Keresés

Részletes keresés

józsika1986 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5918

Na  tervem van dögivel, ilyesmin és hasonlókon töröm a fejemet állandóan:)

egy ma délutáni röpke összeállitásom kivitelezés mondjuk bonyolultabb mint a képen de szerintem ez sem rossz 5let:)

Nos ez annyibol állna,hogy:

(hátulrol előre felé)

Rasant 1:6 lassítók

zsiga diffivel összeházasitva asszem 1:4

előtte pedig 1.1Trabi váltó belseje diffi nélkül:)

na a véglehajtások kivételével

a diffit és a váltót beépiteni egy h/sz/m:650-700/200/200mm kazánlemezböl összehegesztett dobozba,csapágyazva ami egyben egy önhördó,masszív szerkezet lenne,a véglehajtásokat belülröl csavarozva:)

és az egész hajtómű motor nélkül(8-10 lóerőben gondolkodok evvel közvetlen kupplungon keresztül meghajtani a TR1.1 váltót)

70cm lenne ,jó kiindulási alap 1-és 2 tengelyes trakihoz:)

mert ha elejére és hátuljára egy egy vonófej hegesztve van a hátuljára még ráadásul 3 pont kiépítés,akkor ha 1 tengelyes traki: a 3 pont helyére a "szarv csapokkal " a vonólapra értelemszerűen a pótkocsi

ha 2 tengelyes : akkor pedig az elejéhez csinálni egy "kis 3szög alvázat 2 kerékkel kormányszerkezettel amin kormánymű,tolórúd stb... megvan :) és az első vonófejjel egy csappal összeakasztani a tolórudat pedig a voólap mellé oldalra valahová szintén két fül közé egy csappal:) tehát igy, hogyfogalmazzam kapnék egy univerzális, egy és kéttengelyes törzscsuklós hátsóhajtásos kistraktort:)

amivel közúton lehet közlekedni ,és a pótkocsin elfér az "átalakító:)))

a terv szerinti szélessége a gépnek (rögtönzött méretek ami változhat és érzéseim szerint fog is: nyomtáv: 65-100cm közt valahol a hossza 2 tengelyesként: 150 cm-be belefér egytengelyesként ugye 70cm+szarva:)

Az áttételezés ha jók a számitásaim akkor a nyelestengelyhez viszonyítva 1:10?
mert akkor pl 2000/min motorfordulatnál,13"-os 55cm átmérőjű "közuti" kerekekkel:)
1.seb-fok.ban.
3,1km/h
4.fokban12-15km/h környéke?  ha jó nem pont a 4x-ese az 1. fokozathoz képest az áttétel csak megközelítőleg
Tehát kis kerti traktor kategóriában több célú kis gép lenne:)
ha kihajtások is lehetnek de hát ugye annak is csak a fantázia szabhat határt:)
(unalmamban a rendeltetése szerint "iskolai gyalupadon" állitottam össze:)

 

Elnézést ha esetlegesen zavarna valakit a tervem de ha én nem tudom megépiteni,vagy csak majd valamikor, legalább megosztom addigis :)

 

Ha eszembe jut valami hasonló érdekesség jelzem:)

 

(Az 1. és a 3.képen a motorelrendezés is látszik tehát fantázia szabhat határt :))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

józsika1986 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5917

értem nagyjábol kapizsgálom a lényeget:)

ahogy visszanéztem a képet jobban megnézve jól látom a féltengelyek felett van a "két alposvas" alatt? a váltótengely?

mert he igen akkor ebböl az állásbol a kép alapján "olyasmi megoldás mint a trabanté?"

 

na avval egyszerű a dolog ,ha olyan amire gondolok...

van ugye a "tervben lévő" tűzfal...

onnan vizszintesen egy tengelyt aminek vége meghajtva(mint a trabié)

azt a kapcsolókart ami a váltót működteti két helyen "perselyezni... " vagy csődarab bármi.. csak hogy ne mozogjon mindenfelé csak tengelyirányba és forditani lehessen (mint a trabiét)

és a végére pedig egy valamilyen vasat fixre ami mozgatja a váltón levő tengelyt :)

a tengelyre pedig... Na a legegyszerűbb ha olyasmi megoldás mint a trabié akkor megoldható hasonló elven a működtetése is :)

(a 2T trabit tudtam előre hozni) ahhoz tudom az alapján a kép alapján hasonlitani a váltó kapcsolási megoldását

annyi hogy ennél a tengely nem előre hátra van üresben hanem jobbra balra :)

Remélem tudtam segiteni ha mése akkor közösen szerintem kiagyalunk valami jó megoldást:)

 

Na igen épit az ember mindig alakit :)

és vagy jó vagy nem ha jó akkor lehet tényleg nem fogja használni az életben mire elkészül ha meg rosszat épit tuti szüksége van a gépre... "magambol kiindulva" mondjuk annyi különbséggel,hogy jó gépet még nem épitettem

 

 

 

Előzmény: nyulatkeresek (5913)
LittleHornet Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5916

no, kiderült:) a kipufogó volt a hunyó, ráraktam a tartalékot és gyorsan megoldódott. köszönöm a segítséget!!!

 

Hornet

Előzmény: LittleHornet (5890)
stihl guru Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5915

Majd jelentkezem még valamikor ez ügyben .

Előzmény: sanya 1978 (5914)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5914

Így gondoltam a rendszert én is.Esetleg egytengelyesnek jó ha nekem nem. Ne fessük az ördögöt a falra.Inkább nyugtass meg ha tudsz ilyet nézni.

Előzmény: stihl guru (5912)
nyulatkeresek Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5913

Természetesen előre-hátra az üres, de ezzel szerintem nincsen gond, hiszen ha most egyensre akarom kihozni, akkor fel-le lesz az üres (legalább is én így gondolom, csak azt nem tudom, hogy sebességbe tudom-e rakni, ha kialakítok egy hasonló támasztópontot, mint ami most van!?).

De azért amit Te mondasz az sem volna hülyeség, ha ugyanígy függőlegesbe meg leeht oldani!

Mert szeretnék egy "tűzfalat", hogy eltakarja a váltót, ami ugye függőleges lesz, amibe szeretném ha benne lenne ez a váltó rúd. Tehát egy falra képzeld el a dolgot, az a legegyszerűbb. Amit Te mondtál az is tetszene, mert ugyanúgy kéne váltani mint a kocsit nyilván, csak egy ugye nem vizszintesen hanem függőlegesen, de legalább egyélrtelműbb lenne.

Akkor már csak egy halálfejes váltógomb kell és száguldhat a szörny :oD

Állati kreatív dolgokat hoz ki az emberből egyébként a traktor építés, lehet h az életben nem fogom használni ha készen lesz (mert mire elkészül megőszülök) de olyan jó olajosnak lenni! Sosem értettem érgebben mért b***lnak annyian a kocsijukkal, de mostmár kezdem kapizsgálni :o)

Előzmény: józsika1986 (5891)
stihl guru Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5912

Véletlenűl se dobjad ki a hidat!Legrosszabb esetben eladod,vagy elcseréled valamire.Sikerűl menetirányba beforgatni,akkor kell eléje egy ZUK váltó,azt láncal hajthatja a Pannonia,a többi meg adja magát valahogy.

Előzmény: sanya 1978 (5907)
pirostraktor:) Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5911

á...köszi, na majd elnézek, hátha én is találok valamit:)

sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5910

Ipari úton van kb felénél.A konzervgyár felöl menve jobb oldalt.

Előzmény: pirostraktor:) (5909)
pirostraktor:) Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5909

:)...megdöbbenve olvastam a csabai méhtelepes sztorit:).....hol van most csabán ilyen, mert a régi nagy megszűnt nem?...én eredetileg csabai voltam

sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5908

Énmeg a ceruzát forgatom.

Előzmény: pirostraktor:) (5906)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5907

Kíváncsian várom!Érdekel milyen megoldást látsz benne.Nem szeretném kukába dobni.Jó állapotban van.

Előzmény: stihl guru (5905)
pirostraktor:) Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5906

Ja, de úgy, hogy a bal oldal lesz a jobb oldal....csak a híd röhzítése kerül alulra:)...érdekes dolgok:)...egy tekercs ragasztóra rajzolva a forgásirányt jöttem rá:)

 

Előzmény: sanya 1978 (5901)
stihl guru Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5905

Ha a belseje jó,akkor a Pannoniához jól passzitva nagyon jó gépet épithetsz belőle.Hétvégén,ha tehetem/ha a hó engedi/akkor nézek élőben ilyen hidat,meg ZUK hidat is,és akkor többet tudok mondani róla,ha érdekel.Nem mostanában volt dolgom ezekkel a hidakkal,amit mondtam,csak ugy emlékezetből mondtam.

Előzmény: sanya 1978 (5904)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5904

Úgylátom széjel kell szednem.Remélem nem lessz vele cumi!

stihl guru Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5903

Igen,megoldás lehet.Csak a fék légtelenitő csavarjai nem árt,ha felűl vannak,meg olajbetöltő,szellőző szelepre/ha van/figyelni kell.

Előzmény: sanya 1978 (5901)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5902

4 kerekű lessz.Pannónia meghajtással.

 

Előzmény: sanya 1978 (5901)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5901

Akkor csak anny a dolgom,hogy magát az egéssz hidat a fejére állítom igaz?Tehát 180 fokkal elfordítom.

Előzmény: stihl guru (5900)
stihl guru Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5900

Mondtad,hogy Trabi hajtásod volt,az meg ugye a gyújtás felől nézve óra szerint/jobbra/forog,és a dőmpered igy megy előre irányba.Na,ha ezt a hidat te beraknád traki hátsó hidnak,a jobb forgású hajtással pont tolatna gép.Ha egytengelyű gépet épitesz,akkor a kardáncsillag hátra fele nézve,hátulról jobbra forgatva  menne előre a gép.

Előzmény: sanya 1978 (5898)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5899

Mármint a kardán!

 

Előzmény: sanya 1978 (5898)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5898

Nem akarok értetlenkedni.De ahogy a képen látod úgy volt benne.Így nézve órajárásal megegyezően forog?

Előzmény: stihl guru (5895)
tibike93 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5897

az én gépemen ilyen gond nem lesz sztm!!hehehe mire az avastag csö eldugul no meg semmi nincs benne  csak egy szűkitö lemez ami adja a foyltást 14es lyukkal azt ennyi. a végénél megint van vagy 3-3,5 ös lyuk !!kezdet esni ma a hó de felénk naon szegényes!!!!még a fű is kilátszik bese inditótam a vezért hehehe!!!!!! TI HOGY ÁLLTOK EZZEL?

Előzmény: iskra (5888)
tibike93 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5896

leszeded öntesz bele kevés gázolajat  azt kiégeted azt elvleg jó is lesz :Dnem rég a simsonomnál volt ilyen heheh kb 80 as 100as szögnyi lyuk volt rajta  uyg tele volt koromal !!azt jah mikor huztam neki "le hörgöt"alapjáraton ment pörgöt!nagybátyámnak szoltam minjá mondta h mi a baj és télleg az volt!!télleg uyg elvolt dugulva!!jó 33as keverékkel használok minden 2ütemü gépet h jóbb legyen  kenése !!!!de ez ezzel jár h. a kipuffba lerakodik!!! 

Előzmény: LittleHornet (5890)
stihl guru Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5895

De jó lehet,csak figyeljél arra,hogy jó felé forogjon a kardán.Mivel a te hidad forditott hid,mivel elől van és hátúlról kapja a hajtást,a tükörképe az autóban lévő hidnak.

Előzmény: sanya 1978 (5894)
sanya 1978 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5894

Ezt én úgy értelmezem, hogy trakiba rakva nem lesz jó???

Előzmény: stihl guru (5892)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5893

Képben vagyok már oké , értem "leesett" :DDD

Előzmény: iskra (5884)
stihl guru Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5892

Nem kell megijedni,jó a ZUK felni a kisdömper hidjához.A ZUK hidnak más a kerékagy része,meg a difiház a forgásirányhoz van forditva,mert a ZUK hid a dömper vázában menetiránynak forditva lenne beépitve.A forditott forgásirány meg ugye nem használ a fogaskerekeknek.

Előzmény: sanya 1978 (5867)
józsika1986 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5891

Én azért gondoltam a derékszöghajtóműre,mert mivel a váltó nem gyári szerelési poziciójában van (nem keresztbe mert elsőhajtásos autóé vol t nem?)

és azért gondoltam ,hogy ugye van a kapcsoló tengely azt a váltórudazat forditja és tolja húzza (gyári állapotban) , na most ha erre igy lenne rátéve a váltó rudazat akkor a sebességek úgy lennének hogy "előre hátra az üres" ami gyárilag jobbra -balra...

és egy 1:1 áttételű szöghsajtással meg lehet oldani ,hogy gyári kapcsolási sorrend megmaradjon (kényelmesebb:)

 

én erre gondoltam

Előzmény: nyulatkeresek (5883)
LittleHornet Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5890

köszönöm mindkettőtöknek, van egy másik kipufogóm, ráteszem, és gyorsan kiderül:) 

 

Előzmény: tibike93 (5889)
tibike93 Creative Commons License 2013.01.18 0 0 5889

nyomni nyomaj kia füstöt csak mikro nagyobb terhelést több füst akkor nem birja kinyomni probált meg leszedni a kipufot ugy a dobot vagy nem tudom h mien a fürgéjé

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!