Keresés

Részletes keresés

Gokartos Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6314
A gyertya általában amikor kiveszem belőlle megpucolni mindíg kormos!
Előzmény: Lki1 (6312)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6313
Mivel hogy nagy az áttétel a motor meg a váltó között így üresen sík aszfalt úton az átfúvókázott karburátorral 4.-ben nem egészen fél gázzal 50Km/h de ettől nem tud már többet mert nem bírja a motor hiába húzom már neki a gázt nagy az áttétel!De viszont hameg a két váltó 1es-1esben van akkor iszonyat erő van benne mert csak szinte lépésben megy!Majd idővel ki akarom cserélni a váltón lévő lánckereket nagyobbra mert fölösleges ez a nagy végsebesség ha megrakva úgysem tudom kihasználni!
Előzmény: Lki1 (6299)
Lki1 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6312

Ezeket a motorokat építették már akkor is más gépekbe. Vasúti hajtányok, sífelvonók, (emlékeim szerint) Nyírség, vagy Szabolcs áruszállító, stb.

 

A keverési aránynak 15kg levegő az 1kg benzinhez a legoptimálisabb. Nem mindegy, hogy milyen módon jutsz el ehhez az arányhoz? Gondolok arra, hogy valamivel nagyobb fúvóka, nyitott légszűrővel.

Úgy emlékszem, 13/1-ig lehet soványítani a keveréket.

Azt jó lenne tudni, hogy milyen arányú keverékkel dolgozol.

Gyertyakép milyen?

Nagyon kevésnek tűnik nekem is az a fogyasztás amit írtál.

Előzmény: Gokartos (6307)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6311
Lényegében énis rosszul kezdtem neki a dolognak mert a csónakmotor szerelő barátom aki egyben szerszámkészítő és járműgépészeti teknikus is aki kapott Magyarországon szabadalmat az ötletére és megis valósította,ő mondogatta nekem hogy miért kînlódok más karburátorokkal miért nem dűznizem át a gyárit!?Ekkor már a 3sikertelen karbi csere után már úgy döntöttem miért ne!Kimentem a helyi motorosboltba és megvettem a 2db Simson fúvókát,amit bele is építettem és azóta így használom!
Előzmény: Sz zoltán71 (6301)
nyulatkeresek Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6310

Kedves fórumtársak!

Zárt kiskert=külterületen levő kiskert, szántó, gyümölcsös, szőlő, kaszáló!

A falu belterületén levő zöldségest vagy egyéb művelésű terület nem tartozik a bejelentés kötelezettség alá!

Nekem legalább is ezt mondták az okosok, ha valaki kiollózzná a jogszabájt (és abból az ellenkezője derülne ki) és netán tévednék akkor van baj!

Előzmény: tibike93 (6309)
tibike93 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6309

nehogy már az udvarban lévö kertemet is megadoztassák!!!jó h nem veszik el a terményt minjá nem???akinek van több 100 hektárja azt meg haggyák vigan dolgozon vagy mi???komolyan mondom ezek aztán már nem tudják honnan szedjék el az ember pénzét azt a keveset is ami van!!gondolom ha sok pénzünk lenne nem kéne épiteni traktort hanem megvennénk a boltba!!!sajna ez nem igy van !!nálunk kivolt plakátolva ez de nem olvastam el énse!!maj dholnap megkukantom ha megvan még!!

Gokartos Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6308
Most láttam énis nemrég a híradóban,de majd elolvasom mert nem láttam csak már a végét!Ott arról beszéltek hogy regisztráltatni kell a kiskerteket ami 6000Ft ba kerül,ha ezt valaki elmulasztja megbüntetik!
Előzmény: Furak (6305)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6307
Nem kellemetlen a modorod!Minden hozzászólásra szivesen válaszolok!Igen jól veszed ki a szavaimból kevesebb üzemanyag és kevesebb levegő!Én ezt a megoldást tavaly július vagy augusztus óta használom azóta rengeteg kertet kiszántottam az ősszel meg azért elég sokat mentem vele és a motorhoz még nem kellett nyúlnom,még a gyertyát sem kellett kicserélnem!A motor mintmár írtam a szokottnál jobban nem melegszik és az elzárt levegőszűrőnek köszönhetöen nem annyira szegény a keverék,tehát nem jár levegősen!Teszek fel énis egy kérdést:A mérnökök annak idején miért nem számoltak azzal hogy majd valamikor a Pannonia motorkerékpárból majd kiszerelik a blokkot és külömböző építésű háztáji kistraktorokba beépítik és miért nem gyártottak hozzá kiegészítőként turbó hűtést!?Annak idején a mérnökök kifejlesztették a karburátort a motorkerékpárhoz a fúvókákkal eggyütt amitől el lehet térni igaz nem drasztikus módban!Lényegében ha megnézed a többi motorkerékpár karburátorait mint például a Simsonét ott is eltudsz térni a gyári összeszereléstől,mint fúvóka,mint úszószint tekintetében és attól függetlenül ugyanúgy működik a motor!
Előzmény: Lki1 (6299)
Tőkés Józsi Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6306

üdv!

Mindenképpen uaz híd viszont nekem az lenne a legjobb ha cserébe adhatnám a lada hidat! te hol vagy helyileg?

Előzmény: gyurikaur (6277)
Furak Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6305
tibike93 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6304

jó estét mindenkinek már egy hete nem irtam de nagy munkában vagyok csinálom az ekét a gép után !!!!majd csinálok egy két kéept h oldottam meg !!!lovas ekét is huzhatja és a váltva forgatos ksi ekét is krumpliszedéskor  vagy egyszerüen töltögetni!!!

koaa85 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6303

Szép estét! A hétvégén már eljutok a tank kérdésköréig, a trabim tankja sajnos kuka, ezért egy poroltóból akarom megcsinálni. Viszont a csap. Ezen agyalok miböl oldjam meg, a trabi csapja már szétmállott, van egy pár régi motorokról, de a csatlakozásuk nem egyszerű. Azon godolkodtam hogy sima félcolos golyóscsappal meg lehet e oldani? Mert heggeszthető menetvéggel sim ügy volna. De sehol nem láttam még, lehet hogy nem bírják a benzint az ilyenek? Valakinek tapasztalat?

ati791122 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6302

Sziasztok

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a két váltot (trabi/zuk) láncal kötném össze most tudnék szerezni egy vezérmüláncot talán ladábol van, szoval az birna a kiképzést nem lenne gyenge? Aki tudja reggelig válaszoljatok légyszi mert utána eltüntetik.

Sz zoltán71 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6301

  Mindenkit üdvözlök.   Fogyasztása a pannóniának?  Nehezen értem miért, miért folyik a vita a fogyasztáson, be kell álitani mindent szépen ahogy kell.  Vagy ha jobb megoldás van akkor kipróbálni ha válalkozó szelemü valaki.   Amikor kezdtem motorozni akkor is ugyanazt a távolságot tehettem meg egy tartály benzinnel mint most, csak most 100Ft-ért nem adnak 5l benzint.   És énszerintem ezért feszegetitek a fogyasztást,  Gokartos leirta a tapasztalatait, de nem irta le hogy menyi ideig tartott amig ki kisérletezte.  Én elolvastam és amikor kicserélem a fuvókákat akkor mentesülök egy csomó kudarctól ami velejárója a kisérletezésnek.          

balog001 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6300

Üdv nem akarok beleszolni a légszüröbe de én a tatranra Trabant légszürö házat tettem papír szürövel! Le kell szükiteni a szivo részt mert nem tudsz alapjáratott állítani! Amugy nagyon jol müködik! Régebben a pancsira is ezt tettem!

Előzmény: Gokartos (6285)
Lki1 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6299

Ahogy kiveszem a szavaidból, a fúvókákkal elszegényíted a keveréket, a súbertűvel és a légszűrő elzárással visszadúsítod, ami által a max belépő levegő mennyiségét maximálod.

 

Ezt a fejlesztőmérnökök miért nem alkalmazták annak idején? Ők általában okosabbak a szakterületükön, mint az átlag felhasználó.

Nyélgázon mit produkál a kisgép?

Nem lesz motorkárosodás hosszútávon? Kevesebb bejuttatott üzemanyag-->kevesebb kenőanyag.

Ne vedd zokon, ha netalán kellemetlen a modorom, nem szándékos. Csak számomra logikátlan.

Előzmény: Gokartos (6298)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6298
Próbáld ki!!A gyári 120as főfúvókát cseréld ki a Simsonhoz kapható legnagyobbra ami 72es!Az alapjárati 40est cseréld ki 35ösre,a súbertűt ragd a legalsó állásba hogy a legtöbb kaját add neki és zárd el a légszűrőt!Ha ezt megteszed akkor várom a véleményed és tapasztalatod!De egyébként tehetsz bele a 120as és 72es közötti fúvókát is mint pl 90es már azzal is csökken a fogyasztás és a teljesítmény nem romlik!Kikell tapasztalni!
Előzmény: Lacman68 (6296)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6297
Ezt a fogyasztást én csak a szántásra írtam!De ugyebár ezt még nagyon sok tényező befolyásolja:talaj kötöttsége,ekevas állapota,eke jó beállítása!Nekem az ekevas tavaly tavasszal lett megkovácsoltatva,van az ekémen mankó kerék is és 1/1 ben húzom negyedgáznál nem nagyobb fordulaton lépésben!Ha már közlekedek vele másabb a fogyasztása!
Előzmény: Lacman68 (6296)
Lacman68 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6296

Távol álljon tőlem,dehogy is akarnék ilyet...:) De hidd el,mindenki boldog lenne,ha "hirtelen" 20%-ra esne vissza a bármilyen járgányának fogyasztása! Mert végül is egy gyári konstrukciónak"adtál egy pofont",hogy mit nekem,majd én megmutatom! Ha ez valóban ilyen látványosan sikerült,akkor igenis tudhatsz valamit! Írhatnál esetleg részletesebben a karbi ténykedésről...:) / Kíváncsi lettem,erősen :)

Előzmény: Gokartos (6295)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6295
Mindeggy énmár mondtam hogy nem akarok veszekedni,aki kételkedik próbálja ki!
Lacman68 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 6294

Értelek és elfogadom amit mondasz,de épp az imént írtál magad fogyasztásokat...Mert ezek szerint 250 köbc,meg vagy százkilós súly,miközben"beakad" a földbe egy eke révén,óránként 5-7 deciből produkálja mindezt ? Csupán a duplájából,mint egy alapjáraton ketyegö 50-es ?

Előzmény: Gokartos (6293)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.04 0 0 6293
Igen!De nézd már meg egy 50ccm-is Simson fogyasztását 100Km-en 2-2,5l!Már ez is jóval kevesebb mint azoknak a pörgős robogóknak!De tudnák még példákat Aprilia sm 50 6-7l és 7000es fordulat alatt nincs teljesîtmény!Babetta 1-1,5l és azis 50ccm!A T5ös Pannónia amúgyis egy lomha,nem nagy fordulatú motor ami 1/3 gázállásig az alapjárati fúvókán keresztül kapja a benzint és nem kell agyba-főbe húzatni hogy legyen teljesítmény!
Előzmény: Lacman68 (6289)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.04 0 0 6292
Mikor hozzám került a traktor nagyapámtól,próbálgattam itt a faluban üresen oda vissza,és nagyon sokat evett!Utánna elkezdtem kisérletezni más motorok karbijával:Mz,250es Aprilia ésJawa amik sajnos nem váltak be!Így úgy döntöttem hogy vlssza teszem az eredeti karblt egy új úszóval és kissebb fúvókával,mert nagyon sok maszek fuvarom volt meg kertszántásom ami olyan fogyasztás mellett nem kifizetődő!Én úgy oldottam meg mivel hogy kevesebb benzint adtam neki így kevesebb levegőt is,mert elzártam a légszűrőt!Így lényegében csökkent a teljesítmény is igaz nem drasztikus mértékben,de a motor a megszokottnál jobban nem melegszik,az alapjárata is jó,könnyen is indul,nem durrog és nem jár(levegősen)
Előzmény: caterpillar20 (6290)
Lacman68 Creative Commons License 2013.02.04 0 0 6291

Ha még nem adták el,akkor érdemes elgondolkodni...!!  50-ért "ajándék"...!                                                                            http://aprod.hu/hirdetes/hazi-keszitesu-kis-traktor-vaz-elado-IDQwsb.html

caterpillar20 Creative Commons License 2013.02.04 0 0 6290

Igen én érdeklődtem és olvastam is múltkorába a hozzászólásokat, most is azért kérdeztem meg hátha tud még hozzáfűzni. Igen ez tényleg nagyon jól hangzik, de nem fullad a gép, nem melegszik? Mz-nél énis próbáltam azis kevesebbet evett, de melegedett :/.

Előzmény: Gokartos (6287)
Lacman68 Creative Commons License 2013.02.04 0 0 6289

Egyszer,robogós téma volt az írdatlan fogyasztás(3-4L) az 50 köbcenti és teljesítményhez mérten...Kétütemű,hatásfoka csak fordulaton van stb.Kipróbáltam! Sztenderen állva,alapjáraton!! 3 dl fogyott el 1 óra alatt...!! 50 ccm és terheletlenül-alapjáraton.

Előzmény: Gokartos (6287)
Nagy10 Creative Commons License 2013.02.04 0 0 6288

Szia! Ezt a minimális fogyasztást csak az átfúvókázással érted el? Nagyon jól hangzik.

Előzmény: Gokartos (6287)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.04 0 0 6287
Volt már erről szó itt a fórumon aminek veszekedés lett a vége és ha jól emlékszem akkor is,te érdeklődtél a Pannonia fogyasztása után,de ha esetleg tévednén akkor előrre is elnézést kérek!Nekem nagyon jó állapotban lévő T5-ös blokkal szerelt szarvkormányos traktorom van átfúvókázott karbival,aminek a mért óránkénti fogyasztása 1fejes lovas ekével 5-7dl!Ezt nem vita tárgyaként írom,aki kételkedik próbálja ki!
Előzmény: caterpillar20 (6276)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.04 0 0 6286
Nekem is ez volt a problémám,de szerintem ilyen rövid távon nem olyan jó ötlet mert dörzsölni fogja a szîj magát!Jobban inkább hosszabb távon kivitelezhető ez a megoldás!
Előzmény: abodi72 (6284)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.04 0 0 6285
Üdv! Nem akarok okoskodni,de mostanában én is nagyon sokat gondolkoztam azon hogy a trakimon lecserélem a gyári Pannonia T5 légszűrőt,mert ugyebár az is olyan mint a szita,és arra jutottam hogy talán jó megoldás lenne rátenni a komplett 2T Trabi légszűrő hzat a szűrővel,vagy aŸ MF70-ét és egy gumicsővel összekötni!
Előzmény: pannonia p10 (6269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!