Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Helló! Teljes a káosz ebben az ügyben, már én sem tudom hogy most regisztrálnom kell vagy sem ,és még az sem világos hogy most kinek kell kinek nem, Több fórumon feltettem a kérdést de egyértelmüen nem sikerült tisztázni hogy most kinek is kell és kinek nem kell, sőt a határidő is különféle, ugy hogy sz@rok bele már ugy vagyok vele majd lesz ahogy lesz. Barom rendelkezés ez is.
Én teljesen egyet értek veled! Mivel, ha utána böngészünk kicsit hogyan is müködik a karburátor, rájövünk, hogy fél gázig dolgozik az alapjárati fúvóka is, és majd csak magasabb fordulaton "kapcsol" ki. Ez azt jelenti, hogy valószínűleg elég neki a 72es fővuvi meg a 35ös alapjárati (mivel nem dolgoztatjuk traktorban nagyobb fordulaton ellenben motorkerékpárban) így már rögtön mintha 1db 100as fúvókán kapná a kaját, és ahhoz a fordulathoz pont elég is! Eddig gondolkodtam más motorban egy dieselben, de mivel nincs pénzem rá az árai meg az egekben vannak, így szerintem lehet egy panncsi blokkot veszek vissza én is.
Énis arra tippeltem hogy mivel nem használom nagy fordulaton így nemtud a gyertya kiégni!Látod részben már te is alátámasztod az állításom mert csak vegyünk 3órát meg 3liter benzint!Akkor óránként kijön 1l-es fogyasztás a gyárilag fúvókázott karbival!Akkor ezek szerint már annyira csak nem hihetetlen az átfúvókázás után az a óránkénti 7dl es fogyasztás szántásba maximum negyed gázon!?
A termőföldről szóló 1994. évi LV. törvény és a földhasználati nyilvántartás részletes szabályairól szóló 356/2007 (XII. 23.) Kormányrendelet (Rendelet) változása következtében valamennyi ingatlanügyi hatóságnál (járási földhivatalnál) regisztrált földhasználó köteles bejelenteni az adatait. A fentiek alapján 2013. március 30-ig az illetékes járási földhivatalhoz be kell nyújtani magánszemély földhasználó esetében a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány másolatát, gazdálkodó szervezet földhasználó esetében a statisztikai azonosítót.
kb 3 4 óra nem tudom mert az volt az első amit annak idején szántottam mikor megépítettem a gépet! azóta nem mértem időt de néhány kertet már kilöktem vele passz nem akarok hazudni talán valóban 3 4 óra
Ha így hasznlod és kormos a gyertya akkor szerintem csak annyi a baj hogy néha kicsit meg kellen pörgetni a motort hogy a korom kiégjen de egyébként meg ebben egyet értünk mert én is csak fél gázon járon vagy maximum 3/4 mert ott is leadja azt a teljesítményt amivel kényelmesen tudok dolgozni!éppen ma indítottam be a szarv kormányost és hát meglepően könnyen indult ahhoz képest hogy október vége óta áll!
Na igen pont ezaz!Mindenki azt írja hogy szegény a keverék akkor miért kormos a gyertya!?Nem volt még egyszer sem őzbarna amikor kivettem belőlle!Én 1:25re keverem a benzint és nem találomra hanem tényleg annyira!Meg azis tény hogy amióta én használom azóta soha nem ment még kopp gázon mert általában féĺgáz a maximum amit használok mert fölösleges pörgetni!Volt már olyan mostanában hogy üresben egy picit jobban oda húztam neki amikor a generátor töltésët mértem!De amúgy ilyen nagyapám stílusban szép lassan öregesen! :-)
Olvasgatom itt a gondolat meneteteket és tetszik az ötlet bár én nem panaszkodom az én T5 ösöm a kecskeszarvasban kb 3 literből kijött 400 négyszögölre szántásnál az szerintem baomira jó! de az hogy kormos gyertyád mit takar Tök fekete vagy esetleg szép őz barna? mert ezt te is tudod hogy ha tökéletes az égés akkor a gyertya szép barna legalábbis én ezt tapasztalom ha nagyon kormos akkor álltalában erős a keveréked nem???
Mivel hogy nagy az áttétel a motor meg a váltó között így üresen sík aszfalt úton az átfúvókázott karburátorral 4.-ben nem egészen fél gázzal 50Km/h de ettől nem tud már többet mert nem bírja a motor hiába húzom már neki a gázt nagy az áttétel!De viszont hameg a két váltó 1es-1esben van akkor iszonyat erő van benne mert csak szinte lépésben megy!Majd idővel ki akarom cserélni a váltón lévő lánckereket nagyobbra mert fölösleges ez a nagy végsebesség ha megrakva úgysem tudom kihasználni!
Ezeket a motorokat építették már akkor is más gépekbe. Vasúti hajtányok, sífelvonók, (emlékeim szerint) Nyírség, vagy Szabolcs áruszállító, stb.
A keverési aránynak 15kg levegő az 1kg benzinhez a legoptimálisabb. Nem mindegy, hogy milyen módon jutsz el ehhez az arányhoz? Gondolok arra, hogy valamivel nagyobb fúvóka, nyitott légszűrővel.
Úgy emlékszem, 13/1-ig lehet soványítani a keveréket.
Azt jó lenne tudni, hogy milyen arányú keverékkel dolgozol.
Gyertyakép milyen?
Nagyon kevésnek tűnik nekem is az a fogyasztás amit írtál.
Lényegében énis rosszul kezdtem neki a dolognak mert a csónakmotor szerelő barátom aki egyben szerszámkészítő és járműgépészeti teknikus is aki kapott Magyarországon szabadalmat az ötletére és megis valósította,ő mondogatta nekem hogy miért kînlódok más karburátorokkal miért nem dűznizem át a gyárit!?Ekkor már a 3sikertelen karbi csere után már úgy döntöttem miért ne!Kimentem a helyi motorosboltba és megvettem a 2db Simson fúvókát,amit bele is építettem és azóta így használom!
nehogy már az udvarban lévö kertemet is megadoztassák!!!jó h nem veszik el a terményt minjá nem???akinek van több 100 hektárja azt meg haggyák vigan dolgozon vagy mi???komolyan mondom ezek aztán már nem tudják honnan szedjék el az ember pénzét azt a keveset is ami van!!gondolom ha sok pénzünk lenne nem kéne épiteni traktort hanem megvennénk a boltba!!!sajna ez nem igy van !!nálunk kivolt plakátolva ez de nem olvastam el énse!!maj dholnap megkukantom ha megvan még!!
Most láttam énis nemrég a híradóban,de majd elolvasom mert nem láttam csak már a végét!Ott arról beszéltek hogy regisztráltatni kell a kiskerteket ami 6000Ft ba kerül,ha ezt valaki elmulasztja megbüntetik!
Nem kellemetlen a modorod!Minden hozzászólásra szivesen válaszolok!Igen jól veszed ki a szavaimból kevesebb üzemanyag és kevesebb levegő!Én ezt a megoldást tavaly július vagy augusztus óta használom azóta rengeteg kertet kiszántottam az ősszel meg azért elég sokat mentem vele és a motorhoz még nem kellett nyúlnom,még a gyertyát sem kellett kicserélnem!A motor mintmár írtam a szokottnál jobban nem melegszik és az elzárt levegőszűrőnek köszönhetöen nem annyira szegény a keverék,tehát nem jár levegősen!Teszek fel énis egy kérdést:A mérnökök annak idején miért nem számoltak azzal hogy majd valamikor a Pannonia motorkerékpárból majd kiszerelik a blokkot és külömböző építésű háztáji kistraktorokba beépítik és miért nem gyártottak hozzá kiegészítőként turbó hűtést!?Annak idején a mérnökök kifejlesztették a karburátort a motorkerékpárhoz a fúvókákkal eggyütt amitől el lehet térni igaz nem drasztikus módban!Lényegében ha megnézed a többi motorkerékpár karburátorait mint például a Simsonét ott is eltudsz térni a gyári összeszereléstől,mint fúvóka,mint úszószint tekintetében és attól függetlenül ugyanúgy működik a motor!