Keresés

Részletes keresés

Rex maxi Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6364

Sziasztok

 

Nekem volt ilyen gépem.

 

Irányváltó az nincs benne. Csak előre hajt. Ily van ahogy irtad van egy külön hajtás a munkaeszközökhöz. Ez a hajtás azon a tengelyen van amit hajt a motor a láncal. Ezután vannak még tendelyek a lehajtásban amivel csökkentik a fordulatot. A kerekeket ki lehet kapcsolni a hajtásból. Jó kis gép de nekem nagyon hiányzot a hátramenet így megváltam tőle. Ha kérdésedvan szívesen válaszolok ha tudok. Itt vagy emailben.

Előzmény: kazstom (6358)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6363
Figyu már a MZ blokkos trakiért csak kp kellene vagy csere is érdekelne?
Előzmény: Lki1 (6336)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6362
Igen,megint csak neked adok igazat mert A Suzuki Samurajban nincs kienyenlítőmű csak terepváltó!
Előzmény: LipiG (6361)
LipiG Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6361

Én ezt tudom.

Az olvtársnak tettem be a képet, hogy mutassa meg rajta a kiegyenlítőművet.

És igen, ha derékcsuklós a gép, akkor ugyan ott fordul az első és hátsó tengely is.

Előzmény: koaa85 (6360)
koaa85 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6360

Kapcsolható öszekerekes autókban ne is keress kiegyenlítőt. Ilyen az összes pickup, meg társai. Azoknál ha bekapcsolod az öszkerék hajtást, csak alacsony sebességgel, és azt is inkább földúton tedd. Ugyanis nincs bennük harmadik difi. Ezzel nincs is semmi gond mindaddig míg ezzel tisztában vagy és nem száguldozol vele 4x4 ben aszfalton. Tulajdon képpen akkor sem történik különösebb dolog, csak azt veszed észre hogy nagysebességű kanyarban dúrja az elejét, hosszab távon, vagy megszorul, vagy törik. Ezt illik tudni ilyen autó birtokában. Kevés olyan öszkerekes autó van amiben van harmadik difi, de van, pl összes quatro audi, g merci. És bizony a g merciben is ki lehet iktatni a harmadik difit ha kemény a terep, egy harmadik difi zárral. Tehát szerintem egy háztályi ketyeróban tökéletesen mindegy hogy van e vagy nincs, mert a dolgát az azzal az írtózatos sebességel elvégzi, nem gondolnám hogy olyan tapadás lépne fel amikor is bármi törne szakadna. De ha más szinten nézzük a dolgokat, és az elmélet szerint már szükséges a kiegyenlítés ez nem hülyeség, csak hát van amikor kell van amikor felesleges. Egyébként meg ha szimetrikus derékcsuklós a kis gép akkor meg totál felesleges a difi ott nincs ilyen gond.

Előzmény: LipiG (6356)
stihl guru Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6359

Sziasztok!Lada Niva terepváltóban van difimű,a két tengely közötti difi.Közuton dolgozik,terepen egy kis karral lezárható.Lényege,amit már előttem irtak,a két tengely hajtásának esetleges megfeszülését elkerűljük.Terepen kikapcsolható,mert ott a földön nem fog ugy feszűlni,mint épitett uton.A hidakban lévő difik azok nem zárhatóak,azok a kanyarodás miatt vannak,de ezt tudjátok ugy is.Na,ha a központi difi nincsen lezárva,akkor mindig arra megy a hajtás/elméletileg/amerre a legkissebb ellenálása van.Magyarán,szélsőséges esetben hajlamos egy kereket hajtani.Lezárt difinél,minden hidon legalább egy kerék dolgozni fog.Ha lenne a hidban is difizár,akkor már lehetséges lenne a 4x4 kényszerhatjás is.

kazstom Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6358

Helló Mindenkinek!

 

A Kertitox 101-ről szeretnék pár dolgot kérdezni, főként konstrukciós dolgokat:

-azt láttam, hogy az MZ(TS 125?), motor az erőforrás, annyiban egészítve ki a blokkot, hogy ventillátoros hűtést kap, a 4fokozatot megtartották-e, illetve a blokkon belül található kuplung működtethető-e?

-a blokkról tovább adva a hajtást lánccal, van egy hajtőmű, amin keresztül a kerekek kapnak hajtást, illetve a felszerelhető munkaeszköz. Irányváltó van-e beleépítve a hajtásláncba valahová?

-ha jól tudom, akkor volt a géphez beszerezhető permetező szivattyú, amit gondolom állóhelyben is lehetett működtetni. Ha így van, akkor volt-e a gépeken pluszba még egy tengelykapcsoló valahová beépítve, ami a kerek meghajtását kapcsolta ki illetve be(közben viszont a motorról adott hajtással lehet működtetni valamilyen gépet állóhelyben)?

-ha talajmarót kapcsoltak a gépre, akkor ebből következve csak adott sebességfokozatban lehetett használni, a megkívánt munkasebesség miatt(mert ugye motorblokkon pl.: 1. fokozattal jött n fordulatszám, ami átadódott a munkaeszközre, de a kerekekre is, ha nem volt más sebességváltó beépítve, így egy kis sebesség mellett talajmaróval lehetett dolgozni)?

 

Érdekel bármilyen műszaki dokumentáció, gépköny stb.

 

Előre is köszönöm!

Minden jót!

Gokartos Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6357
Na igen!Pont ezt írom énis,mert ha egy trabant váltó difije van az első meg a hátsó hidak közé beépítve és nincs leheggesztve akkor részben jó mert kiegyenlíti az első és a hátsó kerekek közötti fordulatszám külömbséget,de viszont soha nem fog egyszerre hajtani az eleje meg a hátulja mert mindíg azokra a kerekekre fog irányulni a hajtó erő amik hamarabb elvesztik majd a tapadásukat!
Előzmény: Poc2 (6354)
LipiG Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6356

Akkor ha itt járunk.

Suzuki Samurai terepváltó rajza:

Hol van itt kiegyenlítőmű???

Előzmény: Poc2 (6354)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6355
A terepjárókban található osztómű nem egyenlő az autók váltójában és tengelyeiben lévő differenciál művel!T25 nek igaza van!Képzeljetek el egy autó differenciál művet a hajtott első és hátsó tengelyek között!Írok egy egyszerű példát ezzel kapcsolatban,tegyük fel:megáltok az autóval,vagy traktorral(most teljesen mind1) úgy hogy a 2hátsó kerék jégen áll a 2első pedig betonon!Mi történik akkor ha ezzel a járművel el akarunk indulni?Nem birunk mert a 2hátsó kerék elveszti a tapadását a jégen,a 2első kerék pedig nem hajt mert a 2híd közé épített difi végzi a dolgát és lediferál a könyebben meghajtható kerekek felé,így az első 2mivel tapad nem fog hajtani!
Poc2 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6354

Nem külön-külön hajtja a tengelyeket,hanem kiegyenlíti a különbséget.Nézz bele abba a házba ami a két hídhoz viszi a hajtást.Találni fogsz benne kiegyenlítőt!

Előzmény: Gokartos (6352)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6353

Ennyire már nem óhajtottam belemenni.Ott a súlypont is a tengely alatt van elöl, ezzel gátolva hogy boruljon.Ezért csavarodik a váz,és valóban a belső kerék némileg megemelkedik.

 

 

 

 

 

Előzmény: Lki1 (6351)
Gokartos Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6352
Énsem akarok okoskodni,de ebben igazat adok neked!Énis használtam már Suzuki Samuraj terepjárót és abban sincs olyan hogyha 4kerékben van hogy az első és a hátsó kerekek külön-külön hajtanának!
Előzmény: gyurikaur (6350)
Lki1 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6351

A gokartoknál úgy van kiképezve a váz, hogy az kanyarodáskor az egyik hátsókerékről leveszi a terhelés nagyját. Ezzel könnyíti a "kiegyenlítést".

Vasúti kocsiknál a kerekek kúpossága hivatott ezt a feladatot ellátni. A külső íven haladó kerék nagyobb átmérőn fordul.

 

A két difi közötti kiegyenlítésről nekem dunsztom sincs. Olvasgatok, és okulok! :))

Előzmény: Poc2 (6349)
gyurikaur Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6350

Ha jól tudom a Nivába váltózár van!

 

4db Uaz-t használunk,ha gondolod megnézheted mit csinál a hátsó kerék kanyarban,mikor be van kapcsolva az eleje (országutiba,s terepbe egyaránt), de el hiheted nekem,hogy nem törik szét semmi,s nem csúszik meg semmi,ha nem szépen elkanyarodik!

Előzmény: jocykaa (6346)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6349

No úgy látom itt félreértések,illetve fogalomzavarok is vannak.

A difi azaz differenciálmű mint a nevében is benne van,valamilyen különbségkezelő szerkezet.Magyarul kiegyenlítőmű.Na most kiegyenlítőmű, ami idegen szóval differenciálmű,kell a hajtott tengelyek közé!

Az a bizonyos kuplung,az is kiegyenlítőműként üzemel.Van olyan megoldás is,ami ha elforog az egyik tengely,akkor a másikat kezdi el gyorsabban forgatni,hogy utólére a másikat.Vagyis kiegyenlíti a fordulatszám különbséget.Abban is igaza van a kollégának,hogy a két híd a kanyarban más íven halad,a hátsó levágja az ívet.Ezek tények.

Az "ellenzéknek" is igaza van abban hogy akkor nem fog hajtani ha elforog. De akkor is kell kiegyenlítőmű,amint elhagyja a föld utat. De csak hogy bonyolítsuk,attól hogy a 4 kerék egyforma,még nem garantálja semmi hogy a gördülési kerület is egyforma.Elég ha csak valamelyik tengelyen a gumi kopottabb.Nem kell sok,pár mili már centiket jelent a kerületen.Vagy ha nem egyenlő a súlyelosztás,esetleg a megrakott futó leterheli a hátső hidat,máris más a gördülési kerület.Ez pedig erős csavaró igénybevételt jelent a hajtó tengelyre. Ha szerencsés az ember fia,akkor csak nyalja a gumit kegyetlenül.És pesze minél nagyobb a kerék átmérő,annál jelentősebb lehet ez a különbség a két híd között.Pl ezért van az hogy a gokartoknál illetve a quadoknál nem feltétlen kell difi sem,mert a kis kerékméret miatt a gumi el tud annyit csúszni hogy lekezelje a két oldal közötti különbséget.

 

jocykaa Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6348

Én szerintem ez így van.

Gokartos Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6347
Üdv!Kiegészítenélek énis egy kicsit!Az MTZ-ben azért van gyárilag a malac hogyha nagyot fog az eleje akkor ne szakítson szét semmit pl:kardánok,féltengelyek...stb,mert a benne lévő kuplung megcsúszik!Nagyon sokan már ezt is kiküszöbölik azzal hogy a malacból kidobják a kuplungot és összeforgatják a bordástengelyt!Viszont a kuplung ellenére sem szabad nagy sebességi fokozatban használni a traktort ha bevan kapcsolva az eleje mert valami szétfog szállni,mint pl az egyik barátom traktorosa mű útra érve elfelejtette kikapcsolni az elejét a 82MTZ-nek és a malac meg az elsőhîd között lévő kardántengely szétszállt!
Előzmény: T25 (6345)
jocykaa Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6346

A Nívánál van hosszirányú difi. Ha azon kapcsolod a difizárat az is megadja magát, csak idő kérdése. Mégegyszer: Az első híd kanyarban nagyobb utat tesz meg mint a hátsó (kövesd a nyomvonalát)ezért vagy megcsúszik a kerék vagy, megadja magát valami.

Előzmény: Bobo772 (6344)
T25 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6345

üdv! nem akarok bele kotyogni de még is! az első és hátsó hid közzé diferenciálmüvet nem lehet beépiteni mert akkor teljesen feleslege az első hajtás. gondolj bele mikor az eleje nagyobbat fog és a hátulja meg csúszik. az első és hátsó hajtás ha állandóra van kapcsolva akkor pont az a cél hogy egyszerre hajtson az eleje és a hátulja. de viszont az eleje mindig picit gyorsabban forog mint a hátulja. húzza!!!!! kő uton vagy nagy sebességnél nem használunk 4*4-et. ha mégis akkor azért van a (MALAC) egy az eleje és a hátulja közt egy tul terhelés elenni kuplung. vannak az ugy nevezett állandó 4*4 de ott is van egy zselés kuplung ami a nagy terhelésnél szét old. de ha nem igy gondoljátok akkor elnézést a beleszólásért. 

Előzmény: jocykaa (6343)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6344

Mikor nehéz kikapcsolni?Ne a uazt vedd alapul, nivánál benyomod a kuplungot és kikapcsolod. A kerekek egyforma nagyok minden kerék azonos sebességgel forog, hosszába nincs difi sehol. Csak keresztbe a 2 kerék közti fordulatszám külömbséget egyenlíti ki. ennyi.Söt egy egy autótipusnál pluszba be kell tenni az elsö agynál egy reteszelövel a hajtást, PL aro, opel campo stb...mert külömben nem hajt a kerék és mozgatás nélkül azt is nehéz, vagy be se tudod kapcsolni.

Előzmény: jocykaa (6343)
jocykaa Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6343

Pedig ez így van. Mit gondolsz miért nehéz kikapcsolni a második híd hajtását, mert feszül.

Előzmény: Bobo772 (6342)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6342

Ez hülyeség...

Előzmény: jocykaa (6340)
T25 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6341

üdv! lada hidam van esetleg cserélhetnénk nekem meg uaz vagy zuk hid kellene .

Előzmény: Tőkés Józsi (6268)
jocykaa Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6340

Szia! Az én véleményem az hogy mindenképpen KELL a két híd közé difi. Abban az esetben nem, ha kapcsolható az egyik hajtás. Az ok: ha kanyarban mész az első híd nagyobb utat tesz meg mint a hátsó, az ugyan is levág belőle. A keresztírányú difi nem tudja elvinni a külömbséget. Pl Níva, az Uaz alapban hátsókerék hajtásos. Remélem segítettem.

Előzmény: Tőkés Józsi (6272)
T25 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6339

Üdv mindenkinek . találtam egy árdekes dolgot valaki pár hete ön inditósra akarta a pncsit! ezt érdemes megnézni.

************

http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Kistraktor_alkatresznek_8147413.htm

kicsikocs Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6338

A rendelet (Törvény!!) baromságával egyetértve!!! De , hogy tisztán lássatok: CSAK a külterületi (nem zártkerti és zártkerti) földterületeket érinti. És a mai info szerint  törlik a regisztrációs dijat.(Úgyhogy nem kapkodni, mert pénzt visszaszerezni nehéz ügy ezektől)

 

A belterületiekkel nem kell semmit tenni!!!

 

Remélem nyugszanak a kedélyek.

Előzmény: kavicsos64 (6328)
gyurikaur Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6337

Bács-Kiskun megye Bócsa!

Sajna a lada híddal nem tudok mit kezdeni!

Előzmény: Tőkés Józsi (6306)
Lki1 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6336

TZ blokk van benne.

Akkor inkább vasra, és alumíniumra fog oszlani.

 

Előzmény: eiquaz (6335)
eiquaz Creative Commons License 2013.02.06 0 0 6335

Cimbi 30 -ért vett niva első-hátsó híd trabi motor váltó! Terepgumik!

Tehát 25 összesen ha muxik!

Előzmény: eiquaz (6334)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!