Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
hello igen !!láttam a videót!az a pannóniás kék tankal?enyém most kb oylan 80 100 között ingadozhat!!de van egy 20kilós súly amit most fogok felrakni rá régeben a brigsemen volt elöl meg van 2kerek súlyóm azt meg a kerékre probálom rárakni majd!!nagybátyám azt mondta h még 1 mázsát rálehetne pakolni!!
üdv midnen kollégának!!azt szeretném kérdezni h szántás egy lovas eke jó vagy nagy asziszem 25 v 28 cm ert fog az eke vas elbirják az iylen egy tengeyles gépek?vag yvalamiksiebbet kéne felrakjak?holnap küdlök képet meg a megigért váltva forgatosról egyben krumplikiszedöröl!
Üdv!Nézelődtem én is a ZUK-hid miatt,de eredeti dömper hidat nem sikerűlt nézni,mert nagyon belepte a hó.A hidat forditsad úgy,ahogy a traktorba berakni gondolod.Álljál a motor helyére,arcal a hátsó hid felé.A hidtest középen osztva van,egy szélesebb/abban van a kúpkerék/részre,meg egy keskenyebb részre.Ha minden oké,akkor előről nézve bal kéz felé van a vastagabb rész,jobb felé a vékonyabb rész.A kardáncsillagot hajtva meg jobbra/óra forgás iránya/a fékdoboknak előre irányban kell forogni.A féklemezeket meg beforgatod,felűl legyen a munkahenger.Ha igy összejön,akkor a beöntő és leersztő csavarok alul vannak,nem felűl.A beöntö csavar nivócsavar is,addig kell tölteni olajjal.
Szép estét! Na ma hólapátolás után méregettem egy kicsit, és végképp elhesegettem azon gondolataim, hogy a trabi fötengely fordulatát közvetlenül viszem a lada váltóhoz. Szép lett volna de macerás. 4-4 cm nyújtok a motortéren és ha passzentosan is de befér a trabi váltó, az aksi meg megy az ülés alá. Ha javul az idő ki is veszem a trabi motort és bele próbálom. Mostmár csak az a kérdésem hogy hogy tudom, egyszerűen és megbízhatóan lánccal levinni a halytást a trabi féltengelytől? Mármint hogy tudok lánckereket illeszteni a féltengely helyére? A váltót nem akarom megbontani, még sose szedtem szét ilyet, nem most kezdeném. A másik oldalt meg fixen lerögzítem. Ez a terv persze.
Na, ma átfordítottam a tengelyt,leszedtem a fékdobot,belekukantottam.Minden tiszta,vastag a fékpofa,semmi váll a dobon.Csak annyit kell csinálnom,hogy 180 fokkal elfordítom az agyon az egész fékrendszert az azt tartó tárcsával együtt.De a difin lévő beöntő nyílás(ebböl kettő van kb 5 cm-re egymástol) alulra kerül,így az lessz a" leeresztő"csavar,felül pedig csinálok egy beöntőt.A tartófüleket levágom és azt is 180-al elforgatom.Így már jó lessz,megnyugodtam!
Egy kérdés:mennyi olaj kell a difibe?Szintcsavart nem láttam.
Elbeszéltetek mellettem, mert én nem a végdobról beszéltem, hanem a kiömlő részén is van egy, amit nagyapám készített, most hogy szerelem meg fotóztam vettem észre hogy az egyik lemez eltört azt meg is kell hegesztenem h ne zörögjön. Azon a hérom lemezen a fölsőn középen, a középsőn kétoldalt, az alsón szintén középen vannak lyukak és elvileg az alsóból kellene kijönnie gondolom, de végülis a végén levő lyuk úgy van hogy a kzépső és az alsó részből is távozhat a füst.
A végdob nemtom milyen motorról való, de benne van egy jó furulya egyéb kitöltés nincs benne.
No, ma nekiálltam szétvágtam az egész műszerfalat és talán a váltókart is sikerült belőnöm!
Annyit csináltam, hogy megváltoztattam a szögeket, az új kar kb 60 fokban dől a menetesszáron, míg a régi 90 fokban, és a váltótengelyről is levágtam a "perselyt" és azt is befordítottam kishíján szembe, mert az is ferdén volt, agy magasabban áll a kar.
A számítógép nekem sem az erősségem nem is tagadom...:D
A képeken hogy forgattam a motort... az odáig oké :) de azt csask azért ,hogy a motor beépitését tekintve több variáció lehet(az volt kéznél)
am egy ismerős mondtam,hogy ezeket a fűnyirómotorokat egyszerűen átllehet alakitani működését tekintve álló vizsintes tengelyű motornak... mégpedig,úgy,hogy a hajtó kar aljára egy lemezkét csavarozni ami felcsapja az olajat (szóróolajzás) na és persze az olajbeöntőt,karburátort megvariálni :D
Nem tudom a linket így meg lehet e nyitni de most találtam meg a faszabukkon egy régi videót a trabimotorosomrol mikor elkészült... :)
hang és képminőség nem a legjobb (telefonnal készült az a videó)
Nem rosz, hogy forgatod a motort csak azt látom, hogy négyütemü, azt viszont ajánlatos a gyárilag tervezett állásában beépíteni. Ha kétütemü lenne akkor csak a karburátornak kell gyárilag tervezett állásban álnia.
Nekem elfogadta a rajzot, de ne kérdezd, hogy csináltam mert elmagyarázni nem tudom, sokszor már annak is örülök ha a jó billentyüt megtalálom. Komolyabb dologhoz segitséget hivok :(
Én szurkolok neked az építéshez.Remélem hogy ellátsz majd minket sok-sok fotoval meg tapasztalattal amit menetközben szerzel.Ami leginkább teszik az a saját váltod,mert már én is gondolkodtam hasonloban,hogy kissebb legyen igy bárhová beépithetö,ha két váltot akar összehozni az ember.Azt látom hogy begyüjtötted már a fontosabb dolgokat most már csak a sör kell meg a kitartó lendület és lesz belöle egy komoly jol müködö biztos hogy jo kis muri lesz. :)))) Jó szorakozást,és kitartást!!!!!!
Perselyezés alatt azt értem (fogalmazás nekem nem nagyon megy:s)
na perselyezés alatt arra gondoltam hogy a tengelynek valami "csúszó részt kialakitani tehát amiben a tengely mozog..... (ld:trabi sebváltókarpersely)
a végére egyértelműen a váltó felöli végére gondoltam valami vasat fixen ráhegeszteni ami mozgatja a seb.váltóbol kijövő tengelyt (ettöl érthetőbben nem tudom megfogalmazni)
Szia a kétütemü Wartburg kormányváltós ugyan, de szerintem nézzél meg egyet ha tudol. A sebességváltójából függőlegesen jön ki a kulisza rudazata de a kormányoszlop és a kulisza rudazata közötti szögeltérés hasonló mint ami neked kelhet. Szerintem öszehozható vele.
Szia bennem is felmerült ijen elképzelés, csak én trabant váltó és pannónia motorban gondolkodtam. A szarval anyi, hogy én fixre gondoltam és az mintegy álványként szolgált volna egy drótköteles hidraulikának, a véleményem szerint a szarv alatti magasságban mozgatható a munkaezköz, kényelmesen.
onnan vizszintesen egy tengelyt aminek vége meghajtva(mint a trabié)
azt a kapcsolókart ami a váltót működteti két helyen "perselyezni... " vagy csődarab bármi.. csak hogy ne mozogjon mindenfelé csak tengelyirányba és forditani lehessen (mint a trabiét)
és a végére pedig egy valamilyen vasat fixre ami mozgatja a váltón levő tengelyt :)"
Akkor biztos lennék a dolgomban, mert a perselyezés címszó alatt jelen esetben nem tudom mit értesz! :o) Na meg hogy melyik végére fix vasat? mert a véltótengelyen most is ugye van egy fix vas, az a menetesszár ami rá lett hegesztve...
Holnap csinálok néhány képet, ma csak azért nem tudtam mert befujta a hó a gépet! :o)
Márcsak mert én trabiváltót sem láttam még testközelből! :o)
Na tervem van dögivel, ilyesmin és hasonlókon töröm a fejemet állandóan:)
egy ma délutáni röpke összeállitásom kivitelezés mondjuk bonyolultabb mint a képen de szerintem ez sem rossz 5let:)
Nos ez annyibol állna,hogy:
(hátulrol előre felé)
Rasant 1:6 lassítók
zsiga diffivel összeházasitva asszem 1:4
előtte pedig 1.1Trabi váltó belseje diffi nélkül:)
na a véglehajtások kivételével
a diffit és a váltót beépiteni egy h/sz/m:650-700/200/200mm kazánlemezböl összehegesztett dobozba,csapágyazva ami egyben egy önhördó,masszív szerkezet lenne,a véglehajtásokat belülröl csavarozva:)
és az egész hajtómű motor nélkül(8-10 lóerőben gondolkodok evvel közvetlen kupplungon keresztül meghajtani a TR1.1 váltót)
70cm lenne ,jó kiindulási alap 1-és 2 tengelyes trakihoz:)
mert ha elejére és hátuljára egy egy vonófej hegesztve van a hátuljára még ráadásul 3 pont kiépítés,akkor ha 1 tengelyes traki: a 3 pont helyére a "szarv csapokkal " a vonólapra értelemszerűen a pótkocsi
ha 2 tengelyes : akkor pedig az elejéhez csinálni egy "kis 3szög alvázat 2 kerékkel kormányszerkezettel amin kormánymű,tolórúd stb... megvan :) és az első vonófejjel egy csappal összeakasztani a tolórudat pedig a voólap mellé oldalra valahová szintén két fül közé egy csappal:) tehát igy, hogyfogalmazzam kapnék egy univerzális, egy és kéttengelyes törzscsuklós hátsóhajtásos kistraktort:)
amivel közúton lehet közlekedni ,és a pótkocsin elfér az "átalakító:)))
a terv szerinti szélessége a gépnek (rögtönzött méretek ami változhat és érzéseim szerint fog is: nyomtáv: 65-100cm közt valahol a hossza 2 tengelyesként: 150 cm-be belefér egytengelyesként ugye 70cm+szarva:)
Az áttételezés ha jók a számitásaim akkor a nyelestengelyhez viszonyítva 1:10? mert akkor pl 2000/min motorfordulatnál,13"-os 55cm átmérőjű "közuti" kerekekkel:) 1.seb-fok.ban. 3,1km/h 4.fokban12-15km/h környéke? ha jó nem pont a 4x-ese az 1. fokozathoz képest az áttétel csak megközelítőleg Tehát kis kerti traktor kategóriában több célú kis gép lenne:) ha kihajtások is lehetnek de hát ugye annak is csak a fantázia szabhat határt:) (unalmamban a rendeltetése szerint "iskolai gyalupadon" állitottam össze:)
Elnézést ha esetlegesen zavarna valakit a tervem de ha én nem tudom megépiteni,vagy csak majd valamikor, legalább megosztom addigis :)
Ha eszembe jut valami hasonló érdekesség jelzem:)
(Az 1. és a 3.képen a motorelrendezés is látszik tehát fantázia szabhat határt :))
ahogy visszanéztem a képet jobban megnézve jól látom a féltengelyek felett van a "két alposvas" alatt? a váltótengely?
mert he igen akkor ebböl az állásbol a kép alapján "olyasmi megoldás mint a trabanté?"
na avval egyszerű a dolog ,ha olyan amire gondolok...
van ugye a "tervben lévő" tűzfal...
onnan vizszintesen egy tengelyt aminek vége meghajtva(mint a trabié)
azt a kapcsolókart ami a váltót működteti két helyen "perselyezni... " vagy csődarab bármi.. csak hogy ne mozogjon mindenfelé csak tengelyirányba és forditani lehessen (mint a trabiét)
és a végére pedig egy valamilyen vasat fixre ami mozgatja a váltón levő tengelyt :)
a tengelyre pedig... Na a legegyszerűbb ha olyasmi megoldás mint a trabié akkor megoldható hasonló elven a működtetése is :)
(a 2T trabit tudtam előre hozni) ahhoz tudom az alapján a kép alapján hasonlitani a váltó kapcsolási megoldását
annyi hogy ennél a tengely nem előre hátra van üresben hanem jobbra balra :)
Remélem tudtam segiteni ha mése akkor közösen szerintem kiagyalunk valami jó megoldást:)
Na igen épit az ember mindig alakit :)
és vagy jó vagy nem ha jó akkor lehet tényleg nem fogja használni az életben mire elkészül ha meg rosszat épit tuti szüksége van a gépre... "magambol kiindulva" mondjuk annyi különbséggel,hogy jó gépet még nem épitettem