Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Az enyém nem lenne olajos mert nem kétütemün (sajna pancsim már nincs) lenne s eleve joval feljebb mint maga a motor de igazad van jo lessz az olaj nélkül is. Már csak egy harisnyát kéne szereznem. :)
gtur! Még régen egyszer kiszitettem egy kispolák motoros gépet. A fogyasztása kevesebb mint a trabié,de azért ez sem megy levegővel. Más a nyomaték, nem kell úgy pörgetni mint a kétüteműt, hogy a megfelelő teljesítményt leadja, hiszen a kétütemű csak fordulaton teljesíti az elvártakat, ahhoz pedig benzin kell. A másik nagy előnye, hogy nem füstől. Az való igaz, hogy a váltóját azt ne használd fel ha nem muszáj, de nem lehetetlen azt sem rendbe tenni. Én az egyes lovasekét húztam vele, úgy volt beállítva, hogy kb negyed gázon dolgozott a motor állandóan. A nagy lemez burkolatok végett kell neki a hely a vázban, de megoldható a művelet. Ha valóban olcsón jutsz hozzá és még jó is akkor hajrá.
Ha esetleg van a környékeden bádogos, akkor ő olyat készít amilyet szeretnél./ Most úgy is ráér a tetőn nem kell mászkálni / Én egy öreg Riga tank beöntőjét és a csap kivezetőjét "kifaragtam" a rozsdás tankból. Elmondtam, mit szeretnék és hogyan, milyen alakút, milyen méretüt. Ő elkészítette és teljesen jó lett a feladatát ellátta és még csúnya sem volt. Nekem akkor ez 5 liter boromba került.
Nem kell, hogy befújd olajjal, olajos lesz az idővel, főleg a Pannónián. Annó még a szervízben a Trabant légszűrőkre, a papír hengerre is tettünk ilyet. A sok apró bogár mind rajta volt.
nálunk is volt egy polos motoros traki a fogyasztását nem tudom!!de h volt benne erő az tuti!!!tz4k hasonlatra volt csinálva !!télleg naon harapot elsönek oylat akartam mert az a gép naon megtetszett
Sziasztok! Ma felkínáltak egy Polski fiat 126-ot megvételre. Szerintetek a motorja jó lenne a gépembe? Mennyit fogyasztanak ezek a motorok. Mostanában annyit kínlódok ezzel a Pannónia motorral, hogy gondolkodok a cseréjén igaz eddig Trabant motort akartam, de ez jobb vételnek mutatkozik. Nem tudom mit csináljak.Keresgéltem videókat ilyen motorral szerelt traktorokról, pár lengyel felvételt találtam.
Olyan doboz benzin tankot Te hol szereztél, mert én itt mifelénk nem találok, hegeszteni nincs miből. Nem tud nekem valaki egy ilyen szép laposabb fajta (max 15-20cm magas) 10-20l-es tankot eladni, vagyakár kisebbet? A motor tankok nemigen férnek el a gépemen esztétikusan, ezért kéne.
nem semmi!!tetszik a géped!!!!de nem cserélném el enyémet hihihih:D:Pcsak viccc bárcsak énis igy próbálhatnám már h mit bir dehát .......semmi munka se hó semmi:S
azt akarok heggeszteni rá mert onnan lesz meghajtva a hidraulikaszivatyú, meg tudnád mondani hogy mekora az átmérője a szíjtárcsának hogy mire oda jutok addig keresgélnék rá valót.
Szia, ha nem használ a karburátor tisztitás akkor, főtengely szimering csere. És ha már szétszedted akkor egy lánckerék hegesztése a szíjtárcsa belső oldalára.
egy pucolás lehet hogy ráférne. szétkapom a karbit kipucolni csak még nem láttam trabi karbit belüröl meg a beálitásával is tartok töle hogy gondjaim lessznek.
Gokartos, én még arra emlékszem, hogy azt írtad egyszer, hogy te elzárt légszűrővel jársz öt deci benzinnel és így is tud a géped mindent amit kell. Ha el van zárva a légszűrőd, akkor hogy szív port? De lehet, hogy már én nem látok jól dolgokat. Néha egy-egy beírás után gondolkodóba esem, hogy a bizonyítványom vissza kellene adnom és a pár évtizedes tapasztalatom semmit sem ér. Annyit azért mindenképen megtehetsz, hogy a léégszűrőre a "mama combfikxes" kilyukadt harisrnyájából levágsz egy darabot és azt ráhúzod a szűrőre. Egy réteg is elég, de ha kettőt teszel az sem gond. Amikor úgy látod, hogy nagyon szutrykos akkor eldobod és teszel másikat. Majd meglátod mennyi kosz marad rajta. Az ne zavarjon, hogy a légszűrőből "csöppen a benzin". Ez a kétütemű motor sajátossága miatt van így, / keresztöblítés/ de ebbe most ne menjünk bele.
Valóban elég gagyi. Egy olajtükrös szűrő, +valami gégecső egy "mezgé" boltból optimális élettartamot biztosít a motornak.
Érdekes, hogy egy öreg motorszerelő méltatta a Pannóniát, hogy annak akármennyire csak a kavicsot tudja kiszűrni a szűrője, nem látott még olyan forgattyúsházat, ahol lett volna lerakódás a retekből. Ellentétben a többi keleti csodával.
Egy olyan kérdésel fordulok hozzátok, hogy megtörtént az első inditás (menni még nem ment csak be lett inditva) pöcre indult, de viszont mikor vissza tolom a szivatót leál. Trabi motoros akinek van tipje segitsen. Azt nem tudom befojásolja-e hogy kipufogó még nincs rajta csak a csonk?
Lenne még egy kérdésem!Miért van az hogy a levegőszűrő aljában néha benzin szokott lenni?Az úszóm vadi új,szerintem jól bevan állítva az úszó szint is!A benzin csapom is vadi új,meg sokszor úgy állítom le a traktort hogy járó motornál elzárom a benzin csapot és leáll magától mert ugyebár kifogy a karbiból a benzin!Müködés szempontjából nézve nincs vele gond több napi állás után hidegen max 4rugásra indul!Melegen pedig 1rugás!Az alapjárata is jó!
Üdvözlök mindenkit!Lenne egy kérdésem a Pannoniásokhoz!Ti nem találjátok kevésnek a Pannonia gyári drótszövetes,elzárható levegőszűrőjét?Szerintem nagyon sok port átenged,mert nagyon átlátható!Vagy csak az enyém az?
Üdv!Nemrégiben építettem ki a világítást és az irányjelzőt a házi készítésű pannonia motoros trakimon!Nem olyan nehéz mint ahogy gondolnád!Képpel nem tudok segíteni,de megpróbálom érthetően leírni!Vásárolsz egy 12V-os 2állású billenő kapcsolót autósboltban ami itt felénk 570Ft-ba kerül és nem nehéz befogatni sem mert valahová a lemezbe csak egy 12es furatú lyuk kell amibe bele fogatod a kapcsolót!Veszel még egy késes biztosíték foglalatot ami felénk 150Ft és rádugós normál saru csatlakozása van!Elhozol az akksi pozitív sarujától egy szál vezetéket amit a biztositék foglalat egyik lábára kötsz!Fogsz egy másik vezetéket amit a foglalat másik lábára teszel és igy már a biztositékon keresztül folyik majd az áram!Ezt a szál vezetéket rákötöd a kapcsoló kózépsö lábára!A két lámpának a pozitív szálát pedig rákötöd a kapcsoló másik lábára!Naggyából ennyi lenne!Remélem érthető voltam!