfordul,hogy "kutatásnál elnézek valamit és mégse jó " gondolok olyanra hogy ott ugye röptében kapkodom össze a dolgokat mikor van 10-20 percem és itthol nézem át jobban:)
én is mentettem 1 éve egy RK-01 -et:))) 100ccm 2T MTD motor van rajta:)))
sok sikert hozzá!!!nekem ez elég ez az egytengelyes !!!!!nagybátyám azt mondta h ez naon jól sikerült hehehe 1be meg naon angy ereje van csak lekellsúlyozam de már rajta vagyok:D
Érdekes hogy mennyi robi 52 (tomos motoros robi) végzi mostansáhg az olvasztoban. Pedig nem rossz gépek. Ma kaptam eggyet ajándékba a barátomtol aki egyik rokonátol kapta aki a méhtelepröl mentette meg.
azt gondoltam,hogy féltengelyeket is vágni kellett :)
Igen hááát mit mondjak méhecskéböl származott az a Tomos kiskapa:)
egy ismerős által "lett megmentve az olvasztó elől" persze minimális anyagiakért cserébe:)
de nem sokat húzott:((( meg volt kopva a hengere és pénzem nem volt rá felujitani :s
hát de most mit mondjak a tanulópénzt megkell fizetni 5rugóm bánta vagy mégse? :)) mert a trakiba volt és jó móka volt igaz lassú de csak négy keréken ment ez 2005-ben volt akkor kezdtem el Mg szakképzőbe járni és épitgettem akkoris:)))
Én két hasáb alakú vasanyagot fogtam be úgy az esztergába, hogy az osztósík a forgástengelyre esett. Ez lett kifúrva megfelelő méretre, felhúztam a homlokát síkra, és kész volt a készülék ami satuba fogható.
Kaptam két fél furatot, amibe be tudtam fogni a csövet. Cső a satuban megfogva lánghegesztővel (és kalapáccsal) gyönyörűen peremezhető.
Rendszerint utánna reszelni kell a perem átmérőjéből, de neagyon szép munkát lehet vele összehozni.
Igen a trabi bölcsö de teljesen gyári állapotában van. A lengötrapézok vannak kivéve és helyettük laposvasbol s szögvasbol van megoldva a felfüggesztés. Természetesen sokkal rövidebb. Persze a féltengelyeket is kurtitani kellett. Az én lehajtásomon picit kissebb az áttétel mint a régebbi gépeken (gondolom Te abbol épitkeztél ha a tomos motorral oldottad meg ) Igy 3 ba szántok vele 4 be huzom majd a kocsit (ezt még nem probáltam). Igen lassu de szántani, havat tolni pont jo volt ! Ezeket már probáltam. Kormányozni könnyü. Eredetileg szarvkormányosra terveztem zárt difi nélkük nagyon nehéz volt irányitani azért kellett a harmadik kerék s a kormány . Igy tökéletes a kormámyzás.