Nem a borral van a baj, Tafkó. Az alkoholizmus nem a bortól van és nem a bor tiltása rá a megoldás. Ezért nem is prédikált Jézus a borivás ellen, csak annyit mondott, térjetek meg - változtassátok meg a gondolkozásotokat. Én ittam bort korábban, de magamtól is beláttam, nem megoldás semmire. Azóta egy pohárnáll nem iszom többet és nem is hiányzik.
Elvéted a dolgot. Jézusnak a csodái nem öncélúak. Kenyeret nem azért sokszoroz, mert fel akarja hívni a figyelmet a kenyérfélék fontosságára, a házasságtörő asszonynál pedig nem azért szól, mert szerinte belefér egy-két alkalom. A bűnösökkel sem azért eszik. A figyelmet akarja felhívni. A mennyegzőnek is híre ment, és nem a musttól. Ilyen az ember, csak akkor figyel fel, ha valami rendkívüli történik.
János 2,10-re várom a válaszod (nem fogok rajta gúnyolódni, akármit is írsz, de válasszal tartozol.)
SZIA, láttam többször mint vívsz szélmalomharcot Biblia-értelmezésben.
Muszály, hogy meggyőzz akárkit is, vagy hogy Téged meggyőzzenek?
Mi múlik rajta..?
Az dicséretes, hogy nem úgy értelmezed az Írást, mint az "elvárt lenne"....:D
de lásd be egyszer, hogy pont a cél előtt esel össze.....: nem kell értelmezni...
nem kell lovagolni a szavakon: az ilyen írások nem arra valók. Ha úgy érzed, hogy
többet jelent számodra, mint amit az elemezgetők kihámoznak maguknak belőle... akkor élj vele boldogan. De ÉLJ! Ne csak beszélj...Az IGE cselekvést jelent......
Nem tudom, de itt most nem is az a kérdés. Itt most azt próbáltam exponálni, hogy ha ott valami főbenjáró dolog történt volna, akkor Jézusban csak felgerjedt volna valami, amivel tett volna az ott lévő bűntanya ellen. De én semmi ilyesmit nem olvastam.
És a bűnbeesett emberi természet a mértékletességéről híres. Azért van pl. MO-on 1 millió alkoholista. Sokan közülük is csak egy pohárral ittak, mert "bizonyítottan jót tesz". Ekkora kísértésnek nem teszi ki Jézus a z mebert. Nem ezért jött. Épp ellenkezőleg. Ha Jézus adott volna részeg embereknek alkoholt, nem úgy magyarázták volna, hogy Jézus megengedi az évi egyszeri, kétszeri, hányszori részegeskedést...?
Én pedig még mindig azt kérdezem: Miért akarod átformálni a Krisztust a saját képedre és hasonlatosságodra? János világosan leírta, hogy megittasodott embereknek adta a szőlőlevet. Illetve szerintem bort, de mindegy. Ahelyett, hogy kiűzte volna belőlük a berúgás szellemét, vagy prédikált volna a berúgás ellen, még adott nekik. Ha szerinted nem jó dolgot tettek azok ott a lakziban, akkor miért nem prédikált nekik a Názáreti? Miért nem parancsolt az alkoholista démonoknak, hogy kifelé?
Ez ostobság, már szó volt róla. Ha adott az embereknek, akkor bizony bort adott, nem oniost. Ha görög, görög, ha magyar, magyar. Nem kéne arabusul annak, aki nem tud arabusul egyébként. Nem áll neki jól.
Az onios egyáltalán mi? Egyértelműen kiderült, hogy bor. Timóteusnál, az esküvőn, és Jézus is részeges és nagyétű hírében állt, tanítványai is italozók hírében.
a házasságtörő asszonynak pl. azt mondta: Eredj el, és többé ne vétkezzél! De ezt nem mondhatta a lakodalmon, hiszen a borivás nem bűn, max a mértéktelenség, az pedig egyénfüggő, hogy kinek mi a mérték... vagy ilyesmi. :)
Meg lehet inni a vörösborból egy pohárral, ez bizonyítottan jót tesz. Meg lehet inni két-három pohárral, ettől már egyesek be is csicsentenek. Meg lehet inni fél litert, ez már a többségnél csúnyán néz ki, de vannak, akiknek egy-két liter sem kottyan meg. Mint látod, vannak fokozatok és létezik kultúrált alkoholfogyasztás, és az emberek többsége még a a lagziban is csak annyit iszik, amitől nem lesz rosszul, 1-2 pohárral. Ezt a mértékletes fogyasztást sem Mózes, sem Pál, sem Jézus nem ítélte el, és nem is az volt a dolga, hogy ezzel foglalkozzon.
Ja és a zsidóknak megvolt a kifejezésük mind a mustra, mind a borra (Mikaiás környékén keresgélj..), tehát nem kéne összemosni őket.
Tehát, kérlek, írd le, hogyan olvassátok a János 2,10-et.