Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Igen!De nézd már meg egy 50ccm-is Simson fogyasztását 100Km-en 2-2,5l!Már ez is jóval kevesebb mint azoknak a pörgős robogóknak!De tudnák még példákat Aprilia sm 50 6-7l és 7000es fordulat alatt nincs teljesîtmény!Babetta 1-1,5l és azis 50ccm!A T5ös Pannónia amúgyis egy lomha,nem nagy fordulatú motor ami 1/3 gázállásig az alapjárati fúvókán keresztül kapja a benzint és nem kell agyba-főbe húzatni hogy legyen teljesítmény!
Mikor hozzám került a traktor nagyapámtól,próbálgattam itt a faluban üresen oda vissza,és nagyon sokat evett!Utánna elkezdtem kisérletezni más motorok karbijával:Mz,250es Aprilia ésJawa amik sajnos nem váltak be!Így úgy döntöttem hogy vlssza teszem az eredeti karblt egy új úszóval és kissebb fúvókával,mert nagyon sok maszek fuvarom volt meg kertszántásom ami olyan fogyasztás mellett nem kifizetődő!Én úgy oldottam meg mivel hogy kevesebb benzint adtam neki így kevesebb levegőt is,mert elzártam a légszűrőt!Így lényegében csökkent a teljesítmény is igaz nem drasztikus mértékben,de a motor a megszokottnál jobban nem melegszik,az alapjárata is jó,könnyen is indul,nem durrog és nem jár(levegősen)
Igen én érdeklődtem és olvastam is múltkorába a hozzászólásokat, most is azért kérdeztem meg hátha tud még hozzáfűzni. Igen ez tényleg nagyon jól hangzik, de nem fullad a gép, nem melegszik? Mz-nél énis próbáltam azis kevesebbet evett, de melegedett :/.
Egyszer,robogós téma volt az írdatlan fogyasztás(3-4L) az 50 köbcenti és teljesítményhez mérten...Kétütemű,hatásfoka csak fordulaton van stb.Kipróbáltam! Sztenderen állva,alapjáraton!! 3 dl fogyott el 1 óra alatt...!! 50 ccm és terheletlenül-alapjáraton.
Volt már erről szó itt a fórumon aminek veszekedés lett a vége és ha jól emlékszem akkor is,te érdeklődtél a Pannonia fogyasztása után,de ha esetleg tévednén akkor előrre is elnézést kérek!Nekem nagyon jó állapotban lévő T5-ös blokkal szerelt szarvkormányos traktorom van átfúvókázott karbival,aminek a mért óránkénti fogyasztása 1fejes lovas ekével 5-7dl!Ezt nem vita tárgyaként írom,aki kételkedik próbálja ki!
Nekem is ez volt a problémám,de szerintem ilyen rövid távon nem olyan jó ötlet mert dörzsölni fogja a szîj magát!Jobban inkább hosszabb távon kivitelezhető ez a megoldás!
Üdv! Nem akarok okoskodni,de mostanában én is nagyon sokat gondolkoztam azon hogy a trakimon lecserélem a gyári Pannonia T5 légszűrőt,mert ugyebár az is olyan mint a szita,és arra jutottam hogy talán jó megoldás lenne rátenni a komplett 2T Trabi légszűrő hzat a szűrővel,vagy a MF70-ét és egy gumicsővel összekötni!
Üdv!Én már használtam a tiédhez nagyon hasonló traktort,csak annak a hátulján egy korongfűrész volt 60 vagy 70cm-er átmérőjü korongal!Ezzel fűrészeltem a fát,és azon úgy volt megoldva hoagy a laposszíj 8-as alakban volt rárakva így a forgásirány megváltozott!Szerintem ez a legolcsóbb megoldás és a mezőgazdaságban is alkalmazzák,igaz ott ékszíjal a kombájnoknál!
Üdv! Ha azt vesszük,hogy két személlyel ,kétharmados fordolaton,80-90/h-s utazónál van kb. az a terhelés,mint amikor szántasz,akkor 3.5-5 literrel számolhatsz.
már körübelül két éve olvasom a ezt és a barkácsoljunk kistraktor,a stabilmotor fórumot napról napra,csak eddig még nem írtam( nem nagyon szeretek,meghát az idő is..)
volna egy olyan kérdésem,hogy építgetek egy szalagfűrészt ami,ha minden igaz a napokban kész lesz.
meg egy mib motoros kistraktort (faceoplace) szerűséget.
és az volna a kérdésem nem e tudja valaki,hogy mi lenne a legegyszerűbb módja egy visszafordító műnek vagy van e ilyen gyárilag
ami ugye nem túl drága? mivel a mib motorral szeretném főként hajtani a szalagfűrészt és mindenképpen a hátulján akarom rögzíteni,de akkor pont ellentétesen forog mint ahogy kellene!
Így van Pontosan erről beszélek ezért szeretnék 2 egyforma hídat! Mert az egyik most uaz a másik meg lada és amíg ez így van addig jó hogy középen a trabi váltó diferál de az most folyamatosan diferál de ha egyforma lessz a két híd akkor nem kell a trabi váltóba a difi!
Biztos hogy nem kell. Az Uazban sincs középen difi mégis működik. Csak ha a kerékméret nem egyezik vagy a hátsó tengely jobban van terhelve és egyforma a guminyomás akkor szokott befeszülni aszfalton. Olyankor nehezebb "kivenni" az elejét.
ÜDv
szerintetek lehet papir légszüröt tenni pannonia motorra arra gondolok hogy mikor öszebenzinezi akkor nem fog fulladni a motor?
Mert ami most van rajt az egy p 21es légszürö és az szerintem sok port sziv be mert szinte átlátok rajt.
Az eredeti elképzelésem ez egyébként hogy valameik hídat ki cserélem és akkor 2 egyforma lessz! A trabi váltóban a difit csak akkor hegesztem le ha egyforma a 2 híd addig valóban nem szabad ez igaz! De mintahogyan az előbb írtam ha egyformák a hídak és nincs bennük összezárva difi akkor nem kell közé semmi szerintem! De mostmár tényleg kezdem nem tudni!
Most kicsit elbizonytalanodtam! ha van 2 hidam eben van diferenciál mű mert van! akkor minek közzé még plussz egy difi? lehet hülye vagyok mondjátok nyugodtan de ha emlékeim nem csalnak a nagy rábáknál is ugyan ez a megoldás van annyi hogy mindíg csavarog az úton utánna kell kormányozni de ez igaz volt a T-150 esekre is! Mivel nekem a két tengelyemben nincs össze zárva a difi így szerintem nem szabad neki összetörni ha a két tengely között nincs még egy difi vagy tévedek szerintetek?
Van két traktormintás kerekem új gumikkal, párban! A másik közepén egy gyári racsni van ami nem biztos hogy jó. Méret 5,00 - 12 coll. Ha valakit érdekelne hívjon: 30 3680866
Esetleg sutba dobod ezt a szerencsétlen konstrukciót...Van álló Briggsem,rajta egy gyári lassító áttétellel...Igaz,ezt berántós,de adandóan fel lehet szerelni önindítóval(ha annyira kell)!