Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Megneztem minden oldalról a váltót.
Nem tudom hány nap még a várakoztatás. Tiszakécskén van, a Szolnoki úton.
Nekem nincs rá szükségem, de tudom az értékét. Ezért tettem közzé az infót.
mivel még ha esetlegesen az első tengelyen kisebb átmérőjű a kerék akkor in fix az osztómű (ld pl MTZ elsőhajtás) annyi hogy van egy lamellás kupplung ami nagyobb terhelésnél old.
még a diffi:
ha a két tengelyközti osztóműben diffi lenne akkor elég lenne ha egy kerék megkaparna a 4 böl és máris megállt a tudomány :) igy fix osztóművel még van rá esély ha nincs is diffizár akkor valahogy kilábal :)
a Rábával nincs kifogásom de az őszö9n is szántásnál a diffizár kicsit májasabb talajon elkélt volna vagy épp kukorica tarlón kis eső után :s
Az előző hozzászólást még kiegészíteném, hogy pl. az Uaz, Gaz69, Suzuki Samurai,Vitara, és szinte az összes Pick Up-ban sincs központi difi. Mégsem szaggatják a hidakat. Van extrém eset, de nem jellemző.
Ezt nem zudom megállni szó nélkül! Volna egy kérdésem: A t4k-ban, a Rába 15-ben, a T150-ben, vagy a nagy rábákban hol van a két híd között a difi? Pedig mind, négy egyforma kerékkel hajt és nem szakad semmi. Ha szakad valami nem emiatt!!!
Ha az első és a hátsó híd között nincs difi,akkor ott valamit szakítani fog.Hiába van két egyforma híd,4 egyforma kerék,elég ha nem egyforma szusz a kerekekben.A hidak közé a gyári 4kerekes autóknál is raknak difit.
Ez igaz a trabi válltóban nincs lehegesztve a difi de pontosan ez a bajom h így szart sem ér az h mind2 tengely hajtott mert egymás ellen dolgoznak és igy hatékonyabb lenne ha az elsőről le venném a hajtást! egyszerűbben fogalmazva ha a trabi válltó diferál akkor nem hajt együtt a 4 kerék!!!
Ha a gerjesztő vezetékbe sorba kötsz egy ellenőrző lámpát, a gyújtás ráadásakor kigyullad, járó motornál, amikor van töltés, kialszik. Ezt a lámpát elhelyezed a műszerfalon és kész a töltésellenőrző lámpád.
Ha a trabi váltóban nincs lehegesztve a difi, (szerintem nincs, mert iszonyatos menetellenállása lenne) ki fogja egyenlíteni az esetleges áttételkülönbséget. Csak ezért nem kell hidat cserélni.
A Tatran dinostarteres...Ami a generátora-az az önindítója ia egyben.Állórész ad egy gerjesztést a forgórésznek indításkor,onnatól meg tölt.( Megjegyezném,hogy nagyon ritka volt,emlyik tökéletesen működött...:)
Üdv!Ez a tipusú toli vetőgépem van: http://www.erdo-kert.hu/index.php?page=termek&termek_id=250 Ha ennek ellenére is kell kép rólla akkor tudok feltölteni az indafotóra!
Üdv!Énis most nemrégiben építettem ki a világítást,meg az irányjelzőt a pannonia motoros kistraktoromon,úgyhogy tettem rá egy Uaz generátort meg egy 12V-os 55Ah-ás akksit,igaz az enyémen nincs öninditó,csak Ön indít van rajta! :-) Lényeg az hogy nekem nincs kulcsos gyujtáskapcsolóm és én is úgy oldottam meg a gerjesztést hogy a generátor gerjesztő szálát fölvittem a kapcsoló dobozomba és rákötöttem egy 12V-os billenő kapcsoló eggyik lábára,fogtam egy másik vezetéket azt pedig a kapcsoló másik lábára kötöttem és vissza vittem az akksi pozitív ágához!Ha beindítom a motort akkor felkapcsolom a kapcsolót és gerjeszti a generátort és tölt!Alapjáraton:13,7-13,8V-ot,fordulaton pedig 14,2-14,5V-ot tölt!