Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Üdv nem akarok beleszolni a légszüröbe de én a tatranra Trabant légszürö házat tettem papír szürövel! Le kell szükiteni a szivo részt mert nem tudsz alapjáratott állítani! Amugy nagyon jol müködik! Régebben a pancsira is ezt tettem!
Ahogy kiveszem a szavaidból, a fúvókákkal elszegényíted a keveréket, a súbertűvel és a légszűrő elzárással visszadúsítod, ami által a max belépő levegő mennyiségét maximálod.
Ezt a fejlesztőmérnökök miért nem alkalmazták annak idején? Ők általában okosabbak a szakterületükön, mint az átlag felhasználó.
Nyélgázon mit produkál a kisgép?
Nem lesz motorkárosodás hosszútávon? Kevesebb bejuttatott üzemanyag-->kevesebb kenőanyag.
Ne vedd zokon, ha netalán kellemetlen a modorom, nem szándékos. Csak számomra logikátlan.
Próbáld ki!!A gyári 120as főfúvókát cseréld ki a Simsonhoz kapható legnagyobbra ami 72es!Az alapjárati 40est cseréld ki 35ösre,a súbertűt ragd a legalsó állásba hogy a legtöbb kaját add neki és zárd el a légszűrőt!Ha ezt megteszed akkor várom a véleményed és tapasztalatod!De egyébként tehetsz bele a 120as és 72es közötti fúvókát is mint pl 90es már azzal is csökken a fogyasztás és a teljesítmény nem romlik!Kikell tapasztalni!
Ezt a fogyasztást én csak a szántásra írtam!De ugyebár ezt még nagyon sok tényező befolyásolja:talaj kötöttsége,ekevas állapota,eke jó beállítása!Nekem az ekevas tavaly tavasszal lett megkovácsoltatva,van az ekémen mankó kerék is és 1/1 ben húzom negyedgáznál nem nagyobb fordulaton lépésben!Ha már közlekedek vele másabb a fogyasztása!
Távol álljon tőlem,dehogy is akarnék ilyet...:) De hidd el,mindenki boldog lenne,ha "hirtelen" 20%-ra esne vissza a bármilyen járgányának fogyasztása! Mert végül is egy gyári konstrukciónak"adtál egy pofont",hogy mit nekem,majd én megmutatom! Ha ez valóban ilyen látványosan sikerült,akkor igenis tudhatsz valamit! Írhatnál esetleg részletesebben a karbi ténykedésről...:) / Kíváncsi lettem,erősen :)
Értelek és elfogadom amit mondasz,de épp az imént írtál magad fogyasztásokat...Mert ezek szerint 250 köbc,meg vagy százkilós súly,miközben"beakad" a földbe egy eke révén,óránként 5-7 deciből produkálja mindezt ? Csupán a duplájából,mint egy alapjáraton ketyegö 50-es ?
Igen!De nézd már meg egy 50ccm-is Simson fogyasztását 100Km-en 2-2,5l!Már ez is jóval kevesebb mint azoknak a pörgős robogóknak!De tudnák még példákat Aprilia sm 50 6-7l és 7000es fordulat alatt nincs teljesîtmény!Babetta 1-1,5l és azis 50ccm!A T5ös Pannónia amúgyis egy lomha,nem nagy fordulatú motor ami 1/3 gázállásig az alapjárati fúvókán keresztül kapja a benzint és nem kell agyba-főbe húzatni hogy legyen teljesítmény!
Mikor hozzám került a traktor nagyapámtól,próbálgattam itt a faluban üresen oda vissza,és nagyon sokat evett!Utánna elkezdtem kisérletezni más motorok karbijával:Mz,250es Aprilia ésJawa amik sajnos nem váltak be!Így úgy döntöttem hogy vlssza teszem az eredeti karblt egy új úszóval és kissebb fúvókával,mert nagyon sok maszek fuvarom volt meg kertszántásom ami olyan fogyasztás mellett nem kifizetődő!Én úgy oldottam meg mivel hogy kevesebb benzint adtam neki így kevesebb levegőt is,mert elzártam a légszűrőt!Így lényegében csökkent a teljesítmény is igaz nem drasztikus mértékben,de a motor a megszokottnál jobban nem melegszik,az alapjárata is jó,könnyen is indul,nem durrog és nem jár(levegősen)
Igen én érdeklődtem és olvastam is múltkorába a hozzászólásokat, most is azért kérdeztem meg hátha tud még hozzáfűzni. Igen ez tényleg nagyon jól hangzik, de nem fullad a gép, nem melegszik? Mz-nél énis próbáltam azis kevesebbet evett, de melegedett :/.
Egyszer,robogós téma volt az írdatlan fogyasztás(3-4L) az 50 köbcenti és teljesítményhez mérten...Kétütemű,hatásfoka csak fordulaton van stb.Kipróbáltam! Sztenderen állva,alapjáraton!! 3 dl fogyott el 1 óra alatt...!! 50 ccm és terheletlenül-alapjáraton.
Volt már erről szó itt a fórumon aminek veszekedés lett a vége és ha jól emlékszem akkor is,te érdeklődtél a Pannonia fogyasztása után,de ha esetleg tévednén akkor előrre is elnézést kérek!Nekem nagyon jó állapotban lévő T5-ös blokkal szerelt szarvkormányos traktorom van átfúvókázott karbival,aminek a mért óránkénti fogyasztása 1fejes lovas ekével 5-7dl!Ezt nem vita tárgyaként írom,aki kételkedik próbálja ki!
Nekem is ez volt a problémám,de szerintem ilyen rövid távon nem olyan jó ötlet mert dörzsölni fogja a szîj magát!Jobban inkább hosszabb távon kivitelezhető ez a megoldás!
Üdv! Nem akarok okoskodni,de mostanában én is nagyon sokat gondolkoztam azon hogy a trakimon lecserélem a gyári Pannonia T5 légszűrőt,mert ugyebár az is olyan mint a szita,és arra jutottam hogy talán jó megoldás lenne rátenni a komplett 2T Trabi légszűrő hzat a szűrővel,vagy a MF70-ét és egy gumicsővel összekötni!
Üdv!Én már használtam a tiédhez nagyon hasonló traktort,csak annak a hátulján egy korongfűrész volt 60 vagy 70cm-er átmérőjü korongal!Ezzel fűrészeltem a fát,és azon úgy volt megoldva hoagy a laposszíj 8-as alakban volt rárakva így a forgásirány megváltozott!Szerintem ez a legolcsóbb megoldás és a mezőgazdaságban is alkalmazzák,igaz ott ékszíjal a kombájnoknál!
Üdv! Ha azt vesszük,hogy két személlyel ,kétharmados fordolaton,80-90/h-s utazónál van kb. az a terhelés,mint amikor szántasz,akkor 3.5-5 literrel számolhatsz.
már körübelül két éve olvasom a ezt és a barkácsoljunk kistraktor,a stabilmotor fórumot napról napra,csak eddig még nem írtam( nem nagyon szeretek,meghát az idő is..)
volna egy olyan kérdésem,hogy építgetek egy szalagfűrészt ami,ha minden igaz a napokban kész lesz.
meg egy mib motoros kistraktort (faceoplace) szerűséget.
és az volna a kérdésem nem e tudja valaki,hogy mi lenne a legegyszerűbb módja egy visszafordító műnek vagy van e ilyen gyárilag
ami ugye nem túl drága? mivel a mib motorral szeretném főként hajtani a szalagfűrészt és mindenképpen a hátulján akarom rögzíteni,de akkor pont ellentétesen forog mint ahogy kellene!
Így van Pontosan erről beszélek ezért szeretnék 2 egyforma hídat! Mert az egyik most uaz a másik meg lada és amíg ez így van addig jó hogy középen a trabi váltó diferál de az most folyamatosan diferál de ha egyforma lessz a két híd akkor nem kell a trabi váltóba a difi!
Biztos hogy nem kell. Az Uazban sincs középen difi mégis működik. Csak ha a kerékméret nem egyezik vagy a hátsó tengely jobban van terhelve és egyforma a guminyomás akkor szokott befeszülni aszfalton. Olyankor nehezebb "kivenni" az elejét.