Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Ja ezt a hsz-t nem olvastam benne van a válasz a kérdésemre Tehát bent van a váltó is :)))
egyszerűen meg lehet oldani egy 1"-os csődarab egyik végén likat furni(ez megy a kapára) másik végére pedig fixre hegeszteni trabi kuplungtárcsa közepet és kész :)))
jól gondolom,hasonló a megoldás? én is csináltam régebben csak én Tomos 60ccm-robikapával :D marha lassú volt a gép :DDDDDDDDD
Első sorban azokhoz intézem a kérdésemet akik már "gyártottak" kipufogó-t.
Pannonia blokhoz szeretnék csatlakoztatni egy kipufogót ,de nem tiszta ,hogy hogy kell kialakítani azt a bizonyos "galért" ami a henger leőmlőjéhez csatlakozik ,és a hollander szoritja le
A trabi váltót nem vittem előre.A gép mellett van a kézifék előtt.Itt van róla kép.Egyszerűen meghosszabbítottam,hogy kiérjen a gép mellé,mert pont fölötte van a tank.
Köszi szépen a tippet, ez tényleg egyszerű, nekem elég rövidebbre is hagyni a féltengelyt, de az ötlet jó. Úgy gondoltam hogy a tartó lemezt szélsítem ki ami a gumibakkon fekszik és arra rakom a csapágyházat. Egyébként milyen láncot használsz? Azt a lánc spanoló részt is lekoppintom szerintem. A trabi váltó karját hogy sikerült előre vinni így hogy hosszában van a motor, mert ahogy a képeket nézegetem, már amin látszik, nincs két egyforma megoldás.
Egyszerü mint a bot, kapagép 5.5 mocival szükitett trabi elsö hidba de amire nekem kell egy ilyen gép ("szántani" havattolni a "birtokon" belül utánfutozni) arra pont jo.
Az még plussz elöny hogy ha ugy adodik, bármikor kikaphatom a kapagépet (3 perc) s használhatom eredeti funkcioban. Hátrány hogy ugy mozog mint egy targonca de ez szokás dolga. Még az ekének meg a hotolonak kell megcsinálnom a végleges rögzitését.
hello igen !!láttam a videót!az a pannóniás kék tankal?enyém most kb oylan 80 100 között ingadozhat!!de van egy 20kilós súly amit most fogok felrakni rá régeben a brigsemen volt elöl meg van 2kerek súlyóm azt meg a kerékre probálom rárakni majd!!nagybátyám azt mondta h még 1 mázsát rálehetne pakolni!!
üdv midnen kollégának!!azt szeretném kérdezni h szántás egy lovas eke jó vagy nagy asziszem 25 v 28 cm ert fog az eke vas elbirják az iylen egy tengeyles gépek?vag yvalamiksiebbet kéne felrakjak?holnap küdlök képet meg a megigért váltva forgatosról egyben krumplikiszedöröl!
Üdv!Nézelődtem én is a ZUK-hid miatt,de eredeti dömper hidat nem sikerűlt nézni,mert nagyon belepte a hó.A hidat forditsad úgy,ahogy a traktorba berakni gondolod.Álljál a motor helyére,arcal a hátsó hid felé.A hidtest középen osztva van,egy szélesebb/abban van a kúpkerék/részre,meg egy keskenyebb részre.Ha minden oké,akkor előről nézve bal kéz felé van a vastagabb rész,jobb felé a vékonyabb rész.A kardáncsillagot hajtva meg jobbra/óra forgás iránya/a fékdoboknak előre irányban kell forogni.A féklemezeket meg beforgatod,felűl legyen a munkahenger.Ha igy összejön,akkor a beöntő és leersztő csavarok alul vannak,nem felűl.A beöntö csavar nivócsavar is,addig kell tölteni olajjal.
Szép estét! Na ma hólapátolás után méregettem egy kicsit, és végképp elhesegettem azon gondolataim, hogy a trabi fötengely fordulatát közvetlenül viszem a lada váltóhoz. Szép lett volna de macerás. 4-4 cm nyújtok a motortéren és ha passzentosan is de befér a trabi váltó, az aksi meg megy az ülés alá. Ha javul az idő ki is veszem a trabi motort és bele próbálom. Mostmár csak az a kérdésem hogy hogy tudom, egyszerűen és megbízhatóan lánccal levinni a halytást a trabi féltengelytől? Mármint hogy tudok lánckereket illeszteni a féltengely helyére? A váltót nem akarom megbontani, még sose szedtem szét ilyet, nem most kezdeném. A másik oldalt meg fixen lerögzítem. Ez a terv persze.
Na, ma átfordítottam a tengelyt,leszedtem a fékdobot,belekukantottam.Minden tiszta,vastag a fékpofa,semmi váll a dobon.Csak annyit kell csinálnom,hogy 180 fokkal elfordítom az agyon az egész fékrendszert az azt tartó tárcsával együtt.De a difin lévő beöntő nyílás(ebböl kettő van kb 5 cm-re egymástol) alulra kerül,így az lessz a" leeresztő"csavar,felül pedig csinálok egy beöntőt.A tartófüleket levágom és azt is 180-al elforgatom.Így már jó lessz,megnyugodtam!
Egy kérdés:mennyi olaj kell a difibe?Szintcsavart nem láttam.
Elbeszéltetek mellettem, mert én nem a végdobról beszéltem, hanem a kiömlő részén is van egy, amit nagyapám készített, most hogy szerelem meg fotóztam vettem észre hogy az egyik lemez eltört azt meg is kell hegesztenem h ne zörögjön. Azon a hérom lemezen a fölsőn középen, a középsőn kétoldalt, az alsón szintén középen vannak lyukak és elvileg az alsóból kellene kijönnie gondolom, de végülis a végén levő lyuk úgy van hogy a kzépső és az alsó részből is távozhat a füst.
A végdob nemtom milyen motorról való, de benne van egy jó furulya egyéb kitöltés nincs benne.
No, ma nekiálltam szétvágtam az egész műszerfalat és talán a váltókart is sikerült belőnöm!
Annyit csináltam, hogy megváltoztattam a szögeket, az új kar kb 60 fokban dől a menetesszáron, míg a régi 90 fokban, és a váltótengelyről is levágtam a "perselyt" és azt is befordítottam kishíján szembe, mert az is ferdén volt, agy magasabban áll a kar.
A számítógép nekem sem az erősségem nem is tagadom...:D
A képeken hogy forgattam a motort... az odáig oké :) de azt csask azért ,hogy a motor beépitését tekintve több variáció lehet(az volt kéznél)
am egy ismerős mondtam,hogy ezeket a fűnyirómotorokat egyszerűen átllehet alakitani működését tekintve álló vizsintes tengelyű motornak... mégpedig,úgy,hogy a hajtó kar aljára egy lemezkét csavarozni ami felcsapja az olajat (szóróolajzás) na és persze az olajbeöntőt,karburátort megvariálni :D
Nem tudom a linket így meg lehet e nyitni de most találtam meg a faszabukkon egy régi videót a trabimotorosomrol mikor elkészült... :)
hang és képminőség nem a legjobb (telefonnal készült az a videó)
Nem rosz, hogy forgatod a motort csak azt látom, hogy négyütemü, azt viszont ajánlatos a gyárilag tervezett állásában beépíteni. Ha kétütemü lenne akkor csak a karburátornak kell gyárilag tervezett állásban álnia.
Nekem elfogadta a rajzot, de ne kérdezd, hogy csináltam mert elmagyarázni nem tudom, sokszor már annak is örülök ha a jó billentyüt megtalálom. Komolyabb dologhoz segitséget hivok :(
Én szurkolok neked az építéshez.Remélem hogy ellátsz majd minket sok-sok fotoval meg tapasztalattal amit menetközben szerzel.Ami leginkább teszik az a saját váltod,mert már én is gondolkodtam hasonloban,hogy kissebb legyen igy bárhová beépithetö,ha két váltot akar összehozni az ember.Azt látom hogy begyüjtötted már a fontosabb dolgokat most már csak a sör kell meg a kitartó lendület és lesz belöle egy komoly jol müködö biztos hogy jo kis muri lesz. :)))) Jó szorakozást,és kitartást!!!!!!