Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
csak leirtam gyors "élettörténetét" nálam ami kb félév volt...
de megvan csak hát darabokban ,majd egyszer:) bár a gyújtásalaplapja nincs már meg odaadtam egyik havernak
de nem bántam meg! legalább megtudtuk,hogy ugyanis "univerzális alaplap mint rájöttünk " a Cagiva elefántján lévőre kisértetiesen hasonlít és valószinű ,hogy nem csak hasonlít de jó is rá //úgy voltam vele,hogy én nem tudom használni mivel a motor maga nem üzemel ,legalább ő vegye hasznát// :DDD
én is mikor méhecskézek hát hogymondjam 1-2 ezerforintbol bevásárolok szó szerint :))) és szebbnél-szebb,jobbnál-jobb dolgokat néha különbet mint ami itthol van :D
persze előfordul,hogy "kutatásnál elnézek valamit és mégse jó " gondolok olyanra hogy ott ugye röptében kapkodom össze a dolgokat mikor van 10-20 percem és itthol nézem át jobban:)
én is mentettem 1 éve egy RK-01 -et:))) 100ccm 2T MTD motor van rajta:)))
sok sikert hozzá!!!nekem ez elég ez az egytengelyes !!!!!nagybátyám azt mondta h ez naon jól sikerült hehehe 1be meg naon angy ereje van csak lekellsúlyozam de már rajta vagyok:D
Érdekes hogy mennyi robi 52 (tomos motoros robi) végzi mostansáhg az olvasztoban. Pedig nem rossz gépek. Ma kaptam eggyet ajándékba a barátomtol aki egyik rokonátol kapta aki a méhtelepröl mentette meg.
azt gondoltam,hogy féltengelyeket is vágni kellett :)
Igen hááát mit mondjak méhecskéböl származott az a Tomos kiskapa:)
egy ismerős által "lett megmentve az olvasztó elől" persze minimális anyagiakért cserébe:)
de nem sokat húzott:((( meg volt kopva a hengere és pénzem nem volt rá felujitani :s
hát de most mit mondjak a tanulópénzt megkell fizetni 5rugóm bánta vagy mégse? :)) mert a trakiba volt és jó móka volt igaz lassú de csak négy keréken ment ez 2005-ben volt akkor kezdtem el Mg szakképzőbe járni és épitgettem akkoris:)))
Én két hasáb alakú vasanyagot fogtam be úgy az esztergába, hogy az osztósík a forgástengelyre esett. Ez lett kifúrva megfelelő méretre, felhúztam a homlokát síkra, és kész volt a készülék ami satuba fogható.
Kaptam két fél furatot, amibe be tudtam fogni a csövet. Cső a satuban megfogva lánghegesztővel (és kalapáccsal) gyönyörűen peremezhető.
Rendszerint utánna reszelni kell a perem átmérőjéből, de neagyon szép munkát lehet vele összehozni.
Igen a trabi bölcsö de teljesen gyári állapotában van. A lengötrapézok vannak kivéve és helyettük laposvasbol s szögvasbol van megoldva a felfüggesztés. Természetesen sokkal rövidebb. Persze a féltengelyeket is kurtitani kellett. Az én lehajtásomon picit kissebb az áttétel mint a régebbi gépeken (gondolom Te abbol épitkeztél ha a tomos motorral oldottad meg ) Igy 3 ba szántok vele 4 be huzom majd a kocsit (ezt még nem probáltam). Igen lassu de szántani, havat tolni pont jo volt ! Ezeket már probáltam. Kormányozni könnyü. Eredetileg szarvkormányosra terveztem zárt difi nélkük nagyon nehéz volt irányitani azért kellett a harmadik kerék s a kormány . Igy tökéletes a kormámyzás.
Nem foglalkoztam vele még, meg nincs is itthon gázolaj.
De már megvettem a lada motort meg váltót, jövőre 4 kerekű lesz a gép.
Az alvázat már meg is hegesztettem:)
ABS motorok "helyzetére" vonatkozóan ajánlom figyelmedbe a YouTube-on
Vertical shaft 3.5 hp Briggs to Horiz, Oil mods . Szóval azért talán nem olyan egyszerű a dolog.Ha az lenne, nekem is jól jönne, mivel Trabi váltóm az van.
Ja ezt a hsz-t nem olvastam benne van a válasz a kérdésemre Tehát bent van a váltó is :)))
egyszerűen meg lehet oldani egy 1"-os csődarab egyik végén likat furni(ez megy a kapára) másik végére pedig fixre hegeszteni trabi kuplungtárcsa közepet és kész :)))
jól gondolom,hasonló a megoldás? én is csináltam régebben csak én Tomos 60ccm-robikapával :D marha lassú volt a gép :DDDDDDDDD
Első sorban azokhoz intézem a kérdésemet akik már "gyártottak" kipufogó-t.
Pannonia blokhoz szeretnék csatlakoztatni egy kipufogót ,de nem tiszta ,hogy hogy kell kialakítani azt a bizonyos "galért" ami a henger leőmlőjéhez csatlakozik ,és a hollander szoritja le
A trabi váltót nem vittem előre.A gép mellett van a kézifék előtt.Itt van róla kép.Egyszerűen meghosszabbítottam,hogy kiérjen a gép mellé,mert pont fölötte van a tank.
Köszi szépen a tippet, ez tényleg egyszerű, nekem elég rövidebbre is hagyni a féltengelyt, de az ötlet jó. Úgy gondoltam hogy a tartó lemezt szélsítem ki ami a gumibakkon fekszik és arra rakom a csapágyházat. Egyébként milyen láncot használsz? Azt a lánc spanoló részt is lekoppintom szerintem. A trabi váltó karját hogy sikerült előre vinni így hogy hosszában van a motor, mert ahogy a képeket nézegetem, már amin látszik, nincs két egyforma megoldás.
Egyszerü mint a bot, kapagép 5.5 mocival szükitett trabi elsö hidba de amire nekem kell egy ilyen gép ("szántani" havattolni a "birtokon" belül utánfutozni) arra pont jo.
Az még plussz elöny hogy ha ugy adodik, bármikor kikaphatom a kapagépet (3 perc) s használhatom eredeti funkcioban. Hátrány hogy ugy mozog mint egy targonca de ez szokás dolga. Még az ekének meg a hotolonak kell megcsinálnom a végleges rögzitését.