Keresés

Részletes keresés

nyulatkeresek Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5883

Hát nézegettem az eredeti váltórudakat, de itt nem 150cm kell áthidalni csak legfeljebb 40-50cm-t...

A derékszöghajtóművet hogyan aplikálnám rá? Mire gondolsz?

Eredetileg ugye van itt egy kardáncsukló, amit erről sajnos eltávolítottak és ráhegesztették ezt a menetesszárat, ugyh vagy azzal kell variálnom, vagy ügyesen leflekszelni róla és kifurni az eredeti lyukat rá és veni váltórudazatot valahol olcsón aztán rövidítgetni....

De ha lenne egyszerűbb megoldás, ami jó, szép és praktikus, annak is örülnék!

Előzmény: józsika1986 (5879)
iskra Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5882

Ha nem akarsz kinlódni csak a kart cseréled ki.

 

Ha változtatni akarsz skoda 120 vagy kispolszki  váltórudazat csak konzolt kell neki kiépiteni 

Előzmény: nyulatkeresek (5876)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5881

igen :)

kislakat nagylakat? nem értem... a függesztőszerkezetnél?

Előzmény: iskra (5880)
iskra Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5880

Az ötlet jó !!!!!

 

Sőt a nagytrakihoz eléggé hasonló csak módosítani kell (kislakat nagylakat)

Előzmény: józsika1986 (5877)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5879

esetleg gyári váltórudazat? egy "1:1 áttételű " derékszöghajtóművel? nem lenne jó? :)

Előzmény: nyulatkeresek (5876)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5878

Tök ugyan az,nem?Ezt zuk nak hirdetik.

Előzmény: stihl guru (5866)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5877

nem tudom ki akar kistraktort épiteni

de nekem ma egy új ötlet jutott eszembe raklapemelőbékaszerelés közben(nem sajátom) mégpedig a következő ,hogy béka váza egy komplett kistraktor alváz 3 pont függesztőszerkezetkiépitéssel :D ki mit szol ehhez az ötlethez? :)))

(még nem hallottam ilyen verziórol sehol azért merem leirni hogy új ötlet:)

ha méhecskés körutam lesz lehet kukázok egyet:)

a hidraulika is úgyszintén  használható,az épitésben:)))

nyulatkeresek Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5876

No, én abban kérném ügyes mesterember segítségét, hogy hogyan tudom a gépemen levő opel váltó karját megváltoztatni?!

Most ugyanis nekem nem kényelmes helyen van, bár jól működik így, de szeretném ha vízszintesen tudnám működtetni!

Mi kell ehhez a feladathoz vajh?

Sajnos épp nincs megfelelő szögből képem, remélem azért jól látszik hogy hogyan működik jelen pillanatban, és h hogyan szeretném h működjön.

A narancssárga téglalap, az jelképezi a váltó fokozatokba segitését (gőzöm nincs h hívják).

A zöld a fokozatok, a piros pedig a váltókar elvi képe.

Tehát ez alapján kardáncsuklóval vagy valamivel meg lehet e oldani hogy a földdel merőlegesen állítsak fel egy váltásra alkalmas vaslapot (és az h nézzen ki?), vagy haggyam a fenébe, jo ahogy most van....legfeljebb a kart lecserélem mert nagyon nem tetszik.

 

A jelenlegi állapotban az a két laposvas arra szolgál hogy a fokozatba lehessen tenni (ha valaki nem értené) :o)

gyuszi1989 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5875

Nekem ugyanez volt a bajom a gépemmel ( pannónia motor ) én kimostam a gyújtótekercset benzinnel azóta minden problémája megszünt jobban megy mint új korában :)

Előzmény: LittleHornet (5870)
gabor0135 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5874

A főtengely szimering is meg tud tréfálni!

És az sokszor "csa úgy" egyik percről a másikra jeélentkezik.

Sajnos saját tapasztalat.

De a kipufogó is okozhat ilyet.

Remélem segítettem.

Előzmény: LittleHornet (5870)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5873

De hogy okoskodás:)

Számomra még egy ÚJ!!! dolog:)

Na ezt neem tudtam :)))

,hogy nagyobb motoroknál is ékszij van használatban :)

bár mondjuk biztos meg van a minősége is és az ára is :)

arrol tudtam ,hogy robogóknál alkalmazzák a bordásszijat :)

 

 

Előzmény: pirostraktor:) (5846)
nyulatkeresek Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5872

Üdv!

Nem esetleg a hengerrel van gond?

Esetleg ereszt valahol, vagy csak simán szétment a passzitógyűrű? (Hozzáteszem fürgét még csak képen láttam!)

Vagy eltömődött a kipufogó?

Vagy véletlen gázolajat raktál bele? :o)

A teljesítmény nem akkor romlik ha a dugattyú adja föl? Mert ha a porlasztó, vagy a gyújtás rossz akkor csak simán nem megy szerintem. Van a fürge motornak hengerfeje? Nem repedt el? Ott simán elveszti az erőt, lehet h nem látsz füstgázt.

Nekem ezek jutnának eszembe ha a saját gépem lenne, remélem valami segitett :oD

Előzmény: LittleHornet (5870)
iskra Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5871

Szeva!

 

Légszürő?

Gyertya?

Gyujtás?

 

Ezek elvileg OK!

Na és a benzin?

Vagy esetleg valami rejtett ganyé van a porlasztóba amit nem vahettél észre.

Előzmény: LittleHornet (5870)
LittleHornet Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5870

Sziasztok,

 

Van egy Fürge motorom (kb uaz mint a Pannónia), aminek elment az ereje. Teljes gázon is alig húz.

Karbit kipucoltam, légszűrő tiszta, gyertyát cseréltem. A benzin fogy, tehát olyan, mintha nem égne el a benzin, csak átmegy rajta. Megy folyamatosan (csak alacsonyabb fordulaton), gyújtás ne marad ki. Terhelésre a jelenség erősödik, tehát gyengül el. Amikor a terhelés lemegy róla, akkor valamennyit visszanyer az erejéből, de még így sem az igazi.

 

Van tippetek, mi lehet?

 

Köszönöm,

 

Hornet

iskra Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5869

Valamint a szíjas hajtásnak van egy nagyon nagy előnye csillapitja a torziós lengéseket> tehát kiméletesen adja át a nyomatékot a hajtásláncnak és kiméli a lökésszerű terheléstől.

Előzmény: jános 55 (5854)
iskra Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5868

Azért a láncos témához néhány gondolat.

 

Jó megoldás a lánc amig nem megy a gép tengelyig érő sárba.

Akkor kezdődnek a bajok,hacsak nem csinálsz valami nagyon jól zárodó házat neki ahol van állandó kenés.mert akkor jó megodás.

Nem csak motorkerékpár lánc van ,hanem mezőgazdasági is! PL: RK fűkasza. (és megfizethető árban van)

Ha motorkerékpár láncot akarsz akkor szerintem 2 sorosan kellene kivitelezni.

 

Nem teljesen neked szántam a hozzászólást.

Előzmény: Bobo772 (5860)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5867

Kissé megijedtem!Lehet hogy nem jó rá a zuk felni?

Előzmény: stihl guru (5866)
stihl guru Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5866

Üdv!Ez egy WNB kisdömper hidja,nem ZUK hid,csak hasonlit hozá/lengyel ez is/.A kerékagy kialakitásán látszik is a különbség.

Előzmény: sanya 1978 (5862)
abodi72 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5865

Sziasztok

Megvettem a pannonia hátsó lánckereket ami messze nem talál a régi helyére ,DE

van egy olyan dolog hogy pontosan talál a régi fogaskerékre amit vissza tudnák tenni a gardán végére.

A kérdésem az .hogy össze  lehet e hegeszteni a két fogaskereket ?

nem húzódik el ?, milyen anyagból vannak a pancsi fogaskerekek ?

Bobo772 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5864

én zuknak nézem--

Előzmény: sanya 1978 (5862)
Poc2 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5863

Ugyanmár emberek nem kell annyira megijedni attól a 20-30LE-től.Ott a gond valóban a fordulatszám miatt adódhat.Bemegy az ember egy motoros boltba,és vesz egy sima gyűrű nélküli czetka láncot ha biztosra akar menni.Azokat a láncokat raktuk a 125-250-es krosszgépekre,meg sokan mások is. Ha ott kibírják a 40-55LE-ket,akkor itt sem lehet gond.

 

 

sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5862

Ezt nézzétek mit vettem!Békéscsabán dolgoztam tegnap,kimentem utánna a méhtelepre.Találtam malydenem egyben egy elölplatós kistraktort,trabi motor-nemtudom milyen váltó.Ez a hid volt a plató alatti részen(hátsó kerék kormányzot).Azt mondták zuk vagy uaz híd.Megerősítené egy hozzáértő?

Pont 100kg=15000hf,de vittem vasat,így csak7000-be került.

Friendship! Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5861

Én meg vettem egy ilyet:

(Ez a gép még nem az enyém de így néz ki)

Bobo772 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5860

Bocs én azt vettem ki a szavadból ,hogy gyengék a láncok , félreértettem. Azért tettem be csak . mert ott lehet nézegetni a teherbírást, persze nem kell venni mindent rögtön, de biztosan van  sok fiatal, és sok ismerös . és ha van neki egy motor quad , amin láncot cserél és kidobná , amit megszerzel az neked még 100 év....

Előzmény: jános 55 (5858)
Mozo66 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5859

Én is ugyan ezzel a problémával küzdök , hogy vigyem le az erőt a motorról a meghajtó tengelyre .

 

 Mindenek előtt azt vedd figyelembe , hogy mekkore fordulatod lesz a motor főtengelyén ha jól emlékszem kispolos motor de ott is lehet  4000 , hogy meglegyen a teljesítmény . ezzel a fordulattal lánckereket fajtani , pláne barkácsoltat szerintem életveszély . Nem véletlen , hogy általában meghagyják a motor gyári , hozzá való váltóját és már egy redukált fordulattal barkácsolnak ami ha szerencsés eset akkor hátsómeghajtásu motor és ott a váltó utáni kardánkihajtással vagy a másik esetben ha első meghajtású ( kispolosnál is ez van mert ott a motor is hátsó ) a difi után a féltengely fordulatával barkácsolnak . Épp tegnap este beszéltem ez ügyben egy gépésszel aki lebeszélt a motor közvetlen lehajtásról , eleve nagy lassítás kellene legalább 5-6 X os de a fő ok az az , hogy házilag nem igen kivitelezhető olyan hajtómű akár láncos akár fogaskerekes ami bírja a 3000 4000 es fordulatot . legyártatva pedig 100 000 es tétel lenne ( egy normális szöghajtás , lassú fordulatú is 30000 )

 

 Most ott tartunk , hogy a szokásos módon a féltengelyről oldjuk meg a lehajtást de én a láncot mindenképp le akarom burkolni , hogy olajban fusson és ne porosodjon és főleg hogy ha valami baj van akkor ne szabaduljon el .

 

 

 

  Valakinek esetleg más ötlete ezzel kapcsolatban ????

Előzmény: koaa85 (5842)
jános 55 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5858

Teljesen egyetértek veled. Lehet, hogy rosszul írtam, nem volt érthető, de én arra gondoltam, hogy az MZ, Pannónia, Jawa láncot tartottam gyengének a kispolák motorhoz. Azt szándékosan nem írtam amit Te írtál, hogy a Kawa lánc mmit bír. Annak ára is van, nem is kevés. Ezeken az oldalakon pedig "szegényemberekfőznek". De természetesen szíve, joga az alkotónak élni az alkotás szabadságával, azt beszerelni amit a képességei engednek, vagy amit akar, vagy amihez a legolcsóbban hozzájutott. Csak segíteni akartam és gondoltam, hogy az én tapasztalatomat írom le, mert annó voltak ilyen gondjaim nekem is.

Előzmény: Bobo772 (5856)
Bobo772 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5857

itt azért lehet mazsolázni láncokból mi mekkora szakítószilárdságot bir el...

 

http://pasztoy.hu/motor/advanced_search_result.php?keywords=RK.530+102%20or%20esjot+50-35008-15%20or%20esjot+50-35013-39

Bobo772 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5856

Én ezt nem gondolom, hogy egy motorbicikli lánc az gyenge, éppen azért nem mindegy milyen motor és milyen lánc, nekem a 1990 es gpx 600  kawára 35000 a lánc és a fogaskerekek,az azért nem semmi, és nem lehet akármit rátenni, mert a nem ritkán 100 le -szalad a hátsó kerék felé--- Az biztos a láncot kenni kell , láncspré , de a burkolat alatt is sürübben mert , ha koszos jobban kopik.. És amikor te csak a váltót hajtatod ott módosul a nyomaték mert a váltónak a hajtása nem olyan nehéz mintha a váltó hajtja a kereket lánccal.Neked a lánc az csak egy plussz áttétel miatt kellene.. És még nem tudom azért mekkora gépekröl beszélünk, mert ha 10-20 le talán akkor lehet 100 év egy lánc, gondolom nem építenek turbós 150le motorokat ide a trakiba:-)

Előzmény: jános 55 (5854)
patyesz83 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5855

Köszönöm,de ez nekem sok. :(

Előzmény: gyurikaur (5853)
jános 55 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5854

Még valamikor készítettem egy "kispolszki" motoros traktort. Meghagytam a kuplung részt és a nyelestengelyt csapágyaztam, majd a végére került az ékszíjtárcsa. Egy duplapályás 2x17-es ékszíjjal oldottam meg a hajtást, ha jól emlékszem kb. 80-90-es szíjtárcsa volt a motor hajtásán és 220-240-es a sebváltó nyeles tengelyén, természetesen az is csapággyal kitámasztva. A feszítésnél a motort emeltem a tartóknál a váltó fix volt. Soha sem csúszott meg, semmi  gond nem volt vele és csendes volt emellet a por sem ártott neki. De ha úgy döntesz, hogy lánccal csinálod akkor, valami vastagabbat keress, mint általában a motorkerékpár meghajtóhajtó láncok. Egy Pannóniás géphez minden további nélkül jó az ilyen lánc, de egy erősebb motorhoz már gyenge. Ha egy colos lánccal oldod meg, akkor nem várható gond e téren.

Előzmény: koaa85 (5834)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!