Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Hát nem csak a rota kapák szíjhajtásúak,hanem a kombájnok is!Igaz a régebbi tipusok,mert már az újak azok Hidro hajtásúak!A régebbi tipusú kombájnoknál a hajtás 90-95%-át külömbözö tipusú ékszijak végzik,amiket 100-250Le-ős motorok hajtanak!A lánchajtást inkább lassabb fordulatoknál alkalmaznak!
Megint nem okoskodni akarok, de motorkerékpároknál régóta használnak kerékhajtásra is bordásszíjat. Pedig egyik másik bringa 100-120 lovas:)...kívülről kap sarat, vizet, akár olajat is. Ilyen célra készülnek.
Igen, az se rosz csak mekkora méret bírná el a 26 pacit, vagyis max 20 az már jó :D. No meg a szíj meg a két szíjkerék újonann többe lesz mint a trakim :D
Igen azt én is úgy gondoltam hogy a motortartónak használt kazánlemeznél, a lenkerékre illesztett tengelyt csapágyaznám, hogy ne a főtengelyt terhelje a spanolás. Valóban amiket találtam neten az mind láncos, biztos nem vélettlen, a nyomatékot csak biztosabban viszi át, meg lánckerekem is inkább van, csak a méretüket nem tudom még, 7mm meg 10 mm vastag lánc kerekeim vannag, a gyári krumplivetőhöz adtak egy komplett sorozatot. No de hogy mi a lánc méret :D annak majd utánna nézek. Csak láncnál abban nem voltam biztos, hogy bírná e a főtengely fordulatát, de végülis a nagy motorokon is az van.
értem én a robikapákat is ,hogy szijjal ,ami egyben a kupplung is némelyik tipusnál :)
de azért a 2T trabi motor az 26?-28?lóerő valameik a 2 közül most nem vagyok hirtelen képbern :D
a birdásszij? IGEN !!! nem rossz ötlet :) és még ráadásul előnye is van , csendes,nem kell kenni ebböl kifolyólagosan nem veri a zsirt olajat mindenfelé :D,és még nagyobb igénybevételnél biztonsági funkciót is elláthat esetlegesen :) pl : durvább erőhatásoknál megcsúszik :)
hátránya viszont,hogy ne kerüljön olaj,zsir a közelébe...
Ja hát sok rotakapa szíjas...másrészt meg egyszer dolgoztam egy 100 éves kártológépen, ott csak a szíj volt a gyenge pont:)....de mondok egyet: bordásszíj:))))
ékszij hááát kitudja nem próbáltam még (csúszna ,vagy igen stabilra épiteni a motor főtengelye és a váltó tartóit... és jol ki spanolni 2-3 soros szijjtárcsákkal...
de egyszerűbb a lánc mert az még ha lazább,csörög is de mig át nem ugrik ,vagy nem szakad tutira van erőátvitel:)
lánccal kapcsolatban.. az egyszerű kismotor lánc(babetta,romet én ezekkel próbáltam ) "felejtős" üresen elbirja sajtás súlyát de ahol komolyabb erő kell ott inkább valami erősebb , nem tudom a nagyobbaké mint a mostanában elég nagy téma :) a pannónia "nem ismerem a tipust" (sajnos:s) pedig lehet sokat vesztek vele :s esetleg az a lánc mennyit birna el...
Sikerült szereznem egy komplett kistraktor vázat, csak motor kell bele. Lada váltó és lada kuplung van beletéve, meg valamilyen hátsó híd. Jó árban volt igaz van rajta még mit csinálgatni. Na mindegy a trabi motorját szeretném beletenni, de mivel már meg van a lada kuplung és elég jól meg van csinálva, arra gondoltam, helytakarékossági okokból, hogy csak a trabi motorját teszem bele. Egy kazánlemezre felcsavarozom kis távtartókkal, arra az önindító is rámegy. Aztán a lendkerékre lehetne rátenni a hajtást. Csak azt nem tudom hogy szíj vagy lánc hajtás lenne e jobb? Illetve mekkor méretű lánc vagy szíj bírná el a trabi erejét? Csinált már valaki ilyet?
Szóval láttam itt visszaolvasva pár őrült szerkezetet, hát gondoltam küldök ide egy két képet:)
A birtokomban van eme remek szerkezet:)...semmire sem jó, ritka őrült kókány valami, de végtelen szórakozásokra adott már alkalmat:)....
a legbiztosabb és egyben leggyakoribb kötések rajta a hegesztések:)))....A szerzési jogviszony vétel volt (bár erre büszke nem leszek sosem:) ) vontatás céljára, azt ellátta gyakorlatilag...igazából benzinből már a holdig eljutottam volna vele:)...de mégcsak felemelő volt, mikor 4-5 bringás haverral a platón szálguldoztunk a tanyán körbe körbe-körbe:))))
Előttem szólónak igaza van. Motorozom is, ha csak tehetem, így belekeveredtem már kipufogó barkácsolásba is párszor. Hossz, átmérő, töltőanyag meghatározza a karakterét. Ott ugyan ki van élezve a dolog, szóval egy motorkerékpárnál le lehet égetni szelepet, de lehet jót is tenni vele. Nem véletlenül vannak "kisipari" dobok, és nem csak a hang miatt.
Ezenkívül a hangtompítást mi megoldottuk úgy is, hogy a keresztmetszet szűkítése nélkül keringtettük a dobban a füstgázt. Ezt egy rajzzal lehetne érzékeltetni, de ne csőkígyót képzeljen el senki:)))
Alakul már az én gépem is!Lemezből csináltam egy kis zárt dobozt levehető tetővel,amibe bele raktam a 3db kapcsolót,az irányjelző relét,meg egy 15A-os biztosítékot!Az utánfutón már teljesen kész van a világítás,meg az irányjelző!Holnap megcsinálom a traktorra a lámpák és az irányjelzők tartóját,bekötöm azokat is és teljesen kész vagyok a villamossággal!Csináltam már képeket majd ha gép közelben leszek feltöltöm őket!
A rezó maga a kupufogócső,nem a végdob.A rezó (rezonátor) a kipufogó gáz nyomáslengéseit használja ki a henger átöblítésére.A miről írtok az csak a végdob.
A végdob egy cső,aminek a fala tele van furkálva,vagy eleve perforált lemezből hajlítják.Ezen a csövön egyenesen távozik a kipufogó gáz.Ez a cső egy vastagabb csövön van átfűzve.A két cső között vagy van kitöltőanyag,vagy nincs.Tehát ha lerakódik az olaj a gyapotban,csak a hangját fogja változtatni a kipunak. Ha félsz hogy kiég a gyapot,tegyél bele fémforgácsot,pl esztergályos műhelyből.De nem szokik nagyon hamar kiégni.A kitöltőanyag mennyiségével szabályozhatod a hangját.Ha keményre töltöd csattog mint egy kis krosszmotor,ha lazára hagyod tompább pufogó hangja lesz.A kipufogó hossza meg nem véletlen akkora amekkora.Traktorra is minél hosszabbat javasolnék,bár igaz hogy elmegy ezekkel a kis 20 centis csonkokkal is,de ha meglenne a kellő hossz,még nyomaték is több lenne benne.Meg akkor biztos nem fújja ki a láng a gyapotot.
de amugy kipuffogóra ,én annakidején csináltam trabantre is gyári dobot szétszedtem peremnél és gyapottal kitömtem jó keményre elég tompa hangja volt ,csak ugyebár a gyárilag kb 2 kilós dob gyapotostul lett legalább 5 kiló :D de szép csendes,de erőteljes hangja volt
benne egy levegőszűrő rácsa körbehajtva... nem égett ki nem érkezett :)))
hátt nem tudom mert igazán uyg lenne ha én csinálnék egy másikat mert uyg nézz ki h átkell vaditsam a mostanit mert még mindig hangos ez a folytás sokat segitettt de mindig hangos ezért lesz egy csö végig mint a rajzon lejebb sok kis lyukkal és körülöte megrakom üvegygapottal !!!!nem tudom h lerakodna e gyorsan !!!az enyémen rövid a könyök igy is este vert egy szikrát vagy egy lángot nem tudom de világitott heheh!!sztm, kiégetné magát mert ugye ezeknél nincs szelep ami lezárja kipuff lyukját részben a kipufogoban ég!!én iyg hallotam !!!nem tudom h jó e az elméletem!!!
Üdv!Az a fajta kipufogó amit te akarsz csinálni úgy hívják hogy Rezó kipufogó!A Simsonos korszakomban nagyon sok ilyet csináltunk a haverokkal,hozzávalók:üveggyapot,alu táblacső a dobnak,belső csőnek meg felhasználtunk bicikli vázat,régi fajta porszívó alu csövet...stb!(-: Jah meg Sok-SÖR!
ez így igaz!!!!!körülötte kitömheted üveggyapottal bár én nem raknék bele uygis kiég idöután!!!!az enyém sima dob belül van egy lemez azon egy 14lyuk foyltás miatt az kell hozzá!!!!