Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Ha az első és a hátsó híd között nincs difi,akkor ott valamit szakítani fog.Hiába van két egyforma híd,4 egyforma kerék,elég ha nem egyforma szusz a kerekekben.A hidak közé a gyári 4kerekes autóknál is raknak difit.
Ez igaz a trabi válltóban nincs lehegesztve a difi de pontosan ez a bajom h így szart sem ér az h mind2 tengely hajtott mert egymás ellen dolgoznak és igy hatékonyabb lenne ha az elsőről le venném a hajtást! egyszerűbben fogalmazva ha a trabi válltó diferál akkor nem hajt együtt a 4 kerék!!!
Ha a gerjesztő vezetékbe sorba kötsz egy ellenőrző lámpát, a gyújtás ráadásakor kigyullad, járó motornál, amikor van töltés, kialszik. Ezt a lámpát elhelyezed a műszerfalon és kész a töltésellenőrző lámpád.
Ha a trabi váltóban nincs lehegesztve a difi, (szerintem nincs, mert iszonyatos menetellenállása lenne) ki fogja egyenlíteni az esetleges áttételkülönbséget. Csak ezért nem kell hidat cserélni.
A Tatran dinostarteres...Ami a generátora-az az önindítója ia egyben.Állórész ad egy gerjesztést a forgórésznek indításkor,onnatól meg tölt.( Megjegyezném,hogy nagyon ritka volt,emlyik tökéletesen működött...:)
Üdv!Ez a tipusú toli vetőgépem van: http://www.erdo-kert.hu/index.php?page=termek&termek_id=250 Ha ennek ellenére is kell kép rólla akkor tudok feltölteni az indafotóra!
Üdv!Énis most nemrégiben építettem ki a világítást,meg az irányjelzőt a pannonia motoros kistraktoromon,úgyhogy tettem rá egy Uaz generátort meg egy 12V-os 55Ah-ás akksit,igaz az enyémen nincs öninditó,csak Ön indít van rajta! :-) Lényeg az hogy nekem nincs kulcsos gyujtáskapcsolóm és én is úgy oldottam meg a gerjesztést hogy a generátor gerjesztő szálát fölvittem a kapcsoló dobozomba és rákötöttem egy 12V-os billenő kapcsoló eggyik lábára,fogtam egy másik vezetéket azt pedig a kapcsoló másik lábára kötöttem és vissza vittem az akksi pozitív ágához!Ha beindítom a motort akkor felkapcsolom a kapcsolót és gerjeszti a generátort és tölt!Alapjáraton:13,7-13,8V-ot,fordulaton pedig 14,2-14,5V-ot tölt!
Sajnos nem lett siker történet. Megkerestem néhány nagy gazdálkodót ahol esetleg az anyagmozgatásban sikeres lehetett volna a trakesz de válaszra sem méltattak. Gyártók területén is hasonló a helyzet. Egyedi gyártással meg alul maradnék az árversenyben. Igazság az,hogy nagyon sok embernek kéne,de nem tudják megvenni,mint ahogy a többi új mezőgazdasági gépet sem. Az alkatrészeket nagyon drágán tudom megvenni,így a végtermék sem olcsó. Használni viszont nagy buli, 5-éves unokám is tudja vezetni! Csináltam rá az ő lábmagasságába kiegészítő pedálokat (mint az oktató autókba).
Szert tettem egy derékcsuklós összkerekes házi készítésű gépre ami így jól is hangzik!
A gond csak az hogy a 2 híd nem egyforma
Az egyik hídam uaz a másik lada szeretnék vagy cserélni egyet hogy 2 egyforma legyen vagy esetleg valaki tudja hogy mejik hídban milyen áttétel van mert gondolltam arra hogy esetleg a lánckerékkel tudnék variállni mivel a pannónia motor hajt 1 trabant válltót és a trabi válltó két féltengelyére van heggesztve 2 lánckerék ami meghajtja a hídakat! Ha esetleg valaki cseréllne velem hídat annak örülnék a legjobban!
Szép estét mindenkinek! Már jó ideje nem írtam a fórumon de szinte minden nap olvasom az "értekezéseket". Talán emlékeztek az egyedi, formabontó kormányzású egytengelyes traktoromra. Még tavaj írtam,hogy nem csak ez az egyetlen alkotásom és jeleztem,hogy az Autó-Motor-ban megjelent egy cikk munkáimról. Akkor többen írták,hogy szívesen elolvasnák
de az újság eladhatósága miatt csak most érhető el az interneten is. Ha a keresőbe beírjáták,hogy- feneketlen kútfőből- kiadja az AM- cikket. További jó munkát és sok sikerélmény kívánok minden alkotó társamnak! Üdvözlettel: Császár József
Nem nem, a voltot kell megmérni egyenáramra állitva amultit, és ha jó a töltés akkor 14-14,5 a feszültség járó motornál ugy félfordulaton. Beköttöt akumlátornál és az aku sarkain kell mérned.
a donor trabibol vettem ki a gyujtáskapcsolot is annyit változtatam, hogy 6v-os volt a generátor kicseréltem 12re meg a gyujtótrafokat is. na holnap melo hétvégén majd megnézetem egy ismerösel hogy mit szurtam el
A generátor rákapcsolása a gyújtótekercsre nem a legjobb megoldás , mert nem lehet leállítani a gépet , mivel hiába lenne kikapcsolva a gy.tekercs a 12 voltról , a generátor tovább termelné neki az áramot (leállítás után a motor lendülete tovább forgatná ) , s a tekercs továbbra is állítaná elő a szikrát , és így a motor tovább működne .
Egyes gyújtáskapcsolók (de lehet , hogy az összes ) , a kulcs visszafordítása után (leállításkor) a testre kapcsolják a gyújtótekercset , ezzel biztosítva , hogy a motort ne lehessen beindítani a kulcs elfordítása nélkül . Ha a generátor egyenesen hozzá van kapcsolva a gyújtótekercshez , akkor leállításkor gyakorlatilag a generátor rövidre záródik , ami sem a generátor , sema gyújtáskapcsoló szemontjából nem egészséges .