Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Üdv!Kiegészítenélek énis egy kicsit!Az MTZ-ben azért van gyárilag a malac hogyha nagyot fog az eleje akkor ne szakítson szét semmit pl:kardánok,féltengelyek...stb,mert a benne lévő kuplung megcsúszik!Nagyon sokan már ezt is kiküszöbölik azzal hogy a malacból kidobják a kuplungot és összeforgatják a bordástengelyt!Viszont a kuplung ellenére sem szabad nagy sebességi fokozatban használni a traktort ha bevan kapcsolva az eleje mert valami szétfog szállni,mint pl az egyik barátom traktorosa mű útra érve elfelejtette kikapcsolni az elejét a 82MTZ-nek és a malac meg az elsőhîd között lévő kardántengely szétszállt!
A Nívánál van hosszirányú difi. Ha azon kapcsolod a difizárat az is megadja magát, csak idő kérdése. Mégegyszer: Az első híd kanyarban nagyobb utat tesz meg mint a hátsó (kövesd a nyomvonalát)ezért vagy megcsúszik a kerék vagy, megadja magát valami.
üdv! nem akarok bele kotyogni de még is! az első és hátsó hid közzé diferenciálmüvet nem lehet beépiteni mert akkor teljesen feleslege az első hajtás. gondolj bele mikor az eleje nagyobbat fog és a hátulja meg csúszik. az első és hátsó hajtás ha állandóra van kapcsolva akkor pont az a cél hogy egyszerre hajtson az eleje és a hátulja. de viszont az eleje mindig picit gyorsabban forog mint a hátulja. húzza!!!!! kő uton vagy nagy sebességnél nem használunk 4*4-et. ha mégis akkor azért van a (MALAC) egy az eleje és a hátulja közt egy tul terhelés elenni kuplung. vannak az ugy nevezett állandó 4*4 de ott is van egy zselés kuplung ami a nagy terhelésnél szét old. de ha nem igy gondoljátok akkor elnézést a beleszólásért.
Mikor nehéz kikapcsolni?Ne a uazt vedd alapul, nivánál benyomod a kuplungot és kikapcsolod. A kerekek egyforma nagyok minden kerék azonos sebességgel forog, hosszába nincs difi sehol. Csak keresztbe a 2 kerék közti fordulatszám külömbséget egyenlíti ki. ennyi.Söt egy egy autótipusnál pluszba be kell tenni az elsö agynál egy reteszelövel a hajtást, PL aro, opel campo stb...mert külömben nem hajt a kerék és mozgatás nélkül azt is nehéz, vagy be se tudod kapcsolni.
Szia! Az én véleményem az hogy mindenképpen KELL a két híd közé difi. Abban az esetben nem, ha kapcsolható az egyik hajtás. Az ok: ha kanyarban mész az első híd nagyobb utat tesz meg mint a hátsó, az ugyan is levág belőle. A keresztírányú difi nem tudja elvinni a külömbséget. Pl Níva, az Uaz alapban hátsókerék hajtásos. Remélem segítettem.
A rendelet (Törvény!!) baromságával egyetértve!!! De , hogy tisztán lássatok: CSAK a külterületi (nem zártkerti és zártkerti) földterületeket érinti. És a mai info szerint törlik a regisztrációs dijat.(Úgyhogy nem kapkodni, mert pénzt visszaszerezni nehéz ügy ezektől)
Helló! Teljes a káosz ebben az ügyben, már én sem tudom hogy most regisztrálnom kell vagy sem ,és még az sem világos hogy most kinek kell kinek nem, Több fórumon feltettem a kérdést de egyértelmüen nem sikerült tisztázni hogy most kinek is kell és kinek nem kell, sőt a határidő is különféle, ugy hogy sz@rok bele már ugy vagyok vele majd lesz ahogy lesz. Barom rendelkezés ez is.
Én teljesen egyet értek veled! Mivel, ha utána böngészünk kicsit hogyan is müködik a karburátor, rájövünk, hogy fél gázig dolgozik az alapjárati fúvóka is, és majd csak magasabb fordulaton "kapcsol" ki. Ez azt jelenti, hogy valószínűleg elég neki a 72es fővuvi meg a 35ös alapjárati (mivel nem dolgoztatjuk traktorban nagyobb fordulaton ellenben motorkerékpárban) így már rögtön mintha 1db 100as fúvókán kapná a kaját, és ahhoz a fordulathoz pont elég is! Eddig gondolkodtam más motorban egy dieselben, de mivel nincs pénzem rá az árai meg az egekben vannak, így szerintem lehet egy panncsi blokkot veszek vissza én is.
Énis arra tippeltem hogy mivel nem használom nagy fordulaton így nemtud a gyertya kiégni!Látod részben már te is alátámasztod az állításom mert csak vegyünk 3órát meg 3liter benzint!Akkor óránként kijön 1l-es fogyasztás a gyárilag fúvókázott karbival!Akkor ezek szerint már annyira csak nem hihetetlen az átfúvókázás után az a óránkénti 7dl es fogyasztás szántásba maximum negyed gázon!?
A termőföldről szóló 1994. évi LV. törvény és a földhasználati nyilvántartás részletes szabályairól szóló 356/2007 (XII. 23.) Kormányrendelet (Rendelet) változása következtében valamennyi ingatlanügyi hatóságnál (járási földhivatalnál) regisztrált földhasználó köteles bejelenteni az adatait. A fentiek alapján 2013. március 30-ig az illetékes járási földhivatalhoz be kell nyújtani magánszemély földhasználó esetében a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány másolatát, gazdálkodó szervezet földhasználó esetében a statisztikai azonosítót.
kb 3 4 óra nem tudom mert az volt az első amit annak idején szántottam mikor megépítettem a gépet! azóta nem mértem időt de néhány kertet már kilöktem vele passz nem akarok hazudni talán valóban 3 4 óra
Ha így hasznlod és kormos a gyertya akkor szerintem csak annyi a baj hogy néha kicsit meg kellen pörgetni a motort hogy a korom kiégjen de egyébként meg ebben egyet értünk mert én is csak fél gázon járon vagy maximum 3/4 mert ott is leadja azt a teljesítményt amivel kényelmesen tudok dolgozni!éppen ma indítottam be a szarv kormányost és hát meglepően könnyen indult ahhoz képest hogy október vége óta áll!