Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Sziasztok! Ma felkínáltak egy Polski fiat 126-ot megvételre. Szerintetek a motorja jó lenne a gépembe? Mennyit fogyasztanak ezek a motorok. Mostanában annyit kínlódok ezzel a Pannónia motorral, hogy gondolkodok a cseréjén igaz eddig Trabant motort akartam, de ez jobb vételnek mutatkozik. Nem tudom mit csináljak.Keresgéltem videókat ilyen motorral szerelt traktorokról, pár lengyel felvételt találtam.
Olyan doboz benzin tankot Te hol szereztél, mert én itt mifelénk nem találok, hegeszteni nincs miből. Nem tud nekem valaki egy ilyen szép laposabb fajta (max 15-20cm magas) 10-20l-es tankot eladni, vagyakár kisebbet? A motor tankok nemigen férnek el a gépemen esztétikusan, ezért kéne.
nem semmi!!tetszik a géped!!!!de nem cserélném el enyémet hihihih:D:Pcsak viccc bárcsak énis igy próbálhatnám már h mit bir dehát .......semmi munka se hó semmi:S
azt akarok heggeszteni rá mert onnan lesz meghajtva a hidraulikaszivatyú, meg tudnád mondani hogy mekora az átmérője a szíjtárcsának hogy mire oda jutok addig keresgélnék rá valót.
Szia, ha nem használ a karburátor tisztitás akkor, főtengely szimering csere. És ha már szétszedted akkor egy lánckerék hegesztése a szíjtárcsa belső oldalára.
egy pucolás lehet hogy ráférne. szétkapom a karbit kipucolni csak még nem láttam trabi karbit belüröl meg a beálitásával is tartok töle hogy gondjaim lessznek.
Gokartos, én még arra emlékszem, hogy azt írtad egyszer, hogy te elzárt légszűrővel jársz öt deci benzinnel és így is tud a géped mindent amit kell. Ha el van zárva a légszűrőd, akkor hogy szív port? De lehet, hogy már én nem látok jól dolgokat. Néha egy-egy beírás után gondolkodóba esem, hogy a bizonyítványom vissza kellene adnom és a pár évtizedes tapasztalatom semmit sem ér. Annyit azért mindenképen megtehetsz, hogy a léégszűrőre a "mama combfikxes" kilyukadt harisrnyájából levágsz egy darabot és azt ráhúzod a szűrőre. Egy réteg is elég, de ha kettőt teszel az sem gond. Amikor úgy látod, hogy nagyon szutrykos akkor eldobod és teszel másikat. Majd meglátod mennyi kosz marad rajta. Az ne zavarjon, hogy a légszűrőből "csöppen a benzin". Ez a kétütemű motor sajátossága miatt van így, / keresztöblítés/ de ebbe most ne menjünk bele.
Valóban elég gagyi. Egy olajtükrös szűrő, +valami gégecső egy "mezgé" boltból optimális élettartamot biztosít a motornak.
Érdekes, hogy egy öreg motorszerelő méltatta a Pannóniát, hogy annak akármennyire csak a kavicsot tudja kiszűrni a szűrője, nem látott még olyan forgattyúsházat, ahol lett volna lerakódás a retekből. Ellentétben a többi keleti csodával.
Egy olyan kérdésel fordulok hozzátok, hogy megtörtént az első inditás (menni még nem ment csak be lett inditva) pöcre indult, de viszont mikor vissza tolom a szivatót leál. Trabi motoros akinek van tipje segitsen. Azt nem tudom befojásolja-e hogy kipufogó még nincs rajta csak a csonk?
Lenne még egy kérdésem!Miért van az hogy a levegőszűrő aljában néha benzin szokott lenni?Az úszóm vadi új,szerintem jól bevan állítva az úszó szint is!A benzin csapom is vadi új,meg sokszor úgy állítom le a traktort hogy járó motornál elzárom a benzin csapot és leáll magától mert ugyebár kifogy a karbiból a benzin!Müködés szempontjából nézve nincs vele gond több napi állás után hidegen max 4rugásra indul!Melegen pedig 1rugás!Az alapjárata is jó!
Üdvözlök mindenkit!Lenne egy kérdésem a Pannoniásokhoz!Ti nem találjátok kevésnek a Pannonia gyári drótszövetes,elzárható levegőszűrőjét?Szerintem nagyon sok port átenged,mert nagyon átlátható!Vagy csak az enyém az?
Üdv!Nemrégiben építettem ki a világítást és az irányjelzőt a házi készítésű pannonia motoros trakimon!Nem olyan nehéz mint ahogy gondolnád!Képpel nem tudok segíteni,de megpróbálom érthetően leírni!Vásárolsz egy 12V-os 2állású billenő kapcsolót autósboltban ami itt felénk 570Ft-ba kerül és nem nehéz befogatni sem mert valahová a lemezbe csak egy 12es furatú lyuk kell amibe bele fogatod a kapcsolót!Veszel még egy késes biztosíték foglalatot ami felénk 150Ft és rádugós normál saru csatlakozása van!Elhozol az akksi pozitív sarujától egy szál vezetéket amit a biztositék foglalat egyik lábára kötsz!Fogsz egy másik vezetéket amit a foglalat másik lábára teszel és igy már a biztositékon keresztül folyik majd az áram!Ezt a szál vezetéket rákötöd a kapcsoló kózépsö lábára!A két lámpának a pozitív szálát pedig rákötöd a kapcsoló másik lábára!Naggyából ennyi lenne!Remélem érthető voltam!
Ez tényleg nem rossz ajánlat csak én olyat szeretnék aminek a kanál része külön dönthető a csarélhető kanalak mögött mert terv szerint 1 rönkfogó és 1 sima kanál lenne hozzá csinálva ,de azért köszi a gyors választ!
Üdv a csapatban! Ép az előbb találtam erre a homlokrakodóra, azt irtad hogy akarsz a leendő gépedre . Tudom hogy nem ezzel kell kezdeni a traktor építést de ennyiért nagyon megéri.
Még új vagyok itt de már olvasgattam visszafelé a fórumon és szeretnék tagja lenni ennek a közösségnek ha lehet!
Szeretnék elsősorban tanácsokat kérni a tapasztaltaktól és építenék is egy kistraktort ,ehhez szeretnék segítséget kérni.
Az az elképzelés ,hogy 2 tengelyes lenne és egy vw dizelmotor lenne benne a saját váltojával majd ez hajtana egy 5 sebességes lada váltót ,uaz hidakat szeretnék alá rakni ,szeretnék rá előre egy tolólapot és homlokrakodót hátra pedig sima 3 pontot és kardánhajtást .
Elsősorban erdőn lenne használva de szükség lenne rá a földeken valamint füvet is szeretnék vele nyírni. A kormányzásra a csuklós valamint a csúszokormányzás jutott eszembe ,szerintetek megoldható így vagy változtassak valamin ? És még annyit ,hogy milyen kerekeket javasolnátok rá?