Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
nekünk sincs se mtz-n se a kicsin !!!pont nálunk van a dombra vezető földesút kezdete és a földünk is ott van igy nem igen kell utra menni!!! arra meg most ott a ksi vezérem hehe!!
hát az eicher se fiatal asziszem 56 os kiadású v 65ös nem akarok hüylséget irni 2közül valameik!!bár az német nem kinai!!abban van erő ahoz képest h egyhengeres az mtz 50est behuzta miközbe lent volt a 3fejes eke!!!terep 3 azt góóó és behúzta az 5tonnás pótkocsit is vitte 3körbálával!!
Köszönöm az infókat.Vettem egy suzuki generátort meg önindítót.Az érdekelne,hogy a pancsinak mennyi az alapjárati fordulata.A generátor teljesítménye végett.
Hát ööö, ha lesz időnk akkor csinálunk rá uj áttétet. Az eredeti az 4/44 és baromi lassú, most megcsináljuk próbaverzióra 1:2 höz, a difi meg a váltó ugyis vesz még le belőle bőven.
Szereztem fogaskerekes lendkereket, már csak egy működő polszki vagy olyan hajtású más önindítót kell szereznem és nem kell ráncigálni.
Mondd csak, azt nemtudod hogy a másik mocin hogy lett lyuk a kihajtás fogaskerék mellett? :o) Mert szétszedtem félig azt a mocit is, hogy kipofozom és kicserélem, mégiscsak több pacivan benne, de ahogy forditgatom, hát fojt ki az olaj, mert szét van verve ott egy kis részen. Elszabadult a harditrcsából a csavar? Egyébként sikerült hozzávaló hengerfejet is taálni, ugyh menne az, csak kár hogy a főtengely menet is szét van darálva, így nehéz rátenni a lendkereket... :o( Többek közt ezért is a saját motor van a gépen egyenlőre.
A pedálokat is átépítettem, ahoz képest hogy életembe nem csináltam ilyet nagyon jó lett, de nincs elég hely a fékpedálnak így sem, ugyh megint új helyet kell keressek. Legszivesebben levágnám az egész váltót róla és előrébb raknám, h legyen helyem, csak akkor hosszabb gardán kellene a difihez, meg sok meló lenne vele ugyh egyenlőre hanyagolom.
Ja már szereztem ekét is, nem is egyet, hanem 4-et :o) 2 jobbos lovasekét meg két barkács balosat is adott hozzá a kolega, mert neki utban volt. Krumplitöltőnek akarta megcsinálni, hát majd én folytatom amit elkezdett, ugyis kell tavasszal árokásó a sövényemnek.
Szereztem rá egy dutra motorháztetőrészletet is, alig van benn anyag úgy szétedte a rozsda, de pár réteg festék majd összetartja, már csak egy szép hűtőrács kéne az orrára, de még hirdetve sem igen találok, netudom hol kellene keresni.
felénk csak az esö esik:S:Samugy azota kapot alulra egy gumicsikót!!szállitószalag gumiját!!!a hütés ideglenesen egy aksis fúró motorja és a traki akssiáról fog menni ha a szerelö azt mondja h megodlható!!nem tudom h tölteni fog anyit a gép amugy pörgeti az akksi a motort!!régihajszárítónak a ventilátorja van rajta!kész cunámit fujjj:O:Ode télleg!!az üzemanyag keveréke is sokat számit a hütésbe!!!az olaj is egy fajta hütésként használ!!!de lesz rajta!!!ha ez az ötlet jó akkor marad ez ha nem akkor kitalálok valami mást!van gyári mz traki annak hütését kéne lekupiroznom!!!és ugy megoldani!
hehe köszi!!17 es hihih majdnem eltaláltad énis azt hittem h 15 ös azt megmértem 17es jött ki !!azért még nincs kész énis mindig találok valamit amit rékell szerkeszteni!most lesúlyozom majd a gépet!!van elöre egy 20kilós súlyom az az elsö húzzó ba lehet majd fogatni!!!meg van 2 db 15kilos súly azt peddig valahogy a kerékre kéne fogasam!!van arra is ötlet de az egy napos munka kb majd az iskolába leadoma rendelést a hegesztöknek h csinálják meg amit elképzeltem !!amuyg én asztalos tanonc vagyok!!de naonszeretek hegesztgetni ezt is megcsinálnám ha lenne anyag itthon de már elfogyot minden szinte!!ott meg adja az iskola hehe!!!
Nagyon szép ez a Hanomag. Ehhez hasonlóra fáj a fogam, de nem tudom eladni a motorom, kp. meg nincs.
Ha tudnátok valakit, akit érdekelne egy Suzuki GSF 400 Bandit szóljatok már. Ha sikerülne eladnom akkor a traktorom is eladó lesz, ha valakit esetleg érdekel. Hirdetem a jófogáson is:
Üdvözlet ! Sajna nem vagyok egy fényképfelrakos tipus meg a fényképezöm is a végét járja szegény de majd kitolom aztán megprobálom a párom mobiljával lefotozni. Melyik rész érdekel ? Trabi kerekek vannak rajt holáncal izesitve de ebböl most nem sok látszik mert az utolso tesztut elég sáros volt letakaritani meg még nem volt idöm.:)
Az ekét még nem tudom fotozni mert az csak ideiglenesen volt felrakva a proba kedvéért. Még meg kell csinálnom a helyét mert azt egy picit megbonyolitottam. Ugyanis a hátso "váznyulványt" amin csücsülök és amin a kormány is van picit elhuztam a baloldalra az eke pedig jobb oldalra fog kerülni. Tehát picit elöttem mellettem.
természetesen 10Ha -t kombinátor egyértelműen mert a kukorica,napraforgó stb... kultura alá elég az a minőség de van mikor elég egy nehézborona,simítóval :D
a talajmarónak gyönyörű munkája van az odáig oké ,kiskertekben megéri :) zöldségfélék stb alá ... de szántóföldön elvinné az 5 évvel későbbi hasznot is :D
itt link hehe azt kihagytam!!!!!magasitó is van a géphez azt idén csináltuk hozzá csak helyére kellrakni még!!menyivel nagyobb a traki kereke heheeh feltünöen nagy!!
itt a gép próba kör elött!!videom is van csak nem birtam felrakni...:Sez az utánfutom ez is egyedi de ezt nagybátyámtól kaptam ö csinálta jó pár éve!!!
Értem én :) nem azt irtam ,hogy meg is csinálom ,hanem ,hogy hogy lehetne kicsiben megépíteni ugyanazt :)
a lószerszámok "kertészetre" kistraktorokhoz bőven elegendőek egy lovas ekefejhez is kell kb 8-10 lóerő? holott gyári tervezett helyén ténylegesen 1 lóerő húzza :D
a"zabüzemű mg vontató" :D
kertitraktorok azok igen széles körben kertitraktornak hivják az épitett gépeket is még pl az 1.6 vw diesel motorral (kb 50 lóerő) szereltet is úgy hirdetik hogy kertitraktor,vagy kistraktor... :)
mindegy nem ez a lényeg amugy értem én 100 lóerő a valóban nem kerti meg nem is kistraktor középkategóriába tartozik :)
de példaként azt tudom emliteni ami kézenfekvő például itt a hanomagom 22 lóerő hiába "k-25 zetor méretű" még attol kistraktor kategória :)
két lovaseke fej szerintem bőven elég utána azt is át kellene alakítanom... mert van egy ekén de mérete mint a japán/kinai kistraktoroké... és az első ekefej nem a keréknyomba fordit hanem a keréknyom mellé a gép közepe felé... tehát egy barázda mindig taposva lenne....
a végére pedig amit felszánt azt le is tapossa vissza :(
és az a tervem vele,hogy a 3pont felfogatáson alakítok :)
Megköszönném, írj egy e-mailt, akkor nemzavarjuk vele a fórumot.
Egyébként hogy érted h bovdenes?
(Egy nekem is van, de a tekercsét leesztergálta valami ügyes emberke és így nem működik, ugyh ha egy forgatótekercs van benn ami működőképes annak nagyon örülnék, mert a behuzója az jó neki)
Vannak olyan munkaezközök amik ( nagyon belekapaszkodnak a talajba ) én annak a kicsinyitésén nem is gondolkodnék. A kerti traktoroknak korlátozott a lóerő és súj határa, ha készitel egy 100 le-s gépet 40mázsával az már nem kerti traktor. A loszerszámok hozzáillesztése a traktorhoz és egy rögtörő. Tervben van egy négykerekü épitése talajmaróval de előbb az egytengelyes lesz elkészitve közutra.
Mivel művelnél meg 10 hektárt nagytraktorral ( kombinátorral vagy talajmaróval) ? Ha nem tévedek a végeredmény , ugyanolyan minőségü talaj szerkezet.
hát nem könnyű a barkácsoló élet de ,hogy fogalmazzak:)
megéri mert látja az ember és tudja ,hogy saját maga mire képes :)
Eicher? :)
német kistraktor? :)
nekem Hanomag van :)))
jó gépek a német kistraktorok is csak alaktrészt én még sehol nem találtam ,hozzá ...
vagy ha van is akkor baromi drága...
de viszont példaképpen nekem jelenleg önindító gondom van a hanomaggal (nem tudom mennyi a felújitása) de képek alapján keresgéltem :) egy hirdetést találtam is és a Multicar M25 önindító (irtam az eladónak a mai nap folyamán és készségesen válaszolt is :) méretei olyan értelemben megegyeznek,hogy a felfogatás,fogaskerék átmérő,fogszám,pajzsperem minden megegyezik csak hoszabb 30mm-el :s de viszont egy kis agyturkálással, megoldható a fésűs olajszűrőnek ki kell vezetni két csövet és elfér a multikár öninditó ,a másik gond vele,hogy a szerelési oldala a multikárnak pont ellenkező mint a hanomagé,de viszont a forgásirány megegyezik ebböl adódik hogy a hanomag szerelési oldalára behúzótekerccsel lefelé be tudom rakni :))) van annyi hely :)
annyi ,hogy egyenlőre csak érdeklődök(anyagiak) az önindító felöl ,hogy mégis mié-jó rá még mert gyárit szentem nem igazán kapok rá... akkor még a DEUTZ kistraktorét néztem ,akkor a Lombardini önindító (rába 15 kísértetiesen hasonlit bár méreteit annak nem tudom )
én is csináltam hozzá utánfutó húzót és 3. ponot is :):)
utánfutó húzó 3.pont
mert a gyári vonópadja ilyen (nem volt meg :s) fáj is rá a fogam :D de lehet barkácsolás lesz a vége :) egy kis vasanyag és logika kis kazánlemez, szerintem megoldható lenne :)
Icipici utánfutómmal szerelvénybe :D
itt van a gyönyörűségemröl pár kép nyáron raktam rendbe:)
Ilyen volt:
és ilyen lett:)
elnézést hogy nem épitett traktor de van rajta alakításom :)))
Én is 1:30-40 közötti keveréket használok, épp ahogy sikerül, és egyáltalán nem füstöl melegen, egy kivétel volt, ugyanis kiderült hogy lyukas a tank a fefogatásánál, a benzin meg elárolgott szép lassan, mert egy hétig nem inditottam el, na hát amig rá nem jöttem addig okádta a füstöt. Uténtöltés után visszaállt alapállapotba.
Nincs valakinek kispolszki működő önindítója??? Kellene a vasra!